Mode & Beauty alle pijlers

Haar plakt

31-03-2013 17:25 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of twee heb ik last van plakkend haar, en ik snap maar niet hoe het komt. Als ik net gedoucht heb en mijn haar nog nat is, voelt het slierterig en stroef, alsof ik mijn shampoo niet goed heb uitgewassen. Als het eenmaal droog is, voelt het licht plakkerig. Op zich merk ik er amper wat van als ik het zo beet pak, maar als ik mijn haar borstel des te meer: het is een en al klit, ik voel gewoon dat het enorm aan elkaar plakt, alsof iemand er jam ofzo in heeft gesmeerd.

Ik dacht eerst datik mijn haar niet goed uitgespoeld had, want zo voelde het toen im uit de douche kwam, maar na nog 2x goed spoelen voelde het nog zo. Het ligt niet aan mijn shampoo, want ik ben al halverwege de fles, dus heb hem al heel veel gebruikt, en heb dat plakkende haar pas sinds kort. Voor de zekerheid vanmorgen een andere shampoo gebruikt, maar dat maakte geen verschil. Ik gebruik verder geen conditioner of styling producten in mijn haar, dus dat kan het niet zijn. Ik dacht dat het misschien aan min stijltang of borstel lag, dat die vies waren. Dus mijn stijltang heb ik schoongemaakt, en ik ben een andere borstel gaan gebruiken. Maar ook zonder effect, plakt nog steeds. Ik begin haast te denken dat het aan het kraanwater ligt! Weten jullie nog mogelijke oorzaken? Want ik vind dit wel heel vervelend...
Jeetje wat vreemd. Inderdaad mijn eerste reactie zou zijn beter uitspoelen... Sla je niet een plekje over met uitspoelen o.i.d.?
Juist conditioner gaan gebruiken?
Wat gebeurt er als je wel cremespoeling gebruikt?
Ik heb dat als ik geen conditioner gebruik. Misschien moet je het toch eens proberen mèt?
goh wat vreemd ? nog nooit van gehoord ?
Wees jezelf....
Ik heb maanden lang geen coditioner gebruikt, dus lijkt me nogal vreemd als het ineens verschil zou gaanaken. Maar de vorige x dat ik mijn haar ging wassen, heb ik dat toevallig wel gebruikt, maar dat maakte ook niet echt verschil (ietsjes, maar maar heel weinig).
Vraag of je eens bij je moeder/vriendin mag douchen, of spoel je haren onder een andere kraan uit. Kijken of dat verschil maakt.

Is je douchekop goed ontkalkt? *ik vraag maar even wat rond, misschien komen we ergens op uit*
Heb je je haar recent geverfd? Welke stylingproducten gebruik je?
wat vreemd
mn haar voelt alleen plakkerig als ik het net heb geverfd (de conditioner moet er dan nog in, maar heb de verf al wel uitgespoeld) of wanneer ik mn haar niet goed genoeg heb uitgespoeld.
Toch eens een andere shampoo gebruiken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik mijn haar wel geverfd, maar dat is volgens mij al zeker 2 maanden geleden. Dat zal het dan niet zijn toch? Zal anders eens vragen of ik een keer bij mijn ouders kan douchen..
Misschien een keer een shampoo gebruiken die alle rommel en restjes uit je haar wast.

Bijvoorbeeld van Wella de Clean shampoo, maar er zijn meerdere merken die zo'n soort shampoo hebben.
Het is bijna 1 april, is het mogelijk dat iemand vloeibare boter of zoiets dergelijks in je shampoofles heeft gekiept?
Het is niet Wella Clean, maar Wella Pure.

Ik gebruik hem zelf voordat ik mijn jaar verf om alle restjes uit mijn haar te wassen zodat de verf goed pakt.
Zit er niets vaags in de handdoek waarmee je je haar droogt?
Keer een andere shampoo kopen.
Kan het aan je hormonen liggen? Andere pil misschien?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik dacht ook aan de hormoonhuishouding. Moet je ongesteld worden? Of stress?
Dat klinkt als 'build up' van producten in je haar. Restjes product blijven keer op keer achter in je haar achter waarna het haar na verloop van tijd stroef, plakkerig en vettig kan voelen ook al heb je het net gewassen. Wat ik heb begrepen schijnt vooral te kunnen ontstaan als je shampoo zonder SLS gebruikt.

Een goedkope shampoo met SLS ter afwisseling kan dit probleem weer oplossen.

Zie meer info via http://misslanghaar.blogs ... -hoe-kom-je-er-vanaf.html of google.
Plakken je handen niet gewoon?
Kan het niet zijn dat je shampoo veel siliconen bevat? En dat je na een paar weken, laagje op laagje hebt gestapeld met die siliconen? Zou verklaren waarom je het pas na een halve fles hebt gekregen en het niet goed uitgespoeld krijgt.
Hoi,

Ik vroeg mij af of je al een oplossing heb? Ik heb er namelijk ook last van en verf idd ook mijn haar. En voor de rest bijna geen stylingsproducten.

Wat mij wel opvalt ben in deze periode twee keer op vakantie geweest en dan heb ik er totaal niet last van!!

Hoop dat jij een oplossing al heb.
Ik heb het ook wel eens gehad, notabene met een shampoo die ik al een hele tijd gebruikte. Haar voelde stroef en ik had overal plakkerige plekken, zo goor. Ben toen overgestapt op een ander merk en sindsdien nergens meer last van. Gebruik geen stylingsproducten afgezien van een druppeltje olie als ik de stijltang gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven