Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Weekend! Voel me iets beter, maar nog niet overtuigend. Zit nu wel in de trein naar Utrecht, wij zijn het weekend gezellig bij schoonouders. Een deel van de zwagers en schoonzussen komt ook. En het is een mooie gelegenheid om even te kijken voor een tas bij de kipling-winkel.

Geen knutselactiviteiten hier, ga wel de chocoladetaart met paaseitjes maken uit de allerhande. Is ook een soort knutselen

Welkom bootjuuuh, leuke nick

Ik ga stoppen, bijna in utrecht nu.
Fijn dat je je weer wat beter voelt bootje. Die taart heb ik even gegoocheld, ziet er heerlijk uit.

Hier sneeuwt het
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Zou ik vandaag 3 uurtjes op de molen zijn.... zijn het er bijna 6 geworden . Heb bijna 100 kg tarwe gemalen. Best creatief toch?!

Straks nog een paasstol fabriceren (nee, niet van m'n zelfgemalen meel, is kwalitatief niet goed genoeg voor brood, wel voor bijvoorbeeld pannekoeken).
Snjókorn falla, á allt og alla
EV, wat een mooi kado voor een vriendin van je.

En dat met die soldeerbout.

Akakia, terecht dansje van jouw. Veel plezier in de vrije dagen.

Bootje, klinkt heerlijk die taart. Ook veel plezier bij je schoonouders.

Snjo, het is dat ik me ellendig voel maar anders nam ik de trein.

Voel me nog niet 100% maar vriend voelt zich ellendiger, daar is de griep vannacht gekomen. (en ach mannen...).Vriend MOET morgen wel werken, toch wel zielig.

Prettig paasweekend.
Niemand hier in dit weekend?

Net violen in potten gezet, dat kon al volgens het bordje in het tuincentrum (deze violen kunnen tegen nachtvorst). Maar goed ook, toen ik net even bezig was in de tuin, begon het te sneeuwen!!!!!

net ook belasting ingevuld. Net op tijd *trots* en zonder irritaties met man *nog trotser*.
Akakia, ik heb wel gepost hoor.
Huh? Net stond dit er nog niet...

balen steph, dat vriend nu ook geveld is. Rotgriep! En rotwinter!
quote:Akakia schreef op 30 maart 2013 @ 17:24:

Huh? Net stond dit er nog niet...

balen steph, dat vriend nu ook geveld is. Rotgriep! En rotwinter!Ooit gaat het wel weer warm worden, ooit echt waar.
Jawel hoor, gewoon hier, maar ik was nog niet in deze hoek van het forum geweest.

Beterschap voor vriend, Steph.

Wat goed Akakia, van je belasting!!

Hier is het van de week ingevuld (door iemand), en we krijgen gelukkig wat terug. Is altijd fijn!

Vanmorgen op kraamvisite geweest in een schaapsstal, bij een goede kennis van me. Schaap had drie lammetjes en ze waren nog maar een week oud. Zooooo ontzettend schattig. Heel leuk. Daar word je toch blij van. Die dwaze sprongetjes die ze al kunnen maken, echt zo leuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
EV. Wat lief!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
EV, dan is het toch lente met die drie lammetjes.

Akakia, gelukkig met de belasting dat het is gelukt.
Hier schijnt zowaar een beetje voorzichtig de zon.

Fijne pasen, meiden.
voorzichtig dansje zon....

Vandaag wil ik minstens één naald breien van mijn tas, zo schiet het niet op met die griepspierpijn.

Maar wel VROLIJK PASEN lieverds.
Fijne Pasen allemaal!
Jaa het is gelukt, één naald kunnen breien. En dat nadat ik ook nog gepoetst heb. Ben bijna kapot.

Nog 19 naalden te gaan en dan minderen en dan nog 7cm r/l
Fijne pasen iedereen! Na een voorzichtig zonnetje nu af en toe sneeuw. Taart is prachtig geworden. Ga zo met zwager koken voor schoonouders, zal foto's maken!

Ha, wat schattig, die kuikentjes. Goed van je taart! Zo te lezen ben je echt een knapperd in de keuken, in tegenstelling tot ondergetekende.

Steph, doorzetter!

Hier vandaag echt een slome dag. Vanmorgen wat thuisgesport, vanmiddag film gekeken en boek gelezen. Buiten koud en grijs.

Die kuikentjes echt lief.

EV, wat voor een sport heb je gedaan?

trouwens nog 18 te gaan
Wat een leuke foto's EV en bootje! En Steph, goed dat je zo volhoudt met je breiproject.

Bootje, die taart hè? Kun je niet een stukkie opsturen? Hij ziet er zo goddelijk uit op de foto's van Appie!

Ik was aan de beurt voor toetje en heb het mezelf makkelijk gemaakt met een kwarktaart uit een pak. Viel reuze in de smaak, snel klaar, iedereen gelukkig.

Verder heb ik een poging gedaan om mosletters te schrijven in de tuin:

Alhoewel ik gemalen kleikorrels gebruikt heb in tegenstelling tot de benodigde 'waterretentiegel' (letterlijk vertaald) die in de omschrijving stond... Stond ik daar in de sneeuw (!) met ijskoude handen letters op de muur te schrijven. Ben benieuwd wat het gaat doen, als het lukt, maak ik een foto.

Ook verder gegaan met mijn papierrolletjesproject, zal straks de mobiel van vent even jatten voor een snelle foto. En nog een wasje gedraaid en gezellig Paserig geweest... goh, ik heb best veel gedaan eigenlijk!
Akakia, dat je in de sneeuw bent gaan knutselen.

Verder ik ga door met die tas totdat hij af is, zo stom zijn om te stoppen, zit te veel uren en garen in.
Mosletters? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar de foto ziet er al veelbelovend uit. Hoe maak je dat? Gemalen kleikorrels, waterretentiegel.. komt dit idee trouwens van Pinterest of zo? Ziet er echt wel heel gaaf uit. En stoer van je, Akakia, in de sneeuw. Wat voor tekst komt er te staan?

Steph, wat ik thuis doe aan sport, is springen en bewegen op de minitrampoline (ooit mee begonnen dankzij een topic hier op het VF), en soms 'NL in beweging' of een ander lesje via internet. Hardlopen ga ik misschien ook wel weer oppakken als het beter weer wordt. Nu vind ik het gewoonweg te koud.
EV, goed bezig zeg. En met deze kou is het ook niet te doen dat hardlopen.
quote:Elmervrouw schreef op 01 april 2013 @ 11:56:

Mosletters? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar de foto ziet er al veelbelovend uit. Hoe maak je dat? Gemalen kleikorrels, waterretentiegel.. komt dit idee trouwens van Pinterest of zo? Ziet er echt wel heel gaaf uit. En stoer van je, Akakia, in de sneeuw. Wat voor tekst komt er te staan?

Jup, Pinterest-idee inderdaad. Ik heb de Engelse beschrijving gebruikt, en ging pas nadat ik klaar was de Nederlandse zoeken. Maar het is een kwestie van een paar handjes mos in de blender, samen met karnemelk of yoghurt. Bij de Nederlandse omschrijving staat niets over klei of gel, wel over een lepel suiker erbij. Dat heb ik dus niet gedaan, maar ik spuit wel suikerwater als ik over een weekje geen effect zie.

Ik ben altijd heel blij dat mijn man mij niet het huis uitzet als hij me in de weer ziet met mos in de blender

De tekst is er een van Loesje:

Fijne dagen gehad allemaal? Ik wel. Ik zie wel weer op tegen het werken morgen, zó geen zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven