Gezondheid alle pijlers

Wat heb ik toch?

18-03-2013 11:45 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay normaal zou ik naar de dokter gaan maar ik wil weer niet te snel naar de dokter toe.

Sinds 2 dagen heb ik last van steken op de plek van mijn hart, die ik bij het inademen voel en best hevig zijn.

Zaterdagavond ben ik uitgeweest met vriend en heb aardig wat gedronken maar had geen kater zondag. Wel in de loop van de dag last gekregen van die steken dus.

Ook is mijn huid al weken erg gevoelig, veel puistjes, een vlek op mijn nek die op een opkomende moedervlek lijkt en een korstje op een oude moedervlek. Die heb ik ooit eens weg laten halen maar is terug gekomen op dezelfde plek.

Verder had ik gisteravond last van verhoging, dat is nu bijna over.

Ik ben verder licht verkouden, maar maak me zorgen over de steken en kreeg er net ook buikpijn bij.

Nu ben ik nogal snel bang voor dingen als kanker ( melanoom ), hartaanvallen en dergelijke. Maar ik voel me echt rot.

Iemand last gehad van dezelfde dingen?
Ja doe dat, die nooddokter. Ze kunnen aan je bloed zien of er een ontsteking zit. Sterkte! Zeg dat je denkt aan longvliesontsteking. Of dat anderen daar aan denken

Ik zou de nooddokter vast bellen trouwens, moet je toch eerst doen voor je mag komen.
.
Ik heb het ijskoud trouwens, zit hier te bibberen in huis.

Net geprobeerd te bellen maar in gesprek.

Zal het zeker zeggen dat ik wil dat ze naar mijn longen kijken.

Ik wil niet bloed laten prikken, ik val dan bijna altijd flauw. heb een naaldenfobie en echt een hekel daaraan.
Koude rillingen had ik ook. Blijven bellen hoor !

En nogmaals sterkte. Je kan vast wat paracetamol nemen.

Ik hoop niet dat ik je onnodig op stang heb gejaagd, maar ik vind het allemaal erg herkenbaar en het is iets waar (huis)artsen niet direct aan denken.
.
Nou ja ik word er wel wat nerveus van maar ben blij dat je je ervaring met me deelt. Ik ga liever een keer teveel dan te weinig.

Ik had trouwens vanochtend het gevoel dat het beter ging, maar nu is het weer opkomen zetten.

Ga zo weer even bellen, zit nu aan de hete thee, net sloffen aan gedaan.

Ik weet ook wel dat ik naar de dokter moet, daar was dit topic ook nie voor, ik wilde gewoon even weten of iemand de symptomen herkende.
TJonge jonge wat zitten jullie elkaar gek te maken zeg.

Oooow het kon ook wel eens de piekiepokkie zijn!!!!

Nee hoor, nee toch?

Nou! Daar zou ik maar niet te zeker van zijn!! Heb je ook flipjeflopjes bij inademen?

Neuh.. nou ja, nou ja nee nou ja, ja eigenlijk soms of nou ja.

ZIE JE WEL!! Zo begon het bij mij ook, ga naar de dokter en zeg dat hij aan piekiepokkie moet denken én dat je flipjeflopjes hebt!! Of in ieder geval dat ik vind dat je dat hebt!

He? Nou dat ik dat zag via de computer. Ja.. ja via een forum via de computer? Of ik je ken? Hoezo?

Impala het kan van niets tot alvleesklierkanker zijn. Come on rustig aan, TO is al gevoelig voor angst voor narigheid en jij staat te stuiterballen dat het vast helemaal verschrikkelijke toestanden zal gaan betreffen.

Het kán allemaal en nu aan de huisarts om te bekijken wat die er van vindt.
doe jij ff normaal zeg.

Een stekende pijn bij het inademen, waardoor je niet meer normaal diep kan ademen en koorts of verhoging is niet normaal en kan echt niet van alles zijn.

Rogue moet er gewoon snel mee naar de dokter.

Misschien voor niks maar in dit geval echt beter safe dan sorry.
.
Heb half vijf een afspraak, eerder kon niet. Ze vond het wel belangrijk dat ik vandaag nog kwam.

Mijn moeder komt zo thuis, volgens mij is de verhoging nu erger geworden, voel heter aan.
Meid, echt, blijf even rustig ademhalen.

Het hoeft allemaal niet ernstig te zijn. Je leest iets en direct heb jij dat ook (40x een schok?).

Als je dingen uit wil sluiten, google dan eens op symptomen van een hartaanval bij een vrouw. Daar heb ik je niet over gehoord. Als je teveel met je schouders naar voren zit, zit je zo ingedoken dat je borstkas zeer kan doen. Hiermee bedoel ik dat het een logische verklaring heeft.

Daarbij is het koud buiten, sneeuw en de verwarming staat aan. Niet erg gezond voor je huid en voor je afweer. Krijg je wel genoeg vitaminen binnen?

Bel met de huisarts voor een afspraak en vraag meteen of je misschien kan worden onderzocht op hypochondrie. Serieuze opmerking. Succes!
fijn dat je vandaag nog kan komen Rogue. Hou je lekker rustig tot vanmiddag he. Die paar uurtjes overleef je nog wel

en van hypochondrie en voorover zitten krijg je geen koorts.

Dat van het ademen is gewoon heel specifiek. Ik ga niet zomaar onrust stoken. Ik word er gewoon pissig van.
.
Klinkt mij als een gewone griep hoor.
Ik denk niet aan een hartaanval Louba, dan zou ik er toch geen 2 dagen last van hebben? ik eet genoeg gezonde dingen en slik elke dag krachtige vitamine C en multivitaminen.

Maar ik ben al wel een week snotterig, ondanks de vitaminen, dat kan betekenen dat mijn immuunsysteem aangetast is.

Ik ben geen hypochonder, ik kijk teveel house haha.

Ik onderzoek mijn symptomen en denk tever door.

Maar meestal is het niks. Ik weet dat je niet zit te stoken impala, ik ben blij met je! Laat Twompie maar praten joh!

Ik vind je reacties juist erg goed.
Laat je het nog even waten, als je geweest bent?

En neem een tandenborstel en een schone onderbroek mee, je weet maar nooit (grapje!)
.
Fijn dat je vandaag nog langs kan bij de huisarts. Maar ik zou toch proberen je niet zo gek te laten maken. Het klinkt mij ook meer grieperig in de oren. Maar ben geen dokter natuurlijk. Overigens die steken klinken meer als een verrekt spiertje dan als een hartaanval. succes
hahaha zal ik doen ( laten weten hoe het ging ) als je niks hoort dan lig ik in het ziekenhuis ( geen internet op mobiel haha), nee even serieus, ik ga er niet vanuit dat het wat ergs is.

Maar ik weet het liever zeker.

Tegen mijn opa zeiden ze: meneer er is niks met u aan de hand, gaat u maar lekker slapen en de volgende ochtend was hij dood.

Die idioot van een dokter herkende de klassieke hartinfarct symptomen niet. Heb mijn opa nooit gekend dankzij die man.
Hou je dan ook op met House kijken?

Een hypochonder kijkt alle medische series en documentaires en betrekt dit vervolgens op zichzelf en denkt dat hij of zij die aandoening ook heeft. Je schrijft dat je vaker voor niets bij de dokter zit.

Natuurlijk is een verhoging/koorts iets om rekening mee te houden, maar het kan uiteindelijk ook duiden op een onschuldig griepje.
Ik ga even op bed liggen, mijn moeder is thuis.

Nee ik stop niet met House kijken, ik vind dat leuk.

Ik betrek helemaal niet alles op mezelf, maar ik kom uit 2 families met hartklachten, beide oma's hebben hartinfarcten gehad, beide opa's en we zijn allemaal wat te zwaar.

Mijn vader en opa zijn aan hun hart overleden. Mijn vader had Wolff parkinson white syndroom, wij zijn daar ook voor getest maar hebben dat niet ( is alleen erfelijk op jongens geloof ik ).

Ik vind medische dingen interessant om te bekijken. Maar ik ben zelf bijna nooit ziek ( wel veel last van keelontstekingen altijd ) en als ik bij de dokter zit is het voor zoiets als die blauwe plekken die maar niet weggaan na 3 jaar. Lijkt me geen gekke vraag.
Tegen mij zei de huisarts ook dat het wel een spiertje zou zijn...

Ik dacht toen dat ik geen koorts had, maar dat heeft-ie niet gecheckt. Terwijl ik notabene binnenkwam met de vraag of ik soms een longontsteking had. Maar dat wuifde hij gewoon weg. Ik had de klassieke symtomen niet.

T is dat ik verder ben gaan googelen en uiteindelijk naar de HAP in het zhuis ging. Waar ik toen meteen mocht blijven.

Ik was wel zo dom om al die tijd lekker door te blijven roken.

Daar ben ik inmiddels mee gestopt.
.
Al een week snotterig? Zozo, dan is je immuunsysteem zeker aangetast.

Wat een paniekzaaierij hier. Doe ff normaal. Die klachten hebben we allemaal wel eens. Van het weekend nog op stap geweest dan kun je je vandaag wel zo voelen ja als je toch al wat liep te snotteren.
En inderdaad wat minder medische programma's kijken.
Ga nu naar de dokter tot later.
succes rogue. Wat er ook uitkomt, goed dat je gaat.
.
Nou de arts kwam met de diagnose: virusje. Geen idee wat voor een maar mijn longen klonken goed en dus nog maar even afwachten.

Wat heb ik daar nou aan? hij heeft niet eens mijn bloeddruk gemeten.

Morgen moet ik werken, maar ik twijfel om te gaan. Ben behoorlijk beroerd en duizelig.

Hij zei dat ik het maar even uit moest zieken.

Wil me eigenlijk niet ziek melden maar ik kan zo ook niet werken.
Morgen is nog een hele nacht hier vandaan.

Neem een warm bad en kruip met een aspirientje vroeg onder de wol. Morgen kijk je hoe het is en hoe je de nacht door bent gekomen.
Wat onbevredigend. Mijn huisarts luisterde ook naar mijn longen en zei dat het niks was... Nou hoef jij natuurlijk helemaal niet hetzelfde te hebben als ik, maar het is wel goed om alert te blijven.

Als je morgen dezelfde pijn nog hebt met ademen, bel dan je eigen huisarts voor een second opinion. En tuurlijk meld je je ziek als je je beroerd voelt. En hou je temperatuur in de gaten. Als echt koorts krijgt moet je weer een dokter bellen.

Beterschap!
.
Nou mijn collega start voor mij op, de ander staat op stand by voor morgen. Dus als ik wil kan ik thuis blijven, maar denk dat ik wel gewoon ga. Mijn moeder vind het onzin om thuis te blijven, die pusht me altijd mijn nest uit als ik me ziek voel.

Die gaat met 40 graden nog werken.

Maar ik kijk idd wel even hoe het morgen gaat.

Vond het idd erg onbevredigend dat hij het met zo'n vage diagnose af deed.

Niet bloeddruk opmeten vond ik ook erg vaag. Dat hoort toch gewoon altijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven