Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Ook ik heb een giga baal-moment!!! Heb gister een verjaardag gehad, en veelste veel gegeten.... Ik wist dat ik het niet moest doen, dat ik spijt zou krijgen etc. En toch heb ik "gezellig" meegeborreld.... Voel me zo stom! Moet nu twee dagen heel streng zijn, om het weer goed te maken. En dat voor drie uurtjes zogenaamde gezelligheid grrrrr.

Maar ja, het is gebeurt.... Hopelijk denk ik de volgende Keer wat beter na!

Zal vanavond even op jullie reageren!
@hvm, wow, maatje 38! Wat zul jij je goed voelen! En dat baal momentje, even lekker de frustraties van je af schrijven, en binnenkort gaat het weer goed met de weegschaal, en ben je dit moment snel weer vergeten!

@melody, een keertje laten gaan moet kunnen, als je jezelf maar weer snel herpakt, en op goede voet doorgaat, dan ben ook jij dit snel weer vergeten! Komt goed!

@sneeuwwitje, ik heb een rondje home trainer gedaan. Kon het echt niet opbrengen om met die kou naar buiten te gaan, maar heb gelukkig wel mijn portie beweging gehad (en voor hvm, ondanks bewegen gisteren en netjes gegeten, toch +0.4kg in 1 dag, snel weer vergeten, en op naar de volgende keer )

@isis, veel sterkte, en hopelijk zien we je snel weer terug.
Rrinkje: De app heet Calorieteller, werkt voor mij erg fijn en makkelijk. Hier vond ik het ook altijd lastig om sporten te combineren met werk maar het is voor mij echt een kwestie van echt willen heb ik gemerkt. Er is altijd wel ergens tijd om even dat half uurtje thuis te shredden. En het sporten op de sportschool doe ik dan de dagen dat ik meer tijd heb. Maar ik heb geen kinderen dus dat scheelt wel heeel veel denk ik

Lw93: Toch motiverend dat het wat minder ging en dat er dan toch nog iets af is! Gaat goed!

HVM: Bedankt voor de site, ik ga het later is uitproberen. Wooow maat 38, netjes hoor! Dat moet goed voelen. Ik zou als ik jou was ook niet elke dag op de weegschaal gaan staan, zeker deze periode van je cyclus dan niet! Maar logisch hoor dat je af en toe een baalmoment hebt, terwijl voor ons ben jij een voorbeeld, onthoud dat!! Je gaat zo goed.

Sneeuwitje: Echt goed zeg dat jij gewoon gaat hardlopen in dit weer, moet er niet aan denken!!! Echt een doorzetter, door weer en wind

Melody: Wat vervelend, verjaardag enz zijn het moeilijkste he!! Op dat moment zie je de nadelen gewoon een stuk minder, het is allemaal zo lekker en gezellig, kan toch geen kwaad. En dan erna baal je maar het komt goed, zo leer je er steeds iets beter mee omgaan!!

Vogelkip: Waar benje? Hoe ging jou weekend?

Hier was mijn weekend ook niet al te best.. Moet zeggen dat het vervelende weegmoment van vrijdag er toch meer ingehakt heeft als ik dacht!! Werd er echt een beetje opstandig van, doe zo mijn best en dat dan gewoon niks...pff. Moest dit weekend ook uiteten, nu heb ik wel redelijk gezonde keuzes gemaakt, al was het toch best veel. Ook wat wijntjes op.. Verder overdag heb ik me best goed inkunnen houden, eigenlijk ook niet echt gesnoept. Maargoed vanaf vandaag er echt weer even goed serieus tegenaan. Heb mijn calorieen dit weekend ook niet bijgehouden, flauw he.. Krijg je natuurlijk nog geen duidelijke beeld, maar was er gewoon echt even klaar mee, frustratie!! Vanavond ook weer sporten, moet goed komen!!
Hallo allemaal! Sorry voor mijn afwezigheid gedurende het weekend, het waren nogal drukke en hectische dagen dus ik had er geen tijd voor. Zo te lezen zijn er meerderen bij wie het weekend iets minder voorspoedig is verlopen op dieet-gebied. Bij mij ook. Lange werkdagen, 's nachts werken en daardoor ontzettend vermoeid. Daardoor komt mijn motivatie altijd een beetje in het geding omdat ik dan geen zin heb om na zo'n dag gezond te koken en kies ik voor makkelijk. Ook nog een feestje gehad, 1 wijntje gedronken en paar hapjes gehad. Al met al niet een al te gezond weekend met teveel eten en dat laat zich meteen weer zien op de weegschaal helaas. Maar vandaag ga ik er weer met frisse moed tegenaan! Ik heb me voorgenomen vandaag in ieder geval een lesje shredden te doen, en als ik écht heel veel zin heb doe ik er 2 achter elkaar - eerst level 1, dan level 2.

Tulp, ik hou mijn calorieen ook niet bij hoor in het weekend. Dan eet ik heel anders en vind ik het lastig bijhouden. Wat heb je genomen met uit eten? Ik 'moet' binnenkort ook uit eten, aan de ene kant wel gezellig natuurlijk, aan de andere kant vind ik het lastig om dan gezonde keuzes te maken. Verder herkenbaarheid alom bij wat je schrijft, het werkt niet motiverend als je zo je best doet en er niks af gaat. Hopelijk boeken we deze vrijdag betere resultaten!

Grondbloem en Sneeuwwitje, stelletje bikkels!! Super dat je in dit hondenweer nog durft te hardlopen, respect hoor! Ik moet eigenlijk ook, maar ik verschuif het toch naar morgen. Die wind...

Melody, inderdaad balen! Ik ken dat gevoel van spijt, ik denk wij allemaal wel. Maargoed, niks meer aan te doen, gewoon weer oppakken waar je was gebleven en dan trek je het vanzelf weer recht. Niet opgeven!

Hvm, in ieder geval weet je waar het aan ligt. Je hebt het zo te lezen hartstikke goed gedaan dit weekend dus niet zo sip!

Jammie, lekker zo'n high tea! Jammer van de slechte hapjes altijd, maar hopelijk heb je er extra van kunnen genieten. Snel weer vergeten en doorgaan, maar zo te lezen doe je dat hartstikke goed
Ik moet komend weekend ook uiteten en dan ook nog een paasbrunch met de hele familie. Daarboven op nog ongesteld worden, dit worden slechte weken, denk ik qua wegen.

Laten we maar hopen dat het gewicht gelijk blijft en dat ik niet aankom.
@Xtulp;

Tja, ik vind het een eer dat je me een voorbeeld noemt, maar ben ook maar een mens. Ik weet dondersgoed waar het aan ligt (gelukkig maar), maar het blijft vervelend, en als een ander een baalmoment heeft, dan begrijp ik dat maar al te goed.. Dus gewoon doorgaan, meer kun je niet doen hè?

Die app, hoor ik meer mensen over. Schijnt idd erg makkelijk te zijn. Heb alleen geen smartphone. Dus dan maar gewoon ouderwets een schriftje erbij. (Ja, ik ben op sommige punten zeer ouderwets.)

@Vogelkip; Ik snap ook helemaal dat je geen zin hebt om gezond te koken als je drukke dagen hebt gehad. Ik heb namelijk 's middags nooit zin om te koken. Vooral als je ook nog jengelende kinderen om je heen hebt hangen, wil ik niet nog een keer moeten koken. Daarom kook ik nu in de ochtend als er slaapjes gedaan worden. Lekker rustig. Misschien handig voor jou? Als je weet dat je drukke dagen krijgt, van tevoren eten koken?

@Jammie; Als je niet te vaak etentjes hebt, kun je er toch wel van genieten? Als je nu 3 keer per week uit eten gaat, is het wel zaak om op te letten idd.

Zelf heb ik zaterdag een dieetvrije dag omdat ik dan de 1e verjaardag van mijn jongste heb. Heb dan geen zin om calorieën te tellen.

Iedereen veel succes de komende week. We gaan er tegenaan! We kunnen het!

Hvm
Dames, kan ik er nog bij of is de club vol? Ik schrijf nu op een ander topic maar heb echt wel behoefte aan meer motivatie dan sec eetlijstjes. Ik probeer op een gezonde manier af te vallen via een dietiste, morgen ga ik voor de 2e keer en weet ik of ik afgevallen ben (heb me tussendoor niet gewogen). Ik moet voor mijn doen in ieder geval best veel eten!

Ik ben 41, 1,78 cm en 78,5 kilo. Ik wil graag terug naar 72 en als het kan nog wel minder! En het zijn de zwangerschapskilootjes die al ruim 2 jaar me met liefde omarmen........
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vogelkip: Logisch dat het weekend wat minder goed liep. Kan me goed voorstellen dat je dan ook geen zin meer hebt om uitgebreid te koken na je werk! Fijn dat jij herkend van de motivatie nav en het niet afvallen. Sta er in ieder geval niet alleen voor, maar baal toch echt wel flink.. Ik heb vis, kip en groentes op, expres geen pasta of aardappels, maar wel een erug lekker chocolade toetje, aghja af en toe moet echt wel kunnen! Maar kan doe jij dan echt 2 shred lessen achter elkaar? Knap hoor, zou ik echt geen zin in hebben Vind jij het ook leuk om een dageetschema van jezelf neer te zetten?

Jammie: Inderdaad hopen op een gelijk gewicht, dan valt het nog wel mee! En proberen slime keuzes te maken met de brunch!

Hvm: Ja tuurlijk, het is juist fijn dat jij heel het proces kent en je bij alles wel in kan leven. En logisch dat ook jij een baalmoment kan hebben, bedoelde niet dat ik dat niet vind kunnen hoor!! Juist wel, maar doordat jij daar weer doorheen bent gekomen ben je al zoveel kwijt en daar heb ik echt respect voor. Schriftje gaat ook prima!

Felice: Daar kan Sneeuwwitje denk ik het beste antwoord opgeven, die heeft de zware taak van de tabel bijhouden op zich genomen! Ik vind op andere topic die eetlijstjes verder ook niet zo motiverend dus snap je wel..

Misschien kunnen er met de tijd ook wel wat dames uit de tabel die niet meer meeschrijven.
Hey Felice, Las je berichtje net op het andere topic.Gezellig dat je erbij komt (neem aan dat dat wel kan :D ).

Hoe gaat het bij de diëtist? Ik heb dat ook een tijd gedaan, en ook goed afgevallen, vond het erg motiverend om om de zoveel tijd voor iemand op de weegschaal te moeten gaan staan. Eigenlijk raar, maar toch werkt die druk voor mij goed, fijne stok achter de deur om gefocust te blijven! En bruikbare adviezen te krijgen natuurlijk.
Goedemorgen dames!

@ Felice: welkom, ik zal je vanavond even in de tabel zetten!

Balen dat bij sommigen het weekend minder goed liep. Maar jullie kunnen dat echt weer goed maken deze week!

Ik heb ook wat meer gegeten dit weekend, maar compenseer het dan weer met door de week. Op mijn werk hadden ze gisteren weer zo veel lekkere dingen (paasbrood/paaseitjes etc...). Maar gelukkig kon ik er af blijven!

Ga na mijn werk weer hardlopen, hopelijk blijft het zonnetje lekker schijnen dat loopt zo lekker!

Vanavond zal ik ook even uitgebreider reageren!
Wat is het rustig hier!!

Misschien ook leuk voor de dames bij de diatiste zitten om de handige tips te delen met ons

Sneeuwitje: Wat goed dat je er af kon blijven!! Ik vind dat toch moeilijk als dat voor je neus staat!! En goed weer hardlopen, je zal al wel vooruitgang merken denk ik?

Ik weer een lesje shredden, gister gesport, en allebei goed gegeten dus de week is goed begonnen! Suc6 allemaal!!!
Ik zal mijn tips gaan delen maar......... ik moest vanmorgen en ik dacht dat ik vanmiddag moest... dus nu ga ik overmorgen en weet ik nog steeds niet of ik afgevallen ben.

Haar tip was in ieder geval goed eten, dat klinkt raar maar ik probeerde eerder af te vallen door zo weinig mogelijk te eten en dat werkt dus niet. Ik eet ca 3 a 4 boterhammen per dag, ik kreeg de tip om wel halvarine te smeren en zuivel te gebruiken omdat je daardoor dus af schijnt te vallen. Maar dat moet ik dus nog zien! Even om een idee te krijgen wat ik eet, mijn lijst van vandaag:

o: magere yoghurt + 2 eetlepels muesli

t: appel

l: 1 bb met filet americain en de tweede met hetzelfde omdat de eerste zo lekker was, optimel

t: bb met beetje pindakaas

t: 2 sultana's

d: gegrilde zalm, ovenfrites en sla

en vanavond misschien nog yoghurt.

Ik drink overigens wel iedere dag een glaasje wijn bij het eten, hoop dat ik dat kan blijven doen.

En de tip die ik ook kreeg: als je nou een keer wat lekkers wil nemen, bv paaseitje, neem er dan gewoon 1 (geen 10) en geniet ervan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@Felice: je staat in de tabel! Bedankt voor je lijstje, ziet er lekker uit!

@Xtulp: ja, ik merk echt dat ik vooruit ga. Kan langer lopen en mijn benen worden echt gespierder. Heb vorig jaar de 4mijl gelopen, dus weet dat ik het kan. Maar het is zo jammer dat je conditie zo snel weg zakt

@ Jammie: zolang het bij één weekend blijft dan is het niet erg toch? Misschien even wat minder resultaat op de weegschaal, maar in de loop van de week gaat dat er dan wel weer af!

@ Vogelkip: is het nog gelukt met het shredden?

Pfff, ik wilde net bijna langs de supermarkt fietsen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ik heb echt zo'n zin in chocola (periode van de maand)...

Zit nu in mijn hardloopkleding en ga zo een rondje lopen. Gelukkig schijnt de zon!
Oh, het is de periode van de maand. Ik moet ook ongesteld worden en heb zo'n zin in paaseitjes. Ik heb mezelf beloofd dat ik er drie mag bij de koffie. Eigenlijk mag je van Newfysic geen suiker omdat je daarvan weer meer zin krijgt in zoet.

Morgen weer wegen bij Newfysic.

Verder heb ik eigenlijk nog niet zoveel tips gekregen. Behalve regelmatig eten, altijd tussendoortjes nemen. En veel afwisselend eten. Daarom doe ik af en toe een koolhydraatarme dag. Je moet je lichaam bezig houden.

Wat eet ik zoal :

O. 3 krackers met mager beleg, smeerkaas, vleeswaren of suikervrije jam, thee

T appel of optimel kwark, koffie met magere melk

L 4 krackers met mager beleg plus rauwkost, opkikker

T appel, kiwi, of optimel kwark of Rijstwafel of soepstengel volkoren, thee

D 100 Gram Mager vlees of vis, minimaal 200 gram groente, 100 gram zilvervliesrijst of volkoren pasta, Spa rood

T augurk met mager vleeswaren of optimel kwark, koffie met magere melk

Plus 2 liter water per dag.

Nu even shredden.
Ze waren heerlijk mijn drie paaseitjes, lekker langzaam opgezogen.
Haha, heerlijk hoe je daar dan van kan genieten! Ik mag dit weekend een paar paaseitjes van mezelf, want dan is het echt Pasen!
quote:Jammie schreef op 26 maart 2013 @ 21:28:

Ze waren heerlijk mijn drie paaseitjes, lekker langzaam opgezogen.

Ooooh, knap hoor dat het je lukt het bij drie te laten!

zou ik nooit kunnen (daarom ook nog niet in huis gehaald).
Hallo allemaal;

Knap van je Jammie, om het bij drie te laten. Ik heb er wel een paar in huis, maar kom er gewoon helemaal niet aan, omdat ik er anders teveel van ga eten. Ze waren gratis van de Lidl voor de kinderen. Dus ze zijn niet eens van mij

Hier gaat het best wel goed. Baalmomentje is weer voorbij. Voor de rest houd ik me gewoon aan mijn calorieënlimiet. Gisteren lekker gesport. Voelt toch wel lekker.

Nou, iedereen succes en nog twee dagen tot de weegdag.

Hvm
quote:Nou, iedereen succes en nog twee dagen tot de weegdag.

Dit was echt even een schrikmomentje voor me..

Ik ben volgens mij wederom geen gram afgevallen.
Goedemorgen allemaal!

Sorry dat ik een beetje afwezig ben geweest de laatste dagen, maar ik heb het een beetje druk gehad. Dus het is niet alsof ik geen motivatie meer heb, want die is nog in volle sterkte aanwezig!

Felice, welkom! Leuk dat je mee gaat schrijven hier! En bedankt voor je tips. Hoe lang loop je nu bij de diëtiste?

Sneeuwwitje, misschien kun je zoals Tulp al zei wat mensen uit de tabel halen vrijdag. Dan hou je het voor jezelf wat makkelijker denk, maar dat moet je zelf maar besluiten natuurlijk. Jij blijft gewoon hardlopen he in dit koude weer? Het kost mij echt veel wilskracht om mezelf buiten te krijgen. Als ik eenmaal loop gaat het dan wel weer. Goed hoor! En je werk maakt het je er ook niet makkelijker op zo te lezen

Tulpje, hoe gaat het met jou? Gebruik je die app nog elke dag? Ga je nog sporten vandaag?

Vanmorgen stond ik alvast op de weegschaal, en ik was ineens bijna een kilo afgevallen ten opzichte van vrijdag. Huh?! Ik heb van het weekend iets teveel lekkers gegeten, en verder gewoon weer de draad opgepakt. Dus waar dat gewichtsverlies ineens vandaan komt terwijl ik al een tijdje stil sta? Heel vreemd. Ik moet wel bijna ongesteld worden, geen idee of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik wacht eerst maar het officiële weegmoment maar af voordat ik conclusies ga trekken.
Ohja Tulp, jij vroeg laatst wat ik eet op een dag. Daar had ik nog niet op gereageerd. Mijn werkdagen zijn ook heel anders omdat ik onregelmatig werk, maar ik zal je een dag geven als ik normale werktijden heb.

's Ochtends eet ik meestal een kom met havervlokken, rozijnen en magere yoghurt. Ik heb best wel honger altijd 's ochtends, dus ik neem best wel een redelijke portie. Soms doe ik er fruit doorheen. Tussendoor in de ochtend meestal niets. 's Middags 2 bruine boterhammen met iets erbij, bijvoorbeeld een soepje of salade. Soms 3 boterhammen met niks erbij. Als beleg doe ik van alles, kip met komkommer, appelstroop, pindakaas, cervelaat etc. Tussendoor een stuk fruit of iets anders, handje rozijnen ofzo. 's Avonds is echt heel wisselend, kan van alles zijn. Na het eten probeer ik niks meer te eten. Verder drink ik eigenlijk alleen maar water en thee, maar dat deed ik al voordat ik ging afvallen.
Vanmorgen moest ik wegen bij Newfysic. Helaas hetzelfde gewicht als vorige week. Ik was wel 1,5 kilo vet afgevallen, maar hield 1,1 kilo vocht vast vanwege komende menstruatie en had er 0,4 kilo spieren bij. Op zich wel prima maar ik wilde zo graag onder de 70 komen, misschien volgende week.

Kijken wat de weegschaal vrijdag hier thuis zegt, zit altijd een verschil met die bij Newfysic, ook als ik dezelfde dag weeg. Soms scheelt het een kilo soms maar een ons.

Fijn vogelkip, een kilo minder.

Ik ben gewoon een snoeper en meestal kan ik best niet snoepen als ik aan het lijnen ben maar als ik dan stop begin ik weer in alle hevigheid. Ik probeer mezelf nu aan te leren een paar snoepjes of eitjes te nemen zodat ik dat ook blijf doen als ik niet meer lijn, hoop ik.
Ik ben pas twee weken bij de dietiste... daarvoor probeerde ik het zelf, koolhydraatarm, met als gevolg dat ik veel te weinig at en ook niet afviel. Ik wil het nu graag gewoon goed doen en niet terugvallen in slechte eetpatronen (heb ooit 56 gewogen en was toen erg dun en ongezond).

Morgen ga ik voor de tweede keer en weet ik of er wat af is. Ik kan het me haast niet voorstellen... hoop zo dat ik iets ben afgevallen, al is het maar vast een pondje!
Felice: Daar heb ik wel wat aan die tips van je diatiste! Je eetlijstje ziet er ook goed uit. Eet jij elke dag wel iets van yogurt? Ik drink geen melk dus ik denk dat ik ook meer op een andere manier aan mijn zuivel moet komen! Nog goede ideeen?

Jammie: Jou eetlijstje ziet er ook goed uit! Maar zie er geen brood opstaan, ik ben daar echt gek op, kan niet zomaar zonder! en welke dag zit jij met shred? Heb vandaag tussendoor even six weeks sixpack van haar gedaan, heftig zeg!

Hvm: Fijn je baalmoment weer voorbij! Pff ik schrok van je, al bijna weer opde weegschaal, ben er bang voor!!

Vogelkip: Jaa ik hou de app nog bij, dat gaat goed netjes in de calorieen ook, nu de weegschaal nog! Enn wooow wat een fijn gevoel denk ik zoveel kwijt, ik zou al zo blij zijn met een halve kilo! Ik dat juist dat je voor je ongestelheid meer vocht vast hield en dus zwaarder bent. Je eetlijstje lijk me echt een stuk beter als die van mij haha. Ik wil je voorbeeld volgen, vooral overdag, de avondmaaltijd vind ik prima al neem ik gewoon niet teveel.

Ik heb op dit moment even wat meer moeite. Vind het gewoon oneerlijk dat het lijkt alsof iedereen om me heen afvalt en ik eet naar mijn idee echt best gezond en weinig en er gebeurd niks. Ik snap het niet!! Door het sporten en shredden vind ik mn benen er wel iets slanker uitzien, maar 'probleemzone' buik is niks te merken. Sorry voor mijn klaagzang Kan het nergens anders kwijt en dat voelt toch wel even goed. Hoop gewoon dat er iets af is, hoeft niet veel te zijn!
Ja ik snap je frustratie maar al te goed. Dan doe je zo je best! Waar kan het dan aan liggen? Kun je misschien een voorbeeld geven van wat je at toen je nog niet aan het afvallen was? Misschien kunnen we dan iets ontdekken? Meet je ook je omvang of kijk je alleen naar de weegschaal? Centimeters zeggen dikwijls meer dan kilo's. Eet je wel gevarieerd? Of elke dag hetzelfde? En wat is een vezelkoek trouwens, het klinkt lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven