zeepresten badkamertegels

23-03-2013 09:03 39 berichten
Wie heeft de gouden tip om flinke (zeep?)aanslag uit een badkamer te verwijderen? Ik heb Google al gebruikt, maar daar vind ik de meest uiteenlopende tips. Van simpel water/chloor tot aan mengsels waarmee een chefkok een flink goede hachee zou kunnen maken Maar wie heeft er DE tip?

Het gaat om een pas gekocht huis en de badkamer is echt behoorlijk toe aan een schoonmaakbeurt. Ik denk dat de zeepresten en aanslag er al een behoorlijk tijdje op zitten. Ben benieuwd naar de adviezen.

Alle reacties Link kopieren
Ajax shower power doet het goed tegen zeepresten, ook op plexiglas. Wel smerig voor je longen dus adem in of mondkapje.
.
Elke keer na het douchen de trekker erover of spul erop spuiten werkt wel ja (voor de toekomst dan). Maar wie houdt dat nou vol? Wij niet in elk geval. En dan biedt de shower power weer redding
.
Zo. Intussen aan de gang geweest met water, schoonmaakazijn en afwasmiddel zoals 1 van jullie schreef. Dat is wat er voorhanden was dus poging gewaagd. Het is al een stuk verbeterd, maar we zijn er nog niet. Denk dat er toch iets van "chemische troep" aan te pas moet gaan komen. Las hier iets over W5 van de Lidl. Ik meen dat ik daar wel meer goede berichten over heb gehoord. En hier op het forum lees ik wel eens enthousiaste dingen over Dasty. Zou dat nog kunnen helpen met dit probleem?
Je kan niet verwachten dat aanslag van tijden in 1x weg is. Maar de aanhouder wint, trek er even wat tijd voor uit als in om de paar dagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
HG weerplekken-reiniger werkt werkelijk als een speer, op alles in de badkamer wat ranzig is. Je sprayt het op tegels en voegen, laat het een halfuur intrekken en poetst het er daarna af met een schuursponsje. Note: ramen open en handschoenen aan. Het is een mengsel van chloor met iets extra chemisch dat enorm stinkt, maar werkelijk fantastisch werkt.

Voor kalk kan ik HG professionele kalkreiniger aanraden. Onverdund aanbrengen (met handschoenen) en echt, het smelt weg voor je ogen. Ik ben enorm fan van HG
Je koopt HG bij bouwmarkt en tuincentrum. En je hoeft niet hard te poetsen, ideaal voor de luiere huisvrouw. Niet zo goed voor het milieu, maar na één goede HG-beurt kom je daarna weken weg met de Franse slag
HG badkamerreiniger is ook fijn spul. Gaat alles lekker van glimmen en stinkt niet. Maar aangekoekte zeep en lichte kalkaanslag gaat beter weg met de al eerder genoemde shower power.
.
quote:Ank29 schreef op 23 maart 2013 @ 09:33:

Je hebt bij de action van die grijze sponsjes,daar krijg je ook hardnekkige aanslag mee weg. Het sponsje 'verdwijnt' wel tijdens gebruik. Of die sponsjes van brillo,maar dan moet je even kijken of hey geen krassen maakt

De grijze sponsjes krassen ook, mijn fornuis zit onder de krassen door die sponsjes.

Ik heb van die gele zeepresten op de badkamer vloer, ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden. Ik lees dus mee.
Ik ga met Pantax mee: laatst ook voor dit probleem gestaan en heel veel dingen geprobeerd. Uiteindelijk HG Professionele Ontkalker gebruikt en met weinig moeite alles weg!

Kan je wel aanraden handschoenen te gebruiken want ik was zo dom om dat niet meteen te doen. Au.

Misschien ter overvloede: ontkalkers nooit mengen met chloor-houdende middelen i.v.m. giftige dampen.
Dasty badkamerreiniger
quote:Pantax schreef op 23 maart 2013 @ 11:45:

HG weerplekken-reiniger werkt werkelijk als een speer, op alles in de badkamer wat ranzig is. Je sprayt het op tegels en voegen, laat het een halfuur intrekken en poetst het er daarna af met een schuursponsje. Note: ramen open en handschoenen aan. Het is een mengsel van chloor met iets extra chemisch dat enorm stinkt, maar werkelijk fantastisch werkt.

Voor kalk kan ik HG professionele kalkreiniger aanraden. Onverdund aanbrengen (met handschoenen) en echt, het smelt weg voor je ogen. Ik ben enorm fan van HG Deze gebruik ik ook allebei. HG weerplekken is ook ideaal voor in de wc.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ik was blij verrast door het resultaat van dasty schimmelreiniger. (dus niet de badkamerreiniger of de antikal, die zijn leuk voor onderhoudsbeurten maar niet voor een grote beurt). Volgens mij vooral chloor, maar echt, zelf de voegen werden bijna vanzelf schoon (en wij hebben een vochtige badkamer die te lang geleden een grote beurt had gehad, dus die voegen waren goor...)
o ja, HG zal ook prima werken, maar is oha wat minder vriendelijk voor mijn portemonnee
Badkamertje weer fris gelijk de tegels,bad in autoshampoo/wax zetten blijft alles mooi fris en schoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven