Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
De kaarten die ik de laatste dagen heb ontvangen zijn niet heel geweldig. Wat ik wel heel leuk vind is dat er al meer dan honderd kaarten van mij gefavoriet zijn. Hoewel het misschien een beetje hypocriet is omdat ik zelf de kaarten favoriet die ik wil ontvangen en niet die ik krijg, vind ik het toch altijd geweldig als een ontvanger mijn kaart als favoriet bestempelt.

Ik loop een beetje achter met sturen dus ook ik kan met de paasdagen aan de slag. Wel vandaag alvast een egel en een hond opgestuurd.

@Neferisis: Zolang het maar droog is dan is het strand best fijn. En ik heb het vermoeden dat je een warme familie hebt dus je zult die kou vast en zeker wel weten te trotseren.

Mijn kaart naar Mauritius is ook 13 dagen onderweg geweest (wel drie dagen later verstuurd i.v.m. het weekend).

Zelf ga ik de warmte opzoeken in de zin van een Spaans feest. Muziek, dans en paella en we denken die zon er wel bij.
Wat is het stil hier.

Pasen was leuk. Ik heb het inderdaad warm gekregen van het dansen tijdens de feria en de zon heb ik er niet eens bij hoeven te fantaseren.

Qua postcrossing is het hier rustig. Al tijden weinig tot geen hurrays. Wel weer een lege helaas. En twee kaarten die gaan expiren deze week (hebben ook beiden niet gereageerd op mijn mailtje). Zelf heb ik ook niet heel veel verstuurd. Een Italië-kaart is onderweg naar Taiwan en een Anne Geddes naar Polen. Verder liggen hier nog stokstaartjes klaar voor een liefhebber in Finland.
Ik heb 2 (van de 4) hurrays al binnen maar verder nog geen kaartjes ontvangen... ik denk maar positief dat ze van (erg) ver moeten komen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Inmiddels de derde hurray ook binnen.... nu dus "geduldig" wachten tot mijn brievenbus gevuld wordt.
Ahoy, diehards en eendagsvliegen! Ik heb een overvolle week achter de rug en zal blij zijn als het weekend begint.

Vandaag (oh, alweer gisteren dus...) 18 kaarten binnen gekregen! Ik heb nog geen tijd gehad om ze allemaal te registreren. Ik duik nu dwars af mijn bed in, morgen probeer ik hier uitgebreider te posten.
18 kaarten in één keer? Wow.

@Neferisis: Je zult ondertussen wel een heleboel postcrossers hebben zien komen en gaan hier denk ik.

@Snjokorn: Houd je het voorlopig bij vier?

Degene van de lege hurray bleek zich niet bewust van de mogelijkheid van tekst bij het registreren. Af en toe schreef ze een bedankje bij de kaart zelf, maar verder stuurde ze dus lege hurrays. Heeft zo'n "hé waarom krijg ik een lege hurray?-mail" toch een keer nut gehad.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar na nu een paar honderd kaarten te hebben ontvangen heb ik nog steeds geen missende id's gehad. En voor zover ik weet ben ik het zelf ook nog niet één keer vergeten. (knock, knock)

Fijn weekend allemaal.
Vandaag dus maar twee kaartjes, maar wat een culturele pareltjes. Liever kwaliteit dan kwantiteit.

Ik kwam deze week amper toe aan schrijven. Vanmiddag heb ik op de valreep nog drie adressen aangevraagd: Duitsland (royalty), NL (dier) en de V.S. (Hollands landschap).

@Janna > jij hebt me, via jouw hurray, ooit attent gemaakt op dit topic. Nou niet zelf afhaken!

@Indie > met mijn warme familie en schoonfamilie een 'Bona' paasweekend gehad. De zon scheen maandag inderdaad heerlijk, alhoewel ik op de duintoppen wel een Spaans dansje had kunnen doen om warm te blijven. Ik heb iedereen, van jong (14) tot oud (86) weer eens uitgebreid gesproken over van alles en nog wat. Een vreemd idee dat volgend jaar enkele dierbaren zullen ontbreken (o.a. mijn dochter), omdat zij in het buitenland gaan studeren.

Onverwachts, zo'n reactie. Bij de volgende lege hurray zal ik er toch ook een mailtje aan wagen.

Vanochtend mijn langste 'favorietenlijst' ooit ontvangen: een Russisch jongetje had 62 van mijn kaarten favoriet gemaakt.

@Snjokorn > nieuwe maand = nieuwe adressen aanvragen? Of spaar je alles op voor een eventuele meeting?

Morgen begint het museumweekend. Gaat er iemand van de medeschrijvers/-lezers nog ergens een expositie bekijken?
Ik heb gisteren ook weer een hele stapel kaartjes op de bus gedaan, na een periode van stilte. Dat kwam mede omdat mijn verstuurde kaartjes maar onderweg bleven en mede omdat ik geen postzegels meer had.

Mijn eerste kaartje naar Singapore is nu onderweg.

@Neferisis > Ik wist helemaal niet dat het museumweekend was. Ik ga vanavond dansen in de brabanthallen bij a state of trance. Voor mij is dat (meer dan) genoeg activiteit voor een weekeinde. Ik wil nog wel een keer naar museum beelden aan ze in scheveningen.
quote:Neferisis schreef op 05 april 2013 @ 23:12:

Morgen begint het museumweekend. Gaat er iemand van de medeschrijvers/-lezers nog ergens een expositie bekijken?Ik zit nog te twijfelen tussen het tropenmuseum en een streekmuseum. Ik wil ook wel een kijkje gaan nemen in het Rijksmuseum, als het nieuwe (en dus de drukte) er een beetje af is. Ooit een keer geweest tijdens een schoolexcursie maar toen vond ik er niet heel veel aan. Het leek niet zo mijn ding, maar aangezien ik van de Hermitage in Rusland meer genoten heb dan ik verwachtte ga ik het Rijks ook maar weer een keer proberen. Het zal de leeftijd wel zijn geweest.

@Neferisis: Je hebt een fan.

Gaat je dochter voor lange tijd naar het buitenland? En ver weg?

@DolorousEdd: Die lang reizende kaartjes vragen geduld. Zelfs nu ik al aardig wat kaarten onderweg mag hebben zit ik ook nog steeds te wachten tot ik weer iets mag versturen.
Gisteren leuke officials in de bus aangetroffen. Tevens een prachtige 'thank you' maximum kaart uit Australië.

Er liggen enkele ansichten klaar om beschreven te worden: een vintage blijft in het land, een stoomtrein voor een Britse, een ijsberg drijft straks richting Taiwan, een vuurtoren voor een zuiderbuur en een engel mag haar vleugels uitslaan naar Finland.

Ik had zoveel plannen voor dit weekend, maar de man met de hamer kruiste helaas mijn pad en verder dan bed en bank ben ik niet gekomen. Misschien straks een beetje rommelen in de tuin in het voorjaarszonnetje.

@DolorousEdd > ik zat hier in mijn eigen State in Trance, maar volgens mij ben jij in de Brabanthallen dusdanig te keer gegaan dat ik de vloer hier heb voelen trillen.

@Indie > ik kan niet wachten om het Rijksmuseum te bekijken. Ooit kwam ik er bijna elke week, een heerlijke plek om de pauze door te brengen (school zat om de hoek), net als het Stedelijk trouwens. Aan het Tropenmuseum koester ik ook fijne herinneringen. Elke zondagmiddag brachten mijn broer en ik samen met mijn vader in een museum door, zodat mijn moeder in alle rust haar schoolwerk kon corrigeren en voorbereiden. Het Tropenmuseum was een betoverende plek om rond te zwerven met zijn exotische voorwerpen en geuren. Het was helemaal feest als er een gamelan orkest speelde en/of gedanst werd.

Dochter vertrekt in augustus voor een jaar naar een universiteit in de V.S. en gaat daarna in Nederland studeren.

Nog een hurray ontvangen dit weekend?
Boehoe alle 4 de hurrays binnen (laatste was een lege) en nog steeds geen kaartjes ontvangen

Ik spaar de volgende kaarten voor de meet....
Arme Snjo , hopelijk komen de hurrays later deze week toch nog binnen...

Vergeten de brievenbus te legen, duh! Ik ga nu niet meer naar buiten, loop al in mijn slaapoutfit. Nou ja, morgen twee keer post.
@Snjo > ik was kennelijk niet meer helemaal wakker . Ik bedoelde natuurlijk dat je deze week eindelijk eens officials in de bus zou mogen aantreffen.

@Indie > welk museum is het uiteindelijk geworden?

Vandaag een stel cityviews ontvangen uit de V.S. en Wit-Rusland, maar gelukkig ook nog wat cultuur uit China.

Ik mag weer een kaart sturen naar een nieuw land: Cuba!
Hello allen

Ik heb jullie én het postcrossing een beetje verwaarloosd Maar ik kreeg nog wel steeds kaartjes binnen, dus gisteren maar 10 adressen aangevraagd. Naar de 'usual' landen, Belarus, Rusland, Taiwan (klinkt zo niet usual, maar is het inmiddels wel) Finland en uiteraard Duitsland. Geeft niet, want ik heb hele mooie kaartjes gekregen, tenslotte

Ik heb laatst een mapje met Jugendstilkaarten gekocht en bedacht me dat het handig zou zijn als je bij het aanvragen van een adres kunt aangeven wat voor kaartjes je graag zou sturen .. maar dat wordt vast wel onhandig allemaal.

In elk geval had ik voor ieder wat wils in huis. Degene die slechts 1 woord in haar profiel had staan, heb ik maar een kaartje gestuurd, waarvan ik nooit weet aan wie die moet. Zo'n kinderpostzegelkaartje, met een vage afbeelding die eigenlijk bij niemand past. Ben ik mooi weer vanaf
Later is nu
Ik wil overigens ook gráág naar het Rijksmuseum. Woon uiteraard een tikkeltje uit de buurt. Heb nu tegen man gezegd dat ik in het najaar of volgend voorjaar een paar dagen naar Amsterdam ga, mogelijk 1-2 overnachtingen en dan in elk geval het Rijksmuseum rustig in m'n eigen tempo doen, daarnaast kijken wat nog meer.

Verheug ik me nu al op!

Mijn zus wilde al mee, maar ik wil dit nou wel eens alleen doen, en in alle rust, eigenlijk.
Later is nu
quote:Neferisis schreef op 09 april 2013 @ 17:15:@Indie > welk museum is het uiteindelijk geworden?Het is uiteindelijk geen van beide geworden. Bij het streekmuseum blijk ik ook korting te krijgen met mijn bibliotheekpas en ik denk dat ik liever meer betaal voor het tropenmuseum, om dan in alle rust te genieten (ik was een beetje bang voor enorme drukte). Daarbij vond ik het zonde van het mooie weer. Ik heb eindelijk mijn planten verpot. Ze hebben allemaal weer een passend potje en ondanks dat ik geen tuin heb maar een balkon, was het heerlijk om buiten met mijn vingers in de aarde te zitten.

Dat museumbezoek klinkt als een leuke opvoeding. Zo heb ik goede herinneringen aan de cabaretvoorstellingen van Toon Hermans, Henk Elsink, etc. waar ik naartoe werd genomen als kind. Ik vond de liedjes altijd wat saai, maar de grappen kon ik wel waarderen.

@Dreamer: Fijn dat je weer terug bent. Ik vind je een aanwinst voor ons topic en ik vond het jammer dat je niet meer mee deed. Ik heb geen idee wat je precies bedoelt met een paar dagen Amsterdam, maar ik woon vlakbij en heb een logeerkamer. Ik host al jarenlang mensen uit het buitenland die graag iets van Nederland (en dan in mijn geval vooral Amsterdam willen zien).
Qua postcrossing gaat het rustig aan. Soms een hurray (wel allemaal enthousiast gelukkig), soms een kaart en soms een nieuw adres (weer Argentinië als meest recente).
Dankjewel Indie, wat lief

Jouw logeeraanbod klinkt ook goed. Ik dacht inderdaad aan een soort van bed en breakfast in Amsterdam en dan lekker door een paar musea dolen. Het Tropenmuseum ben ik jaren terug geweest, toen daar de tentoonstelling van kralen was. Sjonge, ik kan er even niet meer opkomen, hoe dat zo mooi heette. Is 6 jaar terug. Was erg mooi.

De kinderen willen nog een keer naar Corpus. Misschien daar ook eens echt plannen voor gaan maken dit jaar.
Later is nu
jaaaaaa, vandaag 2 kaartjes in de bus, uit Duitsland en Zwitserland.
Leuk

ik zit weer ouderwets ongeduldig te wachten haha

Duitsland zal morgen wel aankomen, denk ik zo.
Later is nu
Vandaag verwende de postbezorger mij weer een flink aantal gevarieerde ansichten. Enkele blije hurrays ontvangen, vanavond heb ik tijd om nieuwe adressen aanvragen.

@Dreamer > ik weet niet of je de optie NL hebt aanstaan, maar mij zou je in ieder geval heel blij maken met een Jugendstil kaartje.

Ik wil een paar keer naar het Rijksmuseum, zowel alleen als met kunstminnende vriendinnen.

Die tentoonstelling in het Tropenmuseum heette 'Pracht en Kraal' en heb ik destijds ook bezocht.

Mijn kinderen vonden Corpus heel cool. Je moet er wel vooraf een tijdstip voor aanvragen.

@Indie > cabaret maakte geen deel uit van mijn opvoeding, wel klassieke muziek (abonnement Concertgebouw) en ballet.

Morgen naar een open dag van de Radboud Universiteit met dochter. Aangezien het treinverkeer vanuit Brabant naar Nijmegen dit weekend plat ligt wordt het de mama-taxi. Wij hebben geen vertrouwen in de 'snel'bussen van de NS.
Jaaa Pracht en Kraal, inderdaad. Geweldig vonden we dat. Ook mijn zoon.

Ik heb NL niet aanstaan, nee. Jammer he?
Later is nu
Hyves en mijn computer zijn geen vrienden (computer valt steeds uit) maar ik heb wel gelezen..... wait for me!!!!!
En jahoor.. blije hurray uit Duitsland
Later is nu
...Dan nu weer (on)geduldig wachten tot er een kaartje in de brievenbus valt Dreamer

Hier 5 nieuwe adressen aangevraagd.... Rusland, Taiwan, USA, NL (is wel een russische) en Wit Rusland. Ben nu dus even kaartjes bij de profielen aan het zoeken.

Neferisis: hoe was het in Nijmegen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven