Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Neferisis, mijn man was ook toerist.

Ik heb even gekeken of je met 1800 hurrays in de top 10 van Nederlanders staat, maar dan moet je nog even doorgaan .

Vandaag een blije hurray uit Duitsland en ook een nieuw Duits adres. Een man die graag voetbalstadions wil of landschappen. In de winkel met Ajaxspullen geen ansichtkaarten. Dus thuis gekeken in mijn China-souvenierdoos voor een ansichtkaart met een mooi Chinees landschap, vond ik een kaart met het voetbalstadion van Shanghai. Die is nu dus onderweg naar Duitsland. Wie wat bewaart...
Helleu!

Zo had last van nesteldrang haha, huis is weer helemaal schoon en aan kant! Vandaag drie kaartjes in de bus:

Een Indonesische danseres

Een Mickey Mouse uit Belarus

Een elf uit Amerika

Gister had ik twee kaartjes:

Snoopy uit ons eigen land

En een overzichts kaart van het John F Kennedy Space Center uit Amerika

Heb nog even niets verstuurd, nog geen tijd gehad.

@Deerne, ja ik mag best vaak een kaartje aanvragen, maar vaak bewaar ik wat voor het weekend of voor op mn vrije dag. Mocht je nog een keer op zoek zijn naar stadion kaarten, in Amsterdam langs de bloemenmarkt en in de kleine toeristen winkeltjes zijn vaak kaarten van de Amsterdam Arena te vinden.

@Neferisis, nee de taarten zijn gewoon waar ik op dat moment zin in had om te maken. Eentje met een lieveheerstbeestje, eentje met sterren en eentje met bloemen. De mevrouw in Ethiopie was een Nederlandse.

@Dreamer, ondertussen al een kaartje of een hurray gekregen?

Fijne avond dames en welterusten!
Ik heb al post gehad van ongeboren kinderen, katten en honden, maar nu ontving ik een kaart van een eend. Het dier had gelukkig wel smaak - schitterend glas-in-lood werk -, maar de tekst bestond uitsluitend uit gekwaak...

@Deerne > bij de collectclub van TNTPost hebben ze een setje Feijenoord kaarten met postzegels te koop. Ik weet natuurlijk niet of jij zelf een verstokte Ajax fan bent die uit principe niets van 'de tegenpartij' koopt.

Inderdaad: wie wat bewaart... Ik heb in mijn kaartenvoorraad enkele oude exemplaren zitten, sommige nog uit mijn lagere schooltijd; gekregen van een juf of meester bij het trakteren op mijn verjaardag. Zouden ze dat tegenwoordig nog steeds doen?

@Tine > je mag hier gerust je nesteldrang komen uitleven. Ik loop hopeloos achter met het huishouden sinds mijn hulp met 'rouwverlof' is.

Zijn de taarten bedoeld voor aanstaande zondag?
Haha, ben juist helemaal geen voetbalfan, maar ik woon dicht bij Amsterdam en had gedacht dat er in onze schoenenwinkel annex Ajaxfanshop wel een kaartje van de Arena te vinden zou zijn.

Bijna jarig Tine?
Terwijl ik druk bezig was met het schrijven van de kaartjes (ja, slordig, beetje laat) ontving ik een kaartje uit Finland. Met cupcakes. Lekkerrrr..

Wel een leuke vraag: voetbalstadions En leuk dat je er nog ééntje uit Shanghai had!

Naar het lege profiel gaat een (gratis) kaartje van Flow, met 2 Hawaiiaanse danseressen erop. Ik heb toch maar geschreven dat dit niet typisch Nederlands is Verder eindelijk eens de kaartjes, gemaakt in mijn wijk, gestuurd naar een paar mensen.
Later is nu
Ha, en terwijl ik m'n kaartje registreer, krijg ik een enthousiaste hurray uit Belarus.
Later is nu
Helleu!

@Dreamer, leuk een cupcake kaartje!! Ben gek op cupcakes:) En ook nog een hurray!!

@Deerne, jammer dat daar toch geen kaartje te vinden was. Ikzelf woon ook vlakbij Amsterdam maar wij hebben geen schoenenwinkel annex Ajaxfanshop. In ieder geval niet dat ik weet haha. En inderdaad bijna jarig!! De 28ste, verrassend he hihi!

@Neferisis, inderdaad de taarten zijn voor zondag.Maar ook voor morgen avond, vrijdag avond en zaterdag avond. Ik heb zon beetje de hele week verjaadag visite maar ik hoop dat die van morgen het leukst word:) Vandaar ook mijn nesteldrang haha. Een kaart van een eend, serieus,,, de wereld moet niet gekker worden haha!

Vandaag heel wat kaarten in de bus, daar komen ze:

UIt Duitsland een toeristen kaart

Uit Belarus een fauna of Belarus kaart met een vogeltje erop

Uit Nederland een lekkere taart

Uit Tjechie een hondje van Krtek volgens mij

Uit Litouwen een luchtballon boven Riga

Uit Duitsland een ijsberg

Op mn werk al twee verjaardagkaarten gekregen en marsepein, uitstekers en een kado bon van de Cook en Co!! Jaja super verwend dus vandaag!! Ben benieuwd wat morgen gaat brengen!!:) Weltuersten allemaal!
hee, die luchtballon boven Riga heb ik ook gekregen
Later is nu
Gisteren drie officials ontvangen, o.a. een zelfgemaakt exemplaar. De afzender van deze afbeelding vond het eindresultaat erg geslaagd, maar ik zou hem toch echt een fotocursus aanraden.

@Deerne > heeft jouw zoon een fijne dag gehad? Zelf ook nog iets leuks ondernomen in Amsterdam?

@BlijDM > al enig idee in welke richting je een opleiding wil gaan volgen?

Gepost: Manga naar Zuid-Korea, Inge Look naar Italië, iets religieus naar Hong Kong, toeristenkaart naar Luxemburg, ezels naar België, tulpen naar Letland en molens naar Oekraïne.

Nu snel doorwerken, kan ik straks met leesvoer buiten in de schaduw zitten. Vanavond de bbq aan en genieten van het mooie weer. Fijn weekend!
@Bdm: Waar mag je volgende kaartje naar toe?

@ Neferisis: Zoon was supermoe, maar heeft genoten en man en ik ook. We hebben lekker door de Jordaan geslenterd en op een terrasje geluncht.

De fotokaart dus maar niet bij je favorieten geplaatst?

Vandaag 2 mooie kaarten ontvangen. Jane Austen uit Engeland en Chinese opera uit Shanghai. Een Hollands polderlandschap is onderweg naar Hong Kong, Een nieuw "land" voor mij.

Fijn weekend!
Dit weekend 4 kaarten in de bus. Twee redelijk, één mwah met ook nog een afgeplakte achterkant en de vierde is dan dat ene juweeltje. Inderdaad doet dat de lege profielen, lege hurrays, expired kaarten e.d. weer voor een groot deel vergeten.

Ik heb ook al een keer naar die ladybirdkaarten gekeken. Je kunt zo leuk een specifieke kaart uitzoeken afhankelijk van de interesses en bezigheden van mensen. Maar aangezien mijn schoenendoos nog lang niet leeg is laat ik het bestellen maar even voorlopig.

@Peacy: Hoe gaat het met jou?

@Neferisis: En? Tot nu toe nog geen groep etterbakken daar in Portugal?

@el-spark: Ik snap dat ook niet zo goed dat men zich dan niet even afmeldt en de kaarten die nog binnen komen registreert. Kleine moeite lijkt mij. Het gebeurt de laatste tijd vaker lijkt wel.

@Blijdm: Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een bbl-plek en bij mij zo'n beetje dezelfde reacties. Helaas ben ik over de veertig en zit een bol-opleiding er voor mij niet meer in. We moeten de moed maar niet opgeven.

Het wil niet zo lukken met het mooie weer vandaag, het blijft hier grijs. Ik wilde met een boek in mijn hangmat gaan zitten maar daar is het nu te koud voor. Misschien dat ik nog wat nieuwe adressen ga aanvragen, ik loop er al zes op achter. Aangezien het een spannende week is i.v.m. een mogelijke nieuwe woning en een belastingdienst die daarvoor niet doet wat ie moet doen, moet ik mezelf maar even blijven afleiden.
Hier is het toch echt het zonnige zuiden. De parasol werd al vroeg uitgedraaid. Gisteren vijf officials ontvangen: een mwah, een oké en drie prima plaatjes. Helaas slechts eentje met een bijzondere tekst, maar toch een mooie vangst.

@Deerne > de Jordaan verveelt nooit, mijn pa is er geboren en getogen. Ik huur meestal een fiets op het station en cross dan heel de binnenstad door, maar ik 'moet' altijd even langs het voormalige huis van mijn grootouders.

@Indie > jammer, dat de hangmat vandaag geen optie is.

Een eventueel nieuwe woning klinkt inderdaad spannend. Kan de belastingdienst het niet leuker voor je maken?

Dochter heeft nog geen negatieve berichten verstuurd, was alleen vandaag heel lang op zoek naar een pinautomaat waar nog wat geld te halen viel. Kennelijk spekken de Nederlandse ex-scholieren de Portugese economie aanzienlijk.
@Neferisis: Nee en niet makkelijker ook. Gewoon een formulier aangevraagd 3 juni en dan krijg je 8 juni een brief dat als je deze na 1 juni nodig hebt dat je dan opnieuw moet aanvragen. En die snap ik dus niet. Slaat nergens op, maar het kan mij dus wel mij mijn woning kosten want het gaat nu te lang duren. De woningbouw gaat gewoon naar de volgende kandidaat. In Amsterdam, dus dan weet je het wel.

Net toch twee kaarten geschreven. Een Holland anno 2020 gaat naar Hong Kong en Edinburgh gaat naar Taiwan.
Oh en nu ik je toch hier tref, ken jij dit boek?

http://www.boekenwebsite. ... te-het-land-van-de-faraos

Ik heb het hier en ik denk dat jij hier meer interesse in hebt dan ik.
quote:lndie schreef op 09 juni 2013 @ 16:30:

Oh en nu ik je toch hier tref, ken jij dit boek?

http://www.boekenwebsite. ... te-het-land-van-de-faraos

Ik heb het hier en ik denk dat jij hier meer interesse in hebt dan ik.

Ja, dat ken ik. Het staat in mijn boekenkast, samen met nog zo'n honderd titels die over Egypte gaan.

Ambtelijke molens kunnen zo ergerlijk zijn. Flink balen als je daardoor een leuk huis moet mislopen.
Neferisis > Ik ga bedrijfs administrateur doen. Mbo 4.

Heb 13 juni op mijn verjaardag weer een sollicitatie gesprek... Hopelijk hebben ze daar een plekje dan!

Deerne > Heb er nog geen aangevraagd. Weet nog niet of ik dat deze week doe misschien wacht ik nog even tot ik er wat meer hurray's heb...

Indie > Welke richting zoek jij dan? of welke opleiding?
quote:Neferisis schreef op 07 juni 2013 @ 13:52:

Gisteren drie officials ontvangen, o.a. een zelfgemaakt exemplaar. De afzender van deze afbeelding vond het eindresultaat erg geslaagd, maar ik zou hem toch echt een fotocursus aanraden.

haha, bij mij is het precies andersom. Ik vind m'n foto's nooit goed genoeg voor een ansichtkaart. Mijn huisgenoten verklaren me voor gek en nu ook het vriendje van mn dochter en zíjn ouders.. Misschien moet ik het toch maar eens gaan overwegen
Later is nu
Inmiddels overigens 4 enthousiaste hurray's binnen, ook uit Duitsland , en ook een paar kaartjes. Ik kan dus weer 4 versturen.. maar zit in twijfel. Misschien woensdag.
Later is nu
Altijd leuk die enthousiaste hurray's.

Ik kaartje binnen vandaag... Jawel uit Sushiland!

Heel erg mooi kaartje en leuke tekst. Heb een heel erg uitgebreide hurray die kant op gedaan. En wenste mij een fijne verjaardag hihi!
Vandaag kaartje uit Nederland ontvangen een verjaardags kaartje omdat ik donderdag jarig ben. Wel een dubbel kaartje jammer... Met ballonnen en taart enz.
IK had een hurray uit Frankrijk "Thanks"

Man van veel woorden (maar van over de 8000 favorieten en een profiel waarop staat "kijk vooral bij m'n favorieten wat ik wil ontvangen")

Ik had gisteren een blije hurray uit Korea, die het leuk vond dat ik haar feliciteerde, ook al kwam het kaartje 2 dagen na haar verjaardag aan. Ik was de eerste die via pc
Later is nu
Is er al iets bekend over de postzegels?

Ik wil weer gaan bestellen bij PMK, maar met deze set heb ik ook lang gedaan, zou zonde zijn als ik uiteindelijk met zegels blijf zitten.
Vandaag komt de uitspraak over de postzegels las ik ergens.
Helleu!!

Zo mijn neus staat weer even jullie kant op! Heb de laatste tijd weer mooie kaartjes binnen gekregen! Ook minder mooie, zoals van de week een teddybeer met achterop alleen maar happy postcrossing. Zo jammer.. Een kaartje hoeft echt niet altijd bij mn profiel te passen maar het komt nog wel eens voor dat ze zo ontzettend de plank mis slaan. Ik vraag me dan wel eens af, zullen zo random een kaart pakken, happy postcrossing erop en hup in de brievenbus.. Vandaag verstuur ik 5 kaartjes, Estland, Nederland, Malaysie, Slovenie en Canada. Naar de gene die in Canada woont heb ik al eerder kaartjes gestuurd. Ik ken haar via de RR van het officiele forum. Ik heb van het weekend mn hele huis door gewerkt en ook mn kaarten eens netjes geordent.. Heb nu twee ladenkastjes staan waar alles inzitten. Vandaag ook nog nieuwe naamstickers besteld! Deze waren helemaal op! Er is op facebook een speciale pagina hiervoor.

Mn date is zoooooooo leuk! We hebben elkaar nu na het zwemmen nog twee keer gezien en het klikt nog steeds prima. Tis erg gezellig en we whats appen veel! En net nu er hier in NL een leuke gozer is ga ik naar Italie, oke ook niet vervelend want ben echt wel aan vakantie toe hoor. Morgen ochtend vlieg ik naar Napels waar ik verblijf bij mn oppaskindjes die daar zijn gaan wonen. Mocht ik Rome komen Neferisis.... Ik blijf weg tot dinsdag. Maar ik moet zooooo vroeg vliegen... Moet om kwart voor 5 al weg hier.. En ik ben al zoooo goed in opstaan.. NOT haha. Maar gaat vast goed komen!

Ik wens jullie alvast een heel fijn weekend! En tot volgende week! Ik zal aan jullie denken als ik met mn kont int zonnetje lig;)
Tine > Haha altijd leuk zijn helemaal hotel de botel van een persoon ;) LEUK LEUK!

En geniet van je vakantie! Des te leuker om ook terug te komen en weer een date te hebben met die leuke jongen/man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven