beetje rare vraag...

20-03-2013 11:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb pas geleden een combi magnetron gekocht, het ding werkt hartstikke goed en na een aantal verschillende gerechten te hebben gemaakt in de oven wil ik nu zelf brood gaan bakken.

het probleem is echter dat er geen bakplaat in zit...ik heb er wel een rond rooter bij...zou het werken om het brood op bakpapier op het rooster te laten bakken? of dat ik de bodem van een springvorm eruit haal en daar het brood op leg?

Of hebben jullie misschien nog andere tips?
ja hoor, en je kunt bij Blokker of Marskramer ook een soort bakvellen halen, die je vaker kunt gebruiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 20 maart 2013 @ 11:04:

ja hoor, en je kunt bij Blokker of Marskramer ook een soort bakvellen halen, die je vaker kunt gebruikenwat denk je dat beter werkt? bakpapier of springvorm?
In mijn combi zit 'n rechthoekig rooster, daar leg ik bakpapier op en daarop mijn brood. Werkt prima!

Doe ik overigens uit gemakzucht want op de verpakking staat dat je het op 'n ingevette bakplaat moet leggen (heb ik ook bij mijn oven) maar ik vind bakpapier met wat bloem er op veel handiger want dat papier kun je tenminste weggooien en je hoeft daarna niets schoon te maken.
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2013 @ 11:24:

In mijn combi zit 'n rechthoekig rooster, daar leg ik bakpapier op en daarop mijn brood. Werkt prima!

Doe ik overigens uit gemakzucht want op de verpakking staat dat je het op 'n ingevette bakplaat moet leggen (heb ik ook bij mijn oven) maar ik vind bakpapier met wat bloem er op veel handiger want dat papier kun je tenminste weggooien en je hoeft daarna niets schoon te maken.Ik heb dus een rond rooster met pootjes aan beide kanten waardoor ik hem wat hoger of lager kan zetten, ik denk alleen dat als ik daar het brood op leg het brood door de pootjes wordt ingekneld zeg maar...ik leg het misschien een beetje onhandig uit...daarom dacht ik dat een springvorm handiger was...dan kan het brood wat uitbreiden zeg maar...wat denken julllie?
Eerlijk gezegd denk ik dat het helemaal niks uit maakt. Gewoon doen wat jij het makkelijkst vindt.
maak er gewoon 'n rond brood van
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2013 @ 11:45:

maak er gewoon 'n rond brood vandat was sowieso de bedoeling :-)
ik dacht dat het rooster beter was aangezien er dan ook warmte onder het brood kan komen, bij de springvorm niet want die staat dan op de bodem...
cake vorm werkt ook prima..
quote:dorentje schreef op 20 maart 2013 @ 11:56:

ik dacht dat het rooster beter was aangezien er dan ook warmte onder het brood kan komen, bij de springvorm niet want die staat dan op de bodem...niet op bodem, op rooster zetten
quote:MoodyMissy schreef op 20 maart 2013 @ 12:12:

[...]

niet op bodem, op rooster zettenoke, ik zet het brood met bakpapier op het rooster, bedankt voor het meedenken allemaal!
Maar als je brooddeeg op papier op een rooster legt, krijg je wel het patroon van een rooster in je brood.

Ik zou het gewoon op de bodem van je springvorm leggen. Dat is voor het brood precies hetzelfde als een bakplaat.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven