Geld & Recht alle pijlers

Restschuld erg ingewikkeld

07-04-2013 19:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij uitleggen hoe het zit:

Mijn ex partner en ik zijn ruim 2 jaar uit elkaar. Wij hadden gezamenlijk een huis, die nu ander half jaar te koop staat.

Het huis wordt zoals zoveel huizen niet verkocht.

Wij blijven samen zitten met een grote restschuld. Als het huis uiteindelijk wordt verkocht.Helaas hadden wij geen hypotheek met NHG. Dit moeten wij dus gezamenlijk ophoesten. Tot nu toe allemaal erg duidelijk.

Mijn ex partner is inmiddels getrouwd in gemeenschap van goederen.

Ik kan mijn deel van de schuld regelen. Ik vraag me alleen af of hij het ook kan.

Hij woont met zijn vrouw in een huis en ook deze staat te koop. Zelf ben ik bij mijn huidige vriend ingetrokken. Die een mooi huis heeft.

De vraag:

Zij ( mijn ex) willen gaan huren, maar door alle schulden wordt dat denk ik erg moeilijk. Er wordt toch gekeken hoe je er financieel voor staat?

Nu kunnen ze natuurlijk weer in ons huis, die toch leeg staat, maar dan moet hij volgens mij de hypotheek op zijn eigen naam nemen, en/of samen met zijn vrouw. Ik denk dat het niet lukt, aangezien hij wel wat schulden heeft. En uit de verkoop van zijn vrouw haar woning zal ook een restschuld zitten.

Moet ik dan op de hypotheek blijven?

Wat zijn de consequenties?

Iemand hiermee ervaring of tips of zo?

Alles is welkom

Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Whympysinger schreef op 07 april 2013 @ 23:05:

[...]

Toch roept die opmerking op die website meer vragen op dan ze beantwoordt. Waar staat in de wet dat ze voor die schuld niet meer mede-aansprakelijk is als de huwelijksgemeenschap eindigt? En is ze dan nog wél steeds mede-eigenaar?Inderdaad dat hadden ze dan ook wel even wat duidelijker mogen vermelden op die website. Maar het blijkt maar weer dat het ingewikkelde materie is en dat je je dus heel goed moet laten informeren voor je gaat trouwen, scheiden of een huis gaat kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven