Katten willen in dekbed slapen :(

10-04-2013 19:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel geeft het al aan.

Mijn katten slapen de hele dag IN een slaapzak die in de huiskamer ligt.

(Die slaapzak ligt er zodat ik er lekker onder kan kruipen 's avonds .)

Mijn vorige kat (siamees) deed dit ook maar die kreeg op driejarige leeftijd astma.

Is slapen in een dekbed slecht voor katten?

Ze slapen 'nachts (gelukkig ) niet bij mij in bed
Dat is lekker zacht. Mijn katten liggen het liefst de hele dag op mijn bed, op het dekbed. Volgens mij kan het niet veel kwaad.
Als je het niet wil kun je ook een fleecedekentje neerleggen. De meeste katten zijn er dol op en je hebt ze voor een paar euro.
Volgens mij niet hoor. De mijne zijn er al jaren gezond en gelukkig mee,
Fleecedekentje proberen inderdaad. En dan langzaam laten wennen, dus fleecedekentje op/in het dekbed leggen en een paar dagen zo laten, dan zit de geur van de katten in het fleecedekentje. Dan pas dekbed weghalen.
Bij mij werkt een wollen deken perfect. Waar ik dat ding ook neerleg, de kat ligt er op.
Voor de duidelijkheid;

Ik vind het niet zo erg dat ze IN de slaapzak slapen, maar ik ben bang dat mijn katten er astma van op lopen.

Ze kruipen er zelf steeds in.
Mensen ontwikkelen op die manier geen astma. Lijkt me dat dit voor katten net zo geldt.
Mijn katten willen wel eens onder het dekbed als ik lig te slapen. Werkt prima, je moet alleen even uitkijken dat je ze niet per ongeluk schopt want dat vinden ze niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven