Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ben net naar de kapper geweest. Heel stuk er van af, hoop dat het niet teveel een mama-kapsel is.

Straks schoenen kopen voor Mats, lief is vandaag vrij. Hij was gisteren rond 0.00 uur thuis, ik was nog beneden. Had namelijk de finale van de Kooi gezien , vreselijke toestanden die zich in dat huis hebben afgespeeld.

Mmmoi, poetsen kan andere keer ook nog, stof loopt (hopenlijk) nog niet weg, hihi
annie; foto??

mooi weer betekend vaak weinig postings

babba; wat een vreselijk naar bericht van je vriendin zeg. heb er eigenlijk geen woorden voor en mag in mijn handen knijpen met mijn twee gezonde (soms ondeugende) kinderen.

verder weinig te melden. Was vanmorgen om 9:30 al bij de ikea. Bram was vrij vandaag dus die wilde mee en in het speelparadijs. zo hadden Mees en ik alle tijd om ff te neuzen.
ja ik ook ff snel hier, zijn buiten een het bbknoeien en meisje zit helemaal onder het zand (is het klapzand waar de terras tegels straks op gelegd worden) heeft nu de grootste en schoonste zandbank van de buurt dus ok veel buurtkindjes die hier achterhuis spelen. Leuk hoor dat kleine grut wat leuk met aelkaar speelt, ga nu weer terug naar visite, laters nog wel ff

enneuh....verhaal van baba heeft me dusdanig aangegrepen dat ik gisterne eigenlijk niet meer het nut zag om over frivole dingen te gaan praten.....PIEP he....gatver de gatver.....
Hoi allemaal,

Leuke, maar drukke en volle dag gehad. Ben vanochtend naar de Action geweest. Naast wat troep voor Jasmijn heb ik ook een muis voor de laptop gekocht. Nu gebruikten we nog steeds die van de vaste pc, waardoor we boven dan weer geen muis hadden. Niet handig. Voor 4,95 bij Action een optische muis en hij is nog mooi ook. Ongelooflijk, daar kun je de grondstoffen niet eens voor financieren volgens mij! Daarna bij mijn broer en schoonzus koffie gedronken, want die gaan morgen op vakantie. Toen even op mijn werk langs om iets te brengen en daar ook koffie gedaan... toen boodschappen gedaan. Eenmaal thuis Jasmijn naar bed en alles opgeruimd. Even achter de pc. Toen Jas wakker was, naar mijn ouders. Met mijn moeder naar 2e hands winkeltje geweest, want ze wilde een fietsstoeltje zodat ze ook met Jas kan fietsen. Is gelukt en ook nog een oude driewieler voor bij hen thuis en een Dora laptop (!!!) gekocht. Allemaal voor wanneer ze bij opa en oma is dusss... verwend! Ik zelf heb nog een rokje van Cakewalk voor d'r gekocht. Toen bij mijn ouders Chinezen en nu ben ik weer thuis en is Jas gebadderd en in bed. Ze bleef wel lang wakker maar nu is het stil. Manlief is vanavond weg dus heb rustig het rijk voor mij alleen.

Waar is iedereen, allemaal in de zon aan het zitten of bbq'en???
Hoi meiden,

ik ben er nog hoor (maar ik heb gewerkt vandaag dus vandaar dat ik afwezig was).

Mmmoi, ik dacht dat je minstens naar een positieve test zat te staren, met je WOW..

Babba, ik moet er ook steeds aan denken. Een droom die zomaar vervliegt..wat een intens verdriet om dat kleine mensje dat niet mocht leven..verschrikkelijk.

(even wat ruimte want anders vind ik het ook zo banaal overkomen, ik weet niet)..

Ringel, leuk, een zandbak in de tuin. Toen ik Hanna van de week ophaalde bij het KDV heb ik haar 's avonds maar even in bad gedaan; het water was gewoon zwart (nou ja; grijs).

Vanavond heb ik met zoon een nieuwe fiets voor hem gekocht (en lekker afgedongen natuurlijk). Hij is echt prachtig (een Batavus) en bijna een volwassen maatje (26 inch wielen). Alleen ontdekten we vanavond een klein deukje in het frame en dat hoort daar natuurlijk niet. Nu krijgen we waarschijnlijk nog meer korting (of een ander exemplaar maar dan moet zoon weer weken geduld hebben en we hebben zijn andere fiets al ingeruild).

Verder geen nieuws hier.
heb net dat topic van keuteltje gelezen (over wanneer stoppen met de pil als je in 2010 een baby wil!!!!!!!) man o man. Las dat iemand altijd even op het vergrootglas van keuteltje klikt als ze zich verveeld, laat ik dat nou net een beetje doen en heb dus geklikt......meeeeen wat een bagger je wel niet leest! en idd de meest onnozele vragen die maar kan bedenken.

goed dit was mijn bijdrage weer voor vanavond.

trusten en tot morgen waarschijnlijk!
Ik had gisteren geen zin meer om lekker te beppen na het nieuws van Babba. We mogen toch maar heel blij zijn met onze prachtige, eigenwijze dreumessen.

Gisteren een drukke dag. Eerst de hele dag gewerkt en daarna een feest voor de klanten van ons kantoor. Echt ontspannen is dat niet want je bent daar als vertegenwoordiger van het bedrijf.

Wel heel lekker gegeten met allemaal asperge hapjes en een geweldig toetjesbuffet (mmmm, het water loopt me alweer in de mond).

Tegen de tijd dat ik thuis was waren mijn voeten 2 keer zo groot als mijn laarzen, had ik barstende hoofdpijn en deed mijn bekken veel pijn. Gelukkig doet een nachtje slapen wonderen en was ik vanmorgen weer topfit (tot zover een 6 maanden zwangere topfit kan zijn).

Vandaag een super relaxed dagje. Floor werd om 8 uur wakker en nadat we rustig aangekleed en ontbeten hadden zijn we gaan zwemmen. Op de terugweg even boodschappen gedaan en toen we thuis kwamen was het alweer lunchtijd.

Na de boterham heb ik Floor op bed gelegd en ben ik zelf atwt op de bank gaan kijken. Toen ik net in slaap was gesukkeld werd Floor met een heel zielig huiltje wakker. Ze had nog maar ruim een uur geslapen en dat vond ik toch wel erg weinig. We zijn toen samen in het grote bed gaan liggen en daar hebben we allebei heerlijk geslapen tot manlief om half 4!! thuis kwam.

Net nog even naar de bieb geweest om boeken voor de vakantie te halen en ik heb een puzzel van Bumba gehaald voor Floor voor de vakantie. Ik ben benieuwd of ze al weet wat ze met een puzzel moet doen.

@ringel: lekker ge bbq-ed? Aan het eind van de zomer heb ik het barbequen meestal wel gezien maar na de winter vind ik het altijd weer heerlijk om buiten te eten.

@mmmoi: Jasmijn heeft haar eerst laptop dus al. Een echte digibabe dus.

Ik heb trouwens van Sloggi een super leker broekje kunnen vinden voor onder die rokjes. Manlief was helemaal blij dat je mij rokjes hebt aangesmeerd.

@annie: geslaagd voor de schoentjes? Jullie laten Mats toch ook regelmatig puzzelen? Kan hij dat ook al echt? Op de puzzels stond alleen vanaf 2 of 3 jaar maar niet jonger en dat waren vaak hele simpele puzzeltjes van 2 of 4 stukjes.

@pepiet: nog wat leuks gekocht bij de ikea?

@mirjam: ik had nog helemaal niet op je foto's gereageerd. Ik vind ze zo grappig. Eerst dat gespannen maar blije gezichtje als ze achter die kar loopt en daarna die foto waar ze over haar teentjes is gereden.

Zo in alleen haar romper is het echt een sprietje maar niet ongezond ofzo.

@krokus: super knap zeg dat je al een half jaar aan het lijnen bent en nog door wil gaan. Volgens mij is dat ook de beste manier en niet om binnen een maand al 10 kilo lichter te willen zijn, dat komt er net zo hard weer aan.

@ris: Fijn om te horen dat Floor niet de enige is die op die manier duidelijk maakt wat ze hebben wil. De afgelopen dagen zie ik wel iets verbetering trouwens. Ze zegt het woord nog niet maar ze "vraagt" het wat rustiger.

Huppatee is trouwens wel een gigantisch schattig woord als enige woord.

Vandaag is auto, toet en bumba in haar vocabulaire erbij gekomen dus het was weer een productieve dag.

@praten: ik maakte me trouwens niet druk omdat Floor nog maar heel weinig zegt. Dat komt op zijn tijd wel. Het was meer de dwingende manier waarop ze om dingen vroeg en hoe je daar opvoedkundig mee om moet gaan. Als je daar steeds aan toe geeft blijft ze het natuurlijk zo doen.

Morgen ga ik maar alvast stoeien met de koffers. Over een week gaan we weg en ik wil een beetje relaxed in kunnen pakken. Meestal is het laatste dag werk en dat ga ik nu proberen te voorkomen.

Ik heb er al super veel zin in ook al vliegen we heen om 6 uur 's ochtends zodat we om half 4 al op schiphol moeten zijn (en dus om 2 uur de deur al uit).
Babba, wat een vreselijk bericht. Ga zo de kinders nog maar even over hun slapende bolletjes aaien.

Vandaag de hoge dames van het CB over de vloer gehad. Vol excuses uiteraard. Nog eens goed Max dossier bekeken. De arts heeft het onderschat. Ze gaan nu bij het Sophia informeren (met daarbij Max als voorbeeld gebruikend) hoe ze in het vervolg alerter kunnen zijn. En dat zie ik dan nu als een positief effect van dit alles. Dat andere kinderen beter geholpen zullen worden. Overigens stond er al wel in zijn dossier dat hij wat traag ontwikkeld dus dat ze daarop moesten letten.

Max, tja, het gedoe met zijn koppie gaat ons niet in de koude kleren zitten. We wisten dat er iets niet klopte en dat is dus nu officieël bevestigd. De omgeving hebben we op de hoogte gebracht en nu krijgen we van die: Ja, ik dacht al wat is dat toch, maar wilde niets zeggen - reacties. Heel irritant. Had dan wel wat gezegd denk ik dan. Maar goed. Het is al met al toch heel wat. Waarschijnlijk heb ik al die tijd toch stiekem gehoopt dat het niets zou zijn denk ik. Misschien stom, maar momenteel maak ik me de meeste zorgen om zijn ontwikkeling. En dan vooral de reacties van de buitenwereld. Hij is enorm groot en word dus standaard ouder ingeschat en dus overschat. Als hij daarnaast dan dus trager ontwikkelt, word dat gat helemaal zo groot. Hoe ga je daar dan mee om? Naar de buitenwerled toe bedoel ik. In principe heb ik lak aan wat men vind, maar voor hem maakt dat het niet makkelijker. Overschat worden als je zelf op een normaal niveau zit, is al moeilijk. Maar overschat worden en dan ook nog eens achterlopen is een dubbele belasting. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken wat we daar mee moeten doen.

Dag meiden...
@fluffy: in welk opzicht loopt Max achter in zijn ontwikkeling dan? Volgens mij gaat hij wel redelijk gelijk op met de rest hier.

Het lijkt me inderdaad lastig om mee om te gaan maar ik geloof dat je aan de reacties uit de omgeving niet veel kunt doen.

Toen Floor een spreidbroekje had kreeg ik ook wel regelmatig reacties alsof ze heel gehandicapt was, dat was ook niet altijd makkelijk.

Ik kan me trouwens herinneren dat Max in het begin juist heel snel was met ontwikkelen. Omrollen deed hij al na een paar weken toch?

Hoe is dat nu bij Tessa?

Niet leuk Blindje..echt vervelend zoiets :(

Wanneer hoor je weer meer?
WWWWAAAAAH iedere keer als ik mijn tekst gekleurd wil maken ben ik hem kwijt, ik word gek!!!

Allemaal welterusten dan maar...tekst moet je zelf maar bedenken, hihi.
Ehm...Mmmoi, eerst kopiëren en dan pas kleurtjes aanpassen misschien? Welterusten..
Hey meiden,

Ja heb het nog steeds in mijn hoofd. Komt zo dichtbij. En onwerkelijk dat ik haar woensdagavond nog aan de telefoon had. Toen zitten geinen dat het vast weer een meisje zou zijn en hoe het zou zijn 2 kinderen. Daar ga je dan nog zonder twijfel van uit dat ze over korte tijd een gezin van 4 zijn. Ze had toen nog helemaal geen voortekenen dat de bevalling zou beginnen. Was pas net 37 weken. En nog geen 12 uur na dat gesprek is ze bevallen en hebben ze afscheid moeten nemen.

Hoe hard dan weer ook, dit is het leven...Zo grillig als het kan zijn.

Nog zoiets kreeg nog sávonds sms van collega met excuses dat ze mij zo heeft laten schrikken, maar dat het raar is om zoiets te vertellen...Waar ze al niet aan denkt, net haar kindje verloren...

Verder wel heerlijke dag gehad met familie...Zijn aan het klussen, dus alle winkels af.

In de avond met vriend naar bioscoop. Daarna bij ouders blijven slapen, Aimee was daar al....Nu is ze met mijn vader aan het lopen in de tuin...Ze hebben een grote tuin en Aimee vindt het super daar...Zo naar de Ikea....
@Babba Net zoals iedereen vond ik het ook een vreselijk akelig verhaal. Had het donderdag al gelezen maar was er best ontdaan over en heb meteen de pc uitgezet. Nu ik zelf moeder ben grijpen dat soort verhalen me echt heel erg aan. KAn dan ook best een tijdje zitten somberen. Dus vandaar een wat late reactie van mijn kant. En ook ik realiseer me weer eens een keer wat een geluk ik heb met twee gezonde kindjes.
Moet nu eigenlijk voorbereidingen treffen voor feestje van mijn moeder die wordt in augustus 65 en er moeten uitnodigingen voor een surprise feestje gemaakt worden. Ik ben daar niet zo goed in en heb er dus ook geen zin in. En voor iemand anders die 70 wordt moet ik namens ons gezin een A4-tje knutselen voor een herinneringsboek. En omdat de compu op zolder staat komt het er steeds niet van. Heb echt moeten (bek)vechten met N-man om een middag achter de compu te kunnen zitten want hij vond dat hij de hele dag in de tuin moest werken. Morgen moeten we naar schoonouders die in drenthe op vakantie zijn en met de dreiging dat hij anders maar alleen met de kinderen moest gaan heb ik deze vrije middag losgepeutert. Snap zowiezo niet dat je bij mensen op visite moet die op vakantie zijn. Ik zit daar echt niet op te wachten als ik in een huisje in drenthe zit om dan nog eens een keer de hele familie op bezoek te krijgen.

Donderdag heb ik met Kyran een eind gefietst op de bakfiets. Ik kwam nog een meisje tegen van de puf-club, ook op de bakfiets. We zij samen een eind gaan fietsen met de kindjes. Was echt heel gezellig om eens zomaar met iemand te kletsen. Ik ken eigenlijk niet veel mensen hier in het dorp omdat ik ''import'' ben en zonder auto om het dorp uit te komen voel ik me hier soms best eenzaam. Dus dit uitstapje was echt wel voor herhaling vatbaar we hebben telefoonnummers uitgewisseld en gaan binnenkort weer wat afspreken.

Verder niet veel meer te melden ga maar eens aan de knutsel.
he ladies,

ff niet reageren. Heb net zitten borrelen. Hips! Lekker man, rose. Ga zometeen eten met een vriend en daarna in een nichtenkroeg in Groningen (ringel, el rubio) het eurovisiesongfestival kijken op groot scherm. Geweldig. Valse nichten die de jurken afkraken. Hahahah.
ik heb er wel eens van gehoord, maar was vaker in de Golden Arm te vinden! hahahaha.....idd lekker met van die relnichten het eurovisie kijken, GEWELDIG! jammer genoeg zijn ik en m'n homovriendje uitelkaar....

maar goed, vandaag weer gwerkt.....wedrom een wegloper. kinderen die elkaar in de haren vliegen omdatze elkaars spullen van de kamers afjatten kortom gezellig.

Heb Lief net afgelost, is nu naar de stad (Krook-> Kult errug leuk en fout) voor een afstudeer, verjaardags, verhuis borrel.

hahahaha over een paar weken gaan we weer samen opstap (als we oppas kunnen vinden iig, hoe doe je dat? Marktplaats?) en dan gaan we naar het ABC-danscafe....

O ja Krook, ik hoorde dat de Warhole ook weer open was, ben jij daar "vroeger" wel eens geweest, was er altijd voordat ik in de stad kwam wonen.
dit gaan jullie ws wel geloven, maar vind het zelf nogal onwerkelijk, maar ik geloof dat ik zwanger ben! (whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

one f********lucky shot, op het juiste moment op de juiste plaats.......met de juiste vent (is over het algemeen ook wel handig)

Werd er een beetje flauw van om te wachten op ongesteldheid en had zoeits van, nou dan doe ik een test en weet ik meer. Dus over een staafje heen geplast en het is welliswaar een vaag streepje, maar na 3 minuten toch wel een stuk duidelijker.

holy macaroni!
Pebbles, Max ging in het begin pijlsnel, maar gaandeweg is het steeds langzamer gegaan en de laatste tijd gaat het net te langzaam zeg maar. We hopen dat dit niet betekent dat hij echt achter gaat lopen. Dus we moeten het goed in de gaten houden. Eventueel hulp inschakelen.

Tessa gaat lekker. Niet pijlsnel, maar gewoon lekker. Mooi moppie is het. Ze babbelt en draait, tijgert door haar bedje heen, lacht en kan heel hard krijsen als ze honger heeft. Maar die smile als je in de ochtend haar uit bed haalt is goud waard.

Die blikken of hij gehandicapt is krijgen we gelukkig niet, omdat het in eerste instantie niet te zien is. Alleen als mensen echt naar hem kijken zien ze de bult zitten en dan vragen ze er dus naar. Om daarna heel moeilijk te kijken. Achja, ik moet er maar gewoon aan wennen.

Mirjam, ik weet nog niet precies wanneer ze gaan scannen. Het is nogal druk in het Sophia en het moet echt daar. Anders krijgen ze niet op beeld wat ze moeten zien, aangezien een willekeurige arts gewoon niet weet waar hij op moet letten. Maandag weer bellen.

Mmmoi, ik bedenk nu een verhaaltje over roomsoezen, bbq-en en teveel kleertjes gekocht... zit ik in de richting???

Babba, het blijft moeilijk. Heb je nog iets gescoord bij de Ikea?

Niniane, fietsen lijkt me heerlijk met de kleintjes! Zou willen dat ik het ook kon. Leuk dat je wat contact opdoet zo.

Krokus, eurovisie kijk ik echt nooit. Vind het helemaal niets. Waren de jurken wel leuk dit jaar? Zag trouwens bij het langszappen Finland ofzo. Van die rockers. Vroeg me echt even af wat er met het eurovisie was gebeurd. Waar is de tijd van dingelingdingeling?

Ringel, klinkt toch als een behoorlijk pittige baan als ik het zo lees. En oppas vinden? Misschien bij de buurtjes ofzoiets?

Ga hier weer even flink aan de slag en naar een verjaardag vandaag. Druk druk druk....
quote:ringelding schreef op 25 mei 2008 @ 12:44:

dit gaan jullie ws wel geloven, maar vind het zelf nogal onwerkelijk, maar ik geloof dat ik zwanger ben! (whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

one f********lucky shot, op het juiste moment op de juiste plaats.......met de juiste vent (is over het algemeen ook wel handig)

Werd er een beetje flauw van om te wachten op ongesteldheid en had zoeits van, nou dan doe ik een test en weet ik meer. Dus over een staafje heen geplast en het is welliswaar een vaag streepje, maar na 3 minuten toch wel een stuk duidelijker.

holy macaroni!

GEFELICITEERD!!!! Wat gaaf!!!
Whaaa Ringel....

Wat super en een streepje is een streepje...

Spannend heb je het niet gemaakt voor ons hehe. Gefeliciteerd.

Wanneer ben je dan uitgerekend? Eind januarie ofzo.

Wat zegt vriendlief ervan...
quote:ringelding schreef op 25 mei 2008 @ 12:44:

holy macaroni!WAAAAAAAAT! Hahaha. Nog niets verder gelezen, maar wat gaaaaaf!!!!
Jippie, Ringel de Pingel, wat gaaf voor jullie!!!!!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd!

Fluf; lastig inderdaad, de grote boze buitenwereld. Toch valt het allemaal wel mee hoor. Toen Mats met zijn helm liep, werd hij ook als 'anders' gezien. Je hoorde mensen fluisteren, moeders die kun kinderen bij hem wegtrokken en hij kreeg nauwelijks aandacht, mensen keken weg. Bij Mats was dat anders zijn iets zichtbaar. Ik denk dat de reacties over Max heel erg zullen meevallen, tis een lekker vrolijk jochie met een leuk koppie. Tis maar hoe jullie er als ouders mee omgaan, als je dat met humor doet, kom je heel ver. Leuk is anders maar gelukkig zijn er genoeg mensen al helemaal weg van je grote menneke, waaronder al deze mama's op dit topic!

Pebbs, ik laat Mats veel van die houten puzzels maken, met die dopjes erop. Dat gaat heel goed. Een puzzel met 4 stukjes heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het belangrijk dat Mats naast al zijn wilde rauwdauwerspelletjes ook geconcentreerd met zoiets bezig kan zijn, dus puzzelen, kleuren enz. Lekker aan tafel en nog gezellig ook en handig, want ik kan dan mooi meteen koken ofzo!

Dadelijk gaan we bij vrienden eten,

Tot later!
Ringel, van harte meid! Super voor jullie!
FF: niks meer gekocht bij de Ikea, uiteindelijk bij mijn ouders blijven hangen....

Ik zou me vooralsnog niet druk gaan maken om de ontwikkeling van Max (moeilijk om niet te doen). Als die ernstig vertraagd zou zijn, dan had hij al lang een scan gehad...Ook al is wachten erop niet fijn, het zegt wel iets over de ernst.

Wanneer loop je achter in ontwikkeling...Het is toch niet zo dat Max enkele maanden achterloopt. Verschillen tussen kindjes worden nu duidelijk...De een is goed in het een en de ander weer in iets anders,,De een is langzaam en de ander snel. Dat zie je juist op dit forum heel goed. Als hij bv nu nog niet zou kruipen, dan zou er misschien al meer aan de hand zijn. Hij loopt al wat, hij brabbelt etc. Zelfde als het gros hier en pas 16 maanden. En ontwikkeling heeft niet steeds zelfde tempo.

Zou wel fijn zijn als jullie snel duidelijkheid hebben!

Mirjam: wat waren dat schattige foto's van Hanne achter het loopkarretje...

Ringel: al van de schrik bekomen...

Annie: jeeeh jouw due date komt al snel...heb j er alweer zin in. Denk nog steeds dat j een meissie gaat krijgen. Jij denkt een jongen...

Ik verveel me...Aimee slaapt. Zo lekker wandelen...Weet het anders ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven