Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@Bibianne, ja ik vind Looptijden ook erg leuk. Enne lopen in het bos is zo heerlijk.

@Fabienne, dank je wel.

Ja wist ik, ik heb de link inmiddels weggehaald!

Ik ga nog op zoek naar een leuke loop van 10 km. die moet ik onder 1 uur gaan lopen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Vanmiddag net voor het eten nog even 6km gelopen. Handschoenen en haarband zouden geen overbodige luxe zijn geweest ...

maart 65 km, totaal 185 km
Vanavond les 16 gelopen ging me eigenlijk makkelijk af.

@ max Volgens mij zit ik in week 6 , ik kijk meer naar de lessen dan de weken hahaha

Als doel kan je 5 km in juni zetten.

Groetjes

dita
@Fabinne, oei dat zal koud zijn geweest zonder hanschoenen en haarband. Trouwens vaak doe ik mijn handschoenen af tijdens het lopen te warm.

@Dita, goed bezig.

Zo handschoenen om, muts op en hoppa, weer 8 km. in de benen, wel koude wind! 00:49:25, 9,74 km/u!

Maart: 43.2 km. Totaal: 189 km
@ bibianne: klinkt als een leuke loop. Wat ver weg nog :-) Hoewel ik ook alweer aan het plannen ben

@ fabienne: komt wel, rustig aan eerst een goede basis leggen. Je kunt nu heel goed met de 10 km tijd een trainingstijd bepalen, kijken hoe dat voelt en vanuit daar weer verder werken. Breng afwisseling aan in de training, langzaam, sneller, misschien wat intervallen etc.

@ dita; Go girl! Je gaat goed he? Week 6 alweer Voelt alles nog goed? Vind je het nog leuk? Nou ja, zomer staat voor de deur. Meteen na de winter denk ik :-) Dan wordt het helemaal lekker lopen straks!

@ mother: misschien si het op het andere forum ook al eens gezegd, maar train je niet te snel? Als jouw doel is om de 10 km onder het uur te lopen, dan ligt de tijd voor de training wel hoog misschien? Of is de tijd van vandaag voor een interval en is het de totaal tijd? Ik weet niet meer of je met een schema loopt? Nou ja, je weet het vast zelf prima, maar het viel me gewoon ineens op.

Vandaag een pittige training gedaan van 14x800-tjes. Totaal was het 19,6 km dus ik was weer even gezond buiten zullen we maar zeggen. De wind vond ik erg lastig. Ik liep weliswaar binnen de opgegeven bandbreedte en had ook over aan het einde, maar het was niet zo mooi gelijkmatig als alle andere trainingen door die vervelende wind. Maar goed, ook deze is weer gedaan. Nu rustig aan tot de HM en dan weer lekker verder. Ik vind de 'weg' geloof ik leuker dan het 'doel', want ik geniet volop van alle nieuwe uitdagingen, leer veel bij én ga vooruit. Ik zie het allemaal wel. Beetje jammer dat ik nog steeds pijn heb na die valpartij van vorige week. Pijn zonder dat het ook maar iets te maken heeft met lopen. Idioot gewoon. Maar goed, uiteindelijk zal het wel weer verdwijnen maar liever vandaag dan morgen. Grrrr

Fijn weekend meiden. Nog leuke plannen?
Hoi Max

Ja het gaat nog steeds super, de lessen zijn goed vol te houden en de laatste les koste me geen moeite , van mij mag het wel wat warmer worden ik merk echt dat mijn lijf moeite heeft met de kou.

Logisch natuurlijk 39 kg aan spek minder
@ dita: wow knap hoor 39 kilo! Hoe lang heb je daar over gedaan? Is dat al lang stabiel?
Ik heb in september een gastric bypass gehad.

In 7 maanden dan nu.

Ik hoop dat er nog zo'n 10kg af gaat, als dat niet lukt is het niet erg hoor ben nu al helemaal blij.
@ dita: Super! Nou lekker blijven lopen en genieten en dat laatste 'restje' ga je ook nog gewoon lichter worden. Go girl!
Wat ontzettend knap, Dita! Wat zul je blij zijn met je nieuwe lijf waarmee je kunt hardlopen! Lijkt me trouwens een heftige ingreep. Ben je nu ook nog onder begeleiding van een dietist of psycholoog?

Toen ik begon met Evy merkte ik ook dat mijn conditie met sprongen vooruit ging. De eerste helft zag ik geen effect, maar toen ik over de helft was wel.

Max, ik had even gemist dat je was gevallen. Waar heb je pijn? Ik ben wel eens ernstig gevallen (trap, fiets) en dan merk ik in de week na de valpartij dat alle spieren en pezen even uit balans zijn geweest. Klinkt misschien wat zweverig, maar het is net alsof ze weer opnieuw hun plekje moeten vinden. Hopelijk ben je er snel van af! HOe ben je gevallen?

Ik heb de kou getrotseerd met een korte duurloop van 5km.

maart 70 km, totaal 190 km
@Max, nee op het ander forum is nog nooit gezegd dat ik te snel train. Ik heb nu 2 x de 10 km. wedstrijden gelopen: 1ste liep ik in 01:03:11 snelheid: 9,50 km/u en 2e liep ik in 01:01:22 10.000 m 9,78 km/u, mijn 3e wil ik onder de 1 uur lopen moet lukken toch?

Ik loop zonder schema en ik probeer nu 7-10 km. per keer te lopen met af en toe een interval.

De opbouw van 10 km. - Hm wil ik opbouwen dmv. een schema.

Max, wanneer ga jij de HM ook alweer lopen?

@Dita, wat goed dat jij 39 kilo bent afgevallen. (even on topic mijn zus heet Ditta en mijn nicht Dita woon jij in Groningen?)
Fabienne ik loop bij de dietiste, die is te vreden en daar hoef ik pas over een half jaar weer terug.

Psycholoog was bij mij niet nodig maar als ik merk dat het nodig wordt kan ik ook weer terecht bij het 'team'

Mother ik woon in de buurt van Rotterdam

dita is mijn nickame sinds mijn 14de :-)
Vandaag toch maar aan de 'Lente loop" mee gedaan. Ik dacht niet dat het hier in het bos warmer zou zijn dan daar en ik wil toch lopen.

Het grote voordeel van wedstrijden is dat je niet in de verleiding kom om te gaan wandelen. Als ik alleen loop vind ik altijd wel een rede om even te gaan wandelen en nu loop je 13 km zonder wandelen. Bij de start was het koud en winderig maar onderweg in het bos was het goed te doen. Na een poosje mijn handschoenen uitgedaan.

Er zaten aardig wat hoogte verschillen in, ik blijf daar een hekel aan hebben, als het omhoog gaat schiet mijn hartslag ook omhoog. Ben nog het fietspad op gestuurd, omdat ik andere fietsers en lopers in de weg zou lopen. Nou die enkeling die we tegen kwamen kon ik best voor aan de kant, maar oke. Toen we een ander pad op gingen ben ik weer op het zand gaan lopen. Ben een bos loper geen asfalt loper.

Het was 12,5 km volgens mijn Garmin en ik heb er 1 uur 17 over gedaan. Toen had ik wel hotcoco en een broodje bal verdient

Volgende is 1 april in Losser, 15 km is een mooie afstand.

mrt 72

2013 211

Staat ik mijn hardloop agenda

Als ik hardloop kom ik niet op nieuwe, briljante ideeën; ik kom juist van mijn overtollige, slechte ideeën af.
@ bibianne: lente was het zéker Hahaha was het koud? Ik vond het best fris vanmorgen. Was blij dat ik die andere training al vrijdag had gedaan. Losser is dus alweer dichtbij voor je!

@ dita: ik vind het maar knap. Petje af hoor.

@ mother: Het viel me gewoon op, dat je nu de trainingen bijna net zo snel doet als de wedstrijd(en) die je liep. Zo loop je dus steeds een wedstrijd. Er zijn van die calculators waar je mee kunt inschatten welke trainingstijden handig zijn om te gebruiken. Maar dat is niet zaligmakend, want na verloop van tijd kan je ook dingen als hartslag etc gebruiken. Maar het geeft wel een handvat voor trainingstijden. Liep jij nou ook bij een loopgroep? Heb je al een leuke nieuwe loop gevonden om te gaan doen? Liep je ook al eens een 5 km wedstrijd? Ik keek in de hardloopkalender of ik ergens nog een 5 kan inpassen met een schema vooraf maar ik ben er nog niet helemaal uit. 7 april is de HM.

@ fabienne: gewoon bij het wandelen met de hond notabene. Geen sneeuwvlokje te zien ofzo echt stom en bovendien vervelend. Grrrrrr. Ik voelde dat ik schuin op mijn onderste wervels terecht kwam. Au. Dinsdag weer even naar ome dok.

Koud weekend was het he meiden? Ik ben benieuwd wat het weer gaat doen. Ik hoop dat het niet inééns warm wordt. Warm tijdens de HM is niet fijn want daar is niemand aan gewend. Datzelfde geldt voor de marathon in Rotterdam een week later. Maar ja, we moeten het allemaal maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Fijne avond
BBBBBBBbrrrrrrrrr wat was het koud zeg.

Toch even naar buiten geweest geen les gedaan maar meteen aan 1 stuk door een klein rondje van 2,2 km.

Wat was ik blij dat ik weer binnen was en onder de douche stond.

Iedereen een fijne week
Wat is het koud he?

Ik heb gisteren en vandaag een loopje gedaan. Ik heb nieuwe schoenen en wilde daar wat korte loopjes mee doen.

Het is even wennen. Ik heb ook een ander merk, Brooks ipv Asics.

maart 46,27 km, 2013 148,07 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Max, ja nu je dat zo schrijft klopt het wel ik loop vaak op dit tempo. Is dat verkeerd dan?

Nee ik wil niet bij een loopgroep lopen en ik heb nog geen nieuwe loop gevonden.

Ja ik heb 2 keer een 5 km wedstrijd gelopen: 1 keer CPC maart 2012 en nog een 5 km. wedstrijd op het strand ook leuk.

Waarom wil je een 5 km. loop lopen als je 7 april een HM gaat lopen?

Vanmiddag tijdens heb begin van mijn training moest ik aan jou denken, dus ik liep "rustig" voor mijn doen. Hoor ik die man ineens zeggen u heeft 1 km. gelopen in 9.8 km per uur oeps nog maar langzamer lopen, ik ben van mijn bekende route afgegaan en lekker gelopen door het bos de zon scheen en in het bos stond geen koude wind, heuveltje op en af: 7.624 m, 49:53, 9,17 km/u.

Maart: 50.8 km. Totaal: 196.6 km
Ik ben vanavond nog wezen hardlopen. Koud windje, maar daar had ik tijdens het hardlopen geen last van, gelukkig. Ik heb een piramideloop gedaan met Renate. Was weer even hard werken

maart 76km, totaal 195km
Wat een stralend weer he? Gisteren was het ook al zo lekker maar toen heb ik al mijn afspraken afgezegd en ben gaan slapen. Heb dus wat dat betreft niet veel genoten van het weer. Maar vanmorgen even een rondje gelopen. De ooievaars zaten lekker op het nest (zie http://www.runpower.nl voor een kiekje) en daar word ik dan weer helemaal blij van.

@ sun: welke brooks kocht je? Zitten ze lekker?

@ mother: er is niks 'verkeerd', het viel me gewoon ineens op. Op runnersweb staan van die calculators die je kunt gebruiken voor training tempo's. Misschien heb je er iets aan. Ik heb inmiddels wel geleerd me niet te 'bemoeien' met schema's van anderen :-) Wat bedoel je met 'waarom wil je een 5 km wedstrijd lopen'? Niet vóór de HM, maar na de marathon eind mei wil ik even kijken wat er allemaal te doen is in de maanden daarna. Heb wel al twee dingen gepland, maar ik wil een paar maanden voor iets anders trainen, een kortere afstand voordat ik weer dóórga met de langere afstanden. Dat houdt het afwisselend maar het is niet zo makkelijk te plannen. Ik moet wat data doorgeven van loopjes, zodat gekeken kan worden of er een goed schema omheen te plannen is. Maar dat komt wel weer.

@ fabienne: klinkt goed!

Fijne dag meiden
@Max, oke maar ik loop niet dmv een schema hoor!

Ik heb gisteren tijdens mijn training ook oooievaars gezien. Ik moest wel even stoppen wat ik dan weer heel vervelend vond ik stop eigenlijk nooit.
@ max: ik heb de adrenaline gts 13 schoenen. Ze lopen lekker, ik merk alleen dat het anders loopt. En ik moet nog even wennen, ik voel iets net boven mijn linker enkel. Ze lopen wel heel stabiel, ze dwingen me om mijn voet goed neer te zetten. Ik loop nu ook zonder ondersteuning aan mijn knie.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Yes, ik werd net gebeld door de hardloopwinkel, er blijkt niets aan de hand te zijn met de schoen, maar ik mag toch nieuwe schoenen uitzoeken! Ja ik ga toch niet op schoenen hardlopen die bij de eerste stap al pijn doen.

Ik wilde nu gaan hardlopen heb ik één schoen van mijn man meegenomen! Gr.... eerder naar huis en daarna hardlopen maar.

Wie heeft er nog plannen om te gaan hardlopen?
@ mother: dat is toch goed nieuws dat je andere mag uitzoeken? Ben benieuwd welke je gaat kiezen nu?

Ik heb vandaag ook weer gelopen en eergisteren ook. Dat gaat rustig door hoor :-) Vanaf nu lekker rustig aan tot volgende week. Geen idee of het allemaal gaat lukken, maar ik vind dat de pijn inmiddels toch wel vermindert. Lopen gaat gelukkig wel aardig dus wie weet :-)

Wat een lekker weer hebben we he? Vanmorgen was het zó lekker!
Ik vond het nog niet zo lekker, Max Koude billen na een rustig rondje van 6,5 km. Zondag of maandag wil ik weer richting de 10 km.

Ik las net dat de 10EM (goede doelenloop) van de Dam tot dam alweer vol zit. De loting van vanmiddag klinkt eerlijker dan voorheen, maar het is toch wel een vorm van massahysterie, dat inschrijven voor de Damloop.

maart 83 km, totaal 202 km
Ik heb vandaag weer een loopje gedaan. Ik vond et best koud en het sneeuwde ook weer eens

Maar ik heb 8 km met een gemiddelde snelheid van 10,4 km/uur gelopen. Dat ging dus best lekker. Ik heb vandaag mijn startbewijs voor de 10 km tijdens de Rotterdamse marathon binnen gekregen.

Ik wil dan onder 1 uur lopen.

De DtD loop is echt snel gegaan. Ik hoop weer via de Viva mee te kunnen doen.

maart 54,28 km, 2013 156,08 km

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven