wasmachineafvoer
zondag 17 maart 2013 om 21:25
Hoi allemaal,
Mijn wasmachine heb ik al ongeveer 7,5 jaar maar nog nooit ontkalkt ofzo
Nu wil het zo zijn dat ineens de afvoer lekt , dus dat de afvoer de hoeveelheid water niet meer aankan.
Nu had ik ergens gelezen dat het zeepresten of verstopping zou kunnen zijn en dat je met azijn een keer heel heet moet wassen.
Maar nu ben ik 'bang' dat als ik dat doe mijn wasmachine 'schrikt' omdat die nog nooit is schoongemaakt. (Wel buitenkant en de zeepbakjes :p)
Zeggen jullie nee joh gewoon doen of misschien andere tips wat ik met die afvoer kan doen ?
Alvast bedankt
Mijn wasmachine heb ik al ongeveer 7,5 jaar maar nog nooit ontkalkt ofzo
Nu wil het zo zijn dat ineens de afvoer lekt , dus dat de afvoer de hoeveelheid water niet meer aankan.
Nu had ik ergens gelezen dat het zeepresten of verstopping zou kunnen zijn en dat je met azijn een keer heel heet moet wassen.
Maar nu ben ik 'bang' dat als ik dat doe mijn wasmachine 'schrikt' omdat die nog nooit is schoongemaakt. (Wel buitenkant en de zeepbakjes :p)
Zeggen jullie nee joh gewoon doen of misschien andere tips wat ik met die afvoer kan doen ?
Alvast bedankt
zondag 17 maart 2013 om 21:32
zondag 17 maart 2013 om 21:33
zondag 17 maart 2013 om 21:39
Nou dat bedoel ben idd bang dat de machine het huis uitrent ik bedoel 7,5 jaar is een lange tijd. Maar dit was natuurlijk meer als grapje.
Snap dat het een ding is maar ja weet niet hoe ik het uit moet leggen haha
Hij lekt bij het gedeelte waar de wasmachine afvoer in de leiding begint dus geen scheur in ofzo. Maar zeefje idd daar kan ik eens naar kijken. Thnx zal update geven of de machine nog bij me is gebleven of nie :p
Snap dat het een ding is maar ja weet niet hoe ik het uit moet leggen haha
Hij lekt bij het gedeelte waar de wasmachine afvoer in de leiding begint dus geen scheur in ofzo. Maar zeefje idd daar kan ik eens naar kijken. Thnx zal update geven of de machine nog bij me is gebleven of nie :p
zondag 17 maart 2013 om 21:42
Maar je kan toch even die leiding los halen en kijken wat er loos is? Wat de verstopping veroorzaakt zegt maar?
En een keer je machine goed heet laten draaien met wat azijn kan weinig kwaad hoor. Als je leidingen gewoon verder goed zijn zal 1 keer azijn erdoor echt niet ineens een lekkage veroorzaken.
En een keer je machine goed heet laten draaien met wat azijn kan weinig kwaad hoor. Als je leidingen gewoon verder goed zijn zal 1 keer azijn erdoor echt niet ineens een lekkage veroorzaken.
zondag 17 maart 2013 om 21:43
zondag 17 maart 2013 om 21:55
Ik gok erop dat het probleem in de leiding zit en niet in je wasmachine. Je krijgt het water nl. wel de wasmachine uit, als dat niet lukt gaat er bij mij een alarmpje af. Pas na de wasmachine ontstaat er een probleem.
Maar een schoonmaakbeurt kan na zoveel jaar zeker geen kwaad. Kleine tip: los eerst de verstopping op.
Maar een schoonmaakbeurt kan na zoveel jaar zeker geen kwaad. Kleine tip: los eerst de verstopping op.