:duckie: topic nummer 12!
maandag 25 februari 2013 om 13:55
we kletsen verder met topic nr 12
Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.
"De tweede/ derde ronde!"
NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY
"De reeds kersverse mamma's onder ons!"
NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon
januari-2011Joda3304-201006-03-2011
It's a GIRLJodabeeb
24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011
It's a GIRLEmygirl
25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011
It's a BOY Lillybeeb
06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011
It was a SURPRISEDiscobeeb
07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb
april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon
Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon
25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon
25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011
29-10-2012
It was a SURPRISENelledr
01-07-2011
Nellemini
04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy
23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl
07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011
It was a SURPRISE
28-10-2012
It's a GIRLPinkgirl
07-09-2011
Pinkimini
12-10-2012[
Marloes2801-201014-03-2012
It's a BOY Marloeszoon
22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012
It's a BOY Chocoboy
10-05-2012
Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.
"De tweede/ derde ronde!"
NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY
"De reeds kersverse mamma's onder ons!"
NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon
januari-2011Joda3304-201006-03-2011
It's a GIRLJodabeeb
24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011
It's a GIRLEmygirl
25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011
It's a BOY Lillybeeb
06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011
It was a SURPRISEDiscobeeb
07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb
april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon
Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon
25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon
25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011
29-10-2012
It was a SURPRISENelledr
01-07-2011
Nellemini
04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy
23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl
07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011
It was a SURPRISE
28-10-2012
It's a GIRLPinkgirl
07-09-2011
Pinkimini
12-10-2012[
Marloes2801-201014-03-2012
It's a BOY Marloeszoon
22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012
It's a BOY Chocoboy
10-05-2012
woensdag 3 april 2013 om 12:04
oh sorry mads en Juf, jullie stonden er net nog niet.
Mada, wat kak zeg. Weer oorontsteking arme Babs, dat doet zo zeer.
2 mei pas een afspraak? kan dat niet eerder?? sterkte er maar weer mee zeg
bij mij in bed werkt soms wel, maar vaak is hij dan zo onrustig dat dat ook niet werkt. Hij kent het niet, dus meestal geen optie.
veel plezier in het bos Juf, hopelijk slaapt jufzoon er lekker van vannacht.
Oh ja, Angie. Ik ben inmiddels ook niet meer zo pro-bv. ik wilde het heel graag, maar als ik achteraf zie hoe ik er psychisch aan onderdoor ging, is het voor mij niet zwak te stoppen, maar moet je gewoon voor jezelf kiezen. Je hebt het toch lang genoeg gedaan meid?! en mocht je toch willen volhouden, dan leg inderdaad een grens. bij bijvoorbeeld ene half jaar.
Mada, wat kak zeg. Weer oorontsteking arme Babs, dat doet zo zeer.
2 mei pas een afspraak? kan dat niet eerder?? sterkte er maar weer mee zeg
bij mij in bed werkt soms wel, maar vaak is hij dan zo onrustig dat dat ook niet werkt. Hij kent het niet, dus meestal geen optie.
veel plezier in het bos Juf, hopelijk slaapt jufzoon er lekker van vannacht.
Oh ja, Angie. Ik ben inmiddels ook niet meer zo pro-bv. ik wilde het heel graag, maar als ik achteraf zie hoe ik er psychisch aan onderdoor ging, is het voor mij niet zwak te stoppen, maar moet je gewoon voor jezelf kiezen. Je hebt het toch lang genoeg gedaan meid?! en mocht je toch willen volhouden, dan leg inderdaad een grens. bij bijvoorbeeld ene half jaar.
woensdag 3 april 2013 om 13:16
Nou Angie, hier dan maar een proborstvoeder! Wat ik merkte is dat het elke maand makkelijker gaat, voedingen worden minder, dus ook minder verwachtingen van jou, waardoor het ook makkelijker is om vol te houden. Het is nog zo'n fijn momentje samen. Het is goedkoop . Deze tijd met angiebeeb komt nooit meer terug.
Verder helemaal eens met de anderen meiden, jij moet nog achter je keuze staan en als je denkt dat stoppen je gelukkiger maakt, moet je denk voor je zelf kiezen, wat Joda zegt 'een gelukkige moeder heeft gelukkige kinderen'.
Verder als je nog niet helemaal wil stoppen, kan je nu toch al proberen af te bouwen naar de twee voedingen die je voor ogen had, soms lukt dat heus wel bij 5 maanden.
Emy, jaaaaa leuk een jongen!!!! En fijn dat alles goed was.
Hier een redelijk makkelijke slaper. Heel soms wat inslaapproblemen en een enkele keer wakker voor de speen. Vanmorgen hoorde we hem pas om 8:00, heerlijk! (Sorry)
Joda, de eerste stap is gezet in het loslaatproces, goedzo! Ben benieuwd hoe jodaatje het heeft gehad.
Verder helemaal eens met de anderen meiden, jij moet nog achter je keuze staan en als je denkt dat stoppen je gelukkiger maakt, moet je denk voor je zelf kiezen, wat Joda zegt 'een gelukkige moeder heeft gelukkige kinderen'.
Verder als je nog niet helemaal wil stoppen, kan je nu toch al proberen af te bouwen naar de twee voedingen die je voor ogen had, soms lukt dat heus wel bij 5 maanden.
Emy, jaaaaa leuk een jongen!!!! En fijn dat alles goed was.
Hier een redelijk makkelijke slaper. Heel soms wat inslaapproblemen en een enkele keer wakker voor de speen. Vanmorgen hoorde we hem pas om 8:00, heerlijk! (Sorry)
Joda, de eerste stap is gezet in het loslaatproces, goedzo! Ben benieuwd hoe jodaatje het heeft gehad.
woensdag 3 april 2013 om 14:01
Ben nog steeds wel pro-bv, ga het ook weer doen, maar niet meer ten koste van alles. Had vorige keer het doel 6 maanden en toen ik dat had gehaald ben ik ook gaan afbouwen. Dit keer stel ik me drie maanden ten doel, gewoon om het mezelf niet te moeilijk te maken. En als het weer fulltime kolven wordt, met overproductie, en het werkt niet samen met rare zoon, dan moet ik van mezelf ook echt aan mezelf denken. Ik was zon gefrustreerde moeder die eerste twee/drie maanden! Soms voel ik me daarover ook weer schuldig naar are zoon toe, al zal die daar niets aan over hebben gehouden. Maar nu vind ik het belangrijker zelf leuk te zijn en me goed te voelen dan alleen het idee dat ik zo goed bezig ben mijn kind bv te geven. Maar goed... DAt zeg ik nu... Zometeen komt de winnaarsmentaliteit cq prestatiedrang weer om de hoek kijken volgnes mij is de veelgebruikte tip: kijk het per week aan. En realiseer je dat je het al heel goed hebt gedaan!
Uh, ik ga zo maar es proberen een slaapje te doen, ik hoop da rare zoon ook wil slapen.
Uh, ik ga zo maar es proberen een slaapje te doen, ik hoop da rare zoon ook wil slapen.
woensdag 3 april 2013 om 14:15
@joda
Ben benieuwdhoe het is gegaan met jodaatje!
Spannend he?!
@mads
Achh die arme knul..... Idd gelukkig dan maar weer dat hij het nu heeft, maarja zo zielig.. Hoevaak heeft hij het nu al gehad?
Waar merk je het trouwens aan, gewoon koorts en jengelig of?
@angie
Leuk! Je bent hier weer!
Ik ben ook niet pro bv dus kan je niet overtuigen..
Vind het ontzettend knap dat je het zo lang al doet!
Zoals eerder gezegd een vrolijke mama is een vrolijke baby, daar was ik naar 3 weken al achter gekomen.
De voedingen worden idd minder dus tja das natuurlijk weer een voordeel.
Ben benieuwdhoe het is gegaan met jodaatje!
Spannend he?!
@mads
Achh die arme knul..... Idd gelukkig dan maar weer dat hij het nu heeft, maarja zo zielig.. Hoevaak heeft hij het nu al gehad?
Waar merk je het trouwens aan, gewoon koorts en jengelig of?
@angie
Leuk! Je bent hier weer!
Ik ben ook niet pro bv dus kan je niet overtuigen..
Vind het ontzettend knap dat je het zo lang al doet!
Zoals eerder gezegd een vrolijke mama is een vrolijke baby, daar was ik naar 3 weken al achter gekomen.
De voedingen worden idd minder dus tja das natuurlijk weer een voordeel.
woensdag 3 april 2013 om 14:36
@Choc, ik merk het voornamelijk aan dat hij dan alleen maar aan het huilen is en zelfs niet wil spelen. Dan gaat er een lampje branden, misschien heeft hij koorts en als dat het geval is en hij is verkouden, dan is het hier eigenlijk standaard oorontsteking. Geen idee hoe vaak hij het tot nu toe heeft gehad.. ik denk dat ik het eens even op ga zoeken!
@Raar, goed dat je nu je grenzen voor borstvoeding vooraf zo duidelijk al hebt. Inderdaad gewoon per week bekijken! Enne.. slaap lekker
Hier slaapt Bas helaas te kort om ook werkelijk een slaapje te kunnen doen in zijn slaapje.
@Disc.. pff.. 8 uur!!! Hahaha.. wat een heerlijkheid. Als het stofzuigdag is, ben ik meestal aan het stofzuigen om 8 uur. Arme buren…
@Meadl, nee, kan helaas niet eerder Afspraak is zelfs aan een tijdje geleden gemaakt, maar dat was de eerstvolgende mogelijkheid.
Ben benieuwd hoe het met Jodaatje is gegaan….
@Raar, goed dat je nu je grenzen voor borstvoeding vooraf zo duidelijk al hebt. Inderdaad gewoon per week bekijken! Enne.. slaap lekker

@Disc.. pff.. 8 uur!!! Hahaha.. wat een heerlijkheid. Als het stofzuigdag is, ben ik meestal aan het stofzuigen om 8 uur. Arme buren…
@Meadl, nee, kan helaas niet eerder Afspraak is zelfs aan een tijdje geleden gemaakt, maar dat was de eerstvolgende mogelijkheid.
Ben benieuwd hoe het met Jodaatje is gegaan….
woensdag 3 april 2013 om 14:46
Raar, ik heb nooit een doel qua voeden opgesteld van tevoren.. Tijdens het voeden kwamen de doelen. Ik ga voor de 4 weken, 6 weken, ok 3 maanden (zag kolven op mijn werk niet zitten)' maar toen liep het zo lekker dat ik maar door ben gegaan en geen doel meer voor ogen heb gehad, maar gewoon bleef voeden zolang het goedvoelde, en dat was vrij lang
Mads vervelend weer een oorontsteking. Je kan er ook met de huisarts bepreken he, loopt het naast e kinderarts.
Mads vervelend weer een oorontsteking. Je kan er ook met de huisarts bepreken he, loopt het naast e kinderarts.
woensdag 3 april 2013 om 15:48
Ok daar komt dan even de maffia speciaal voor Angie! Probeer Nog te genieten van de momenten die je nog hebt met angiemini, je doet het zo goed! Ik ben trouwens helemaal voor stoppen als je denkt dat je je er beter door gaat voelen maar probeer wel te achterhalen of het dat echt is. Anders kun je misschien spijt krijgen van stoppen. Ik heb vaak gedacht dat ik relaxed zou worden door te stoppen maar voor een groot deel zit het in ook gewoon in me om onzeker te zijn. En ook al is het je tweede, ook dan is er weer veel nieuw. Dikke knuffel!
Ach mads, ik zou ook snel naar kno arts gaan, misschien wel los van kinderarts. Anders gaat hij ongetwijfeld ook weer doorsturen en duurt het zo lang. Volgens mij heb je al indicatie genoeg met meer dan drie keer in half jaar. En al die antibiotica is niet goed hè? Dat helpt zijn weerstand ook niet. Sterkte ermee, het is zo zielig!
Ladies, morgen meer. Heb de hele ochtend visite gehad en ben nu moe!
Ach mads, ik zou ook snel naar kno arts gaan, misschien wel los van kinderarts. Anders gaat hij ongetwijfeld ook weer doorsturen en duurt het zo lang. Volgens mij heb je al indicatie genoeg met meer dan drie keer in half jaar. En al die antibiotica is niet goed hè? Dat helpt zijn weerstand ook niet. Sterkte ermee, het is zo zielig!
Ladies, morgen meer. Heb de hele ochtend visite gehad en ben nu moe!
woensdag 3 april 2013 om 18:37
@maedl sterkte meid,geen ideeën helaas leef wel met je mee!
@emy JEEEEJ wat gaaf! Nu dus shoppen?
@angie eens met Teeo,geniet ervan zo lang het goed gaat. Laat je niet een mooie periode afpakken door druk.
@mads hè wat shit! Had je nog in het alternatieve circuit gekeken?
@joda hoe ging het vandaag?
Johtje is weer bij mij tm zondagmiddag,jeej! Hopelijk morgen mooi weer,kunnen we naar de speeltuin oid
Fijne avond!
@emy JEEEEJ wat gaaf! Nu dus shoppen?
@angie eens met Teeo,geniet ervan zo lang het goed gaat. Laat je niet een mooie periode afpakken door druk.
@mads hè wat shit! Had je nog in het alternatieve circuit gekeken?
@joda hoe ging het vandaag?
Johtje is weer bij mij tm zondagmiddag,jeej! Hopelijk morgen mooi weer,kunnen we naar de speeltuin oid
Fijne avond!
woensdag 3 april 2013 om 19:27
Wow, ik moet morgen weer aan de slag en vorige week donderdag was mijn laatste dag. Dit kleine vrije weekje vloog voorbij!
Ik klaag niet over 4 weken weer 2 weken vrij...
Fijn Joh dat ze nu weer lekker bij je is!
Hier was het bos ook heerlijk en het fietsen gisteren ook! Beetje jammer dat jufzoon in slaap viel.
Mads; GA NAAR DE KNO en leer van ons! Echt, je krijgt een ander kind!
Joda???? Update!
Raar, houden we het nog rustig?
Ik klaag niet over 4 weken weer 2 weken vrij...
Fijn Joh dat ze nu weer lekker bij je is!
Hier was het bos ook heerlijk en het fietsen gisteren ook! Beetje jammer dat jufzoon in slaap viel.
Mads; GA NAAR DE KNO en leer van ons! Echt, je krijgt een ander kind!
Joda???? Update!
Raar, houden we het nog rustig?
Een zoon!
woensdag 3 april 2013 om 19:59
Ik ben ook geen bv voorbeeld betreft werken en voeden.....bij mij stopte de productie gewoon door alle drukte, dus was snel klaar...... doe wat goed voelt!
Vanmorgen moest ik de kids wakker maken om 7:30, laatst sliepen ze tot bijna 9 uur, maar een andere keer is het 6 uur, geen touw aan vast te knopen in huize lily.....
Lilydr praat echt nog niet zoveel, gek toch, hij heeft nog wel een broer boven zich!
Vandaag gewerkt, moe, nu bankhangen, komt vanavond hotter than my doughter toch? Ben benieuwd!
Vanmorgen moest ik de kids wakker maken om 7:30, laatst sliepen ze tot bijna 9 uur, maar een andere keer is het 6 uur, geen touw aan vast te knopen in huize lily.....
Lilydr praat echt nog niet zoveel, gek toch, hij heeft nog wel een broer boven zich!
Vandaag gewerkt, moe, nu bankhangen, komt vanavond hotter than my doughter toch? Ben benieuwd!

woensdag 3 april 2013 om 20:47
*ik kom even snel een update geven. Lekker ego, maar ik kom net binnen van een lange werkdag en Jodaman wil ook aandacht*
Nou, we komen haar ophalen, zit mevr. rustig op een stoel tussen andere kindjes te drinken (naast de juf). Niets rennend op ons af, storten in armen..........ze keek ons aan en zei 'drinken' en bleef rustig zitten om door te drinken........de griet.
Juf vertelde dat het heel goed was gegaan. Na 3 tranen was het over en heeft ze gespeeld en gekleurd......gewoon zonder problemen tussen de andere kindjes. Juf had zich voorbereid omdat ze onze verhalen had gehoord. Maar juf zei 'extreem verlegen en/of bang?........niets van gezien'.
Juf zei wel dat ze de hele tijd bij de juf was geweest, maar dat is niet erg.
Ik ben zo blij!! het is gewoon onwijs goed gegaan. Ze heeft geen sociale-angst/fobie (bedankt Google-rondje van gister) en is ook niet extreem verlegen. Jodaatje kan gewoon prima haar ouders manipuleren (geintje)
Maar..........ze weet wel waar of bij wie ze welk gedrag moet en kan vertonen.
Bij naar bed vanavond 35 minuten gehuild volgens Jodaman. Weer 'beneden' en 'papa bed'.
Fijne avond! tot morgen.
Nou, we komen haar ophalen, zit mevr. rustig op een stoel tussen andere kindjes te drinken (naast de juf). Niets rennend op ons af, storten in armen..........ze keek ons aan en zei 'drinken' en bleef rustig zitten om door te drinken........de griet.
Juf vertelde dat het heel goed was gegaan. Na 3 tranen was het over en heeft ze gespeeld en gekleurd......gewoon zonder problemen tussen de andere kindjes. Juf had zich voorbereid omdat ze onze verhalen had gehoord. Maar juf zei 'extreem verlegen en/of bang?........niets van gezien'.
Juf zei wel dat ze de hele tijd bij de juf was geweest, maar dat is niet erg.
Ik ben zo blij!! het is gewoon onwijs goed gegaan. Ze heeft geen sociale-angst/fobie (bedankt Google-rondje van gister) en is ook niet extreem verlegen. Jodaatje kan gewoon prima haar ouders manipuleren (geintje)
Maar..........ze weet wel waar of bij wie ze welk gedrag moet en kan vertonen.
Bij naar bed vanavond 35 minuten gehuild volgens Jodaman. Weer 'beneden' en 'papa bed'.
Fijne avond! tot morgen.
woensdag 3 april 2013 om 20:59
Applaus voor Jodaatje! Wat fijn voor jullie dat het zo goed is gegaan...
De juf is nu nog lekker veilig, maar daar komt ze vanzelf dus wel weer los van! Echt goed...
Wanneer mag/gaat ze nu weer?
Hier met doorslapen geen probleem, alleen de laatste dagen "feest" met inslapen..
Ze ligt rustig een uur te lullen/zingen/roepen etc. soms met wat huilen...
Kom je bij haar dan haalt ze "monster trucs" uit, ze fluistert dan in mn oor; "Saja (zo noemt ze zochzelf) wil Toto kijken" of "Saja wil naar beneden" haha spookie!
En 's morgens is er hier ook geen touw aan vast te knopen... Uur verschil maakt geen knal uit, blijft rond half zeven.. Eerder mag/gaat ze er niet uit.
@Mads, balen weer een ziek mannetje! Al eens aan die homeopaat gedacht?
@Joh, ja verplicht shoppen nu
Fijn dat Johtje weer bij je is.. Alles af qua verven nu?
Hier ook geen pro-bv moeder, sorry!
Heb al respect als je het zolang hebt volgehouden, doen wat goed voelt.
Wil het nu weer gaan proberen, maar wel met wat meer regelmaat en niet op aanvraag.. vond/vind om het uur iets teveel, de Melkunie was er niets bij
De juf is nu nog lekker veilig, maar daar komt ze vanzelf dus wel weer los van! Echt goed...
Wanneer mag/gaat ze nu weer?
Hier met doorslapen geen probleem, alleen de laatste dagen "feest" met inslapen..
Ze ligt rustig een uur te lullen/zingen/roepen etc. soms met wat huilen...
Kom je bij haar dan haalt ze "monster trucs" uit, ze fluistert dan in mn oor; "Saja (zo noemt ze zochzelf) wil Toto kijken" of "Saja wil naar beneden" haha spookie!
En 's morgens is er hier ook geen touw aan vast te knopen... Uur verschil maakt geen knal uit, blijft rond half zeven.. Eerder mag/gaat ze er niet uit.
@Mads, balen weer een ziek mannetje! Al eens aan die homeopaat gedacht?
@Joh, ja verplicht shoppen nu
Fijn dat Johtje weer bij je is.. Alles af qua verven nu?
Hier ook geen pro-bv moeder, sorry!
Heb al respect als je het zolang hebt volgehouden, doen wat goed voelt.
Wil het nu weer gaan proberen, maar wel met wat meer regelmaat en niet op aanvraag.. vond/vind om het uur iets teveel, de Melkunie was er niets bij
woensdag 3 april 2013 om 22:25
woensdag 3 april 2013 om 22:28
Yohooo Joda, fijn zeg dat het zo goed is gegaan!
haha die Emygirl, draakje!
succes morgen en werk' ze Juf. fijn, over 4 weken al weer vrij. koninginnendag??
fijn dat johtje er weer is Johanna, hoop op mooi speeltuinweer voor je.
ooh Disc, jaloeeeeers, wat heerlik zo'n langslaper.
vannavond heeeel erg geschrokken:
Wij hebben (hadden) gladplaten om ons ceraanveld af te sluiten zodat die niet beschadigd word. Vannavons had maedlzoon blijkbaar dus weer eens aan een van de knoppen gedraaid en ik heb het niet gemerkt. Net toen ik met hem naar zijn slaapkamer liep explodeerde de glasplaat in 1000000 stukjes
Gelukkig met ons niks gebeurd, maar schrok me ter pletter.
Natuurlijk kon ik maedlzoon daar niet bij houden dus in zijn bed gezet met de deur dicht, waardoor hij natuurlijk super hysterisc werd, maar ik wist geen andere mogelijkheid de eerste glasstukken weg te krijgen. toen het grotendeels weg was geveegd, met hem in een draagzak gestofzuigd.
pfffff, had daarna echt wel even een schnaps nodig.
gelukkig is hij daarna wel weer rustig geworden. 2 boekjes voorgelezen en daarna nog 10 minuten naast zijn bed gezeten. (dank Facebook op de telefoon verveelde ik me ook niet zo, en hij viel gelukkig snel in slaap)
Voor de zekerheid heb ik het reisbedje uit de kelder gehaald en naast ons bed gesteld. Mocht hij vannacht dan weer zo spoken leg ik hem daarin, naasr mijn bed. mischien werkt dat, en hoef ik niet op een matrasje naast hem liggen.
haha die Emygirl, draakje!
succes morgen en werk' ze Juf. fijn, over 4 weken al weer vrij. koninginnendag??
fijn dat johtje er weer is Johanna, hoop op mooi speeltuinweer voor je.
ooh Disc, jaloeeeeers, wat heerlik zo'n langslaper.
vannavond heeeel erg geschrokken:
Wij hebben (hadden) gladplaten om ons ceraanveld af te sluiten zodat die niet beschadigd word. Vannavons had maedlzoon blijkbaar dus weer eens aan een van de knoppen gedraaid en ik heb het niet gemerkt. Net toen ik met hem naar zijn slaapkamer liep explodeerde de glasplaat in 1000000 stukjes
Gelukkig met ons niks gebeurd, maar schrok me ter pletter.
Natuurlijk kon ik maedlzoon daar niet bij houden dus in zijn bed gezet met de deur dicht, waardoor hij natuurlijk super hysterisc werd, maar ik wist geen andere mogelijkheid de eerste glasstukken weg te krijgen. toen het grotendeels weg was geveegd, met hem in een draagzak gestofzuigd.
pfffff, had daarna echt wel even een schnaps nodig.
gelukkig is hij daarna wel weer rustig geworden. 2 boekjes voorgelezen en daarna nog 10 minuten naast zijn bed gezeten. (dank Facebook op de telefoon verveelde ik me ook niet zo, en hij viel gelukkig snel in slaap)
Voor de zekerheid heb ik het reisbedje uit de kelder gehaald en naast ons bed gesteld. Mocht hij vannacht dan weer zo spoken leg ik hem daarin, naasr mijn bed. mischien werkt dat, en hoef ik niet op een matrasje naast hem liggen.
donderdag 4 april 2013 om 08:50
Jeetje maedl, wat een schrik! Poe hee! Is dat een kookplaat?
Hoe is het gegaan vannacht?
Meld!
Zit hier op de bank naar sneeuw te kijken. Ts.
Vanmiddag naar vk. Vannacht heel even wakker geschrokken van rare zoon die even begon te huilen maar het was heel snel over. We hoefden er niet uit. Gelukkig snel weer in slaap gevallen, maar rare man niet. Hoe krijgen we die aan voldoende slaap? Hij heeft het ook nodig!
Hoe is het gegaan vannacht?
Meld!
Zit hier op de bank naar sneeuw te kijken. Ts.
Vanmiddag naar vk. Vannacht heel even wakker geschrokken van rare zoon die even begon te huilen maar het was heel snel over. We hoefden er niet uit. Gelukkig snel weer in slaap gevallen, maar rare man niet. Hoe krijgen we die aan voldoende slaap? Hij heeft het ook nodig!
donderdag 4 april 2013 om 09:02
Dat is schrikken maedl! Je hebt het goed aangepakt hoor!
Heeft rare man oordopjes? Of anders op zolder ofzo slapen?
Heb helaas voor de derde nacht op rij slecht geslapen. Teepman is erg verkouden en snurkt heel erg. Kan ik echt niet van slapen. En ik ben gewoon weer erg bezorgd om de zwangerschap. Het is toch geen relaxte gedachte dat de placenta's achteruit gaan. Ik ben de enige die kan signaleren dat de meisjes het niet goed naar de zin hebben omdat ze dan minder gaan bewegen, en ik ben er dus erg op gefocust. Dat voelt als een grote verantwoordelijkheid. Vanmorgen was ik weer bezorgd maar ik had de rust niet om even goed te gaan liggen want Teepzoon werd ongezellig wakker om zes uur en Teepman was al weg. Ik weer helemaal van de leg. Nu is Teepzoon naar de crèche en voel ik de eerste schopjes weer nu ik op de bank lig. Zenuwslopend! Ik probeer echt vertrouwen te hebben in het oordeel van de gynaecoloog en mijn eigen lichaam maar soms is het moeilijk.
Heeft rare man oordopjes? Of anders op zolder ofzo slapen?
Heb helaas voor de derde nacht op rij slecht geslapen. Teepman is erg verkouden en snurkt heel erg. Kan ik echt niet van slapen. En ik ben gewoon weer erg bezorgd om de zwangerschap. Het is toch geen relaxte gedachte dat de placenta's achteruit gaan. Ik ben de enige die kan signaleren dat de meisjes het niet goed naar de zin hebben omdat ze dan minder gaan bewegen, en ik ben er dus erg op gefocust. Dat voelt als een grote verantwoordelijkheid. Vanmorgen was ik weer bezorgd maar ik had de rust niet om even goed te gaan liggen want Teepzoon werd ongezellig wakker om zes uur en Teepman was al weg. Ik weer helemaal van de leg. Nu is Teepzoon naar de crèche en voel ik de eerste schopjes weer nu ik op de bank lig. Zenuwslopend! Ik probeer echt vertrouwen te hebben in het oordeel van de gynaecoloog en mijn eigen lichaam maar soms is het moeilijk.
donderdag 4 april 2013 om 09:17
Rare man heeft dopjes, maar als hij wakker wordt, staat hij meteen op stand by zeg maar, hij wordt dan niet meer rustig genoeg om te gaan slapen. Op zolder slapen om niet wakker te worden is eigenlijk geen optie:
1. Ons huis is sowieso nogal gehorig
2. hij wordt ook wakker zonder geluid
3. Hij zou dan bijna standaard al daar moeten beginnen als hij naar bed gaat, want verhuiZen naar zolder snachts heeft gezien de stand by stand gewoon geen zin.
Teep, ook al heb ik er maar een in mijn buik, ik herken je onzekerheid wel. Ik heb me ook druk gemaakt toen uit de eerste groeiecho bleek dat ze kleiner is. Toen ik daarover gerustgesteld was zat ik afgelopen maandag nog innde piepzak omdat ik maar geen beweging voelde. Helemaal niet gek dat je je zoveel zorgen maakt, maar dat maakt het echt nog een lange vervelende periode voor jou. Hoe vaak ga je nu naar de gyn? Zou dat vaker kunnen zodat je niet het idee hebt in je eentje de verantwoordelijkheid te dragen? Het is ook zo moeilijk bepalen of ze rustig zijn, minder ruimte hebben of dat er iets met de placenta zou zijn. Kun je aan de gyn vragen of er niet meer is wat je kunt doen dan alleen maar beweging voelen? Misschien een bepaald dieet ofzo (ik heb geen idee). Dikke knuffel en broedse!
1. Ons huis is sowieso nogal gehorig
2. hij wordt ook wakker zonder geluid
3. Hij zou dan bijna standaard al daar moeten beginnen als hij naar bed gaat, want verhuiZen naar zolder snachts heeft gezien de stand by stand gewoon geen zin.
Teep, ook al heb ik er maar een in mijn buik, ik herken je onzekerheid wel. Ik heb me ook druk gemaakt toen uit de eerste groeiecho bleek dat ze kleiner is. Toen ik daarover gerustgesteld was zat ik afgelopen maandag nog innde piepzak omdat ik maar geen beweging voelde. Helemaal niet gek dat je je zoveel zorgen maakt, maar dat maakt het echt nog een lange vervelende periode voor jou. Hoe vaak ga je nu naar de gyn? Zou dat vaker kunnen zodat je niet het idee hebt in je eentje de verantwoordelijkheid te dragen? Het is ook zo moeilijk bepalen of ze rustig zijn, minder ruimte hebben of dat er iets met de placenta zou zijn. Kun je aan de gyn vragen of er niet meer is wat je kunt doen dan alleen maar beweging voelen? Misschien een bepaald dieet ofzo (ik heb geen idee). Dikke knuffel en broedse!
donderdag 4 april 2013 om 09:29
Verder kon ik niets doen zei ze. Eigenlijk is er maar één ding wetenschappelijk aangetoond en dat is dat roken slecht voor de placenta is. En dat doe ik al niet natuurlijk! Ik ga mijn bezorgdheid wel bespreken, misschien mag ik dan elke week komen. Maar dan nog moet ik ook zelf het vertrouwen hebben natuurlijk! Gelukkig heeft Teepman vanavond weer weekeinde dus dan voel ik me altijd iets relaxter. Door de afleiding en de hulp met Teepzoon denk ik. En na het weekeinde is het alweer bijna woensdag, toch?
Ach, nog maximaal 6 weken......
En de kindjes hebben zich gelukkig wel weer gemeld nu. Ik moet gewoon niet zo stressen. Kan beter geboortekaartjes maken.....
Ach, nog maximaal 6 weken......
En de kindjes hebben zich gelukkig wel weer gemeld nu. Ik moet gewoon niet zo stressen. Kan beter geboortekaartjes maken.....
donderdag 4 april 2013 om 09:57
donderdag 4 april 2013 om 12:54