wasmachineafvoer

17-03-2013 21:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn wasmachine heb ik al ongeveer 7,5 jaar maar nog nooit ontkalkt ofzo

Nu wil het zo zijn dat ineens de afvoer lekt , dus dat de afvoer de hoeveelheid water niet meer aankan.

Nu had ik ergens gelezen dat het zeepresten of verstopping zou kunnen zijn en dat je met azijn een keer heel heet moet wassen.

Maar nu ben ik 'bang' dat als ik dat doe mijn wasmachine 'schrikt' omdat die nog nooit is schoongemaakt. (Wel buitenkant en de zeepbakjes :p)

Zeggen jullie nee joh gewoon doen of misschien andere tips wat ik met die afvoer kan doen ?

Alvast bedankt
heb je het zeefje schoongemaakt?
wij slapen nooit.
Gewoon je wasmachine op 95°C programma aanzetten met een halve fles azijn.

Een apparaat schrikt niet hoor, het is een ding.
Ik denk dat hij zo schrikt dat jij door het plafond springt.

Heb je de afvoerslang op lekkages gechecked?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik denk idd dat ie zo van slag zal zijn dat ie met zijn armen in de lucht, hard schreeuwend je huis uit rent. Ik hoop dat je gespaard hebt voor een nieuwe, want die komt echt nooit meer bij je terug natuurlijk. Of leg hem van tevoren vast met een ketting, zodat ie niet weg kan rennen
Niet doen hoor.

Sinds mijn vriend en ik samen wonen wordt er opeens gewassen met 2 soorten wasmiddel (gekleurd en wit) daar schrok de machine zo van dat de afvoer spontaan ging lekken. Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met azijn aan de slag gaat.
(Ik doe even je wasmachine na...)
Nou dat bedoel ben idd bang dat de machine het huis uitrent ik bedoel 7,5 jaar is een lange tijd. Maar dit was natuurlijk meer als grapje.

Snap dat het een ding is maar ja weet niet hoe ik het uit moet leggen haha

Hij lekt bij het gedeelte waar de wasmachine afvoer in de leiding begint dus geen scheur in ofzo. Maar zeefje idd daar kan ik eens naar kijken. Thnx zal update geven of de machine nog bij me is gebleven of nie :p
O ja ik hou wel van die reacties haha top!
Maar je kan toch even die leiding los halen en kijken wat er loos is? Wat de verstopping veroorzaakt zegt maar?

En een keer je machine goed heet laten draaien met wat azijn kan weinig kwaad hoor. Als je leidingen gewoon verder goed zijn zal 1 keer azijn erdoor echt niet ineens een lekkage veroorzaken.
Ik zou eerder denken dat je een verstopping in de leiding hebt, als die overstroomt. Dat krijg je met een wasje met azijn niet weg. Ik zou de leiding van de afvoer ontstoppen, liefst met een veer.

En als je dan toch bezig bent, maak dan ook meteen het filter van je wasmachine even schoon.
meestal gaat alle rommel in dat zeefje zitten , die zal na 7 jaar wel compleet verstopt zijn.

dan kan het water niet goed meer weg.

ben alleen bang dat je wasmachine daarna danst van plezier.
wij slapen nooit.
Zal het gaan proberen en ja werd tijd dat de machine eens even 'onder handen genomen wordt' o haha wat klinkt dit fout.

Thanx allemaal!
En als je dan toch een hete was met azijn doet, doe ook nog een keer een hete was met soda.

fijn tegen de wasluis.
Ik gok erop dat het probleem in de leiding zit en niet in je wasmachine. Je krijgt het water nl. wel de wasmachine uit, als dat niet lukt gaat er bij mij een alarmpje af. Pas na de wasmachine ontstaat er een probleem.

Maar een schoonmaakbeurt kan na zoveel jaar zeker geen kwaad. Kleine tip: los eerst de verstopping op.
een lekkere dot haren rondom je afvoerslang?
it's a big club and you ain't in it
Eh, heb je het filter al schoongemaakt? Dikke kans dat er een haarspeld/tampon/muntje/andere rommel die in zakken blijft zitten klem zit.
Filter schoonmaken daarna kookwas met pondje soda en daarna kookwas met azijn wasmachine weer fris en ook de afvoer

Gewoon ieder jaar keertje doen en niet boel laten aan/dicht koeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven