Laptop/notebook voor zoon

25-03-2013 12:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de verjaardag van mijn zoontje willen we een laptop aanschaffen.

Ik heb hier totaal geen verstand van...

Hij gaat aankomend schooljaar naar het voortgezet onderwijs en daarvoor is de pc die hij nu heeft veel te langzaam (oudje van opa en oma).

Waar moet ik op letten? Ik zie behalve laptops ook notebooks enzo, wat is het verschil en wat is beter?

Normaal gesproken krijgt hij nooit zulke dure cadeaus dus ik wil wel iets goeds.

Zoon wordt 12, is heel serieus (nog wel haha) in schoolwerk, doet wat spelletjes maar geen grote, zware spellen.

Budget rond de ¤ 500, 00.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 maart 2013 @ 13:26:

Tip: rond vaderdag zijn er vaak veel goede aanbiedingen.Hij is 18 april jarig...
quote:schorpioentje28 schreef op 25 maart 2013 @ 14:36:

[...]

Dit dus. En bij een laptop zou ik - als hij veel voor schoolwerk gebruikt gaat worden - toch ook een los toetsenbord + muis aanschaffen. Notebooks hebben volgens mij geen CD-ROM drive..weet niet hoe wenselijk dat is? En wat mankeert er aan een gewone desktop voor schoolwerk?

Extra muis en toetsenbord heb ik wel in huis.

Met een gewone desktop is niets mis, gebruik ik zelf ook. Hij heeft er zelf nu eentje op zijn kamer staan, maar is echt een oudje, die is vreselijk langzaam. Met een laptop houdt hij meer ruimte over in zijn kamer en hij kan ook beneden komen werken.
Wat voor opslagcapaciteit en interngeheugen moet ik minimaal hebben?
Weet je zoon niet wat hij hebben wil TO? En hij is binnenkort jarig. Dan zou je met hem kunnen afspreken dat hij zelf geld bijlegt als zijn keuze duurder uitvalt dan jouw budget. Hebben wij ook zo gedaan. En als het om hun eigen geld gaan dan kunnen ze opeens wel genoegen nemen met iets minder. Als het om het geld van papa en mama gaat dan is the sky the limit.

Bij de Makro hebben ze nu een HP Pavilion 15-b101sd Sleekbook in de aanbieding voor nog net geen 400 euro inclusief btw. Weet niet of dat wat voor hem is? Zie hier: http://www.makro.nl/shop/ ... n%2015-b101sd%20sleekbook 4GB intern geheugen en 320GB voor opslag. Lijkt mij voldoende voor een beetje tekstverwerken, mailen, muziek luisteren en zo.
quote:leentjedb schreef op 25 maart 2013 @ 20:49:

Weet je zoon niet wat hij hebben wil TO? En hij is binnenkort jarig. Dan zou je met hem kunnen afspreken dat hij zelf geld bijlegt als zijn keuze duurder uitvalt dan jouw budget. Hebben wij ook zo gedaan. En als het om hun eigen geld gaan dan kunnen ze opeens wel genoegen nemen met iets minder. Als het om het geld van papa en mama gaat dan is the sky the limit.

Bij de Makro hebben ze nu een HP Pavilion 15-b101sd Sleekbook in de aanbieding voor nog net geen 400 euro inclusief btw. Weet niet of dat wat voor hem is? Zie hier: http://www.makro.nl/shop/ ... n%2015-b101sd%20sleekbook 4GB intern geheugen en 320GB voor opslag. Lijkt mij voldoende voor een beetje tekstverwerken, mailen, muziek luisteren en zo.

Nee, hij heeft zelf geen idee. Het is een kind wat blij is met kleine dingen en dit eigenlijk al veel te duur vindt...

Hij heeft zich nooit verdiept in laptops dus eigenlijk was het mijn idee. Hij zit nu vaak achter onze computer maar die heb ik zelf heel regelmatig nodig dus dat vind ik niet zo handig.

Een laptop lijkt mij handig omdat we achter onze computer niet zo lekker met meerdere personen zitten en op zijn kamer ook niet. Als hij hulp nodig heeft neemt hij de laptop lekker mee naar beneden. Bedankt voor de link, ik ga even kijken!
Overigens kun je voor een laptop ook een standaard en los toetsenbord kopen, dan staat het scherm wel op een goede hoogte, maar kan hij de laptop toch overal mee naar toe nemen. Ik bedoel zoiets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dank je Belle73, goede tip!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2016 19:04
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven