noten/specerijen malen

30-03-2013 10:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie aanraden om noten/specerijen te malen? Ik wil af en toe een grotere hoeveelheid malen om een eigen mengsel te maken voor bv Chai Latte of Zahter (mengsel van oa kikkererwten, sesam, tijm, komijn, zout, chilivlokken dat in het Midden Oosten wordt gebruikt).

Wat is dan handig? Een koffiemolen (en dan elektrisch of handmatig?), of hebben jullie andere ideeen? Ik wil wel echt fijn kunnen malen en geen groot, duur apparaat.

Verder ben ik heel makkelijk!
Wij hebben zo'n klein elektrisch malertje wat eigenlijk voor een heel kleine hoeveelheid koffie is.

Wij gebruike. Hem dus voor specerijen.

Handzaam formaat, beetje als een 500 gram voorraadbus.

Zit klein mesje in en maalt heel fijn.
Van de week keukenmachine gekocht bij lidl voor 2 tientjes en amandelen in gemalen. Ging perfect.
Vijzel kan ook. Kost zowat niks, groots effect.
Vijzel vind ik geweldig, gebruik hem vaak. Alles gaat lekker ruiken, zeker bij het pesto maken, en ik heb het gevoel dat het ook lekkerder is dan in de keukemachine. Maar dat kan ook psychologisch zijn
Hier ook een fijne vijzel.
Bedankt voor de reacties. De hoeveelheden die ik wil maken zijn echt te groot voor een vijzel. Maar electrische koffiemolen werkt dus in ieder geval goed.

Iemand nog ervaring met een handkoffiemolen, zo eentje die van boven (waar je de koffie in doet) open is en die je op schoot of op tafel zet? Zoiets als het onderste plaatje:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koffiemolen
Blender?
I believe in good
Ik heb ook een koffiemolentje voor dit soort dingen. Klein, maar heel makkelijk. Vijzel is heel veel werk om harde korrels bijv. helemaal fijn te krijgen tot poeder, in een electrische koffiemachine is dit zo gebeurt. Keukenmachine is vaak te groot, blender werkt niet voor dit soort dingen. Mijn koffiemachine was iets van 15 euro ofzo, maar werkt ideaal.
Ik heb een grote.vijzel,maar vind het een pokke werk om dat goed schoon te krijgen en houden.

Heb wel een magic bullit,die is superhandig vind ik.
Zo'n hakmolen ding wat bij de staafmixer hoort is dat niks?
Hakmolen ding geprobeerd, maar die maakt het niet fijn genoeg. Toch bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven