Respect hoor

08-04-2013 16:22 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een een topic over mensen waar je respect voor hebt.

Ik zat vandaag in de bus te wachten en bij de halte wilde een vrouw instappen. Ze kon echter blijkbaar niet wachten op haar beurt en duwde andere mensen tierend en scheldend opzij.

De chauffeur zei daarop 'mevrouw, als u zo omgaat met uw medemens wil ik u niet in mijn bus hebben. Een fijne dag nog verder' en wachtte net zolang tot ze de bus weer uitging (wederom scheldend en tierend)

Hele goede actie wat mij betreft
Ik vind dat er ook een grens zit aan wat je van een buschauffeur mag verwachten. Die hoeft zulk gedrag toch niet te analyseren en de therapeut uit te hangen?

De beste man wil geen toestanden in zijn bus en wil op tijd bij de volgende halte zijn. Ik vind dat hij het heel adequaat heeft aangepakt.
quote:snowwhite2013 schreef op 08 april 2013 @ 16:54:

[...]

Nee.. is dat het enige wat je kunt verzinnen?

Mensen kunnen zo erg verbitterd zijn, en zich een bepaald gedrag aangeleerd hebben... eigenlijk wat het beste werkt is het tegenovergestelde terug doen... heel moeilijk en haast niet te doen zeker niet bij een vreemde... maar alles heeft een reden zo ook dit gedrag van deze vrouw.

Alles heeft een reden dat kan. Maar waarom tig mensen met hetzelfde probleem dan allemaal niet gaan schreeuwen en duwen hoe kan dat.

Als we allemaal onze problemen zouden meenemen in ons leven. En dan lekker gaan duwen ent rekken waar blijf je dan ??

Het kost juist extra kracht om je wel te gedragen ipv asociaal lekker jezelf zijn.
quote:snowwhite2013 schreef op 08 april 2013 @ 17:10:

@Rozenstruikje ik snap niet waar je het over hebt , jaren 80?90? Ik zeg niet dat je idioot gedrag in de watten moet leggen hoor. Ik zeg alleen dat je dat soort gedrag altijd het beste kan bestrijden met het tegenovergestelde ( uitzonderingen daar gelaten )

daar zal je als buschauffeur de hele dag de tijd voor hebben. Die zal heeft wel meer asociaal volk zien die dag hoor. Moet je dan naast de bus besturen ook nog je sociaal opstellen tegen asociaal volk.

IK begrijp wat je bedoelt maar men is er soms ook klaar mee.

Het lijkt wel alsof zulke mensen steeds meer ruimte in mogen nemen. En de fatsoenlijke mensen die gedraag zich wel.
Die chauffeur is natuurlijk geen therapeut en het is ook niet de taak van de beste man om de vrouw zo te benaderen dat ze met haar problemen aan de slag kan.

Hij wil gewoon dat de busrit goed verloopt.
quote:prinsesleia schreef op 08 april 2013 @ 16:25:

Briljant! Waar was dat?Lijn 6 richting Tuigdorp
Ja ik doelde ook niet echt op het feit hoe de buschaffeur had gehandeld, ik bracht gewoon meer iets te sprake van dat mijn mening is dat je dit soort gedrag het beste( hoe moeilijk ook, en zoals ik al zei zeker bij een vreemde haast niet te doen ) kan bestrijden met precies het tegenovergestelde....

Ik ben het ook wel met de buschaffeur eens hoor, zeker wel...

Maar om er nog respect voor te hebben gaat mij te ver.
Toffe actie! Adequaat ook! Met deze man valt niet te sollen. Deze persoon zal het niet meer in haar hoofd halen voor te dingen en zich asociaal op te stellen ;)
quote:miloo schreef op 08 april 2013 @ 16:48:

[...]

Ga je dan ook duwen?

Niet?

Oké,..........

Zielig hoor; ben je schizofreen mag je de bus niet in.

Zo beter?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Tomatensoep schreef op 08 april 2013 @ 16:22:

Een een topic over mensen waar je respect voor hebt.

Ik zat vandaag in de bus te wachten en bij de halte wilde een vrouw instappen. Ze kon echter blijkbaar niet wachten op haar beurt en duwde andere mensen tierend en scheldend opzij.

De chauffeur zei daarop 'mevrouw, als u zo omgaat met uw medemens wil ik u niet in mijn bus hebben. Een fijne dag nog verder' en wachtte net zolang tot ze de bus weer uitging (wederom scheldend en tierend)

Hele goede actie wat mij betreft Ik werk in de thuiszorg en heb veel respect voor sommige oudjes. Soms denk ik ik wou dat ik nog zo was op die leeftijd. Zo energiek nog en zo vlot. Echt complimentjes voor sommige. Ik heb een mevrouw van bijna 90 nou ik neem mijn petje er voor af. Natuurlijk heb je dat zelf niet in de hand , gezondheid heb je natuurlijk niet voor het kiezen , maar de instelling van sommige van deze mensen echt super.
Goeie actie, hou ik wel van
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2013 @ 17:50:

[afbeelding]Ehhhh, meneer Lul misschien....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Goeie actie van die chauffeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven