Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Em, ik heb ook wel een beetje een 'kinderlijke' smaak vrees ik... Hahahaha! Ik lust ook geen alcoholische dranken omdat ik ze allemaal bitter vind.

Ik had nog het sap van HP in huis, dus ik doe nu 75% Pom en 25% HP in een glas. En ik heb geen flauw idee of je een fles een glas of een theelepel per dag moet nemen om je innesteling te bevorderen. Maar ik heb dan ook nog nergens wetenschappelijke onderzoeken kunnen vinden (dubbelblind, gerandomiseerd en placebo-gecontroleerd) die bevestigen dat dit zou moeten werken. Maar zo langzamerhand ben ik natuurlijk bereid alles te proberen waar ik niet direct failliet aan ga.

En Zijaanzij, de één schrijft hier actiever mee dan de ander. Maar het is fijn als je regelmatig iets van je laat horen, zodat we je een beetje leren kennen. Ik begrijp dat het als nieuwkomer overweldigend kan zijn, want sommigen van ons schrijven hier al jaren. Maar ik weet nog dat het bij mij ook maaaaanden heeft geduurd voordat ik iedereen een beetje uit elkaar kon houden. Naar een meeting komen kan ook helpen. En je bent daar van harte welkom. De volgende meeting is op zaterdag 4 mei. De locatie staat nog niet helemaal vast, maar wordt tzt via de mail bekend gemaakt.
Goeie tip, ik kan het ook gaan mengen.
Hi Dames,

Hoe ist met iedereen?

E123? Hoe was de echo deze week? Ik hoop van harte dat alles goed is!

Emma, tja, lastig weer met die ovulatietesten, ik kan je daar niet bij helpen.. Ik gebruik ze nl niet! Maar sterkte en succes weer als je straks op 't bankje zit..

Zijaanzij, welkom!

Yezka, zoals gezegd wil ik er graag bij zijn op 4 mei.. Zal alles op alles zetten om mijn/onze vakantie erom heen te plannen..

Houston, hoe ist het met je?

Mila, neem idd gewoon alle tijd om lekker weer op je oude energieniveau terug te komen. En een klusproject kan heel fijn zijn, maar ik ben het na 16 maanden nu echt wel beu aan t worden.. (en dat terwijl ik gewoon een huurwoning heb) maar ja, ooit komt er wel een eind aan hoop ik ;)
Welkom Zijaanzij! Fijn, ben ik niet de nieuwste nieuwkomer meer :D.
WTF?
@ Yezka, twee zelfs! Ik ga vanavond een kaarsje voor je branden!

@ Zijaanzij, welkom hier! Ik ben zelf heel tevreden over Geertgen en als ik de keus opnieuw zou moeten maken, dan zou ik direct weer voor deze kliniek gaan. Van de BAMmers die ik in real life ken, weet ik ook dat deze allemaal blij zijn/waren met Geertgen. De meesten hier op het Vivaforum die negatief zijn over GG hebben het over verhalen, die zij niet zelf ervaren hebben. Persoonlijk kijk ik daar anders tegenaan en ben ik GG juist dankbaar, maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
Net getest; negatief. Ik ben dus helemaal blij!!! Dan is hij morgenochtend positief en ben ik gewoon netjes optijd in het ziekenhuis vrijdag.

Mevrouwr, hoe ging dat bij jou ook alweer dat je geen ovulatietesten gebruikt? Je hebt het vast al eens geschreven, maar ik weet het niet meer.
quote:zoeter schreef op 10 april 2013 @ 19:26:

@ Yezka, twee zelfs! Ik ga vanavond een kaarsje voor je branden!

@ Zijaanzij, welkom hier! Ik ben zelf heel tevreden over Geertgen en als ik de keus opnieuw zou moeten maken, dan zou ik direct weer voor deze kliniek gaan. Van de BAMmers die ik in real life ken, weet ik ook dat deze allemaal blij zijn/waren met Geertgen. De meesten hier op het Vivaforum die negatief zijn over GG hebben het over verhalen, die zij niet zelf ervaren hebben. Persoonlijk kijk ik daar anders tegenaan en ben ik GG juist dankbaar, maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Eens! Voor mij geldt dat in ieder geval. Ik geef het toe. Het is puur gevoelsmatig eigenlijk, dus laat je vooral niet door mij leiden zijaanzij!

(en misschien moet ik proberen mijn vooroordelen wat aan te passen )

@Emma, fingers crossed voor morgen en vrijdag!
Heel fijn Emma! Ik ga voor je duimen dat t raak is.

Uhm sorry allemaal, maar ik heb gisteren met vriendinnen een weekendje Centerparks geboekt. Jippie!!! Maar jullie raden het al, precies het weekend van 3 mei. Sorry ik kan dus niet dat weekend op de meet komen.
Emma,

ik laat altijd op dag 8 een 1e echo maken, dit omdat ik een relatief korte cyclus heb en de ovulatietesten bij mij pas veel te laat een goede werking gaven.

Vandaar dat het bij GG de voorkeur had om via echos mijn eisprong te bepalen (waarvoor ik wel pregnyl spuit)

En ik ben in de luxepositie dat ik deze echos bij mijn eigen gyn mag laten maken hier in Zeeland.

Fijn dat jij op tijd bent. Succes vrijdag!

Zoeter, jammer dat je er niet bij kunt zijn op de meet, maar wel erg veel plezier gewenst met je vriendinnen in Centerparks.. gaat je dochter ook mee?

Zijaanzij, ik ben ook erg te spreken over GG. Zijn daar heel erg flexibel, meelevend. Je bent absoluut geen nummer voor ze en ik vind het fijn dat je er altijd de tijd hebt om alle vragen te stellen.

Maar de keus is echt zeer persoonlijk, zo was ik ook aangemeld bij kidcentrum in Amsterdam, maar die zijn slecht bereikbaar (enkel mail) en voelt niet goed!

mijn advies, ga bij beide op gesprek en kijk wat voor jou goed voelt.. Succes
@mevrouw R;baaaaaaalen meis maar vol goede moed op naar de volgende ronde!

@Emma;top,suc6 vrijdag!

@Zoeter;jammer!!! Maar leuk nl!

@Yezka;hoe voel je je?

@Zij aan zij;idd is de wachttijd bij het MCK wel langer (10maanden na bijwonen voorlichtingsbijeenkomst en retourneren inschrijfformulieren) en alleen als je binnen het postcodegebied valt.. maar als je gebruik maakt van deense donoren kun je er eerder terecht..Geertgen hoor ik wisselende verhalen over, overigens ook op het forum door ervaringsdeskundigen maar ik ben er nooit geweest. MCK is erg 'klinisch' maar behaalt zeer goede resultaten..tja..Ik zou zelf ook kijken naar de reisafstand daarnaast (zit wel een groot verschil tussen). Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak bij het MCK ben geweest en het blijft als je er stil bij staat een aparte situatie maar ik ben ook wel een heel nuchter type . Het blijft nl een kliniek

Maar goed jullie hebben steun aan elkaar

@Tammy;hoe gaat het?

Toen jullie begonnen met de ovulatietesten, moesten jullie toen ook op dag 10 beginnen -zo vroeg..-
quote:zoeter schreef op 10 april 2013 @ 21:33:

Uhm sorry allemaal, maar ik heb gisteren met vriendinnen een weekendje Centerparks geboekt. Jippie!!! Maar jullie raden het al, precies het weekend van 3 mei. Sorry ik kan dus niet dat weekend op de meet komen.

Dat klinkt gezellig!

En ik heb de datumprikker nog maar eens bestudeerd... En we hebben nu drie data dat bijna iedereen kan.

Zou het misschien een idee zijn dat we zaterdag 4 mei afspreken in dezelfde stad als de vorige keer en daarvoor al, op zaterdag 20 april een meet houden in het westen? (Ik wil de steden niet hier noemen omdat we niet zitten te wachten op raar bezoek, maar ze staan in de datumplanner genoemd).

Volgens mij klopt het dan ook met degenen die een voorkeursstad hebben aangegeven.
Mevrouwr, wat fijn dat je die echo's mag doen in je eigen woonplaats. In Utrecht zeggen ze dat ze de eisprong niet kunnen bepalen met echo's , alleen met bloed prikken.

Maar gelukkig had ik vanmorgen een positieve test.

Balen dat je weer ongesteld bent geworden! Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk!

Zoeter, jammer dat je niet bij de meeting kunt zijn, maar veel plezier met je vriendinnen. Ook leuk!!

Tessado, ik begon altijd te testen op dag 13, maar ik heb nu al 2 keer op dag 12 een positieve test gehad, dus nu begin ik op dag 10 te testen en meestal heb ik op dag 15 een positieve test.

Succes met testen!!!
Hé Emma, had je dit al gezien?!

http://www.rtl.nl/compone ... n-slikken-met-een-gel.xml
@Yezka..huuuh..nu snap ik het ws niet meer 2 meets in 2 weken?

En de eerste al a.s. zaterdag? Dan werk ik ws (heb deze vrij gevraagd..)..of bedoel je dat deze voor de 'westerlingen' is...?

Confused..

Gavia en Emma dat testen... bij een cyclus van 30 dagen bijvoorbeeld op dag 13 beginnen volgens CB. Ik ben overigens begonnen met de dure smile variant..om even het streepjesgedoe te vermijden

Emma;slikse..ehmja dit klinkt wel erg ;-P
@Emma dag 14,15 komt bij mij het dichtst in de buurt
quote:Yezka schreef op 11 april 2013 @ 21:49:

Hé Emma, had je dit al gezien?!

http://www.rtl.nl/compone ... n-slikken-met-een-gel.xml

Ja! Maar dat durf ik niet, want die tabletten worden er niet kleiner van. Het is psychisch. Ik slik nu de foliumzuur met vla en dat gaat heel goed.

Straks naar Utrecht. Normaal voel ik me geweldig dat ik weer mag. Nu ben ik wat somber opgestaan. Ik vind het nu wat zwaar worden, omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken.
Hi dames, ik ben gisteren naar het MCK geweest. Toch weer met een beetje knikkende knietjes. Zou ik door mogen? De ene keer dacht ik ja natuurlijk waarom niet, maar een andere dag dacht ik het tegenovergestelde. Ouder, een eierstok die ook nog eens lastig bijna buiten bereik van de naald ligt. Maar gelukkig was ze heel positief en kan ik door. Nu afwachten op de ongesteldheid vandaag of morgen en dan weer beginnen.

Als ik nog iets mag toevoegen aan het granaatappel 'gesprek', ik at altijd de granaatappelpitjes. Deze kun je in een bakje kopen bij de AH (je vind ze in de bak bij de bakjes ananas) voor 2 euro (nu zijn ze in de aanbieding, 1,50). Ze zitten vol vitamine C, antioxidanten en superbelangrijk vitamine E voor de innesteling. Ik meng een paar theelepels door de yoghurt, activia of salade.

Emma, heel veel succes vandaag! Iedere maand, elk eitje is een kans. Juist in de maand dat ik wilde overslaan, ben ik toch gegaan en bleek ik later zwanger! Lekker leuke dingen doen, die je blij maken en heerlijk van de zon genieten! Dat helpt vast!

Zijaanzij, welkom hier en veel succes bij het maken van je kliniek keuze. Ik ben tevreden met het MCK.
Emma ik had dat ook de laatste keer, wat ook nog eens de 10e keer was, ik had de moed opgegeven maar vandaag zat ik daar weer en had ik een super mooie echo! Was ook heel raar om te beseffen dat ik daar nu voor het laatst was, werd gewoon emotioneel toen ik wegging.

Yezka wat een mooi plaatje! Hoe gaat het nu?

Ik voel me goed, helemaal gelukkig nu, was de afgelopen weken erg onzeker, heel bang dat het mis zou gaan en bewust zo min mogelijk op internet gezeten en forums bezocht. Maar de echo zag er heel mooi uit, het wordt nu ook een stuk echter nu ik het gezien heb.

Sillie hoe gaat het met jou? Jij had toch donorinformatie meegekregen toen je voor de echo was geweest in het UMC? Ik heb er vandaag naar gevraagd maar deze gyn wist er niet zoveel vanaf en zou het navragen, ik wil natuurlijk voor mn kindje wel alles op orde hebben.

Ik hoop zo dat jullie allemaal snel volgen! En wat leuk allemaal nieuwe meiden op het forum.
Emma, kan me je gevoel goed voorstellen! Maar goed dat je wel gegaan bent! Hogelijk ging het goed! Sterkte de komende weken weer...

E123, wat fijn dat je echo er goed uit zag! Verstandig ook soms om ff wat minder online te zijn! Ik hoop dat je nu lekker kunt gaan genieten...

Tammy, op naar je ongesteldheid dan maar :-) fijn dat je zo weer kunt beginnen.. succes.. p

Ik wens iedereen een heel fijn weekend! :-)
e123, gefeliciteerd met de goede echo! Was jij er rond 10.30/11.00 uur?

En hoever ben je nu precies?

Heb je klachten of gaat het goed?

Tammy, jij ook weer heel veel succes!

Ik mag de volgende menstruatie bloed prikken op FSH. Moet in Utrecht (ik heb een labformulier), maar ik ga aan mijn huisarts vragen of hij een lab.briefje schrijft, zodat ik hier om de hoek kan prikken. Dan vraag ik zelf de uitslag wel op. Zullen ze niet blij mee zijn, maar het gaat toch om mij

Ik ben voor het eerst vergeten te vragen hoeveel zaadjes het zijn. Misschien wel een teken

Oh ja en ik kocht net toch alvast een zwangerschaptest bij kruidvat, vroeg die vrouw of ik nog vragen heb over de zwangerschapstest en zei dat ik de bijsluiter goed door moest lezen. Echt irritant! Je zou maar een 16-jaige zijn die dat vol schaamte koopt.

Fijn weekend!!
Oh ja en ik kocht net toch alvast een zwangerschaptest bij kruidvat, vroeg die vrouw of ik nog vragen heb over de zwangerschapstest en zei dat ik de bijsluiter goed door moest lezen. Echt irritant! Je zou maar een 16-jaige zijn die dat vol schaamte koopt.

Maar wat zou het veel 'kan ik zwanger zijn' topics schelen als iedereen de gebruiksaanwijzing zou lezen!
Ik lees en ik LEEF nog elke dag mee. Want ik weet heel goed dat ik er vrij makkelijk van af ben gekomen. Zondag ben ik 31 weken zwanger. Dus het terugtellen zit al niet meer in de dubbele cijfers ;)

Alles verloopt heel goed alleen het wordt nu allemaal een klein beetje zwaarder. Ook ligt de baby al van ongeveer 20 weken af heel erg laag. Dit drukt heel erg op mijn bekken en ook mijn blaas heeft het enorm te voorduren.

@e123 Fijn dat de echo goed was. Als het goed is heb je vandaag ook een envelop gekregen. In die envelop zaten 2 brieven. De ene brief moet je na de bevalling terugsturen. Hierin geef je wat bevallingsantwoorden. De andere brief geeft je informatie over gang van zaken omtrent de Wet Donorgegevens Kunstmatige Bevruchting. Of te wel hoe je later de gegevens kunt opvragen.

Alle nieuwe mensen van harte welkom!

Voor iedereen..... voor alle moeilijke, mooie en spannende momenten!
Hallo dames,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Triviality, 37 jaar. Woon in het buitenland maar ga deze zomer terug naar Nederland om mijn kinderwens te proberen te vervullen.

Ik heb een paar vraagjes voor jullie. Op welke gronden hebben jullie je ingeschreven bij een bepaalde kliniek of ziekenhuis? Heeft dat te maken met vestiging of wachtlijst? Weten jullie waar momenteel de kortste wachtlijst is?

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

Groetjes!
quote:tammywynet schreef op 12 april 2013 @ 10:57:

Als ik nog iets mag toevoegen aan het granaatappel 'gesprek', ik at altijd de granaatappelpitjes. Deze kun je in een bakje kopen bij de AH (je vind ze in de bak bij de bakjes ananas) voor 2 euro (nu zijn ze in de aanbieding, 1,50). Ze zitten vol vitamine C, antioxidanten en superbelangrijk vitamine E voor de innesteling. Ik meng een paar theelepels door de yoghurt, activia of salade.

Bedankt voor de tip. Ik heb ze net gekocht.
Silly, succes met de laatste loodjes!!

Triviality, welkom! Ik heb me ingeschreven daar waar de wachtlijst het kortst was. Dat was Utrecht, ik kon na 2 maanden al op gesprek komen.

Je kunt trouwens nu al bellen om je in te laten schrijven. Scheelt voor jou weer een paar maandjes.

Ik denk dat in Utrecht de wachtlijst nog het minst lang is. Op dit moment ongeveer 1/2 tot 1 jaar als je drager bent van CMV (dat is een virus) en als je geen drager bent 1 tot 1,5 jaar.

En dan heb je Geertgen nog. Bij wederkeringheid is de wachtlijst niet zo lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven