Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
quote:tristan19 schreef op 19 maart 2013 @ 20:39:

[...]

Ik zeg niets: http://www.noob.us/humor/south-park-shake-weight/

MUAHAHHHAHAHA

Het was niet zo'n ding trouwens, die heb ik weleens gezien op tv. Maar dat filmpje is briljant
quote:tristan19 schreef op 19 maart 2013 @ 20:39:

[...]

Ik zeg niets: http://www.noob.us/humor/south-park-shake-weight/
quote:miepje1971 schreef op 19 maart 2013 @ 20:47:

[...]

Nou yellow, wat doe je nu? Niet shredden? Tsssssk

Ik deed het voor jou!!!

Anders zouden we gelijk lopen en ik weet hoe je er van geniet dat je 1 dag voorloopt op me. Door vandaag niet te shredden houd ik het zo!
Nou hoorrrr, ik dacht dat we juist so sync waren.....
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 februari 2013 @ 23:41:

Piertje, even wat vragen terug.

Waarom wil je 6/7 kilo afvallen?

Hoe vaak sta je op de weegschaal en in hoeverre ben je gehecht aan je gewicht in cijfers?

Ben je bang om aan te komen?

Hoe oud ben je?

Wat deed je voor januari aan sport?

Wat vind je leuk om te doen qua beweging?

Wat doe je in de fitnesszaal precies?

Wie heeft je schema gemaakt?

Waarom train je 1,5 uur?

Wat bedoel je met dat je Shred ernaast doet? Moet ik me dan voorstellen dat je eerst anderhalf uur in de sportschool bent en dan nog een half uurtje gaat shredden?

Geeft eens een voorbeeld van je dagmenu?

En over rust:

Als je sport dan belast je je spieren, dat doet pijn door het melkzuur in de spieren en soms onstaan er zelfs microscheurtjes. Als reactie daarop maakt je lichaam de spier sterker. Dat sterker maken gebeurt in de rustfase. Ik ben een krachttrainer, ik doe nooit elke dag hetzelfde omdat ik ander niet kan herstellen. Als ik op maandag mijn rug en biceps train dan pak ik op dinsdag mijn benen en schouders. Zo kunnen rug en biceps herstellen. Als je krachttraining doet moet je rekening houden met 48/72 uur herstel voor de belaste spiergroep. Bij cardio 24/48 uur.

Elke dag trainen is dus zinloos. In een week moet minstens een dag rust zitten zodat je spieren kunnen herstellen want alleen in de herstelfase is er groei.

Hoe weet ik dit? door alles te lezen over de materie en proefondervinderlijk vanwege vele jaren trainen, vroeger in de duursport later in de krachtsport. Inmiddels niet meer competatief maar nog altijd fanatiek.Elke dag shred is dus ook zinloos? Voor mij zou het namelijk veel beter vol te houden zijn als ik het om de dag mocht doen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:miepje1971 schreef op 19 maart 2013 @ 20:52:

Nou hoorrrr, ik dacht dat we juist so sync waren.....

Alleen menstruatiegewijs lieverd

quote:a_nick_is_crini schreef op 19 maart 2013 @ 20:58:

[...]

Elke dag shred is dus ook zinloos? Voor mij zou het namelijk veel beter vol te houden zijn als ik het om de dag mocht doen.Shred is zelfs bedoeld met rustdagen ertussen! Gewoon doen hoor!
Zo, ik heb net de tweede dag erop zitten. Wat was dat pittig zeg! Ik voelde, hoe verder de training kwam, mijn spieren steeds meer. Maar als je klaar bent geeft t een heerlijk gevoel.

Hoe hebben jullie dat opgelost met spierpijn?

Een rustdag of gewoon doorbijten?
Doorbijten met spierpijn is een slecht plan, kan ik je uit ervaring vertellen. Morgen ga ik voor het eerst shredden, in de ochtend,, eens kijken hoe dat gaat, en dan denk ik dat ik voor 2 shreds, 1 rust ga. Even zien hoe het loopt.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 maart 2013 @ 21:05:

[...]

Alleen menstruatiegewijs lieverd

[afbeelding]owwww
Na dag 3 of 4 heb ik ook een rustdag gedaan. Toen had ik zo'n pijn dat ik echt dacht dat mijn spieren zouden knappen. Vanaf toen gaat het goed en heb ik niet meer zo'n spierpijn. Wil wel om de 5 dagen ofzo toch een rustdag houden
Pff, dat was geen succes

Ik dacht ik probeer voor de lol week 2 van Ripped in 30. Ten eerste voelde ik me zodra ik begon al helemaal niet lekker. Meteen superheet, doodmoe en misselijk en zo. De cardio houd ik normaal juist makkelijk vol, nu moest ik al bijna meteen stoppen, zo slap voelde ik me. Ik heb de workout wel afgemaakt, maar man, wat een moeilijke oefeningen! Week 1 was heel goed te doen, maar dit was qua niveau een stuk moeilijker!

Ik wilde erna nog 6 week sixpack doen, maar ben ervoor in de plaats maar wat squats van Fitnessblender gaan doen, gewoon lekker makkelijke. Maar na een paar minuten moest ik ook daarmee stoppen omdat ik me niet lekker voelde. Nou ja, ik heb in ieder geval iets gedaan, maar lig nu misselijk op de bank. Ik hoop niet dat ik ziek word, ik ga maar lekker mijn bed in.
Zo, het zit er op!

Voor het eerst dat ik na sporten een lekker gevoel heb. Dat had ik vroeger nooit!

Ik vond het wel zwaarder als gisteren. Ik denk omdat ik toch wel een beetje spierpijn had van gisteren.

Morgen staat een wandeling gepland, ben benieuwd of ik uberhaupt vooruit kom!
Follow your heart, but take your brain with you....
Ohja, ik merk ook dat ik trek heb na t sporten. Hebben jullie dat ook? Hoe lossen jullie t op?
quote:aaquamarine schreef op 19 maart 2013 @ 21:30:

Pff, dat was geen succes

Ik dacht ik probeer voor de lol week 2 van Ripped in 30. Ten eerste voelde ik me zodra ik begon al helemaal niet lekker. Meteen superheet, doodmoe en misselijk en zo. De cardio houd ik normaal juist makkelijk vol, nu moest ik al bijna meteen stoppen, zo slap voelde ik me. Ik heb de workout wel afgemaakt, maar man, wat een moeilijke oefeningen! Week 1 was heel goed te doen, maar dit was qua niveau een stuk moeilijker!

Ik wilde erna nog 6 week sixpack doen, maar ben ervoor in de plaats maar wat squats van Fitnessblender gaan doen, gewoon lekker makkelijke. Maar na een paar minuten moest ik ook daarmee stoppen omdat ik me niet lekker voelde. Nou ja, ik heb in ieder geval iets gedaan, maar lig nu misselijk op de bank. Ik hoop niet dat ik ziek word, ik ga maar lekker mijn bed in. lekker naar bed, hoor! Truste!
quote:spiks schreef op 19 maart 2013 @ 21:34:

Ohja, ik merk ook dat ik trek heb na t sporten. Hebben jullie dat ook? Hoe lossen jullie t op?Ik eet een boterham of een bakje kwark met muesli o.i.d.
Thanks, Miepje. Slaap lekker voor straks!
quote:3wieler schreef op 19 maart 2013 @ 17:53:

Ik ga trouwens voor dit lijf, nr 28.

http://izismile.com/2011/ ... esome_bodies_33_pics.htmlDat red ik nooit vrees ik. Op mijn best kom ik meer bij nummer 1 en nummer 30 in de buurt, mijn rondingen zal ik nooit kwijtraken, daar ben ik niet fanatiek genoeg voor.
Addison ik vond het ook zwaarder worden. Het is me nooit meer zo makkelijk afgegaan als dag 1

Miepje ik zal mijn best doen op alle fronten weer in sync te komen. Als ik nou morgen 2x doe, telt dat dan?

Waarbij leuk dat je ook komt shredden.

Spiks, ik heb overigns altijd trek dus die vraag kan ik niet beantwoorden, ik dwing mezelf maar om niet teveel te snacken. Ik probeer het zo te plannen dat ik een uurtje daarna een maaltijd nuttig (dus als ik i de ochtend shred probeer ik eigenlijk in de middag warm te eten)

Aaqua beterschap hoor. Beter even een dagje uitzieken! (ik merk nu dat ik je naam stelselmatig verkeerd spel vanaf nu gaat het goedkomen! )
Yellow, hoe gaat het met je plank?
Ja, Meds, wat kan ik zeggen. Het is een beetje de combi van benen bewegen en plank tegelijk die misgaat. Ik kan wel een gewone plank merk ik (ook op handen en dan voel ik het idd nu op buik nu ik die intrek) maar het bewegen met voeten gaat niet zo. Ik probeer het maar een beetje , vind het bewegen met benen nog moeilijker als ik op ellebogen ben eerlijk gezegd.

Had je gezien trouwens, ben ook niet echt helemaal over the moon wat betreft Health City. Nergens begeleiders te vinden.
Net dag 3 van level 3 gedaan met tegenzin. In level 1 vond ik Jillian nog redelijk motiverend, maar nu vind ik haar gewoon irritant. De workout zelf vind ik ook niet superfijn en ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar....ik mis level 2.

Ik vervang sommige oefeningen ook iets anders, want dat gespring telkens vinden mijn knieën niet zo geweldig. Op een gegeven moment roept Jillian bij het planken: Nu moet je je buik en schouders echt voelen! Nou, dat nog niet eens zo, maar het is meer zo dat mijn polsen gaan protesteren na een paar plank-dingen achter elkaar. En ik moet nog 7 dagen...
Volhouden Maxi!!

Yelow, ik had gisterenavond ook ineens zin om nog een keer te shredden. Niet gedaan, het kwam alleen door de frustratie van de kilo erbij.

Waarvan ik alweer 0,5 kilo van kwijt ben....
quote:spiks schreef op 19 maart 2013 @ 21:34:

Ohja, ik merk ook dat ik trek heb na t sporten. Hebben jullie dat ook? Hoe lossen jullie t op?

Ik shred voor mn ontbijt of voor mn avondeten, dus daarna ga ik douchen en dan lekker eten.

Ben vanochtend overigens vreemd gegaan, in plaats van dag 4 level 2, heb ik een keer 6 week six-pack level gedaan. Die is ook leuk zeg!
Zeg maar Spijker.
Dag 15/30. Ik zit op de helft!!

Het ging alweer wat beter dan gisteren. Kon nu redelijk alles meedoen, af en toe 1 of 2 bewegingen overgeslagen om een keer extra adem te halen en dan weer door. Met de meeste moeite bij de v-raises.

Ik ga alvast voorzichtig beginnen met me zorgen te maken voor level 3...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven