raar telefoonnummer

25-03-2013 15:03 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

omdat onze vaste telefoonrekening nogal hoog was hebben we onze rekening eens goed bekeken.

Nu blijkt dat er een 0900 nummer is gebeld, maar wij zijn het niet geweest.

Het nummer 09001594

Na wat googlewerk (en terugbellen) blijkt dat het een betaalsysteem is. Maar ik kom er niet achter waarvan! Op het moment dat je belt moet je een pincode invoeren.

Nu hebben we drie pubers in huis en denken we te weten wie het geweest moet zijn, maar ik zou graag precies weten wat er gekocht is, want we vrezen dat het heel moeilijk uit hem is te krijgen.

Iemand? Googlewonders?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Oh jee, is dat een dure sekslijn?
Habbohotel?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 25 maart 2013 @ 15:05:

Habbohotel?Was ook mijn eerste gedachte
Ha adventure,

kwam jij ook dit bedrijf tegen:

http://www.get-voice.com/ ... 0900-1594?number=09001594

blijkt famaceutich bedrijf te zijn.
Ik vond hetzelfde als Gordijn:

http://www.get-voice.com/ ... -het-nummer.php/0900-1594

En dan Google op naam van het bedrijf levert dit op:

http://2miljoen.nl/detail ... 0-0000/CDF_Nederland_B.V.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
http://www.tellows.nl/num/09001594

google

cdf nederland
En doooooor!
quote:adventure schreef op 25 maart 2013 @ 15:03:

Nu hebben we drie pubers in huis en denken we te weten wie het geweest moet zijn, maar ik zou graag precies weten wat er gekocht is, want we vrezen dat het heel moeilijk uit hem is te krijgen.

Misschien kun je toelichten wat je denkt dat het is omdat je een vermoeden hebt dat is makkelijker met zoeken.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Als ik Google kom ik met dit nummer terecht bij CDF Nederland bv. En als ik hen Google kom ik weer uit bij studentencondoom.nl

En op deze website wordt aangegeven dat je een 0900 kunt bellen om je aankoop te betalen.
Het is het nummer van beltegoed.nl

Waarschijnlijk gebeld om beltegoed op te waarderen...

https://www.facebook.com/Beltegoed/post ... 5962779241
De meeste sites had ik ook al gevonden. Het probleem is dat degene van wie we denken die het gedaan heeft (door de rest uit te kunnen sluiten omdat ze er niet waren) geen beltegoed nodig heeft, hij heeft een abonnement.

Habbo lijkt me niet, want daar is hij toch net ff te oud voor en is niet het soort game dat hij speelt.

Het zou best met een internetspel te maken kunnen hebben.

Volgens mijn ge google (?) is het inderdaad een betaalsysteem en kan denk ik bij verschillende aankopen worden gebruikt.
quote:adventure schreef op 25 maart 2013 @ 15:17:

De meeste sites had ik ook al gevonden. Het probleem is dat degene van wie we denken die het gedaan heeft (door de rest uit te kunnen sluiten omdat ze er niet waren) geen beltegoed nodig heeft, hij heeft een abonnement.

Habbo lijkt me niet, want daar is hij toch net ff te oud voor en is niet het soort game dat hij speelt.

Volgens mijn ge google (?) is het inderdaad een betaalsysteem en kan denk ik bij verschillende aankopen worden gebruikt.Wat irritant dat je kinderen daar mogelijk niet eerlijk over gaan zijn en jij het uit ze moet gaan trekken.
quote:adventure schreef op 25 maart 2013 @ 15:17:

Volgens mijn ge google (?) is het inderdaad een betaalsysteem en kan denk ik bij verschillende aankopen worden gebruikt.Zou hij condooms hebben besteld zoals zojuist geopperd (is hij daar oud genoeg voor) en durft hij het misschien niet te bespreken of is het bedrag zo buitensporig hoog dat dat ook niet kan?
Wat fijn.. zo'n telefoonnummer waar je je beltegoed kunt opladen en meteen condooms kunt bestellen.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de opvoedkundig verantwoorde aanpak als je er als ouder achter komt dat een zoon of dochter op deze manier condooms heeft gekocht. Niet leuk van het stiekumme en de hoge kosten, maar natuurlijk wel super dat er in ieder geval condooms worden gebruikt.
kun je het nummer niet blokkeren?

of misschien gewoon vragen aan de vermoedelijke dader :-)
En doooooor!
Die google van broadway had ik nog niet gevonden op tros radar. Maar hier in de telefoon memory staat het nummer, dus het is fysiek ingetoetst...
quote:wdr schreef op 25 maart 2013 @ 15:18:

[...]

Wat irritant dat je kinderen daar mogelijk niet eerlijk over gaan zijn en jij het uit ze moet gaan trekken.Inderdaad, waarom verwacht je dat ze er niet eerlijk over gaan zijn?
Oud genoeg voor condooms ja, maar denk het eerlijk gezegd niet. Nummer blokkeren kan denk ik wel, maar dat is van latere zorg.

Tja, hoe pak je dit opvoedkundig aan inderdaad...

Het zijn gelukkig geen hele hoge bedragen, 2x 24 euro ofzo.
quote:Sopsi schreef op 25 maart 2013 @ 15:21:

[...]

Inderdaad, waarom verwacht je dat ze er niet eerlijk over gaan zijn?Tja, zijn eerdere ervaringen en het gesloten type dat hij is. Maar wie weet als we het rustig aanpakken dat hij het wel vertelt hoor..
*Eerdere ervaringen niet met ons...
Ja, ik heb zelf geen kinderen dus dit is een advies van een schipper aan wal, maar volgens mij hangt de opvoedkundig juiste aanpak ook af van wat er precies gekocht is toch?

Als het een spelletje of gamecredits zijn, dan is dat natuurlijk niet de bedoeling. Als het condooms zijn, dan is de gedachte erachter goed, maar is er misschien meer voorlichting nodig en de tip dat die van Durex toch echt veiliger zijn. Als het een sexlijn is, dan heb je het weer over een hele andere categorie.

Als jij met je puber gaat zitten (op een rustig moment, zonder de anderen in de buurt) en gewoon een gesprek begint "Joh, ik zag op de telefoonrekening dit en dit en vanwege het tijdstip denken we dat jij dit nummer hebt gebeld. Wil je mij vertellen wat je gekocht hebt?" --> hoe zou je puber daar dan op reageren? Weigert hij dan echt om te praten?
quote:adventure schreef op 25 maart 2013 @ 15:23:

[...]

Tja, zijn eerdere ervaringen en het gesloten type dat hij is. Maar wie weet als we het rustig aanpakken dat hij het wel vertelt hoor..Ah, op die fiets
Wij hebben zoiets aan de hand gehad... rekening van ¤600 euro, iedere nacht werd er wel honderden keren naar dat nummer gebeld, iedere keer precies 5 seconden, volgens mij hetzelfde nummer. Maar dat moet ik even nakijken.

Voor ons is het een drama geweest om het op te lossen, aangifte gedaan bij de politie, waar de provider absoluut niet blij mee was (die adviseerden ons nadrukkelijk om géén aangifte te doen), en uiteindelijk zijn we van provider verandert. Wij hebben altijd een vermoeden gehad dat het toch ergens bij de provider niet goed zat, aangezien deze ons vertelden dat het nummer van Habbo Hotel was (op dat moment niet zo) en ze helemaal in paniek raakten toen ze er achter kwamen dat we de politie ingeschakeld hadden. Ook wilden ze nadat wij aangegeven hadden de politie ingeschakeld te hebben nergens meer aan meewerken, telefoonspecificaties waren in een keer verdwenen en niet meer op te vragen etc.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=124333

Na de online specificaties te hebben bekeken staat er een 0900-1594 nummer dat gebeld is in de avond van 8 augustus en nacht van 9 augustus 2012
Het nummer is een soort algemeen nummer waar door middel van doorkiesnummers verschillende bedrijven achterhangen..

Dit is dus wisselend van beltegoed.nl/Condooms bestellen/Habbo?/ en nog vele anderen..

Je kan dus zelf zo'n telefoonnummer aanmaken en anderen daar naar toe laten bellen om geld te verdienen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven