Gekrijs van buurmeisje

31-03-2013 01:17 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu in mijn bed en het is weer zover. Mijn buurmeisje is keihard aan het krijsen. Mijn buren hebben 2 kinderen. Het zijn geen baby's meer, ik schat dat ze rond de 4-6 jaar oud zijn. Zo'n 3x per week hoor ik oorverdovend gekrijs. Het is niet het "normale" huilen ("boeeehoeeeehoeee!!") maar dat schelle krijsen ("èèèèh aaaaaaaaaaah!!"). Ik weet niet wat er aan de hand is. Mijn buurvrouw spreekt geen woord Nederlands en houd er aparte fratsen op na. Zo heeft zijzelf ook voor veel geluidsoverlast gezorgd door te lopen op hakken/tapdansschoenen en dat de hele dag door, incl. rennen door het huis, van de trap afstormen. Dat is nu minder en dus ook geen probleem.

Maar ik maak me zorgen. Ik zie de kinderen nooit buiten spelen en mijn buurvrouw al helemaal niet. Maar ik vroeg me af wat ik moet doen. Aan alle kenners: is dat gekrijs normaal? Of moet ik mij misschien zorgen maken dat iets niet pluis is?
Welke afkomst?
Overleggen met AMK?
Braziliaans.

Met de rare fratsen van buurvrouw wil ik eigenlijk schetsen dat al meerdere keren meerdere buren hen hebben aangesproken op geluidshinder. Ook ziet iedereen zo nu en dan weet wat geks bij buurvrouw.

quote:eenzamehans schreef op 31 maart 2013 @ 01:17:

Welke afkomst?
Ik zou het aankaarten bij de wijkagent misschien heeft hij al meerdere meldingen gehad hierover? Of nu de politie bellen om poolshoogte te nemen als het zo regelmatig voorkomt om deze onchristelijke tijden....
Ik ben geen kenner, maar ik zou denk ik toch ook het AMK bellen en kijken wat zij hiervan zeggen.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Vraag het eens gewoon aan de buurvrouw. En dan niet vanuit een klacht over geluidsoverlast, maar uit zorg voor het kind. Als het altijd 's nachts is, kan het heel goed night terror zijn. Dat past ook nog gewoon bij de leeftijd.

Ik zou niet meteen van het ergste uitgaan en gewoon eens informeren. Toen mijn peuter nog regelmatig driftbuien had, was ik juist blij toen mijn buren er zelf over begonnen dat ze haar hoorden. Kon ik uitleggen wat er aan de hand was en dat ik haar op die momenten dus niet met de pollepel achterna zat.
AMK zou ik dus echt véél te voorbarig vinden. Als het enige "signaal" is dat je nachtelijk gekrijs hoort dat van een nachtmerrie/nachtangst kan komen en dat je je buurvrouw toevallig wat raar vindt.
quote:Beeldig schreef op 31 maart 2013 @ 03:06:

AMK zou ik dus echt véél te voorbarig vinden. Als het enige "signaal" is dat je nachtelijk gekrijs hoort dat van een nachtmerrie/nachtangst kan komen en dat je je buurvrouw toevallig wat raar vindt.

3x Per week midden in de nacht is niet bepaald normaal.

Maar het gewoon eens vragen aan de buurvrouw is wel een idee, om mee te beginnen.
Allereerst zelf eens er op afstappen en vragen wat er aan de hand is dat ze zo vaak zo hard krijsen. En niet denken dat het niet helpt omdat ze geen NL spreekt, met handen en voetenwerk kom je ook al heel ver.

Mocht het niks uithalen kan het AMK altijd nog.
Mijn buurmeisje is 4 en hoor ik ook regelmatig gillen 's nachts. Die heeft last van nachtmerrie's en dat kan rustig 3 keer per week voorkomen hoor. De buurvrouw zit inmiddels aan de anti depressiva, vanwege het slaapgebrek enzo. Dit is nu dus ook al 4 jaar aan de gang, dochter heeft nog nooit een nacht door geslapen. Fijn als dan het amk ook nog op de stoep staat...

Ik zou eerst eens bij de buren navragen wat er aan de hand is. Want het kan best zijn dat het bv zoiets is en dan is het amk bellen niet bepaald nodig.
quote:Ivetje schreef op 31 maart 2013 @ 07:19:

Mijn buurmeisje is 4 en hoor ik ook regelmatig gillen 's nachts. Die heeft last van nachtmerrie's en dat kan rustig 3 keer per week voorkomen hoor. De buurvrouw zit inmiddels aan de anti depressiva, vanwege het slaapgebrek enzo. Dit is nu dus ook al 4 jaar aan de gang, dochter heeft nog nooit een nacht door geslapen. Fijn als dan het amk ook nog op de stoep staat...

Ik zou eerst eens bij de buren navragen wat er aan de hand is. Want het kan best zijn dat het bv zoiets is en dan is het amk bellen niet bepaald nodig.Hier hebben we een zoon van inmiddels bijna drie die nog bijna elke nacht gillend wakker wordt, heeft nacht van night terrors en is dan niet te troosten Nu is ons huis gelukkig goed geisoleerd en onze buren zijn ervan op de hoogte. Maar om zomaar zonder enige grond het AMK op die mensen af te sturen? Misschien gewoon eens contact proberen te maken?? DaN KUn je daarna altijd nog actie ondernemen als haar reactie je ongeruster maakt.
Ik zeg niet dat je het AMK moet bellen maar wil even een misverstand uit de weg ruimen. Het AMK kun je ook voor enkel advies bellen, niet alleen om te melden. Daarnaast sturen ze na 1 telefoontje van een particulier er niet gelijk iemand op af. Als een melding serieus is, gaat het AMK normaal gesproken eerst onderzoek doen bij instanties waar het kind aan verbonden is, zoals het consultatiebureau, de school waar het kind naartoe gaat of de huisarts. Dáárna wordt er pas eventueel besloten tot actie.

Dus je zou ze eventueel kunnen bellen. Wat denk ik zinvoller is, is toch op de buuf afstappen en vragen of je misschien kunt helpen. De Jans' bestaat dat ze er zelf ook helemaal doorheen zit. Misschien kun je iets doen, dan wordt het gekrijs wellicht ook minder. Mocht dan de situatie echt erg blijken kun je alsnog het AMK bellen.
Wat ik altijd begrijp is dat de bewuste familie nooit meer van het AMK afkomt na een melding, dus die zou ik echt als laatste bellen, als je echt zeker weet dat er iets niet pluis is.

Daarom eerst op de buuf zelf afstappen, wijkagent kan ook nog. En wat bedoel je met 'iets geks aan de buurvrouw'?
Mijn vorige woning had ook een krijs-meisje. Ging door merg en been, vreselijk. Ik heb daar een keer opgepast en toen meegemaakt wat ik meestal alleen kon horen.

Kind was gewoon vreselijk slecht opgevoed, geen regels, accepteerde geen nee, dacht met gillen en krijsen haar zin te kunnen krijgen.

Heb daar nooit meer opgepast. Wat verschrikkelijk.

Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is, in mijn geval was het echt gewoon een vreselijk aanstelkind.
quote:olivia1 schreef op 31 maart 2013 @ 08:08:

. Daarnaast sturen ze na 1 telefoontje van een particulier er niet gelijk iemand op af. Als een melding serieus is, gaat het AMK normaal gesproken eerst onderzoek doen bij instanties waar het kind aan verbonden is, zoals het consultatiebureau, de school waar het kind naartoe gaat of de huisarts. Dáárna wordt er pas eventueel besloten tot actie.

.Dat is lekker dan wordt je niet alleen meer wantrouwig bekeken door de buurvrouw maar ook nog eens door het consultatiebureau, de school en de huisarts. Daar wordt je al helemaal niet blij van lijkt mij.
quote:Twinkle1001 schreef op 31 maart 2013 @ 06:12:

[...]

3x Per week midden in de nacht is niet bepaald normaal.

Maar het gewoon eens vragen aan de buurvrouw is wel een idee, om mee te beginnen.

Mijn oudste heeft tijden 'night terrors' gehad. Dan was het elke nacht raak.

Maar eens, gewoon aan de buurvrouw vragen.
Ik ontmoette laatst de buren van mijn ouderlijk huis die me vertelden vroeger altijd dat gekrijs uit ons huis gehoord te hebben.

Hadden ze maar iemand gebeld!
Als ze geen nl spreekt: 'Oi vizinha, vôce me pode explicar o que é esse gritar que ouvi quase cada noite?'

Zonder grap: vraag het haar. Braziliaanse kinderen hebben meer temperament misschien. Ik gilde ook zo volgens mijn moeder. Nu niet meer gelukkig.
Jeetje wat erg allemaal! Als je met je buurvrouw niet kan communiceren moet je ook niet aannames maken over hoe zij met haar dochter omgaat. Praten met elkaar doet wonderen!

Wat betreft gedraag van buurvrouw; zonder voorbeelden kan ik alleen maar denken dat jij TO weer met aannames bezig bent, en daar werk ik niet aan mee.

Arme vrouw kan ze niet slapen omdat dochter niet eens een nacht door slaapt en krijgt ze ook nog de AMK voor de deur door een rodelen buurvrouw!

Zij is een Braziliaans MOEDER niet een monster DIE HAAR DOCHTER MIDDEN IN DE NACHT OPEET!
Wat is dat voor aanname dat je nooit meer van het amk af komt?
Nou ja, als die moeder haar dochter s nachts op zou eten, zou je wel van het probleem af zijn
quote:macarona schreef op 31 maart 2013 @ 09:52:

Als ze geen nl spreekt: 'Oi vizinha, vôce me pode explicar o que é esse gritar que ouvi quase cada noite?'

Zonder grap: vraag het haar. Braziliaanse kinderen hebben meer temperament misschien. Ik gilde ook zo volgens mijn moeder. Nu niet meer gelukkig.Ja en dan? Dan stelt TO op deze manier die vraag en dan begint buurvrouw een heel verhaal te ratelen omdat ze denkt dat TO het zal verstaan. En TO kan daar niks mee, want TO verstaat er niks van.....
Toen ik de OP las, wist ik gewoon dat er binnen 3 tot 4 reacties met het AMK gegooid zou worden. Niet ieder huilend kind wordt mishandeld. Zolang TO niet de moeite heeft genomen om aan te bellen en te gaan kijken, vind ik het zwaar onterecht om het AMK hier voor in te schakelen.

Vrolijk Pasen.
quote:pixiemorgan schreef op 31 maart 2013 @ 09:57:

Nou ja, als die moeder haar dochter s nachts op zou eten, zou je wel van het probleem af zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven