Hier kan ik dus niet tegen

18-03-2013 08:32 19 berichten
Het gaat om het volgende: je maakt afspraken met iemand en dan op het moment supreme doet die persoon alsof ie gek is. Nee, ik weet van niks, die afspraken hebben we niet gemaakt. Terwijl ik zeker weet dat het wèl zo is. Ik heb het ook alleen maar met 1 persoon (in mijn nabije omgeving). Ik kan daardoor echt van slag raken. Niet alleen zit je ineens met een praktisch probleem, maar je hebt ook nog eens geen poot om op te staan. 'Nee ik weet echt van niks.' Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik merk dat ik er heel allergisch op reageer, voel me dan zo genaaid!
Geef een afsprakenkaartje mee, bevestig per email/sms
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk wat voor afspraken het zijn... Geen afspraken meer met dit persoon maken?!
Kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar je doet er niet zoveel aan vrees ik. Als iemand blijft volhouden dat die afspraak niet gemaakt is, dan is dat het. Het is aan jou om uiteindelijk te besluiten of het je waard is om je tijd en energie te investeren in iemand die zo met je om gaat. Het is wel een verschil of het een keer gebeurt (dat kan, misverstandje) of stelselmatig (dan word je gewoon voorgelogen).
Het punt is dat het meestal wel goed gaat, maar eens in de zoveel tijd niet. Het gaat o.a. om het opvangen van kinderen. Ik weet niet of ze het echt niet meer weet of niet meer wil weten. Ik heb het met niemand anders, zij wel wat ik hoor. Waar ik echt allergisch op reageer is dat zij dan doet alsof IK het slecht geregeld heb.
Maar bevestigen per email/sms dat zou toch niet hoeven onder volwassenen? Soms denk ik: zou ze misschien half naar me luisteren?
Ik ken het wel. Het is jouw woord tegen het hare/zijne. Als het om iets belangrijks gaat, vastleggen op papier. Ik neem soms gesprekken op, bijvoorbeeld het opzeggen van de sportschool.
quote:eightanglepose schreef op 18 maart 2013 @ 08:45:

Maar bevestigen per email/sms dat zou toch niet hoeven onder volwassenen? Blijkbaar dus wel. Het heeft weinig zin om je hier druk over te maken, het is nou eenmaal zo.
Klinkt als m'n eerste huwelijk.

Anyway, je kunt boos en / of verdrietig worden, maar ook pragmatisch te werk gaan; afspraken bevestigen (verzin een neutrale schrijfwijze, of beter nog, iets prettigs en plezierigs) en jezelf realiseren dat jij voor die ander niet het allerbelangrijkste in de wereld bent.
Geen afspraken maken met demente personen.
Die persoon is het dan vergeten en lult zich er op die manier onderuit? Fraai exemplaar! Ik had ooit zo'n collega, vreselijk. Als je het vergeet, biedt dna je excuses aan en zorg voor een oplossing, doe niet net alsof je neus bloed.
't kan wel eens gebeuren natuurlijk, maar heel de tijd? Mensen die op die manier met een afspraak omgaan, zijn niet echt met je bezig dus daar zou ik niet meer mee afspreken...
Wat voor afspraken zijn t? Mensen die niet reageren zijn sowieso stom!
Ik stuur altijd een smsje/whatsappie/mailtje o.i.d. met "weet je het nog, morgen ........................ (typ je wat de afspraak is), even voor de zekerheid "

Kan je het altijd nog terug kijken en laten zien aan haar als ze zich dan nog onder de afspraak uit lult..
Na de 2e keer schrap je zo iemand van je lijst.
Het gaat kennelijk niet zo gemakkelijk om het contact te verbreken en/of van het lijstje te schrappen.

Dus is het belangrijk dat je het vastlegt. Heel flauw ja, zou niet mogen hoeven, maar bij deze vrouw is dat noodzakelijk.

Ook gewoon zeggen: vanaf nu leggen we onze afspraken vast want het is te vaak misgegaan.

Desnoods kun je haar vragen om met een voorstel te komen (wat zou voor haar werken? Sms? Mail?) en komt zij niet met een voorstel, dan doe jij het.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Geen afspraken meer met die persoon of personen maken. Zeker als het vaker voorkomt. Echt irritant.
Geen afspraken meer maken met die persoon.
Thanx voor de reacties. Heb laten blijken dat ik het echt heel kwalijk vond, toen is ze betreffende afspraak alsnog nagekomen. Nu ga ik wat nadrukkelijker afspraken bevestigen. Denk echt dat het het ene oor in, het andere oor uit is gegaan. Geen kwade opzet in het spel, maar dit gebeurt haar vaker (ook bij anderen), en ze dupeert de omgeving er wel mee. En vooral dat twijfelen of er überhaupt ooit wel een afspraak is gemaakt, is irritant. Zeg idd dan gewoon dat het langs je heen is gegaan. Alsof ik het verzin ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven