Geld & Recht alle pijlers

huisuitzetting

23-03-2013 15:03 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er iets over huisuitzetting op tv en ik vind het allemaal best interessant.

Maar waar moet je dan naar toe?

Word je dan echt op straat gezet?

Wat als je niet bij je familie terecht kan?
Ja, dan sta je echt op straat. Als je nergens terecht kunt, dan ben je aangewezen op huren bij een particulier of de daklozenopvang (als zij tenminste plek hebben en dat is niet vanzelfsprekend).
Ja dan wordt je echt op straat gezet en als je dan niet bij familie terecht kan dan kan je je gaan melden bij de daklozenopvang.

Wat had je dan gedacht? Dat de woningbouw een ander huis voor ze ging regelen?
Ja ik had gedacht dat er wel ergens een opvang is waar je dan automatisch komt
quote:desyyyy schreef op 23 maart 2013 @ 15:10:

Ja ik had gedacht dat er wel ergens een opvang is waar je dan automatisch komtJij moet nog veel leren he. Liefje, spaar zoveel als je kan om financiele problemen in de toekomst te voorkomen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 23 maart 2013 @ 15:13:

[...]

Jij moet nog veel leren he. Liefje, spaar zoveel als je kan om financiele problemen in de toekomst te voorkomen.

Dat vind ik wel een beetje minachtend klinken. Zo gek is het toch niet dat iemand zich een keer afvraagt wat daar in Nederland voor geregeld is, aangezien uit veel dingen blijkt dat je in Nederland niet zo snel verhongert en er vaak wel noodhulp bestaat?

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet over alle situaties dingen hebben geleerd of opgezocht.
quote:melissa-x schreef op 23 maart 2013 @ 15:20:

[...]

Dat vind ik wel een beetje minachtend klinken. Zo gek is het toch niet dat iemand zich een keer afvraagt wat daar in Nederland voor geregeld is, aangezien uit veel dingen blijkt dat je in Nederland niet zo snel verhongert en er vaak wel noodhulp bestaat?

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet over alle situaties dingen hebben geleerd of opgezocht.Zo goed is de "noodhulp "in nederland niet geregeld en een uitkering krijg je ook pas na enkele weken als je geluk hebt.
Desyyy is nog een heel jong meisje. Minachtend? Wat nou.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:ronniemitchel schreef op 23 maart 2013 @ 15:25:

[...]

Zo goed is de "noodhulp "in nederland niet geregeld en een uitkering krijg je ook pas na enkele weken als je geluk hebt.En daar heb je ook een vaste woon of verblijfplaats voor nodig, en dat heb je dan niet.
quote:Mazou schreef op 23 maart 2013 @ 15:33:

[...]

En daar heb je ook een vaste woon of verblijfplaats voor nodig, en dat heb je dan niet.Inderdaad
quote:Mazou schreef op 23 maart 2013 @ 15:33:

[...]

En daar heb je ook een vaste woon of verblijfplaats voor nodig, en dat heb je dan niet.Er bestaat zoiets als een daklozenuitkering.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 15:36:

[...]

Er bestaat zoiets als een daklozenuitkering.

Dat zijn dus o.a de dingen die je maar net moet weten, goed dat je deze noemde, want ik dacht er niet aan

En zo kan Desyy van alle bijdragen weer iets leren
1. Zwervende daklozen (u heeft geen adres)

Aangezien u geen adres heeft, kunt u niet op de normale manier een bijstandsuitkering aanvragen. U moet uw bijstandsuitkering aanvragen bij een speciaal aangewezen gemeenteZie_wet. U kunt zelf kiezen bij welke aangewezen gemeente u de bijstandsuitkering wilt aanvragen. De volgende gemeenten zijn speciaal aangewezen:

Alkmaar Bergen op Zoom Dordrecht Heerlen Oss Vlissingen

Almelo Breda Ede Helmond Purmerend Zaanstad

Almere Delft Eindhoven Hilversum Rotterdam Zwolle

Amersfoort Den Bosch Emmen Hoorn Spijkenisse

Amsterdam Den Haag Enschede Leeuwarden Tilburg

Apeldoorn Den Helder Gouda Leiden Utrecht

Arnhem Deventer Groningen Maastricht Venlo

Assen Doetinchem Haarlem Nijmegen Vlaardingen
quote:ronniemitchel schreef op 23 maart 2013 @ 15:38:

[...]

Dat zijn dus o.a de dingen die je maar net moet weten, goed dat je deze noemde, want ik dacht er niet aan

En zo kan Desyy van alle bijdragen weer iets leren Jawel, en zo kan iemand in nood daar misschien weer van profiteren en dat is maar goed ook.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 15:39:

[...]

Jawel, en zo kan iemand in nood daar misschien weer van profiteren en dat is maar goed ook. Precies
Soms krijg je ook gewoon een nieuwe woning toegewezen. Dat vind ik zoiets mafs.

Ik ken mensen die hun (huur)huis uit zij gezet vanwege wietplantage op zolder, en die kregen vervolgens gewoon een nieuwe woning aangeboden van dezelfde woningstichting, twee straten verderop. Het zijn mensen van middelbare leeftijd, dus geen kleine kinderen of gezondheidsproblemen waardoor er voor hun iets speciaals gold.

Dan denk ik bij mezelf, wat een nutteloze exercitie zo'n uitzetting... hoeveel mensen zijn daar nu wel niet hoeveel uur mee bezig geweest en wat levert het nou eigenlijk op???
quote:appeltjesgroen schreef op 23 maart 2013 @ 16:01:

Soms krijg je ook gewoon een nieuwe woning toegewezen. Dat vind ik zoiets mafs.

Ik ken mensen die hun (huur)huis uit zij gezet vanwege wietplantage op zolder, en die kregen vervolgens gewoon een nieuwe woning aangeboden van dezelfde woningstichting, twee straten verderop. Het zijn mensen van middelbare leeftijd, dus geen kleine kinderen of gezondheidsproblemen waardoor er voor hun iets speciaals gold.

Dan denk ik bij mezelf, wat een nutteloze exercitie zo'n uitzetting... hoeveel mensen zijn daar nu wel niet hoeveel uur mee bezig geweest en wat levert het nou eigenlijk op???Ook al ga je over naar een ander huis, waar enkele weken tot maanden tussen zit, ook dan gaat het je niet in je koude kleren zitten, vergis je niet , het is (geestelijk) veel ingrijpender dan veel mensen denken.
quote:ronniemitchel schreef op 23 maart 2013 @ 16:08:

[...]

Ook al ga je over naar een ander huis, waar enkele weken tot maanden tussen zit, ook dan gaat het je niet in je koude kleren zitten, vergis je niet , het is (geestelijk) veel ingrijpender dan veel mensen denken.Om over financieel maar niet te spreken. Die mensen zitten hoogstwaarschijnlijk tot in jaren diep in de schulden.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 16:09:

[...]

Om over financieel maar niet te spreken. Die mensen zitten hoogstwaarschijnlijk tot in jaren diep in de schulden.Ook dat want niks is voor niks.
quote:ronniemitchel schreef op 23 maart 2013 @ 16:17:

[...]

Ook dat want niks is voor niks.

Het ontruimen van een huis is altijd op kosten van de huurder, zeker als het eigen schuld dikke bult is, zoals een huurschuld of een wietplantage. Ook de opslag van de meubelen kost nog een hoop geld en ze hebben als huurder geen inspraak over waar hun spulletjes worden opgeslagen. Ze hebben het maar te doen met de huurprijs die van toepassing is bij het opslagbedrijf dat is uitgekozen door de deurwaarder en/of politie. Als de huurder er voor kiest de hele inboedel weg te gooien, dan moeten ze er zelf achter aan, want ze houden het in opslag tot de eigenaar er iets aan doet en dan kost het weghalen uit de opslag ook nog eens een leuk bedrag.

Ze zuigen die mensen leeg waar ze kunnen.
Nou ja!

Het is ook weer niet zo dat er maar lukraak ontruimd wordt.
Altijd toestemming nodig van de kantonrechter.
quote:yasuko schreef op 23 maart 2013 @ 16:29:

Nou ja!

Het is ook weer niet zo dat er maar lukraak ontruimd wordt.bij 3 maanden huurschuld is het gedaan, tenzij je binnen 24 uur de schuld kunt aflossen. Wat je lukraak noemt natuurlijk.
http://www.aedes.nl/binar ... uitzetting-naar-reden.jpg
Ja, zo is het, I know.

We hebben hier het systeem dat je moet betalen voor je woning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven