Verspild geld
zondag 17 maart 2013 om 06:54
Goedemorgen
Hebben jullie ook weleens ergens geld ergens aan uitgegeven, waarvan achteraf bleek dat dat helemaal niet nodig was?
Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe matrasvernieuwer.
De mijne was nog goed, alleen de rits was kapot. Als ik hem zou laten stomen, kon ik hem daarna niet meer dichtritsen.
Ik heb er nog aan gedacht hem dan maar dicht te naaien, maar besloot luxe te doen en toch een nieuwe te kopen.
Zo een die om een nieuw matras zit, zou me 70 kosten.
Een van badstof 40.
Lang getwijfeld. Uiteindelijk besloten om voor de badstoffen te gaan aangezien ik over een paar jaar toch een nieuw matras wil kopen.
Ik gister dus heel blij de hoes gepakt om over mijn matras te trekken. Ging voor geen meter. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest. Zweetpareltjes drupten van mijn voorhoofd.
Gevolg is dat ik ongeduldig word, en geirriteerd. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel met gevolg dat er al 2 kleine gaatjes in de hoes zitten, en (jawel) de rits is kapot.Grrr.
Nu maar besloten de oude toch te laten stomen, en dan maar dicht naaien
En nu baal ik toch wel, 40 euro weggegooid als het ware.
Hebben jullie ook weleens ergens geld ergens aan uitgegeven, waarvan achteraf bleek dat dat helemaal niet nodig was?
Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe matrasvernieuwer.
De mijne was nog goed, alleen de rits was kapot. Als ik hem zou laten stomen, kon ik hem daarna niet meer dichtritsen.
Ik heb er nog aan gedacht hem dan maar dicht te naaien, maar besloot luxe te doen en toch een nieuwe te kopen.
Zo een die om een nieuw matras zit, zou me 70 kosten.
Een van badstof 40.
Lang getwijfeld. Uiteindelijk besloten om voor de badstoffen te gaan aangezien ik over een paar jaar toch een nieuw matras wil kopen.
Ik gister dus heel blij de hoes gepakt om over mijn matras te trekken. Ging voor geen meter. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest. Zweetpareltjes drupten van mijn voorhoofd.
Gevolg is dat ik ongeduldig word, en geirriteerd. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel met gevolg dat er al 2 kleine gaatjes in de hoes zitten, en (jawel) de rits is kapot.Grrr.
Nu maar besloten de oude toch te laten stomen, en dan maar dicht naaien
En nu baal ik toch wel, 40 euro weggegooid als het ware.
Ik heb geen motto.
zondag 17 maart 2013 om 12:53
Als er een apparaat in huis stuk is denkt man het wel te kunnen repareren. moet er natuurlijk wel een onderdeel gekocht worden en vaak ook gereedschap.
vervolgens lukt het toch niet en zitten we weer met een overbodig onderdeel en gereedschap voor op de grote berg.
En moeten we alsnog een nieuw apparaat aanschaffen.
vervolgens lukt het toch niet en zitten we weer met een overbodig onderdeel en gereedschap voor op de grote berg.
En moeten we alsnog een nieuw apparaat aanschaffen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
zondag 17 maart 2013 om 13:00
Dat van wasmiddel kopen omdat het in de aanbieding is had ik laatst ook. Maar bij mij was het dat ik wasverzachter kocht, en thuis erachter kwam dat ik daar nog zes flessen van had, alleen het wasmiddel was dus wél op 
Verder ben ik best een lastig persoon, als ik iets wil kopen denk ik altijd drie weken na of ik het echt wel nodig heb en koop het dan uiteindelijk toch niet, dus echte grote aankopen die ik niet gebruik of wat "zonde geld" zijn, heb ik niet
Verder ben ik best een lastig persoon, als ik iets wil kopen denk ik altijd drie weken na of ik het echt wel nodig heb en koop het dan uiteindelijk toch niet, dus echte grote aankopen die ik niet gebruik of wat "zonde geld" zijn, heb ik niet
zondag 17 maart 2013 om 13:57
O dat lijstje, kweenie hoor. Ik had ook een keer gelezen dat knoflook buiten de koelkast moet net zoals op dat lijstje staat. Groen dat die er van binnen uitzag na een week of twee! Nu weer gewoon in de koelkast, stukken beter! Met de courgette ging het ook al zo, die zou ook buiten de koelkast moeten, werkt echt niet!
Verder valt het wel mee met de miskopen geloof ik. Schiet me zo niks te binnen in elk geval. De knalrode schoenen van mijn vriend in de hartweek hooguit, maar dat is zijn eigen miskoop
Verder valt het wel mee met de miskopen geloof ik. Schiet me zo niks te binnen in elk geval. De knalrode schoenen van mijn vriend in de hartweek hooguit, maar dat is zijn eigen miskoop
zondag 17 maart 2013 om 14:28
- studieboeken die niet gebruikt werden (of een hoofdstuk/ of alles stond op de sheets tijdens college) rond 1500 Euro..
-online cursus mindfullness.. nooit afgemaakt 30 Euro ..en nog erger, daarna nog een andere cursus geboekt en ook nooit afgemaakt (maar wel voor 10 Euro)
- De eerder genoemde buikspier trainingsapparaat van tellsell
-online cursus mindfullness.. nooit afgemaakt 30 Euro ..en nog erger, daarna nog een andere cursus geboekt en ook nooit afgemaakt (maar wel voor 10 Euro)
- De eerder genoemde buikspier trainingsapparaat van tellsell
zondag 17 maart 2013 om 18:18
Pokkewijf, dat heb ik ook gehad met een vakantie, ik had die vakantie betaald en hij zou mij de helft terugbetalen, dat is er dus niet van gekomen. Geen annuleringsverzekering en al hadden we die gehad dan is 'relatiebreuk' volgens mij ook niet altijd gedekt. Ben maar gewoon in mijn eentje gegaan. Hostess van de touroperator stond wel een beetje raar te kijken bij aankomst op de plaats van bestemming, ik zo van "nee, meneer xxx is niet meegekomen", bij inchecken in het hotel dezelfde verbaasde gezichten
zondag 17 maart 2013 om 18:47
Dit herinnert me aan het feit dat ik weer naar de sportschool moet gaan, anders is m'n jaar abonnement voor niks.
Eten weggooien had ik eerst ook vaak. Eigenlijk vind ik dat heel erg. Vooral vlees weggooien. Nu let ik er beter op en gooi echt veel minder weg. En vlees koop ik niet meer (om andere redenen)
Eten weggooien had ik eerst ook vaak. Eigenlijk vind ik dat heel erg. Vooral vlees weggooien. Nu let ik er beter op en gooi echt veel minder weg. En vlees koop ik niet meer (om andere redenen)
zondag 17 maart 2013 om 21:17
quote:Flashy schreef op 17 maart 2013 @ 12:44:
Vlees gooien wij heel vaak weg omdat het eerder over datum is. Zelfs uit de vriezer gaat het vaak mis.
Doet me denken aan een verspild geld actie van een kennis
Ze ging op vakantie en puberzoon bleef thuis. Van te voren wat vlees ingevroren voor hem
Krijgt ze de eerste dag dat ze weg was een sms: Mam, ik heb al het vlees uit de vriezer weggegooid, was allemaal over de datum...
Vlees gooien wij heel vaak weg omdat het eerder over datum is. Zelfs uit de vriezer gaat het vaak mis.
Doet me denken aan een verspild geld actie van een kennis
Ze ging op vakantie en puberzoon bleef thuis. Van te voren wat vlees ingevroren voor hem
Krijgt ze de eerste dag dat ze weg was een sms: Mam, ik heb al het vlees uit de vriezer weggegooid, was allemaal over de datum...
zondag 17 maart 2013 om 23:24
maandag 18 maart 2013 om 03:33
Ik voel me gelijk een stuk beter nu ik niet de enige ben.
Kan er nog wel ontzettend van balen.
Die matrasvernieuwer was natuurlijk niet het eerste.
Hier is alle speelgoed door mijn katten misschien 1 keer aangekeken of aangeraakt. Radiatormatje (15 euro) niet eens naar omgekeken.
Oude (maar niks mis mee) kattenbak weggegooid, om nieuwe te halen. Volgens is de nieuwe kattenbak kleiner.
Oooooh, ik weeet er nog 1.
Ik heb een tijdje een periode gehad dat ik redelijk veel parfum kocht. Ik vond ze bij aankoop allemaal heerlijk ruiken.
Na een paar keer spuiten werd ik er zo misselijk van dat er een hele hoop flesjes zo richting mijn moeder ging. Zo goed als vol dus. Dat was ook een aardig bedrag.
Kan er nog wel ontzettend van balen.
Die matrasvernieuwer was natuurlijk niet het eerste.
Hier is alle speelgoed door mijn katten misschien 1 keer aangekeken of aangeraakt. Radiatormatje (15 euro) niet eens naar omgekeken.
Oude (maar niks mis mee) kattenbak weggegooid, om nieuwe te halen. Volgens is de nieuwe kattenbak kleiner.
Oooooh, ik weeet er nog 1.
Ik heb een tijdje een periode gehad dat ik redelijk veel parfum kocht. Ik vond ze bij aankoop allemaal heerlijk ruiken.
Na een paar keer spuiten werd ik er zo misselijk van dat er een hele hoop flesjes zo richting mijn moeder ging. Zo goed als vol dus. Dat was ook een aardig bedrag.
Ik heb geen motto.
maandag 18 maart 2013 om 03:48
Als mijn kinderen met schoenen onder de hondenstront thuiskomen, flikker ik ze weg. Ik heb het dan echt over schoenen die aan de onder- en zijkanten onder zitten. Geen beginnen aan! Ik ruim mijn hond's uitwerpselen altijd op of ga naar een hondenveldje.
Goedkoper sportschool gevonden maar door de oude vieze aparaten ga ik dan weer niet en doe er een jaar over om op te zeggen; had ik net zo goed bij die dure met een sauna kunnen gaan.
Goedkoper sportschool gevonden maar door de oude vieze aparaten ga ik dan weer niet en doe er een jaar over om op te zeggen; had ik net zo goed bij die dure met een sauna kunnen gaan.
woensdag 20 maart 2013 om 11:08
Kiwi's die mij vanaf de fruitschaal steeds gerimpelder aanstaren..
Accessoires die in het niet springen bij het totaalbedrag maar nooit gebruiken zal.
Een computer VOORBEREID op dit en dat, terwijl dit en dat er nooit komt.
Verkeersboete van ¤220.
Ik probeer me de laatste jaren altijd te dwingen om bij een vervangingsaankoop op een rijtje te zetten of het nieuwe product nou echt die verbetering brengt en dat bedrag waard is. Meestal doorstaat het oude product deze vergelijkingstest, maar soms wil je gewoon wat nieuws hè.
Accessoires die in het niet springen bij het totaalbedrag maar nooit gebruiken zal.
Een computer VOORBEREID op dit en dat, terwijl dit en dat er nooit komt.
Verkeersboete van ¤220.
Ik probeer me de laatste jaren altijd te dwingen om bij een vervangingsaankoop op een rijtje te zetten of het nieuwe product nou echt die verbetering brengt en dat bedrag waard is. Meestal doorstaat het oude product deze vergelijkingstest, maar soms wil je gewoon wat nieuws hè.
woensdag 20 maart 2013 om 11:12
Zo'n 15 paar schoenen die ik maximaal 10 meter gedragen heb. In de winkel lijkt de hak 'draagbaar' naast alle nog hogere hakken, thuis zijn ze dus echt veel te hoog. Die doe ik ook maar niet in een zak naar Afrika dan breken ze daar hun benen ook nog.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
woensdag 20 maart 2013 om 11:18
quote:pokkewijf schreef op 17 maart 2013 @ 12:16:
Dus pak de gebruiksaaanwijzing erbij. Blijkt dat ik al een jaar of vier, sinds ik de wasmachine heb, de wasverzachter in het vakje van het voorwasmiddel giet...Vier jaar wasverzachter verspilt (ik kan er gelukkig wel om lachen)Deze wint de prijs wat mij betreft
Dus pak de gebruiksaaanwijzing erbij. Blijkt dat ik al een jaar of vier, sinds ik de wasmachine heb, de wasverzachter in het vakje van het voorwasmiddel giet...Vier jaar wasverzachter verspilt (ik kan er gelukkig wel om lachen)Deze wint de prijs wat mij betreft
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
zondag 31 maart 2013 om 22:45
Een bon voor een weekendje weg cadeau gegeven aan mijn vriend, zodat we samen een weekendje weg konden. Nooit gebruikt en laten verlopen.
Gourmetstel en BBQ, beide nog nooit gebruikt, staan al zeker anderhalf jaar in de kast.
Aquarium, dat een paar weken ndat ik het gekocht had voor 1/3 van de prijs in een andere winkel stond
Gourmetstel en BBQ, beide nog nooit gebruikt, staan al zeker anderhalf jaar in de kast.
Aquarium, dat een paar weken ndat ik het gekocht had voor 1/3 van de prijs in een andere winkel stond
maandag 1 april 2013 om 08:08
Bij het bijstellen van de zorgverzekering vorig jaar (op het laatste nippertje) niet goed opgelet. Beugel van puber werd ineens niet meer vergoed. Voorheen altijd wel.
Precies in het nieuwe jaar werd er een vaste beugel geplaatst. 4 januari om precies te zijn. Beugel, inclusief de controles, kwamen geheel voor eigen rekening. Schade: 1500 euro.
Als ik eraan denk, kan ik er nog boos om worden dat ik toen
a: die fout maakte en
B: die polis niet gecheckt heb toen die binnenkwam!!
Precies in het nieuwe jaar werd er een vaste beugel geplaatst. 4 januari om precies te zijn. Beugel, inclusief de controles, kwamen geheel voor eigen rekening. Schade: 1500 euro.
Als ik eraan denk, kan ik er nog boos om worden dat ik toen
a: die fout maakte en
B: die polis niet gecheckt heb toen die binnenkwam!!
maandag 1 april 2013 om 10:00
Autozetel was kapot. Nieuwe laten zetten, twee weken later bleek auto toch echt op te zijn, dus een nieuwe moeten kopen. Bij de volgende auto bijna hetzelfde meegemaakt met remschijven. Iets van ezel en steen....
Voor de rest: boetes, schoenen, pompelmoezen, kiwi's en drinkyoghurt.
Ah, en vorige week vier goedkope vliegtuigtickets gekocht. Superprijs, dacht ik. Een dag later was de totaalprijs 80 euro lager. En ja, ik weet dat het stom is dat ik nog eens ging kijken naar de prijs....
Voor de rest: boetes, schoenen, pompelmoezen, kiwi's en drinkyoghurt.
Ah, en vorige week vier goedkope vliegtuigtickets gekocht. Superprijs, dacht ik. Een dag later was de totaalprijs 80 euro lager. En ja, ik weet dat het stom is dat ik nog eens ging kijken naar de prijs....