waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
donderdag 21 maart 2013 om 10:46
isabon, wachten op de uitslag is killing hè? Probeer je gedachten van 'als dit, als dat' te stoppen door jezelf steeds terug te roepen naar het moment nu. Moeilijk, maar het helpt echt!
Je schrijft dat je je werk mist, is er een mogelijkheid dat je af en toe langs gaat voor een bakje? Zo blijf je onder de mensen en ben je ook voor hen in beeld.
Ben je weer gaan roken? So what, als het je helpt om de komende tijd te overbrugen? Wat zou het alternatief zijn: Flippen?
Stoppen komt wel weer als de tijd er voor is, accepteer dat je ff een niet-rook off fase zit. Niet té hard en té streng zijn voor je zelf.
Sterkte!!!!
Je schrijft dat je je werk mist, is er een mogelijkheid dat je af en toe langs gaat voor een bakje? Zo blijf je onder de mensen en ben je ook voor hen in beeld.
Ben je weer gaan roken? So what, als het je helpt om de komende tijd te overbrugen? Wat zou het alternatief zijn: Flippen?
Stoppen komt wel weer als de tijd er voor is, accepteer dat je ff een niet-rook off fase zit. Niet té hard en té streng zijn voor je zelf.
Sterkte!!!!
donderdag 21 maart 2013 om 11:53
quote:isabon schreef op 21 maart 2013 @ 02:29:
Oh en ik durf het bijna niet te zeggen, maar van de spanning ben ik weer gaan roken. Hoe dom...
Ach meis toch...
Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik heb soms ook van die momenten dat ik wel een sigaretje zou lusten.
Ben je nog maar kort geleden gestopt?
Oh en ik durf het bijna niet te zeggen, maar van de spanning ben ik weer gaan roken. Hoe dom...
Ach meis toch...
Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik heb soms ook van die momenten dat ik wel een sigaretje zou lusten.
Ben je nog maar kort geleden gestopt?
odi et amo
donderdag 21 maart 2013 om 14:29
@ isabon: Het is ontzettend klote waar je doorheen gaat. In tegenstelling tot de anderen, zou ik toch proberen te stoppen met roken. Uit onderzoek is gebleken dat dit wel degelijk uitmaakt. Als je wilt, kan ik je het artikel sturen waar dit uit blijkt. Stoppen in een vroeg stadium verbetert de kansen aanzienlijk. Hoewel ik het me zo goed kan voorstellen, misschien toch beter om niet te doen. Werkt iets anders tegen de stress bij jou misschien?
@ lamaatje, ik had je al succes gewenst, maar nog een keer. Hoe laat moet je vanmiddag?
@ lamaatje, ik had je al succes gewenst, maar nog een keer. Hoe laat moet je vanmiddag?
donderdag 21 maart 2013 om 20:48
Voorlopig alleen een operatie
De cellen uit de lymklieren waren schoon, dus de uitzaaiingen
zitten dieper in de long en die gaan ze mee wegsnijden.
De rechterlong heeft 3 kwabben en de bovenste daarvan gaan
ze weghalen. Daarmee verlies ik 10% van mijn longcapaciteit.
Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.
De cellen uit de lymklieren waren schoon, dus de uitzaaiingen
zitten dieper in de long en die gaan ze mee wegsnijden.
De rechterlong heeft 3 kwabben en de bovenste daarvan gaan
ze weghalen. Daarmee verlies ik 10% van mijn longcapaciteit.
Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.
odi et amo