waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
donderdag 21 maart 2013 om 22:37
quote:Shalimar schreef op 21 maart 2013 @ 22:07:
lamaatje, gezien de omstandigheden heb je the best scenario lijkt het. Dat scheelt een slok op een borrel. Opereren behoort gelukkig nu wel tot de opties! Bellen ze je over een operatiedatum? Is het onder algehele narcose?
Hang in there!
Dat mag ik toch hopen als ze een stuk van mijn long afhalen.
Natuurlijk is dat onder algehele narcose.
Binnen een week ben je geloof ik alweer thuis en dan is het nog 6 weken thuis herstellen.
Morgenmiddag is er al een afspraak met de chirurg over wat er allemaal gaat gebeuren. Ik weet nog niet wanneer. Ik hoop niet volgende week al, moet er toch ook even aan wennen en dingen regelen.
lamaatje, gezien de omstandigheden heb je the best scenario lijkt het. Dat scheelt een slok op een borrel. Opereren behoort gelukkig nu wel tot de opties! Bellen ze je over een operatiedatum? Is het onder algehele narcose?
Hang in there!
Dat mag ik toch hopen als ze een stuk van mijn long afhalen.
Natuurlijk is dat onder algehele narcose.
Binnen een week ben je geloof ik alweer thuis en dan is het nog 6 weken thuis herstellen.
Morgenmiddag is er al een afspraak met de chirurg over wat er allemaal gaat gebeuren. Ik weet nog niet wanneer. Ik hoop niet volgende week al, moet er toch ook even aan wennen en dingen regelen.
odi et amo
vrijdag 22 maart 2013 om 08:53
vrijdag 22 maart 2013 om 11:44
quote:lamaatje schreef op 21 maart 2013 @ 20:48:
Voorlopig alleen een operatie
De cellen uit de lymklieren waren schoon, dus de uitzaaiingen
zitten dieper in de long en die gaan ze mee wegsnijden.
De rechterlong heeft 3 kwabben en de bovenste daarvan gaan
ze weghalen. Daarmee verlies ik 10% van mijn longcapaciteit.
Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.O Lamaatje, valt het toch een beetje mee! Ondanks de diagnose longkanker is dit toch 'goed' bericht.
Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.O Lamaatje, valt het toch een beetje mee! Ondanks de diagnose longkanker is dit toch 'goed' bericht.
vrijdag 22 maart 2013 om 18:31
quote:lamaatje schreef op 21 maart 2013 @ 20:48:
Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.
Wat een relatief `goed` nieuws. Hoop voor je dat het zo snel mogelijk kan die operatie. Maar dan ben je er nog niet. Dus laten we bescheiden blij zijn dat er iig wat aangedaan kan worden.
Ik lees verder weer mee.
Sterkte voor morgen.
(en uiteraard ook voor Isa nog steeds veel sterkte)
Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.
Wat een relatief `goed` nieuws. Hoop voor je dat het zo snel mogelijk kan die operatie. Maar dan ben je er nog niet. Dus laten we bescheiden blij zijn dat er iig wat aangedaan kan worden.
Ik lees verder weer mee.
Sterkte voor morgen.
(en uiteraard ook voor Isa nog steeds veel sterkte)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 22 maart 2013 om 21:49
quote:Beeldig schreef op 21 maart 2013 @ 22:04:
Lamaatje, wat fijn dat je relatief gezien goed nieuws hebt gekregen! Weet je al op wat voor termijn ze je willen gaan opereren?
De chirurg heeft aangegeven binnen 2 weken.
En dan gaan ze de middelste kwab weghalen ipv de bovenste.
Dit is tevens ook de kleinste en geeft het minste verlies aan
longcapaciteit.
Ik kreeg ook nog een telefoontje van de huisarts. Volgens hem
inderdaad minstens 2 maanden uit de roulatie. Een zware operatie
die ik niet moest onderschatten.
Lamaatje, wat fijn dat je relatief gezien goed nieuws hebt gekregen! Weet je al op wat voor termijn ze je willen gaan opereren?
De chirurg heeft aangegeven binnen 2 weken.
En dan gaan ze de middelste kwab weghalen ipv de bovenste.
Dit is tevens ook de kleinste en geeft het minste verlies aan
longcapaciteit.
Ik kreeg ook nog een telefoontje van de huisarts. Volgens hem
inderdaad minstens 2 maanden uit de roulatie. Een zware operatie
die ik niet moest onderschatten.
odi et amo
vrijdag 22 maart 2013 om 22:37
Dat is al snel dan! Heb je je nieuwe laptop al binnen? En ook niet onbelangrijk: heb je pyjama's? (Had ik niet namelijk, die heb ik maar even aangeschaft met een operatie in het verschiet. )
Twee maanden herstel klinkt lang inderdaad. Fijn dat je huisarts je bij voorbaat al terugfluit, dat klinkt althans wel betrokken. Joh, over twee weken begint het mooie weer zo'n beetje, dan kun je lekker in het zonnetje herstellen.
Twee maanden herstel klinkt lang inderdaad. Fijn dat je huisarts je bij voorbaat al terugfluit, dat klinkt althans wel betrokken. Joh, over twee weken begint het mooie weer zo'n beetje, dan kun je lekker in het zonnetje herstellen.
zaterdag 23 maart 2013 om 00:01
Zeker Giuletta, hij heeft al twee gebeld.
Dat heb ik met mijn oude huisarts ook nog nooit meegemaakt
@Beeldig
Even mijn kleurtjes pakken .....
Ik heb over die pyjama's nagedacht, misschien heb ik er wel genoeg. Ik moest rekening houden met een week ziekenhuis, waarvan 1 dag nog op het ic, waar je zo'n jasje aankrijgt.
En dan heb ik ook nog die drain een stukje onder mijn oksel
dus ik weet niet of ik dan direct al wel een pyjama aankan.
Anders koop ik een stuk of wat van die lange t-shirts. Die zijn
nooit weg.
Dat heb ik met mijn oude huisarts ook nog nooit meegemaakt
@Beeldig
Even mijn kleurtjes pakken .....
Ik heb over die pyjama's nagedacht, misschien heb ik er wel genoeg. Ik moest rekening houden met een week ziekenhuis, waarvan 1 dag nog op het ic, waar je zo'n jasje aankrijgt.
En dan heb ik ook nog die drain een stukje onder mijn oksel
dus ik weet niet of ik dan direct al wel een pyjama aankan.
Anders koop ik een stuk of wat van die lange t-shirts. Die zijn
nooit weg.
odi et amo
zaterdag 23 maart 2013 om 00:02
quote:poldervrouw schreef op 22 maart 2013 @ 08:53:
Mijn zwager had ook deze uitkomst .. Is geopereerd , mist een stuk van zijn long maar kanker is ook weg. Heeft chemo gehad en preventieve bestraling .. Nu al weer 6 jaar terug.. Hij is er nog en qua gezondheid eigenlijk weinig problemen
Hij is geopereerd in Antonius te Nieuwegein .Dat geeft de burger weer moed Poldervrouw.
Mijn zwager had ook deze uitkomst .. Is geopereerd , mist een stuk van zijn long maar kanker is ook weg. Heeft chemo gehad en preventieve bestraling .. Nu al weer 6 jaar terug.. Hij is er nog en qua gezondheid eigenlijk weinig problemen
Hij is geopereerd in Antonius te Nieuwegein .Dat geeft de burger weer moed Poldervrouw.
odi et amo
zaterdag 23 maart 2013 om 00:07
quote:lamaatje schreef op 21 maart 2013 @ 11:53:
[...]
Ach meis toch...
Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik heb soms ook van die momenten dat ik wel een sigaretje zou lusten.
Ben je nog maar kort geleden gestopt?
Ja ik was een paar weken gestopt... Maar het voelt zo lame...
Ik heb wel afleiding. Slaap veel mijn dochtertje geeft afleiding en ik doe stompzinnige boerderij spelletjes
[...]
Ach meis toch...
Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik heb soms ook van die momenten dat ik wel een sigaretje zou lusten.
Ben je nog maar kort geleden gestopt?
Ja ik was een paar weken gestopt... Maar het voelt zo lame...
Ik heb wel afleiding. Slaap veel mijn dochtertje geeft afleiding en ik doe stompzinnige boerderij spelletjes
zaterdag 23 maart 2013 om 08:03
quote:isabon schreef op 23 maart 2013 @ 00:05:
Heel veel sterkte met de operatie Lamaatje! Klinkt als een fikse ingreep. Maar wel relatief goed nieuws! je bent er gelukkig vroeg bij!
Dank je wel Isabon.
Hou je taai meid. Als ik het zo hoor ben je echt niet in orde. Daar gaan ze straks wat aan doen meid, nog even geduld.
Als je het spel beu bent zoek je toch lekker een ander spel. Heb je ook een tablet of een i-pad. Ik speel Wordfeud, Mindfeud en Wordon.
En scrabble op de gewone computer.
Heel veel sterkte met de operatie Lamaatje! Klinkt als een fikse ingreep. Maar wel relatief goed nieuws! je bent er gelukkig vroeg bij!
Dank je wel Isabon.
Hou je taai meid. Als ik het zo hoor ben je echt niet in orde. Daar gaan ze straks wat aan doen meid, nog even geduld.
Als je het spel beu bent zoek je toch lekker een ander spel. Heb je ook een tablet of een i-pad. Ik speel Wordfeud, Mindfeud en Wordon.
En scrabble op de gewone computer.
odi et amo
zaterdag 23 maart 2013 om 08:50
'Gefeliciteerd' lamaatje!
Ik ben huisarts en heb een paar mensen in de praktijk die net als jij longkanker gehad hebben, wat weggehaald kon worden met een operatie, en dat is bij sommige nu alweer zo'n 20 jaar geleden
Het kan dus hartstikke curatief zijn. Dit is het beste scenario wat je kon krijgen, als je dan toch de diagnose moest hebben.
Het is zeker een zware operatie, en ik wil je vast heel veel sterkte wensen, en ook met het herstel. En wat fijn dat je huisarts zo betrokken is!
Ik ben huisarts en heb een paar mensen in de praktijk die net als jij longkanker gehad hebben, wat weggehaald kon worden met een operatie, en dat is bij sommige nu alweer zo'n 20 jaar geleden
Het kan dus hartstikke curatief zijn. Dit is het beste scenario wat je kon krijgen, als je dan toch de diagnose moest hebben.
Het is zeker een zware operatie, en ik wil je vast heel veel sterkte wensen, en ook met het herstel. En wat fijn dat je huisarts zo betrokken is!