zeepresten badkamertegels

23-03-2013 09:03 39 berichten
Wie heeft de gouden tip om flinke (zeep?)aanslag uit een badkamer te verwijderen? Ik heb Google al gebruikt, maar daar vind ik de meest uiteenlopende tips. Van simpel water/chloor tot aan mengsels waarmee een chefkok een flink goede hachee zou kunnen maken Maar wie heeft er DE tip?

Het gaat om een pas gekocht huis en de badkamer is echt behoorlijk toe aan een schoonmaakbeurt. Ik denk dat de zeepresten en aanslag er al een behoorlijk tijdje op zitten. Ben benieuwd naar de adviezen.

Alle reacties Link kopieren
Citronella toiletreiniger van de Action (die is zonder chloor). Er op spuiten, goed insmeren met een spons, afspoelen en daarna eventueel wat schoonmaakazijn er op en afspoelen. Trekker erover heen en je hebt weer mooie glanzende tegels.
Koevoet pakken,en de tegels eraf breken en nieuwe plaatsen.

Als "het weer"(zo noemde ons moeder kalkaanslag altijd) in de tegels zit,kan je er niks meer aan doen.

En teveel antikalk producten kan je voegen aan tasten.(want voeg=kalk)
Ik zweer bij groene zeep met een scheutje gewone azijn. En heet water met chloor.

Liefst kom zelfs bij je langs, haha. Ik ben dol op vieze dingen weer schoonmaken!!
Werkt antikal niet gewoon?
Een combinatie van water, chloor en soda (heet water om de soda op te lossen). In een plantenspuit doen en sprayen maar
Antikal alleen geeft onvoldoende resultaat. Persoonlijk ben ik nog het meest voor de koevoet-optie. Helaas is het mijn huis niet en ben ik slechts aan het helpen. Anders wist ik het wel
Dit is vermoedelijk kalkaanslag. Chloor heeft dan geen zin, dit bleekt maar verwijdert de kalk niet.

Het best is om azijn te gebruiken. Ik heb eens de tip gekregen om een sopje te maken van water schoonmaakazijn en een klein beetje afwasmiddel. Dit werkte perfect. Wel even de kans geven om in te werken op de vlek.
Is het geen kalk ipv zeepresten?

Azijn al geprobeerd?
Antikal een minuut of 10/15 laten intrekken al geprobeerd?
Wat geweldig werkt tegen kalk is Harpic Max toiletreiniger.

Het vliegt er af! Zo chemisch als wat natuurlijk maar perfect voor het zware werk.
Hoe lang laat je de antikal inwerken dan? Want dat moet je écht wel even laten zitten.

Cillit bang anders?
quote:sonane schreef op 23 maart 2013 @ 09:17:

Antikal een minuut of 10/15 laten intrekken al geprobeerd?Yep
Tante jo, welke regio woon je? Heb ook nog wel wat plekken in huis die ernstig schoongemaakt moeten worden
Gut dan is het echt wel heel erg

Die harpic toiletreiniger is wel een aanrader trouwens, mét plastic handschoenen.
Voel me ineens wel een heel slechte huisvrouw als ik al jullie tips en ideeën voorbij zie komen haha
W5 badkamerreiniger van Lidl
quote:sonane schreef op 23 maart 2013 @ 09:21:

Gut dan is het echt wel heel erg Zeg dat wel. Ik geloof dat ik in staat was geweest dit huis erop te laten schieten.... Bleeeegh
Antikal erop en effe in laten trekken....hardnekkige plekken met een pannespons bewerken....deze behandeling een aantal keren herhalen (niet achter elkaar, maar elke keer als je je badkamer schoonmaakt) na een paar weken zie je echt verschil.
quote:Vinyl schreef op 23 maart 2013 @ 09:17:

Wat geweldig werkt tegen kalk is Harpic Max toiletreiniger.

Het vliegt er af! Zo chemisch als wat natuurlijk maar perfect voor het zware werk.Maar vliegen je voegen dan ook niet weg?
quote:Dahlia74 schreef op 23 maart 2013 @ 09:24:

[...]

Maar vliegen je voegen dan ook niet weg?Van 1 keertje niet denk ik. Ik gebruikte het vooral op mijn douchebak en douchecabine. Als je goed naspoelt dan denk ik dat het wel meevalt. En anders tegel voor tegel?
Misschien stoommachine voor de zeepresten/voegen en azijn voor de kalk?
Je hebt bij de action van die grijze sponsjes,daar krijg je ook hardnekkige aanslag mee weg. Het sponsje 'verdwijnt' wel tijdens gebruik. Of die sponsjes van brillo,maar dan moet je even kijken of hey geen krassen maakt
Zo'n scheermesachtige ramenkrabber?

Action heeft die ook geloof ik....
Standaard een spuitflacon (een lege van glassex ofzo) met schoonmaakazijn in de douche zetten en iedere keer na het douchen alles insprayen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven