Geld & Recht alle pijlers

Verspild geld

17-03-2013 06:54 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Hebben jullie ook weleens ergens geld ergens aan uitgegeven, waarvan achteraf bleek dat dat helemaal niet nodig was?

Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe matrasvernieuwer.

De mijne was nog goed, alleen de rits was kapot. Als ik hem zou laten stomen, kon ik hem daarna niet meer dichtritsen.

Ik heb er nog aan gedacht hem dan maar dicht te naaien, maar besloot luxe te doen en toch een nieuwe te kopen.

Zo een die om een nieuw matras zit, zou me 70 kosten.

Een van badstof 40.

Lang getwijfeld. Uiteindelijk besloten om voor de badstoffen te gaan aangezien ik over een paar jaar toch een nieuw matras wil kopen.

Ik gister dus heel blij de hoes gepakt om over mijn matras te trekken. Ging voor geen meter. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest. Zweetpareltjes drupten van mijn voorhoofd.

Gevolg is dat ik ongeduldig word, en geirriteerd. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel met gevolg dat er al 2 kleine gaatjes in de hoes zitten, en (jawel) de rits is kapot.Grrr.

Nu maar besloten de oude toch te laten stomen, en dan maar dicht naaien

En nu baal ik toch wel, 40 euro weggegooid als het ware.
Ik heb geen motto.
Dat ding kost 60 euro per maand en ik maak er te weinig gebruik van. Kreeg een rolberoerte toen ik bedacht dat dat 720 euro per jaar is. Nu eentje voor 22,95 per maand op kruipafstand gevonden.

Kan me voorstellen dat je daar heel heel heel erg ziek van bent geweest. Wat is er eigenlijk fout gegaan? Ben niet zo thuis in de time share dingen.
[quote]Sophiaaaaa schreef op 01 april 2013 @ 10:47:

weggehaald
weg
Dat is wel heel vals! Je zit gewoon klem dus. Wel gaan = betalen en niet gaan = ook betalen. Bah.
Wel gaan; hebben we natuurlijk wel geprobeerd maar dan kregen we niet wat we wilden omdat het volgeboekt was.

Dát was het valse.
Brrrrrrr.
@Campari, Jammer dat je je bijdrage(n) hebt weggehaald. Ik begrijp dat het om een groot bedrag ging.

Jouw bijdrage zou namelijk andere forummers kunnen waarschuwen om niet dezelfde fout te maken. Het lijkt mij ook zeer geschikt voor het topic "Fouten die je maar 1 keer maakt".
Ah okee, rtie, daar zit wat in maar het haalde het doel van dit topic helemaal onderuit vond ik.

Ik zal eens bij het andere topic kijken, thx.
Dure, hippe paardendekens voor mijn Bonfire (die helemaal geen Bonfire blijkt te zijn)... 1 keer buiten in de zandbak met zijn maatje spelen en het hangt gerafeld over zijn rug. Of hij gaat er lekker mee in de stront liggen. Ik koop nu 1 deken per winter, kijk hoelang hij ermee doet en flikker aan het eind van het seizoen de deken in de kliko of laat hem verstellen. Een "nieuwe" koop ik op MP Tweedehands.

Toetsenbord voor I-Pad.

Kilo's kleding die ik gekocht heb in de verkeerde week van de maand. Ik vraag me nog steeds af wat ik op had toen ik in de spiegel keek.

Een designbank die helemaal niet in mijn huis paste en waardoor ik nog aan weerszijden ongeveer 40 cm over had voor de rest van mijn inrichting.

Totaal niet praktische tassen.

Nieuwe fietsen die toch elke keer weer gejat worden, hoeveel sloten ik er ook omheen leg.
quote:emma77emma schreef op 17 maart 2013 @ 12:33:

Ex en ik hadden geen zin de frituurpan schoon te maken. Dus weggegooid en nieuwe gekocht. Te gek voor woorden eigenlijk.

Hahaha, te erg eigenlijk! Hier hadden wij vroeger in onze eerste woning ooit jaloezieen van IKEA in de keuken hangen en geen goede afzuiging. Echt onmogelijk om schoon te maken of te houden, dus eens in de zoveel tijd gooiden we ze weg en kochten we nieuwe. Waren geloof ik 5 euro bij de IKEA des tijds
Spiegeltape

Kostte 11 euro, spiegel pleurde er alsnog af twee nachten later, in de kinder kamer!
Ja, ik heb vorig jaar twee modules besteld bij de Open Universiteit en daar heb ik nu heel erg spijt van, want ik wil nu een heel andere kant op. Ik heb er toen best een tijd over nagedacht en toch spijt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
komkommers en kiwi's laten verrotten in de koelkast of ander eten over de datum laten gaan, tegenwoordig komt dat niet meer zo vaak voor. En hier en daar wel eens een miskoop gedaan qua kleding of afgeprijsde producten die ik via internet heb gekocht.
Dure zorgverzekering genomen die een sterilisatie vergoedt. Vervolgens weigert de gyn de sterilisatie uit te voeren want hij vindt mij te jong. Alsof ik op mijn 31ste niet kan beslissen dat ik 2 kinderen genoeg vind.
Een tijdje geleden heb ik een krultang gekocht, met de illusie dat ik van die prachtige prinsessenkrullen ging maken in mijn haar. Nou, mijn haar dacht er anders over. Dat is zo dik, zelfs een langere tijd (lees: meer dan vijf minuten) op 220 is geen succes. Tja, als ik dat geweten had, dan had ik hem niet gekocht.

Oh, en misschien niet erg verspild, maar: ik koop iedere maand wel een aantal boeken, omdat ik het leuk vind om te lezen. Alleen ik koop sneller dan dat ik lees, dus die stapel wordt nooit kleiner. Dan denk ik: hoe nodig had ik een nieuw boek nodig?
Voor op brood.
De bekeuring voor te hard rijden die ik gisteren binnen kreeg

Onze eetkamerstoelen waarvan de stoffen hoezen helemaal kapot gekrabt zijn door de katten (zijn nog geen jaar oud, zucht).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven