Enge man aan de deur

11-04-2013 20:26 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben vanavond alleen thuis. Prima, gebeurt vaker, no sweat. Nou werd er zojuist aan de deur gebeld, dus ik groet via de intercom. Geen antwoord. Hoor wel gestommel beneden.

Ik kijk uit het raam. Zie ik aan de overkant een hele enge (ja ik snap dat het subjectief is) man naar mijn raam turen.

Even later liep hij weg. Geloof niet dat hij me gezien heeft maar ik weet het niet zeker.

Nu weet ik dat er de laatste tijd rare dingen gebeuren hier en ik ben onlangs ook lastig gevallen vlakbij mijn voordeur. Woning naast ons staat momenteel leeg, man zei dat hij vage gasten rond heeft zien hangen.

EDIT net toen ik dit wilde posten hoorde ik gemorrel. Heb een paar keer het licht aan en uit gedaan om te laten weten dat er iemand thuis is. Ik wacht nu tot man thuis komt, zal niet al te laat zijn.

Hoe gaan criminelen te werk tegenwoordig?
Hè bah! Uitkijken
Euh zou je de politie niet even bellen of ze langsrijden ? Je kan natuurlijk ook een topic op het Viva forum aanmaken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Getver ik kan me voorstellen dat je dit eng vindt. Hopelijk komt je man gauw thuis.
Niet wachten op je man. Gewoon melding doen bij politie. Bel een vriend die meteen bij je langs kan komen.
He jakkes wat een enge gedachte! ik denk dat ze nooit iets proberen als ze weten dat je thuis bent...maar van thuis gaan is dan ook zo'n enge gedachte!

Wijkagent eens inschakelen dat ie eens wat vaker langs je huis rijdt?
Bel even 0900-8844, wel politie, geen spoed. Misschien kunnen ze een rondje extra rijden in jouw wijk.
Ja, ik zou gewoon de politie bellen om een melding te maken. Zal vast niks zijn, maar je weet het maar nooit. Ze worden steeds brutaler...
Echt, bel de politie even op het 0900 nummer. Uit eigen ervaring. Echt doen hoor! Iemand in de buurt die naar je toe kan komen?
quote:Enn schreef op 11 april 2013 @ 20:28:

Euh zou je de politie niet even bellen of ze langsrijden ? Je kan natuurlijk ook een topic op het Viva forum aanmaken.

Ik snap dat het fake overkomt, heb ook met telefoon in m'n hand gestaan maar wil ook geen aanstellerige muts zijn

Bedankt airecolette voor het nummer.
En waar hoorde je gemorrel? Aan je voordeur?
gewoon even bellen, heus.
Politie bellen!

Ik heb iets dergelijks ook wel eens aan de hand gehad, kreeg van de politie nog net niet op mijn donder dat ik pas na een half uur belde.
quote:avedon schreef op 11 april 2013 @ 20:32:

[...]

Ik snap dat het fake overkomt, heb ook met telefoon in m'n hand gestaan maar wil ook geen aanstellerige muts zijn

Bedankt airecolette voor het nummer.Het kwam eerlijk gezegd geen moment fake op mij over en ik zeg dus dat het handiger is om de telefoon niet alleen in de hand te hebben maar ook een nummer te drukken en aan het oor te zetten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
avedon;

Wel bellen hoor. Altijd bellen als er vreemde dingen gebeuren. De politie wil juist een beeld krijgen van dingen die in wijken/buurten gebeuren. Hoe krijgen ze dat? Juist, doordat mensen rare dingen melden. Dan kunnen ze daar op inspringen. Je stelt je niet aan.

Gewoon bellen.

Hvm
Woon je in een appartement? Aangezien je via de intercom reageerde... Ik zou me zeker dan niet echt snel zorgen maken..
Heb gebeld en het hele verhaal gedaan en signalement doorgegeven. Ze namen het serieus en gaan een wagen de wijk insturen. Als er schade is aan de voordeur moet ik aangifte doen, maar heb eigenlijk nog niet durven kijken.

Dank voor alle suggesties dames.

Geen appartementencomplex, gewoon een bovenwoning. Als je de voordeur openbreekt, sta je gelijk binnen.
quote:Cici28 schreef op 11 april 2013 @ 20:39:

Woon je in een appartement? Aangezien je via de intercom reageerde... Ik zou me zeker dan niet echt snel zorgen maken..Schijnveiligheid. Altijd bellen, want een appartement biedt echt geen extra veiligheid meer.
woah meiden, zojuist voordeur gecontroleerd Reed er net op dat moment een motoragent voorbij. Ik hoorde hem praten met iemand. Ik naar boven, door het raam gluren .... bleek het diezelfde vent!!!! Hing dus nog steeds hier rond!

Ik kon horen wat ze zeiden - vent had een of andere kutsmoes waarom hij hier had aangebeld

brrrrr

zo blij dat ik gebeld heb, dank jullie wwel
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 april 2013 @ 20:50:

[...]

Schijnveiligheid. Altijd bellen, want een appartement biedt echt geen extra veiligheid meer.

Tuurlijk wel. In appartementen wordt veel minder vaak ingebroken.

http://www.hjg.nl/n/952/83/appartement-of-woonhuis
Altijd de politie bellen als er iets vreemds lijkt te zijn.

Mijn wijkagent roept altijd dat zijn salaris niet voor niets betaald wordt door ons.

Zometeen kan de deurbel trouwens gaan, dat is dan de politie die even verslag komt uitbrengen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Goed dat je gebeld hebt!
Zodra het gaat schemeren communiceer ik vanuit mijn "gewone" woning ook via de intercom.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:avedon schreef op 11 april 2013 @ 20:52:

woah meiden, zojuist voordeur gecontroleerd Reed er net op dat moment een motoragent voorbij. Ik hoorde hem praten met iemand. Ik naar boven, door het raam gluren .... bleek het diezelfde vent!!!! Hing dus nog steeds hier rond!

Ik kon horen wat ze zeiden - vent had een of andere kutsmoes waarom hij hier had aangebeld

brrrrr

zo blij dat ik gebeld heb, dank jullie wwelAls je op het moment dat je dat ziet 112 belt en dat meldt, komt dat direct bij de agent in kwestie terecht, zo is mijn ervaring.
quote:Cici28 schreef op 11 april 2013 @ 20:54:

[...]

Tuurlijk wel. In appartementen wordt veel minder vaak ingebroken.

http://www.hjg.nl/n/952/83/appartement-of-woonhuisAls je een eigen voordeur op je verdieping hebt kan ik me daar iets bij voorstellen, dan moeten ze 2 deuren open zien te breken. Maar op een bovenwoning zonder deur bovenaan de trap? Dan staan ze na die ene deur beneden gelijk voor je neus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven