Mijn wereld is vandaag ingestort
maandag 25 maart 2013 om 20:56
Je hebt een diagnose, je bent geen diagnose. Jouw dochter kan een prima leven hebben, juist omdat jij nu de diagnose hebt en jouw dochter de eerste is aan wie jij denkt! Het erkennen van de diagnose is een hele stap, maar van hieruit kun je verder, met de juiste hulp en begeleiding wanneer je dat nodig hebt. Zolang jij jouw dochter op de eerste plaats houdt, kan het echt niet mis gaan.
maandag 25 maart 2013 om 21:04
quote:pipvanwoezel schreef op 25 maart 2013 @ 21:02:
Ze is mijn alles. Ik wil goed voor haar zorgen, maar ze mag niet lijden hieronder. Ik heb nog geen behandelplan. De psycholoog zegt dat we het rustig moeten opbouwen... ik heb ooit wel eens iets gelezen erover en het maakt me zo bang :(Probeer niet teveel te lezen, laat het op je afkomen hoe lastig ook. mensen zijn uniek, en dus ook een behandeling.
Ze is mijn alles. Ik wil goed voor haar zorgen, maar ze mag niet lijden hieronder. Ik heb nog geen behandelplan. De psycholoog zegt dat we het rustig moeten opbouwen... ik heb ooit wel eens iets gelezen erover en het maakt me zo bang :(Probeer niet teveel te lezen, laat het op je afkomen hoe lastig ook. mensen zijn uniek, en dus ook een behandeling.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
maandag 25 maart 2013 om 21:08
Maar ben je dan sinds het woord "borderline' vanmorgen werd uitgesproken plots een ander mens geworden? Binnen die paar uren die tussen de diagnose en nu liggen een slechte moeder geworden? Ik geloof er niets van.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 25 maart 2013 om 21:09
quote:pipvanwoezel schreef op 25 maart 2013 @ 21:02:
Ze is mijn alles. Ik wil goed voor haar zorgen, maar ze mag niet lijden hieronder.Dat is toch een prachtig uitgangspunt? Ze is je alles, je wil goed voor haar zorgen en haar lijden besparen. Dat klinkt mij in de oren als een moeder die het beste wil voor haar kind. Hartstikke goed toch?quote:Ik heb nog geen behandelplan. De psycholoog zegt dat we het rustig moeten opbouwen...Het behandelplan komt dus nog, en dat is ook prima. Niet ieder mens met borderline is hetzelfde, vandaar dat er geen kant en klare behandelplannen in de kast liggen. Er wordt er een op maat gemaakt, voor jou.quote:ik heb ooit wel eens iets gelezen erover en het maakt me zo bang
Google is niet altijd je vriendje. Als je vragen hebt, schrijf ze op om ze te bespreken met je behandelaar. Natuurlijk mag je ze ook hier stellen, mag je informatie opzoeken, mag je er met mensen over praten. Maar hou in gedachten dat dat op maat gemaakte behandelplan ook wil zeggen dat de verhalen over borderline die je leest heus niet allemaal op jou van toepassing gaan zijn. Want dan was dat kant en klare behandelplan er wel geweest.
Je bent al een heel eind, vergis je niet. Er is een diagnose, er komt een behandelplan, je bent al een heel eind onderweg!
Ze is mijn alles. Ik wil goed voor haar zorgen, maar ze mag niet lijden hieronder.Dat is toch een prachtig uitgangspunt? Ze is je alles, je wil goed voor haar zorgen en haar lijden besparen. Dat klinkt mij in de oren als een moeder die het beste wil voor haar kind. Hartstikke goed toch?quote:Ik heb nog geen behandelplan. De psycholoog zegt dat we het rustig moeten opbouwen...Het behandelplan komt dus nog, en dat is ook prima. Niet ieder mens met borderline is hetzelfde, vandaar dat er geen kant en klare behandelplannen in de kast liggen. Er wordt er een op maat gemaakt, voor jou.quote:ik heb ooit wel eens iets gelezen erover en het maakt me zo bang
Je bent al een heel eind, vergis je niet. Er is een diagnose, er komt een behandelplan, je bent al een heel eind onderweg!
maandag 25 maart 2013 om 21:32
Niet alle vrouwen met borderline zijn "krijsende viswijven". Ja, ze bestaan, maar je kan ook milde borderline hebben. High en low level borderline.
Je wil er iig alles aan doen om je dochtertje gelukkig te laten opgroeien. Dat is al een flinke stap voor op de moeders die dat niet inzien en hun kind het leven zuurmaken.
Je wil er iig alles aan doen om je dochtertje gelukkig te laten opgroeien. Dat is al een flinke stap voor op de moeders die dat niet inzien en hun kind het leven zuurmaken.
maandag 25 maart 2013 om 21:36
Alleen uit je OP kan ik al opmaken dat je een lieve betrokken moeder bent.DAT is waar het om draait.
Ik ken waardeloze moeders zonder borderline en ik ken een hele goede moeder met borderline.....
JIJ ben uniek en bepaalt zelf je toekomst en die van je kleine.
Je hebt borderline....je BENT het niet
Een hele dikke knuffel!
Ik ken waardeloze moeders zonder borderline en ik ken een hele goede moeder met borderline.....
JIJ ben uniek en bepaalt zelf je toekomst en die van je kleine.
Je hebt borderline....je BENT het niet
Een hele dikke knuffel!
maandag 25 maart 2013 om 21:37
Hey, ik hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden om je nu niet al te druk te maken.
BPS is geen doodvonnis, al voelt dat misschien nu bijna zo. Je dochter raak je echt niet kwijt, echt niet. Je bent nog steeds net zo'n goede moeder als eerst
En dat je therapie gaat krijgen gaat je alleen maar helpen om je leven NOG beter te leiden. Hou je taai hoor, het gaat echt goedkomen
BPS is geen doodvonnis, al voelt dat misschien nu bijna zo. Je dochter raak je echt niet kwijt, echt niet. Je bent nog steeds net zo'n goede moeder als eerst
En dat je therapie gaat krijgen gaat je alleen maar helpen om je leven NOG beter te leiden. Hou je taai hoor, het gaat echt goedkomen
maandag 25 maart 2013 om 21:49
Het is een diagnose maar hoeft jou niet als persoon te veranderen, dat is maar net wat jij toe laat. ik ben gediagnosticeerd met ADHD vorig jaar, heb twee kinderen. Mijn oudste lijkt extreem intelligent te zijn (hij is getest) en misschien heeft hij ook wel ADHD gezien zijn gedrag. voor alles geldt: het is maar net hoe je ermee omgaat. maak er geen t groot probleem van maar laat je behandelen. het komt allemaal goed!
maandag 25 maart 2013 om 21:51
Je bent nog gewoon wie je was hoor
Alleen krijgen nu sommige dingen een naam en dan kun je op weg geholpen worden om daar aan te werken.
Kenmerken van borderline die je nog niet had, krijg je ook niet zomaar vanzelfsprekend. Ook borderline is er in zwaardere en lichtere vormen, je hoeft niet de ergste variant te hebben.
Sterkte
Alleen krijgen nu sommige dingen een naam en dan kun je op weg geholpen worden om daar aan te werken.
Kenmerken van borderline die je nog niet had, krijg je ook niet zomaar vanzelfsprekend. Ook borderline is er in zwaardere en lichtere vormen, je hoeft niet de ergste variant te hebben.
Sterkte
maandag 25 maart 2013 om 22:02
Wereld ingestort, zomaar ineens uit het niets?
Die diagnose komt toch niet uit de lucht vallen, ik bedoel als het goed is heb je een heel onderzoek van hier tot Tokyo achter de rug, het valt toch in te calculeren dat daar wellicht iets uit zal komen, dan? Of totaal niet aan gedacht verder?
Die diagnose komt toch niet uit de lucht vallen, ik bedoel als het goed is heb je een heel onderzoek van hier tot Tokyo achter de rug, het valt toch in te calculeren dat daar wellicht iets uit zal komen, dan? Of totaal niet aan gedacht verder?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 25 maart 2013 om 22:15
@ TO: ik zou in deze situatie ook niet te veel gaan zoeken op internet of jezelf gaan vergelijken met andere borderliners. In die zin is borderline heel breed en kun er allerlei verschillende problemen en/of gedragingen, ook de heftigheid verschilt enorm.
Ik ken een paar mensen die borderline hebben, waarvan er met 2 eigenlijk niet op een prettige manier voor langere tijd om is te gaan. Bij 2 anderen merk je het in het dagelijks leven eigenlijk nauwelijks. 1 daarvan ken ik vrij goed en daar weet ik ook van dat ze echt wel hele moeilijke periodes heeft gehad, maar ze heeft nu alles (qua praktische zaken) goed op een rijtje en ook qua persoonlijkheid is ze veel stabieler. De behandeling die ze daarvoor x aantal jaar geleden kreeg, heeft haar daar veel bij geholpen.
Eerlijk is eerlijk, de problemen die ze had, waren er al voordat de diagnose kwam, dat was namelijk ook de reden dat ze uberhaupt gingen kijken of er nog meer speelde.
Dat zal bij jou ook zo zijn, in die zin zou het misschien erger zijn als er niks aan de hand was, want dan is er ook minder aan te doen...
Ik ken een paar mensen die borderline hebben, waarvan er met 2 eigenlijk niet op een prettige manier voor langere tijd om is te gaan. Bij 2 anderen merk je het in het dagelijks leven eigenlijk nauwelijks. 1 daarvan ken ik vrij goed en daar weet ik ook van dat ze echt wel hele moeilijke periodes heeft gehad, maar ze heeft nu alles (qua praktische zaken) goed op een rijtje en ook qua persoonlijkheid is ze veel stabieler. De behandeling die ze daarvoor x aantal jaar geleden kreeg, heeft haar daar veel bij geholpen.
Eerlijk is eerlijk, de problemen die ze had, waren er al voordat de diagnose kwam, dat was namelijk ook de reden dat ze uberhaupt gingen kijken of er nog meer speelde.
Dat zal bij jou ook zo zijn, in die zin zou het misschien erger zijn als er niks aan de hand was, want dan is er ook minder aan te doen...