Werk & Studie alle pijlers

(te) sociale collega

10-04-2013 09:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_177045 wijzigde dit bericht op 13-04-2013 08:36
Reden: niet meer actueel
% gewijzigd
Haar er vriendelijk op aanspreken. Als je dat niet doet, blijft het doorgaan.
Wat je ons vertelt ook tegen haar vertellen.
Kun je niet proberen het wat naar beneden bij te stellen? 'Ik vind het hardstikke leuk om een keer bij jou langs te komen, maar een hele avond vind ik te lang/heb ik geen tijd voor. We kunnen wel afspreken dat ik een middag een uurtje thee kom drinken.'

Zou dat werken?
Het is zoals het is
Haha ik lees net dat topic over die collega's die juist niet sociaal waren(niet op komen dagen bij die lezing etc) en nu weer dit. Is ook nooit goed :p
Wat je nu hier zegt, kun je toch ook tegen die collega zeggen? Gewoon eerlijk zijn. Want zoals je zelf al zegt, als je met een smoesje aankomt, dan blijft ze je uitnodigen.
quote:shalalie schreef op 10 april 2013 @ 09:55:

Haha ik lees net dat topic over die collega's die juist niet sociaal waren(niet op komen dagen bij die lezing etc) en nu weer dit. Is ook nooit goed :pIk dacht precies hetzelfde
quote:Youk79 schreef op 10 april 2013 @ 09:54:

Kun je niet proberen het wat naar beneden bij te stellen? 'Ik vind het hardstikke leuk om een keer bij jou langs te komen, maar een hele avond vind ik te lang/heb ik geen tijd voor. We kunnen wel afspreken dat ik een middag een uurtje thee kom drinken.'

Zou dat werken?Zou ik niet doen. Als je eenmaal een keer op de thee bent geweest, gaat ze waarschijnlijk meer verwachten.
The time is now
Zeggen dat je zakelijk en privé altijd gescheiden houdt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Banba schreef op 10 april 2013 @ 09:58:

[...]

Zou ik niet doen. Als je eenmaal een keer op de thee bent geweest, gaat ze waarschijnlijk meer verwachten.Het zou ook gewoon gezellig kunnen worden en een leuke vriendschap kan ontstaan.
quote:Nouschi schreef op 10 april 2013 @ 10:01:

Zeggen dat je zakelijk en privé altijd gescheiden houdt.Dat dus. Simpel en eerlijk.
Gewoon heeel vriendelijk en met een glimlach zeggen dat je werk en privé liever gescheiden houdt. En dan gewoon vertellen wat je hier ook schrijft, dat je erg hecht aan jullie werkrelatie maar dat je vrije tijd al vol zit met andere bezigheden.

Meer kan je er niet van maken denk ik.

Ik zou wel aangeven dat je best een keer wil lunchen (als je dat wil dan) tijdens een gewone werkdag, dan gaat het niet van je privétijd af.
quote:Troeta schreef op 10 april 2013 @ 10:02:

[...]

Het zou ook gewoon gezellig kunnen worden en een leuke vriendschap kan ontstaan.Dan ga je eerst lunchen op het werk en elkaar op het werk beter leren kennen. Niet gelijk een compleet dagprogramma buiten het werk terwijl die klik/vriendschap er helemaal nog niet is.
Dat eerlijk zijn, dat is nou juist het probleem. Daar zitten veel mensen niet op te wachten...valt mij op de laatste tijd (en ik spreek uit ervaring) stel dat ik dit met haar bespreek, dan is de kans groot dat e.e.a. wordt omgedraaid en ik dus niet sociaal wordt gevonden met alle gevolgen van dien. En op de thee gaan nee dat ga ik zeker niet doen, ze woont op minimaal een uur rijden bij mij vandaan. Kortom ik zit er gewoon niet op de wachten, mensen die zich opdringen. en ik ben redelijk sociaal, maar kies graag mn eigen vrienden uit. Ik ben nogal allergisch voor mensen die zich opdringen of je willen claimen.Kom ze alleen overal tegen, prive kun je wat botter zijn, maar op het werk moet je wel verder met elkaar...
quote:lentevriend schreef op 10 april 2013 @ 10:10:

Dat eerlijk zijn, dat is nou juist het probleem. Daar zitten veel mensen niet op te wachten...valt mij op de laatste tijd (en ik spreek uit ervaring) stel dat ik dit met haar bespreek, dan is de kans groot dat e.e.a. wordt omgedraaid en ik dus niet sociaal wordt gevonden met alle gevolgen van dien. En op de thee gaan nee dat ga ik zeker niet doen, ze woont op minimaal een uur rijden bij mij vandaan. Kortom ik zit er gewoon niet op de wachten, mensen die zich opdringen. en ik ben redelijk sociaal, maar kies graag mn eigen vrienden uit. Ik ben nogal allergisch voor mensen die zich opdringen of je willen claimen.Kom ze alleen overal tegen, prive kun je wat botter zijn, maar op het werk moet je wel verder met elkaar...Welke gevolgen zijn dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
herkenbaar.. Ik ga ook maar zelden en zeg simpelweg dat het me spijt (das jokken ja..) maar dat ik kinderen moet ophalen of al een andere afspraak heb zoiets. Zo houd je iedereen tevreden (idd anders ben je vlug niet meer sociaal..) en je eigen tijd.
Helaas komt het nogal eens voor dat mensen (vooral op het werk) alleen maar aardig zijn uit eigen belang, dat heb ik (helaas) snel door en daarom houd meestal afstand. Ondanks deze afstand ben ik een aantal jaren geleden behoorlijk beschadigd door het gedrag van een naaste collega. Deze collega is gelukkig na een lang traject ontslagen.

Ik heb met een aantal collega's goed contact en we zien elkaar ook weleens na werktijd (dit zijn mensen die werk en prive goed kunnen scheiden en zich integer gedragen). Natuurlijk ga ik lunchen met mijn naaste collega of een wandelingtje maken als het mooi weer is of een drankje drinken na afloop van een bijeenkomst. dat vindt ik allemaal prima. Maar verplicht gezellig doen in privetijd, nee dank je.
Zeggen dat je zakelijk en prive niet mengt is alleen een redelijke optie als je dat ook echt niet doet. Ik lees in de openingspost dat TO wel collega's in haar sociale kring heeft.

Ik zou wel eerst wat investeren, een keer afspreken voor een drankje na het werk of zo. Als dat niet bevalt eerlijk aangeven dat je prettig met haar samenwerkt maar aan meer geen behoefte hebt.
Ze lijkt me juist echt heel aardig, die collega. Ik zou op die uitnodigingen ingaan, wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Some flies are too awesome for the wall
Ik vind dat collega's collega's zijn en geen vrienden. Natuurlijk zijn er wel eens uitzonderingen, maar dat gebeurd niet zo heel vaak.

Vriendelijk afwijzen en zeggen dat je werk en prive graag gescheiden houdt, maar dat je wel later die (werk)dag tijd hebt om het e.e.a. door te nemen met een kop koffie erbij?

Misschien is zij ook wel het type om een bedrijfsuitje te regelen, handig! (max 2x per jaar?)
quote:wdr schreef op 10 april 2013 @ 09:53:

Haar er vriendelijk op aanspreken. Als je dat niet doet, blijft het doorgaan.

Dit. Gewoon eerlijk en vriendelijk uitleggen dat je privé en werk graag gescheiden houdt. Als je je met een smoesje uit de voeten maakt zal ze het blijven proberen en dat is ook voor haar niet leuk. Want zij denkt dat je dan wel wíl maar niet kán.

Dus zeg gewoon dat je niet wil.
Ik vind het niet onaardig hoor. Heb bijvoorbeeld een aantal collega's op Facebook. Toen ik zag dat een andere collega van mij ook Facebook had stuurde ik een uitnodiging. De volgende werkdag zei ze dat ze liever geen collega's op FB heeft, omdat ze werk en privé graag gescheiden houdt. Nou, dikke prima toch? We zijn nog steeds even goede collega's als daarvoor. Kan me prima voorstellen dat niet iedereen erop zit te wachten.
quote:lentevriend schreef op 10 april 2013 @ 10:10:

Dat eerlijk zijn, dat is nou juist het probleem. Daar zitten veel mensen niet op te wachten...valt mij op de laatste tijd (en ik spreek uit ervaring) stel dat ik dit met haar bespreek, dan is de kans groot dat e.e.a. wordt omgedraaid en ik dus niet sociaal wordt gevonden met alle gevolgen van dien. En op de thee gaan nee dat ga ik zeker niet doen, ze woont op minimaal een uur rijden bij mij vandaan. Kortom ik zit er gewoon niet op de wachten, mensen die zich opdringen. en ik ben redelijk sociaal, maar kies graag mn eigen vrienden uit. Ik ben nogal allergisch voor mensen die zich opdringen of je willen claimen.Kom ze alleen overal tegen, prive kun je wat botter zijn, maar op het werk moet je wel verder met elkaar...In dat geval zou ik gewoon vaag blijven. Vriendelijk zijn maar nooit echt iets afspreken. Af en toe een smoesje bedenken. Volgens mij gebeurt dat meer tussen collega's.
Het is zoals het is
quote:femselien schreef op 10 april 2013 @ 10:40:

Ze lijkt me juist echt heel aardig, die collega. Ik zou op die uitnodigingen ingaan, wat is het ergste dat er kan gebeuren?Dat het je veel tijd kost die je liever aan andere, voor jou belangrijkere, dingen wil besteden? Als je fulltime werkt/gezin/relatie/bezigheden hebt, is tijd een heel kostbaar iets.
Ik word ook heel af en toe door collega/collega's gevraagd voor een activiteit buiten het werk. Soms zeg ik ja en vaak nee. En dan leg ik uit: Ik krijg het al niet voor elkaar om mijn beste vriendinnnen regelmatig te zien, dus als ik tijd over heb, gaan zij voor. En niemand die dat erg vindt hoor.

Ik heb een directe collega die niet wil dat wij weten wanneer zij jarig is. Vind ze prive. Nou prima, ik werk net zo graag met haar samen als de collega met de taart en ballonnen.

En wat betreft dat kaartjes/cadeautjes/attent zijn, dat zou ik lekker bij haar laten, jouw pakkie-an niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven