Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
quote:Houston77007 schreef op 29 maart 2013 @ 23:01:

Emma: ben je nog ongesteld geworden?

Jazeker!

Mila, hoe gaat het nu met jou?

Liz, beterschap!!

CF, succes met het plunderen van de Prenatalsite. Leuk!! Ik ga zo ook even kijken (maar niks kopen uiteraard).

Heb jij je moeder nog gesproken na dat voorval?

Yezka, sterkte met de bijwerkingen van de spuiten.

Tessado, ik heb geen man hoor.

En qua geld, ik werk 28 uur, maar ik heb geen auto (dus die kosten heb ik niet) en ik gooi geen geld over de balk. Ook qua kleding koop ik niet het duurste van het duurste. Oh en een huurappartement, dus een vakantie kan er nog wel vanaf

Zo boodschappen doen. Ik stond gisteren met mijn lege boodschappentas voor AH, ging hij net sluiten vanwege Goede Vrijdag.

Allemaal fijne kerstpaasdagen!!
4 april begint een nieuw seizoen van Babyboom. Keken jullie daar altijd naar? Ik vind het wel emotioneel (ik huil mee bij elke tegenslag/positieve test).
Ik heb geen tv. Misschien eens kijken op uitzending gemist.

En ik doe ook al niet aan Pasen. Saaie muts ben ik eigenlijk

Moeten we in navolging van kerst niet ook een meet organiseren voor Pasen
Waar zit de any-key?
Bedankt Yezka! Welke ovulatietesten gebruiken jullie dan? Zo'n extra voordelpakket? Zijn dat degene die je bedoeld die goed zijn?

Goed van je dat je weer aan het prikken bent en doorzet! Succes!

Tessado, ja ben heel erg blij!! Maar ik ben af en toe een kei in mezelf naar beneden praten en dat heb ik weer gemerkt deze week. Want ik was natuurlijk heel erg blij en vriendinnen ook, maar na de uitwisseling van al deze blijheden sta je dus alleen met die (blije) gevoelens. Dat vond ik best lastig. En als je dan moe bent dan kan ik echt denken dat ik er helemaal alleen voor sta. Wat helemaal niet zo is, want iedereen die het weet leeft hartstikke mee.

Gisteravond lag ik in bed en toen kwam er eindelijk een soort rust over me heen en kan ik weer normaal denken...

Oh en nog bedankt voor je lieve compliment laatst! (die vergelijking met je zus)

CF, heerlijk de Prenatal plunderen. Een van mijn vriendinnen en ik hebben al een date staan voor het geval dat. Er zit hier in de buurt hele grote!

En met andere vriendinnen staat een date naar de Hema gepland, die hebben ook zulke lieve dingen...

Mila, hoop dat alles goed met je is.~

Tammy, hoe is het met jou?

Babyboom ga ik zeker ook kijken. Vind ik altijd wel leuk. Al die lieve baby's. Maar het drukt je ook met je neus op de feiten dat het niet iedereen komt aanwaaien.

Op de dag dat de brief werd bezorgd heb ik een stuk of 8 ooievaars bij elkaar zien staan. Een teken? Ze waren in ieder geval heel mooi.
quote:emma77emma schreef op 30 maart 2013 @ 09:30:

4 april begint een nieuw seizoen van Babyboom. Keken jullie daar altijd naar? Ik vind het wel emotioneel (ik huil mee bij elke tegenslag/positieve test).

Dank voor de tip! Ik heb vorige keren ook gekeken. En één van de koppels van het laatste seizoen trof ik een keer in de wachtkamer bij het EMC. Dat vond ik wel confronterend, want dat betekent dat ze anderhalf jaar na de uitzending nog niet zwanger is. (Bij de uitzendingen wel een miskraam gehad).

En Houston, ik zou een paasmeet heel leuk vinden! Maar ik moet beide dagen naar het EMC voor een echo. En dat combineert niet zo lekker.. Dus ik kan er niet bij zijn.

En Gavia, 8 ooievaars!? Natuurlijk is dat een goed teken! Dat kan toch niet anders?
Op welke zender komt dat babyboom? Handig voor mij om te weten in verband met uitzending gemist.

Yezka, het was een poging tot lollig doen

Maar succes komende dagen. Gaat er wel iemand mee?

Gavia, herkenbaar hier je gevoel. Wel lief dat je vriendinnen zo meeleven.

Tessado, leuk

NYC, benieuwd hoe het jullie vergaat.

Zou er trouwens een link bestaan tussen een onbedwingbare zin in Chinees eten en dat ook opeten om elf uur s ochtends en een mogelijke zwangerschap? Ik hoop het.
Waar zit de any-key?
Oh ja, Gavia, ik bedoel idd zo'n Extra Voordeelpakket Ovulatietesten 28 of 49 stuks.

En Houston, hoezo lollig doen!? Het is een briljant idee! Ik vond kerst met jullie echt de beste kerst in jaaaaaren.

En als je om 11 uur in de ochtend zin hebt in Chinees, dan heb je echt geen test meer nodig. (Tenzij je Chinees bent). Dit lijkt me volkomen duidelijk. Maar als je wil, kan ik voor de zekerheid mijn magic-8-ball er wel even bijpakken.
Bal zegt: Yes!
@Gavia, je gevoel er alleen voor te staan is heel herkenbaar. Het komt bij mij in golven. Het is natuurlijk geweldig dat ik mij zo gesteund weet door vrienden en familie. Maar uiteindelijk, punt bij paal, maak ik dit in mijn eentje door. Ik kan nog zo veel fijne, diepe gesprekken hebben, daarna hangen we op, of ik laat iemand uit, en ik ben weer alleen.

Die eenzaamheid bekruipt me wel eens. Maar aan de andere kant, ik heb die eenzaamheid ook gevoeld toen ik samenwoonde. En dat voelde nog veel "allener". Niet dat de enige keus is, aleen of een slechte relatie, je kunt ook het geluk hebben van een goede relatie.

Nou ja, ik herken het. En ik heb een paar vriendinnen die me op het hart drukken te bellen als ik me zo voel. En toch doe ik dat dan meestal niet. Dus het heeft ook met mezelf te maken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Yezka schreef op 30 maart 2013 @ 11:50:

Bal zegt: Yes!
Ik herken dat gevoel van eenzaamheid ook. Ik heb zelfs gisteravond een mail naar vrienden en familie gestuurd met hoe heftig ik dit IVF-traject vind en hoe eenzaam ik me soms voel. Ik heb in die mail ook duidelijk aangegeven wat ik van hen nodig heb en ik heb zulke lieve reacties gekregen! En natuurlijk doe ik het nog steeds alleen, maar ik voel me op dit moment weer even ietsje minder eenzaam.

Evengoed weet ik ook van vriendinnen hoe eenzaam zij zich hebben gevoeld tijdens hun zwangerschap omdat hun partner niet begreep waar ze doorheen gingen.
Goed, Yezka, dat je die mail hebt gestuurd, en fijne reacties hebt gekregen. Ik denk dat het met eenzaamheid net is als met geluk, het komt en gaat in golven.

Uiteindelijk weet ik diep van binnen dat, wat er ook gebeurt, ik mensen om mij heen heb die mij zullen helpen. En dat is een heel erg prettig gevoel.
Ja, zo is het ook, CF.
Ha dames,

Die Yezka, ik lig hypothetisch onder de bank van het lachen , maf mens!! Ik dacht nog aan mijn paars-blauwe jurk -Jomanda- maar jij hebt een magic-8 ball daar kan ik nl niet aan tippen..

@Emma; ik bedoelde meer van hebben jullie nog tips vooral omdat mijn hersenen de laaste tijd niet meer zo meewerken..

Ik werk nl erg veel, belasting technisch niet altijd gunstig maar ik kom echt nergens voor in aanmerking ofzo..Dus ik ben aan het bekijken wat gunstig kan zijn, minder werken loont niet echt nog al is dit nl in de toekomst wel de bedoeling..Dus ik dacht HOE doen jullie dit..? Maar dan vergeet ik nl dat ik een auto heb..o.a.

Trouwens het topic van CF vond ik wel n aanrader, mijn 2e baan zal ik tzt opzeggen maar krijg ik fiscaal gecompenseerd, nu dan nog..Wie weet wat ze weer veranderen. Heb nu wel flink gespaard maar wil nog steeds mijn badkamer en wc verbouwen..me megamuts De aannemer is langsgeweest maar dat gaat m.i.een dure grap worden..Zucht..

Gavia..ik herken dat gevoel ook (en CF, Houston en Yezka) ik ben beter in single zijn dan relaties maar heel soms denk ik baaaah weer alleen..Niet alleen in dit traject maar in alles..ik heb veel lieve, enthousiaste vrienden maar het is anders dan in een relatie nl..Het delen-part is er niet bij in directe zin.. Hoewel mij beste vriendin (heeft een zware postnatale depressie, kindje is nu 18 maanden) direct 2 zwangerschapboeken van Beatrijs Smulders opzocht, toen ze gister hoorde dat ik mag beginnen..Hoewel dat voor haar nl mixed emotions zijn..Maar ik ben dankbaar dat ik jullie "heb", geeft zeker steun! Fijn!

Liz; al beter?

Dus we gaan geen eieren zoeken..?
Houston;

Btw ik kijk ook altijd babyboom Mar en ..zijn inmiddels zwanger, heb destijds ook even een mailtje gestuurd naar een van de alleenstaande moeders, zij was echt een inspiratie!

Ik huil om alles, je kan mij inhuren (is pas nadat ik met de pil ben gestopt, ter geruststelling de Diane-35..had ik toch een beetje gelijk over Liz ), kijk ook kleine baby's, grote zorgen..

Geen aanrader overigens...
Beatrijs Smulders vond ik niks aan, Tess. Die schrijft ergens in haar "Veilig zwanger" boek oa dat vrouwen die erover nadenken om in een ziekenhuis te bevallen ipv thuis, een tig zoveel grotere kans op complicaties lopen. Moraal van het verhaal: als jij zo'n slechte onnatuurlijke moeder bent die het waagt om misschien niet thuis te bevallen, roep je de ellende over jezelf af.

Blegh. Ik denk dat moeders heel goed aanvoelen wat de beste plek is voor hun bevalling, en dat die moeders die het ziekenhuis verkozen al iets aan voelden komen.

Nou ja, Beatrijs kan ik dus niks mee. Ik heb van Moeders voor Moeders 'De grote geboortegids' gekregen, die vind ik wel fijn.

Lijkt me heel verdrietig, zo'n pnd. Gaat het nu goed met je vriendin?
@CF; ja ik ken de voor en tegens van Beatrijs, de meeste verloskundigen prediken een thuisbevalling terwijl mijn voorkeur nu uitgaat naar het ziekenhuis..in case off...Mijn moeder is bij mijn bevalling er bijna dood in gebleven dus zij zal de uitzondering (van de 5 kids de enige thuisbevalling) zijn en ze gaat nl wel mee

Er is voor beiden wat te zeggen. Mijn vriendin is geloof ik ook geen fan, al is het zwangerschap boek wel doe waar jij je fijn bij voelt..ik ben nog niet bij de beval liever thuis-sekte part ;-)Daarnaast ben ik zoooooo eigenwijs dat ik compleet ongevoelig ben voor dit soort adviezen en heb ik een lief vriendinnetje die verloskundige is en ik heb al de deal dat ik alleen maar haar wil, zo'n relaxed mens, heb jaren met haar gewerkt en die krijgt mij van hyper naar zen in 5 seconden.

Mijn vriendin herstelt langzaam, van een zeer pittige dame, zeer intelligent, musicus, creatief veranderde ze in een 'wat nog het dichst bij een dood vogeltje' komt..Dat is echt heel verontrustend..

Ze heeft nu 2 kindjes en mag er nu ook niet meer en dan stuiter ik nog eens voorbij, al maant ze mij direct tot kalmte (wat nou verbouwing, easy on) dus ze is op haar retour..
Haha! Tessado, ik weet bij jou gewoon nooit waar ik moet beginnen met reageren!

Badkamer en wc verbouwen: Moeten er leidingen verplaatst worden? Of blijven af- en aanvoer van water op dezelfde plek? In dat laatste geval kun je echt verrassend veel zelf! You-tube is your friend! En veel bouwmarkten hebben een rek met folders over hoe je zelf een klus kunt aanpakken en op hun websites kun je ook veel vinden.

Dus daar is veel geld te besparen!

En wat fijn dat je PND-vriendin nu haar best doet om zich een beetje in je in te leven. Ik herinner me dat je best gekwetst was door haar eerdere reactie.

En ik ga wel eieren zoeken! Alleen niet in het gras. (Wel opletten, hè).

Ik weet de namen niet meer van Babyboom... Wie zijn Mar en ... ?

En ik kijk ook naar KBGZ. Kan maar beter voorbereid zijn als het hier ooit zover komt. Moet soms ook erg slikken. Die Afrikaanse vrouw, helemaal alleen, zonder vrienden of familie...
quote:tessado schreef op 30 maart 2013 @ 13:06:

Ik werk nl erg veel, belasting technisch niet altijd gunstig maar ik kom echt nergens voor in aanmerking ofzo..Dus ik ben aan het bekijken wat gunstig kan zijn, minder werken loont niet echt nog al is dit nl in de toekomst wel de bedoeling..Dus ik dacht HOE doen jullie dit..? Maar dan vergeet ik nl dat ik een auto heb..o.a.

*breekt even in*

Veel werken loont zeker wel!

Als ik op mijn voorlopige teruggave voor dit jaar aanvink dat ik een kind heb (meer dan een half jaar dit jaar, anders geldt het niet) scheelt dat me 4399 euro.

Dat zal me dus 630 euro per maand opleveren. Dit is de alleenstaande ouderkorting, de aanvullende alleenstaande ouderkorting (geloof ik) en de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Die laatste is het interessantst. Want die stimuleert om te werken, en hoe meer je verdient, hoe meer die oplevert (tot een bovengrens bij 35000 euro inkomen per jaar geloof ik)

Dus lekker!

Benieuwd hoe dat er volgend jaar uit ziet, er zal bezuinigd worden, maar je weet nooit!
quote:tessado schreef op 30 maart 2013 @ 13:09:

heb destijds ook even een mailtje gestuurd naar een van de alleenstaande moeders, zij was echt een inspiratie!

---knip----

kijk ook kleine baby's, grote zorgen..

Geen aanrader overigens...

Ik heb ook een keer contact gehad met een alleenstaande moeder uit Babyboom (van de laatste serie, zij kreeg een jongen). Aardige vrouw.

En ik weet ook niet wie Mar is. Is dat zij met al die sproeten en die oudere man? Zij was eerst de oppas.

Ik kijk ook naar KBGZ. Oef... wat een kleintjes he? Mooi programma.
Weet iemand van jullie hoe het dit weekend zit bij Geertgen?

Ik heb (natuurlijk) met Pasen mijn Ei

Vandaag positief getest en zou dan maandag ochtend moeten komen. Maar hoe zit het nu? Ik kan er niks over vinden op de site.
Ben je dan niet te laat, Sterre?
Geertgen is altijd dicht op zondag.

Bij een positieve test op zaterdag kom je maandag ochtend en is hij positief op zondag kom je maandag middag/avond.

Als ik maandagochtend terecht kan ben ik volgens hun schema op tijd.
Nou, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Waar zit de any-key?
Ik ook. Dan ben je ruim 48 uur verder. Stel dat het eitje na 24 uur gesprongen is, dan is hij nog maar 12 uur te bevruchten (36 uur later).

Dat betekent dat jij al 12 uur te laat bent.

Maar goed, natuurlijk wel proberen.

Wat zou ik zelf balen als je op zondag niet terecht kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven