:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Joda, de kleuterjuf zei tegen mij; als je drama verwacht krijg je ook drama....wie weet valt het reuze mee! Ik duim voor je!

Emy, ik zie je nieuwtje nergens staan, maar leuk hoor! Jongens zijn heel stoer!

Wij zijn heel zwak met slapen, dus geen tips....ik haal hem bij erg verdriet vaak nog even naar beneden. Hij wordt dan vanzelf rustig. Ik leg hem daarna terug. Snachts ligt hij dus ook vaak tussen ons in....zal vanzelf wel over gaan.....

Lilykl heeft zijn 2e zwemles gehad. Komt er ook nog even bij....bluh! Op mijn vrije middagen, 2 x per week een half uur. Hoop dat ie snel naar het volgende bad mag, dan hoef ik maar 1x.....maar hij is niet zo watervrij, dus ik ben bang dat het wel even gaat duren.....
Tja ieder kind en iedere ouder is anders. Wij hebben ook zo'n opklapbed gekocht zelfs zodat we makkelijk bij Teepzoon konden slapen. Iedereen rust, zo redeneerden we. En dan ging het weer over. Maarja, bij hem was aanwezig zijn genoeg dus dat is dan niet zo moeilijk. En als het altijd zo zou blijven zou ik het ook weer te ver vinden gaan hoor. En je staat er inderdaad alleen voor Maedl, dat is ook veel lastiger relativeren en afwisselen.

Teepzoon komt ook zijn bed niet uit, zelfs niet nu uit zijn peuterbed! Gek hè?

Zwemles, ik hoor er echt alleen maar vreselijke verhalen over.... Maarja, het hoort erbij hè?
@lilly: je hebt gelijk! En goed om nog een keer te horen. Ik zie ook gelijk 'gedragsprobleem' in koeieletters in de lucht staan. Onzin natuurlijk. Het stomme is ook dat het geen drol uitmaakt als het niet lukt op de psz. Dan stoppen we er gewoon mee en proberen over 1 jaar nog eens. Echt, geen probleem!

Ga me vast druk maken over zwemmen......we zijn al 1/2 jaar niet geweest ofzo. Laatste keer zat ze te gillen dat ze geen bandjes om willen........ooohhhh ik wordt gek

@teep: hahahaha niet vertellen dan!

@maedl: er alleen voor staan is dubbel moeilijk. Ik heb echt de support van jodaman nodig. Als je weet waar de slaapprobleem aan ligt, dan heb je al de helft gewonnen natuurlijk. Ik duim mee voor een rustige nacht.
@lilly: je hebt gelijk! En goed om nog een keer te horen. Ik zie ook gelijk 'gedragsprobleem' in koeieletters in de lucht staan. Onzin natuurlijk. Het stomme is ook dat het geen drol uitmaakt als het niet lukt op de psz. Dan stoppen we er gewoon mee en proberen over 1 jaar nog eens. Echt, geen probleem!

Ga me vast druk maken over zwemmen......we zijn al 1/2 jaar niet geweest ofzo. Laatste keer zat ze te gillen dat ze geen bandjes om willen........ooohhhh ik wordt gek

@teep: hahahaha niet vertellen dan!

@maedl: er alleen voor staan is dubbel moeilijk. Ik heb echt de support van jodaman nodig. Als je weet waar de slaapprobleem aan ligt, dan heb je al de helft gewonnen natuurlijk. Ik duim mee voor een rustige nacht.
Internet doet gek, valt steeds weg excuus voor de dubbele posten.
Jullie raden het al, mijn kleine spook heeft het vanavond ook weer te pakken. Echt krijsen en om mama roepen. Met "mama" er bij klinkt het extra zielig, dan komt het schuldgevoel meteen aanwieberen. Eerste keer dat ik het zo hoor. Hartverscheurend. Dat is mooi kut en moeten we niet hebben als ik net bevallen ben. Dan komik er ECHT ECHT ECHT niet uit. Volgens mij maken we het te gezellig thuis en wil hij daarom altijd bij ons zijn.

Zwemles, dat zal hier ook wel een rampenplan worden want sinds van de zomer zijn pogingen hem in het water te krijgen ook niet leuk geweest. Ik denk dat wehem ook pas laten lessen als hij vijf of zes is. Pas dan schijnen ze het echt op te pakken geloof ik.

Maedl, legt maedlman hem op bed als hij er is? Doet hij dat op een andere manier, of hebben jullie samen hetzwlfde patroon? Is hij strenger bij het weggaan en wegblijven?

Rare man is nu op safari bij rare zoon. Hij kletst veel meer tegen rare zoon bij zijn pogingen. Ik vraagme altijd af of dat zo slim is. Ik hoor zoon nu nog steeds om mij vragen, al is hij wel rustig.
had al willen posten, maar viva doet echt raar.

nog een keer dus.

wij hebben zo'n matrasje gekocht Teep. Prima voor een nachtje hoor, maar niet als het steeds weer is. Bovendien wil ik savonds gewoon wat eten, drinken, beentjes hoog, en geen urenlange drama met hem. Ik vind het niet erg even bij hem te gaan zitten, maar als ik elke avond een half uur op het matras moet liggen, dan zou ik dus in slaap vallen, en eigenlijk wil ik dat dus niet.

raar, nee, maedlman doet het precies zo als ik, maar omdat hij er gewoon vaak niet is, is papa de held, en lukt het bij hem vaak beter. snachts ook niet hoor, maar wel het naar bed brengen.

dat is inderdaad kut, dat hertverscheurend naar mama roepen.

ik kan er ook slecht tegen als hij zo loopt te snikken hoor. Maar i weet soms echt niet meer wat te doen.

Behalve dus elke avond om 1900gaan slapen op een matrasje naast hem. Heb ik ook nog een leven?

zwemmen, beeeh, ja, zie er ook al tegenop. babyzwemmen doet hier iedereen. hebben het geprobeerd, geen succes,. Nu wacht ik ook wel een jaar of 2 denk ik voordat we weer een echte cursus gaan proberen. eens zien hoe het deze zomer gaat als wij gaan zwemmen met hem.
Tuurlijk geen gedragsproblemen joda! Je hebt een kat uit de boom kijker, een afwachter, een verlegen meisje......zijn er zoveel van! Alleen zie je dan juist de kinderen die wel heel makkelijk overal in mee gaan......en dat is nou misschien wel juist vreemd, of misschien zijn die ouders daar ook wel maanden mee bezig geweest.....

Zwemles....is ook echt vreselijk voor de ouder. Lilykl gaat gelukkig tot nu toe met plezier heen. Vrijdag moet ik voor het eerst met 2 kids due kant op en lilydr een half uur vermaken.....gelukkig is het zwembad naast ons sprookjesbos, dus dan kan ik lilydr daar vermaken, even 20 minuten in de auto's :-)

Ik heb babyzwemmen gedaan, maar vond het te vroeg op mijn vrije dag.....dys na 15 x gestopt.....,
Ze is op de psz.....en wij thuis. Geen drama, een klein traantje en een 'mama' en thats it

Tenminste....ik ben weggelopen daarna. Buiten keek ik nog even door het raam en toen zat ze bij de juf op schoot en ik zag en hoorde geen gehuil....

Om 11:00 halen we haar weer op en ga ik werken.als het niet gaat, bellen ze. Ik denk zelf dat als ik voor 10:00 niet gebeld word, er geen krijspartijen zijn.

Nog even spannend.

*lekkere egopost weer*
@als je een drama verwacht, krijg je ook een drama... waarheid als een koe. Dit merk ik altijd! Als ik juist geen zin heb in drama, ben ik er ook een beetje bang voor. Gevolg; DRAMA!

Hier is meneer ook lekker aan het spoken met de zomertijd. Gisteren om 19.45 uur gillen en krijsen. Was gelukkig na 15 minuten klaar. Vannacht bagger geslapen, jufzoon praat/huilt tegenwoordig in z'n slaap en werd 2x gewoon wakker. Gisteren nog intensief met collega's aan te telefoon voor formatie 2013-2014.... Zet zo even wat H.

Emy, een koningspaar! Wat leuk! Lekker stoere dingen inkopen! Tof!

Hier vandaag nog een dagje thuis en maar weer poetsen. Gisteren na weinig poetsen op de fiets gestapt en 20 km gefietst!
Een zoon!
quote:joda schreef op 03 april 2013 @ 09:28:

Ze is op de psz.....en wij thuis. Geen drama, een klein traantje en een 'mama' en thats it

Tenminste....ik ben weggelopen daarna. Buiten keek ik nog even door het raam en toen zat ze bij de juf op schoot en ik zag en hoorde geen gehuil....

Om 11:00 halen we haar weer op en ga ik werken.als het niet gaat, bellen ze. Ik denk zelf dat als ik voor 10:00 niet gebeld word, er geen krijspartijen zijn.

Nog even spannend.

*lekkere egopost weer*Trots op Joda en Jodaatje! Ik zou lekker gaan sexen
Een zoon!
Goedzo Jodaatje en joda en jodaman!
hahaha Juf

super Jodaatje, juchu!
@juf; hahahah goed idee! maar toch maar niet. Kan me niet echt concentreren.

Ben zo benieuwd hoe ze straks erbij zit/staat/speelt als we haar ophalen. Het is nu 10:00........ik denk dat het goed gaat. Als het niet goed zou gaan, zouden ze nu toch wel gebeld hebben......

Wie weet zit ze straks rustig bij de juf op schoot....of speelt ze gewoon.........ahhhhhhh

(als ik bedenk dat Jodaatje nog pas 2 is en nog heel vaak nieuwe dingen moet doen..........pppfffff IK BEN ZO'N MOEDER.......hahahahahaha kan mij het schelen!)

*springt nog hyper in de rondte en zingt een gek liedje*
Hahahahhaha Juf, ik zou lekker gaan sexen, geweldig!!

Ik moest even aan je denken Joda, maar nu ben ik ook al hier, dus hierals nog de knuffel, maar die was dus niet nodig!

@slaapdrama's: hier zijn ze ook af en toe hoor, waar niet? Ik heb ook gemerkt dat als we een beetje mee veren, en haar dan wat langer beneden laten totdat ze wat vermoeider is goed helpt. En we hebben de afspraak dat als ze rustig gaat slapen dat ik de deur open laat en het licht aan laat op de gang, en als ze huilt trek ik hopsa zo de deur dicht, dan gaat ze echt uit dr dak vaak, loop ik er nog 1 x heen en zeg ik dat het echt afgelopen is en dat ik alleen de deur open laat als ze rustig gaat liggen, en..het werkt! Misschien omdat ze het snapt, ze is iets ouder dan sommige van jullie he? En heel af en toe leg ik haar ook naast ons neer, of bonjour is angieman het bed uit richting zolder..hehe!

@borstvoeding, ik ben aant wankelen..gister merkte vriendinnetje op dat ze een vergiftiging ging sturen op de whatsapp; ik was ff aant klagen geweest over dat de wereld zo stom was haha! 'Angie, misschien is deze 5 maanden bv genoeg geweest?' Shit.. ik merk dat ik wankel.. Het streven van een half jaar is zo logisch geweest voor mij en ik heb nog niet echt eerder gedacht aan eerder stoppen, opgeven is geen optie.. Vroeg ik aan Angieman wat hij vond; joh, dan stop je toch als je dat wilt? He schat, ,bedankt zeg voor deze empathie! Zucht... pro borstvoedings meiden: help me er even door!
Joda dit klinkt zo als onze eerste dag kdv. Maar echt ga wat doen, ga niet zitten wachten, mobiel ben je ook bereikbaar, je hoeft niet thuis te gaan zitten. Zo gaat de ochtend sneller.

Sterkte mama's met alle kindjes met slaapdrama's. Hier hebben we het ook een tijd gehad. Ging ook ineens weer over. Hij moet tegenwoordig wel standaard huilen als hij naar bed gaat, ook overdag. Mijn nieuwe truck is, hij wil staan in bed, prima, dan gaat hij staan. In 90% van de gevallen ligt hij binnen 5 min bovenop z'n dekentje te slapen. Dan ga ik naar hem toe, leg hem onder z'n dekentje en meneer slaapt verder. Verder heb ik nu overdag de regel, minder naar de klok maar gewoon naar hem kijken. Vanmorgen was hij om 09.00 in z'n ogen aan het wrijven, huilen, maar normaal gaat hij nog niet zo vroeg naar bed, maar waarom zou ik het rekken, dus hup op bed gelegd, slaapt binnen 2 min. Soms 1 slaapje soms 2 gewoon goed naar hem kijken en verder probeer ik altijd ergens heen te gaan waar hij kan slapen (oma) of vriendinnen bij mij uit te nodigen, of af e spreken op tijdstippen waarop hij zeker niet slaapt (tussen half 12 en half 3) werkt goed en maakt mij een stuk relaxter.

Angie ik ben niet pro bv sorry. Omdat ik pas een relaxte mama werd toen ik stopte met kolven en bv. Maar ga je er ook zeker niet vanaf praten. Doe wat goed voelt! Je hebt er nu wel 2, je moet niks, maar als jij tot 6 maanden wil voeden dan slepen we er met liefde doorheen
@angie: dank je voor f berichtje, echt heel lief!

Ik ben ook geen pro-borstvoeding, dus aan mij heb je ook niets. Een gelukkige mama is een gelukkig kind. Je hebt het onwijs goed gedaan! De andere meiden slepen je er wel doorheen.

@marloes: ik heb ook wat gedaan.....candy crush! Tijd vloog voorbij en de levels ook

@maedl: hoe was je nacht?

We gaan haar zo weer ophalen. Ik kom zeker vanavond vertellen hoe we haar aantroffen!
Goedzo jodaatje! Wrsch ziet ze je en rent ze blij op je af, maar heeft ze de hele tijd gespeeld. Ze zal wel wat extra aandacht van de juf gehad hebben, dan is het vaak goed. En goed gedaan ook joda

Verder eh... Meld! Met baby in buik natuurlijk. Morgen heeft rare man weer een avond ding met zijn werk. Toen rare zoon werd geboren was dat ook, dus we zetten ons al schrap rare man haalt een maaltijdsalade voor mij, dat hoort ook bij de traditie

Het is gisteravond gelukt met rare man, hoera! Hoef ik het niet meer altijd te doen dat slaapgebeuren. En hij heeft nu ook weer drie nachten gewoon tot sochtends doorgeslapen, das fijn! Ik onthou je tip wel angie, hij klinkt slim! Marloes, ook slimom idd naar zoon te kijken ipv klok. Zo doen wij het ook al tijden smiddags, maar we krijgen nu steeds minderen tekenen van moeheid overdag, dus moeten hem toch weer wat meer op de klok zetten, anders vergeten we hem naar bed te brengen. Maedl, hoe was jouw nacht? Ik was al weer vergeten dat we allemaal wel eens spookjes hebben, hoewel, er zijn wel uitzonderingen he? Wie slaapt er nou altijd lekker door?
Hai ladies,

Bas is alweer 1,5e week verkouden, dus toen hij gisteren opeens weer 39 graden koorts had, wist ik wel hoe laat het was. Dokter gebeld, langs gegaan en ja hoor… een dubbele oorontsteking. Pff.. ben aan de ene kant wel blij dat het nu is, want dan kan de antibiotica nog even zijn werk doen, zodat hij dit weekend tijdens zijn verjaardag weer beter is of in ieder geval zoveel beter dat hij geen pijn heeft. Betekend wel weer een vrije dag moeten opnemen, maar ja, het is niet anders.

Ging gisteravond helemaal uit van een verschrikkelijke nacht… maar wonder boven wonder heeft hij voor de allereerste keer doorgeslapen tot 06.45 uur!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit :-)

@Emy.. Joehoeee, gefeliciteerd met de goede echo!! Pff.. zo spannend die 20 weken echo. En een JONGEN! HOE LEUK! Snapt Emygirl het een beetje dat ze een broertje krijgt?

@Joda, joehoe, applausje voor Jodaatje!! (en Joda en Jodaman). Wat goed van Jodaatje!! Ben enorm benieuwd hoe ze het heeft gehad!

@Angie, als je stopt met borstvoeding geven is dat toch geen opgeven? Kijk naar hoelang je borstvoeding heb kunnen gegeven!! Dat is juist een prestatie om trots op te zijn. Je kunt/mag met opgeheven hoofd stoppen!

Maar ik ben ook geen pro borstvoeding… doe waar jij je goed bij voelt! Als jij heel graag nog even wilt doorzetten, dan moet je dat zeker doen.. misschien moet je jezelf een grens gaan stellen?
Mads: Oorontsteking???? Hoe vaak al? Buisjes rules!!!

Actie zou ik dan zeggen, ik heb jufzoon er ook te lang mee door laten lopen!

@Angie: Ik ben niet van de BV-doorsleepcommissie.... Ik ben na 3 weken gestopt en voelde me herboren.

Uhm.... maar ik wil je er best doorheen slepen. Kom erachter wat je echt wilt. Ik heb je al vaker horen schelden . Sowieso ben je de beste mama voor Angiebeed en Angiepeuter.

Joda: Joehoe, wat knap van de kleine dame! Het eerste loslaten is begonnen. Zeer herkenbaar alle gedragsstoornissen, mijn stempel zit ook altijd standaard in mijn tas. O dit is autistisch/ bindstoornis/hoogbegaafd etc

Raar, top zo'n traditionele avond maar het dametje blijft nog lekker zitten hoor

Ik ga zo het bos in met schoonzus en kinders voor een lekkere lunch, maar nu eerst de badkamer. Na een krijspartij is jufzoon zowaar slapen!
Een zoon!
@Teep, ik speel(de) ook candy crush zonder facebook, maar dan mag je maar tot level 35... daarna moet je je dus alsnog aanmelden. Had ik geen zin in, dus ben maar gestopt.

@Meadl.. ah jee, wat een drama het slapen van Meadlzoon. Zeker als je alleen bent, ik weet er alles van! Je kan niet eens even normaal naar het toilet, omdat je kind de longen uit zijn lijf schreeuwt. Ik kan Bas ook niet laten huilen hoor.. ja, max 5 minuten, meer niet. Heb je al geprobeerd om met hem in jouw bed te gaan liggen? Niet lang hoor, maar misschien dat hij dan snel(ler) in diepe slaap valt en je hem dan daarna kan overhevelen naar zijn eigen bed? Hier werkt dat zo af en toe...
@Juf, ja, wéér oorontsteking Ik weet niet eens meer de hoeveelste het is. We hebben sowieso 2 mei een afspraak bij de kinderarts om hem te controleren op wat man ook heeft gehad vroeger. We gaan dan gelijk zijn oorontstekingen aankaarten.

Lekker het bos in met schoonzus en kinders! Heerlijk weertje ervoor! En zo kan Jufzoon weer lekker moe worden, zodat ie vanmiddag/vanavond weer heerlijk kan slapen!
eeeh, zullen het het maar niet over mijn nacht hebben *kots*

dank je voor je tips Angie. Hier gaat dat helaas niet werken vrees ik, maar mischien als hij iets ouder is. Het probleem is ook, zelfs als hij wel gewoon braaf gaat slapen, hebben we het theater snachts, en ik heb alle tricks inmiddels wel gehad denk ik. Het enigste wat ons allebei laat slapen is op het matrasje ernaast (zoals teep dus) maar ja, hoe lang nog? ik houd dit niet eeuwig vol natuurlijk. (het is goed dat we komend weekend een nachtje weg zijn, zonder maedlzoon)

duim voor je dat de traditie niet voortgezet word Raar

Joda, vertel, hoe is het gegaan met Jodaatje??

Marloes, overdag niet zo naar de klok kijken en afspreken met vriendinnen is inderdaad erg slim, werkt hier ook beter. Ik probeer wel een beetje een ritme erin te houden hoor, maar dat wisselt dus ook nog wel eens een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven