Gezondheid alle pijlers

Van stadium 4 naar 3 kan dat

28-03-2013 23:57 82 berichten
Hey hoi allemaal.

Zoals sommige van jullie weten heeft mijn vader uitgezaaide longkanker.

Hij zit dus in stadium 4.

Daarom kom ik misschien met een voor jullie domme en naieve vraag.

Heeft iemand van jullie wel eens gezien dat iemand in stadium 4 werd verteld dat hij niet meer te redden was, alleen uit te stellen, maar dat de persoon toch volledig beter is geworden.

Sorry dat ik misschien met een hele domme vraag kom hoor, maar ik kan er bijna niks over vinden op internet.

Mensen worden al snel boos als je hoop houd, zoals ik dus.

Tegen mijn vader zou ik er niet over beginnen omdat ik hem geen valse hoop wil geven.

Ik ben een week in de stad geweest waar hij woont bij mijn broer, en als ik daar het had over dat het misschien wel goed kon komen werd mijn schoonzusje boos, omdat de situatie voor haar bekend was, zij kende ook mensen die overleden zijn aan deze ziekte.

Dus dan begin je er al niet snel meer over.

Ik hoop dus echt dat ik niemand pijn doe met mijn topic want dat is echt niet mijn bedoelling.

Ik snap gewoon niet waarom er alleen gerekt word en hij eienlijk al soort van opgegeven is, terwijl hij nog zo vrolijk en sterk over komt.

Ik heb echt de hoop dat alles kleiner word, en langzaam maar zeker weg gaat.

Of is dat naief zijn van de bovenste plank?

Neem het mij niet kwalijk, ik heb van alles gelezen, maar ik heb van deze ziekte niet super veel verstand ofzo.

Ik weet wel wat, maar goed, niet of je terugmkunt gaan en of dat wel eens gebeurt is van stadium 4 naar 3, en of helemaal genezen.
Alle reacties Link kopieren
Maar vrouwtje's post is inmiddels wel weggehaald door de mods.

Moeten we dan ook maar ook maar vragen of de mods eens even kritisch het Wassenaarse lichaam-topic door willen lichten op het bewieroken van dubieuze geloofstheorieen die daar aangehangen worden en de enigszins agressieve manier waarop tegenstanders en criticasters daar van het topic worden gejaagd?
Die posting van je vannacht, om 1:28 u geloof ik, misschien kun je over dat gevoel praten met je vader. In feite is dat ook alleen tussen jullie, dat gaat niemand anders iets aan. Het geeft zo sterk weer hoeveel je van hem houdt. Denk niet te gauw dat je hem er niet mee moet lastig vallen. Als je ergens graag over zou willen praten met hem, doe dat.

Wie weet hebben jullie nog een hoop tijd. Maar misschien ook niet. Door erover te praten met elkaar maak je de feiten niet erger. En voel je niet schuldig als het eerder neer zal komen op hij die jou troost dan jij hem, jij bent nog steeds zijn kind. Natuurlijk zal hij je willen sparen.
Ik wil ook graag nog even reageren op iets wat je zei over het praten over begrafenissen en urnen enzo. Ik heb zelf pas mijn stiefvader verloren. Tijdens zijn (korte) ziekte hadden mijn moeder en zus de hele begrafenis al geregeld. Vormgeving en tekst van het kaartje en al. Ik werd er niet goed van. De eerste keren had ik het zelf nog niet zo door, maar merkte dat ik heel geirriteerd werd van hun vragen aan mij (wat ik ervan vond en zo). Thuis brak ik. Toen besloot ik om mezelf te beschermen en niet meer mee te willen denken over dit soort dingen.

Blijkbaar hadden zij dit nodig voor hun verwerkingsproces, nou, bij mij maakte het het juist erger.

Dus toen mijn zus de keer erna weer iets vroeg (muziek tijdens de dienst, ja rot op), heb ik gewoon gezegd dat ik er nog niet aan toe was om me hiermee al bezig te houden.

Het kwartje viel bij mijn familie niet meteen (ze zijn niet altijd even empatisch) dus toen ik een mail kreeg met foto's die getoond mochten worden tijdens de dienst (zucht) en of ik het zo een mooi overzicht vond (grrrrr) heb ik vriendelijk teruggemaild dat ik dat soort dingen liever pas doe als het zover is.

Dus ik heb niet boos gemaild, want ik snapte wel dat zij dit wel heel erg nodig hadden, een soort houvast of rust of afleiding, whatever.

Maar geef wel je grenzen aan. Dat is eigenlijk wat ik je wil meegeven.

Veel sterkte, het is onwerkelijk en toch zo echt.
Ik wilde even vragen hoe het met je gaat Dolores.

quote:iemand_anders schreef op 29 maart 2013 @ 21:46:

Maar vrouwtje's post is inmiddels wel weggehaald door de mods.

Moeten we dan ook maar ook maar vragen of de mods eens even kritisch het Wassenaarse lichaam-topic door willen lichten op het bewieroken van dubieuze geloofstheorieen die daar aangehangen worden en de enigszins agressieve manier waarop tegenstanders en criticasters daar van het topic worden gejaagd?zou geen overbodige luxe zijn
quote:impala schreef op 29 maart 2013 @ 21:06:

[...]

Ik heb ook op het mod topic gezegd dat ik deze post weliswaar onverantwoordelijk noem, maar eigenlijk ook vindt dat de vrijheid om deze mening te verkondigen gerespecteerd moet worden. Het is een lastige.vrijheid van meningsuiting is wat anders dan dom zwetsen of mensen opzettelijk kwetsen of mensen oplichten/ voorliegen.
Weten jullie al wat meer Dolores? Je hoeft niet te reageren trouwens maar denk aan je en wou er toch even naar vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven