Werk & Studie alle pijlers

Naar ontslag terug?

07-04-2013 16:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je contract word niet verlengt bij een schoonmaakbedrijf. Kan je dan nog wel solliciteren daar? Of terug naar dat bedrijf of mag dat niet volgens de wet?
Waarom zou je dat willen?
Kan en mag best. Wil je het ook?
Dat ligt eraan. Als het je derde tijdelijke contract is en je krijgt geen vast contract, mag deze werkgever je niet binnen 3 maanden weer aannemen met een tijdelijk contract. Buiten dat mag je (volgens mij) altijd weer opnieuw bij een bedrijf gaan werken.
Na i.p.v. naar...
quote:pimpelmeesje67 schreef op 07 april 2013 @ 16:28:

Na i.p.v. naar...En zo meer
Je bedoelt NA je ontslag weer terug?
Er is geen enkele wet die dat verbiedt. Je kunt je wel afvragen of de werkgever jou wel opnieuw in dienst wil nemen.
quote:Mariska76 schreef op 07 april 2013 @ 16:23:

Dat ligt eraan. Als het je derde tijdelijke contract is en je krijgt geen vast contract, mag deze werkgever je niet binnen 3 maanden weer aannemen met een tijdelijk contract. Buiten dat mag je (volgens mij) altijd weer opnieuw bij een bedrijf gaan werken.Dat is dus een wet die voor de werkgever geldt. TO mag en kan altijd solliciteren, daar zijn geen wetten voor.
Waarom is jouw contract niet verlengd? Wij kiezen er vaak niet voor iemand opnieuw aan te nemen (als de beëindiging komt door onvoldoende functioneren).
Mijn half jaar contract wad afgelopen, en ze hadden eigenlijk niemand meer nodig. Nu hebben ze me terug gevraagt.
Naar je ontslag kan je misschien mee na de toppers.
quote:vaniii schreef op 07 april 2013 @ 17:56:

Mijn half jaar contract wad afgelopen, en ze hadden eigenlijk niemand meer nodig. Nu hebben ze me terug gevraagt.Als ze je terugvragen lijkt het mij geen probleem om opnieuw te solliciteren, toch? En als je daar zelf ook weer wil gaan werken, zou ik gewoon weer "opnieuw" solliciteren.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 07 april 2013 @ 16:28:

Na i.p.v. naar...+1
Het was vast een heel naar ontslag. Dan is het wel bijzonder dat ze je terug vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven