Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
He wondertje, balen dat niet gelukt is deze ronde met je! Sterkte weer met opladen voor een nieuwe poging!
Wondertje, wat jammer dat je weer ongesteld bent geworden.. Dus nu naar de volgende stap. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heb je er een beetje vertrouwen in?

Wel opvallend dat zowel jij als Tammy als ik een heel verschillend schema hebben. Dat viel me bij de Prikbitches ook al op.

En wat betreft foliumzuur: niet stoppen hoor! Ik ben gestopt met de 5mg tabletjes die ik via de apotheek kreeg. Maar ik slik nog gewoon 0,5 via een multi voor zwangeren. Ik kreeg hoger gedoseerd omdat ik een fors tekort had. Nu dus niet meer.

En het is altijd opletten als je supplementen combineert. Als je al een multi (voor zwangeren) slikt waar magnesium in zit, is het misschien geen goed idee om zonder overleg met een arts nog magnesium bij te slikken.
Wondertje

Ik hoop dat ICSI voor een mooie baby zorgt. Hou je ons op de hoogte van wat je allemaal moet doen? Vind ik wel interessant (net als de IVF van Yezka).

Ik heb vanmiddag weer een afspraak bij de acupuncturiste, dus ik zal haar vragen over de magnesium.

Mila, fijn dat je alles weer wat positiever ziet.

Abusu, leuk dat je tante zo enthousiast was!!
Yezka goed dat je me zegt niet te stoppen.. ging wat twijfelen door jouw verhaal. Wil de ganaatappelsap van Pom wel gaan bestellen. Dat kan geen kwaad lijkt mij. Goed voor innestelling lees ik op internet.

Emma , ga jullie zeker op de hoogte houden.. al wil ik wel iets meer afstand om er niet teveel mee bezig te zijn.

Zie er op dit moment nog niet erg tegenop. Het moet gewoon, nieuwe kansen en ik wil er compleet positief voor gaan! Enige is dat ik wel bang ben dat er iets uit komt waarom het niet lukt..
Goedemorgen allemaal!

Yezka, wat spannend. Ik ga voor je duimen de komende weken!

Abusu, welkom! Ik sta ook nog in fase 1 en lees veel mee, schrijf nog iets minder. Dat komt vooral omdat het wachten soms best wel lang duurt en dan helpt het voor mij om er juist even niet mee bezig te zijn en het komt ook doordat ik zelf in deze fase vaak weinig te melden heb. Ik mag overigens bijna naar fase 2!

CF (en Vynil), grappig om een topic te lezen over welke dag vrij te nemen! Ik ben ook van plan om tegen die tijd 4 dagen te gaan werken (en ja dat lijkt me soms ook verdomd moeilijk, maar er is niet heel veel keus) maar door deze topics weet ik alvast welke dag ik in gedachte neem (en nee dat is niet de woensdag, want dat is in onderwijs weer niet zo handig, vind ik)

En ik ben weer alive and kicking, ben echt flink geveld geweest door een griepje. :( Man wat voelde ik me beroerd.

Als ik dan even terug kom op dat eenzaam voelen/sociaal netwerk, waar ik het laatst over had. Dan had ik nu echt zo'n ervaring dat ik dacht: als ik nu een kind zou hebben zou ik iedereen inschakelen met de vraag of ze op kunnen passen. Ik kon echt NIETS meer. Ja liggen en af en toe het bed uit sprinten (ik zal jullie de details besparen)

En heb ook ervaren dat je dus gewoon het lef moet hebben om mensen te vragen iets voor je te doen en dan doen ze het echt wel. Uit zichzelf hebben mensen (denk ik) niet zo snel door dat als je alleen bent het best wel eens voorkomt dat je hulp nodig heb voor simpele dingen als boodschappen doen als je ziek bent

Ik vond het wel fijn herkenning hier te vinden in dat eenzame gevoel. Vooral CF's verwoording is me bij gebleven. 'Uiteindelijk zeg je iedereen gedag en ben je weer alleen.' Ik kan kwam er toevallig met een vriendin op en die herkende dat gevoel ook (los van het krijgen van kinderen) Na vakanties bijvoorbeeld.

Dus note to ourselves: communicatie! Zoals Yezka mooi dat mailtje had gestuurd aan haar vrienden en familie.

Mila, goed hier weer af en toe van je te lezen. Doe rustig aan en doe vooral wat goed voelt!

@ iedereen die het nodig heeft: hoop houden! Keep fighting!
Wondertje, lees nu trouwens je aanvulling betreffende icsi.. spannende tijden worden het!

Hoop dat het een mooi resultaat geeft, snap de angst dat er iets gevonden word, maar probeer positief te blijven en idd er met open gedachten in staan..

Heel veel succes!
Ik heb nog even een vraag over ovulatietesten.

Ik was even aan het kijken op internet, moet nog iets aanvullen waardoor ik korting krijg, dus was op zoek naar een artikel dat ik toch nog nodig heb.

Nu kom ik 3 Clearblue artikelen tegen en ik vraag me nu dus af of er verschil in zit, want in de prijzen zitten wel verschillen.

http://www.bol.com/nl/p/c ... tietest/9200000005138905/

http://www.bol.com/nl/p/c ... tietest/9200000005138903/

http://www.bol.com/nl/p/c ... tietest/9200000005138909/

Die per 20 stuks zijn in verhouding zoveel goedkoper, dat ik bijna ga twijfelen of het dan een soort aanvulling is, dat je daar nog iets anders bij nodig hebt. Of is dit wat ik nodig heb?

Maar die van 7 stuks lijken mij dus hetzelfde, maar schelen een paar euro in prijs.

Wie kan helpen?

(Ze hebben overigens ook nog goedkopere (http://www.bol.com/nl/p/t ... -testen/9200000005138931/)

Daarbij kom je omgerekend op dezelfde prijs als de 20 stuks van CB, maar dan kan ik dit geval toch beter CB nemen ivm de duidelijkheid?)
Even een korte reactie want ik mag zo fijn weer werken (met kramp>niet alleen van mijn collega ), iets over 16u thuis wasmachine, afwasmachine aan gestofzuigd, gegeten, kattenbak wc gesopt, koffie gezet, make-up bijgewerkt, tas ingepakt, gemaild en bij de buuf geweest..Me hero of me adhd

Baaaalen wondertje! Suc6 and keep us posted!

Yezka; ik ga voor de 2

Gavia;CB is heel betrouwbaar en makkelijk voor ons starters schijnt..suc6!

Emma;thanks en Abusu ook, huisarts heeft zijn excuus aangeboden en wist net zoveel als 'ons' en de apotheek was in shock maar ik mag doorgaan dus>met iui< en ik sta nu geregistreerd

Suffe bende...
Gavia en Tessado, via deze link zijn de testen het goedkoopst, ik bestel ze hier altijd: http://www.e-condooms.nl/merk/clearblue

Goed dat je er achteraan bent gegaan Tessado!

Wanneer verwacht je je eisprong?

Ik ben weer bij de acupuncturist geweest. Er was me al eerder geadviseerd maar 1 beker melk o.i.d. te drinken per dag en nu had ik gevraagd waarom dat was. Ik drink er het liefst wel 2 of 3. Het is dat melk veel slijmvorming geeft en dat houdt de goede bloeddoorstroming weer tegen en een goede doorstroming is juist zo belangrijk bij zwanger worden.

Ook gevraagd of ik beter aan de magnesium kon gaan, maar ze zei dat ik beter een multivitamine kon nemen waar ook magnesium in zit. Je moet namelijk niet een te hoge dosis magnesium binnen krijgen.

Weten jullie toevallig een goede multivitamine die goed doorslikbaar is? Dus niet van die joekels?

En verder gevraagd over mijn FSH (follikel stimulerend hormoon) dat was een jaar geleden dus 7,1 bij mij en de acupuncturist vindt dat erg hoog (boven de 7 is echt wel hoog). Ze adviseert mij dit opnieuw te laten prikken (op 2e of 3e dag van de menstruatie) dus dat ga ik navragen eind van de week als ik toch die kant op moet voor mijn 10e inseminatie.

Niet komende maandag maar de maandag daarop moet ik weer terugkomen bij haar, dan is het hopelijk bevruchte eitje ingenesteld en helpt ze dat te bevorderen.

Ik hoop dat ik het de komende keer een beetje los kan laten.
anoniem_158060 wijzigde dit bericht op 08-04-2013 21:59
Reden: even foutjes verbeteren
% gewijzigd
Ik word zo ontzettend doodmoe van die mutsen die zwanger worden door de pil heen en er vervolgens niet op zitten te wachten

En verdrietig...
Waar zit de any-key?
@Emma;thanks ga er even kijken! Heb al CB testen via MCK, proberen vanaf donderdag te testen dag 10 maar goed dat kun je tot dag 21 nl...zie NYC..

Lopen we straks gelijk Ben wel erg benieuwd hoe het gaat, lekker klinisch allemaal nog steeds krampen en grrr%#@*arm dus een goed begin. Volgens de ha heeft dit geen effect op de eicel..hmm

Komt goed.

@Yezka;lekker aan het relaxen?

@Gavia; spaaaaannnend he?! Wauw!

@ Houston;ik ook doodziek..

Gisteren huilde mijn collega van 50 nog omdat zij geen kids heeft, geen man ai...Vanavond 2e insluiper betrapt..wat n topbaan..

Trust allemaal !
Ik ben van t bankje af...

Gelukkig kan ik me uitleven op de vloerbedekking van de trap afhalen :-) en proberen om me weer op te laden voor de volgende ronde!

Ik weet dat ik nog maar relatief kort bezig ben, dit was de 6e IUI pas, maar heb even een lekkere dip!
Hoi dames,

Graag lees en klets ik ook mee op jullie forum.

Wij zijn twee meiden (verloofd) en hebben een kinderwens. Momenteel zijn de bij Leiderdorp (MCK) en het Geertgen geweest voor voorlichting. We twijfelen ontzettend tussen beide klinieken. Ik heb onlangs gehoord dat ik niet mag doneren, maar wij mogen hoogstwaarschijnlijk wel door in het traject (dit horen we eind april), als we uiteindelijk voor het Geertgen kiezen. Wij willen graag zwanger worden vanaf september '13. Als we voor het MCK kiezen dan is het natuurlijk de vraag of je dan al aan de beurt bent (denk het niet)... de wachttijd daar is momenteel 1 jaar, en we hebben daar nog geen intake gehad.

Hadden jullie er ook last van dat het moeilijk is om te kiezen welke kliniek je wil? En op basis waarvan hebben jullie uiteindelijk gekozen?
Welkom Zijaanzij,

Ik heb uiteindelijk gekozen voor het ziekenhuis waar ik het snelst aan de beurt was én waar ik me goed bij voelde.

Als ik de keuze had zou ik waarschijnlijk niet voor Geertgen kiezen, maar dat is gebaseerd op gevoel en verhalen hier en niet op eigen ervaring.

@Houston, het is idd vreemd en te triest voor woorden af en toe. Ik hou er rekening mee dat een aantal van die topics niet waar zijn. Soms is het echt té onmogelijk.

@mevrouwR,

@ Emma, ik wens je heel veel rust toe en succes bij je eerstvolgende afspraak in het UMCU.

Ik heb toch nog even een ovulatietestenvraagje, aangezien het niet heel goedkoop is om die dingen maar bij de vleet te kopen.

CB heeft een test met 7 strips en een test met 20 strips. Ik heb die met 20 strips aangeschaft, ik dacht, een voordeelverpakking. Maar nu staat er op het doosje: 'Voor 1 maand'. En 'om je twee meest vruchtbare dagen te vinden'. Nou kan ik heel dom zijn hoor, maar is het echt nodig om met een redelijk normale cyclus 20 dagen te testen? Kan ik die strips niet bewaren voor een volgende cyclus? Ik durf het doosje niet open te maken, bang dat ik het niet meer kan ruilen en op de website van CB vind ik ook geen duidelijkheid.

Wie o wie weet dit?
Wow, wat is er weer veel geschreven!

Allereerst: Welkom Zijaanzij! Kan ik je in de OP zetten, zodat wij kunnen onthouden wie je bent? En met welke gegevens wil je dat?

Gavia: Natuurlijk kun je er langer mee doen! De staafjes zijn individueel verpakt, dus langer houdbaar. CB is al duur genoeg..

MevrouwR..... Wat k*t zeg. En was dit echt je 6de poging alweer?! Wat gaat dat hard zeg. Goed dat je afleiding hebt, maar tenminste 1 dag gewoon medelijden met jezelf moet ook kunnen hoor!

Tessado, hoe gaat het nou met jou? Alweer een beetje opgeknapt. En goed dat je contact hebt opgenomen over die Diclo!

Houston: Ik ook...

Emma, ik weet geen multi die klein is. Maar Orthica heeft gelcapsules voor zwangere vrouwen. Als je die 24 uur van te voren uit het potje haalt (en in een schaaltje legt ofzo), worden ze een beetje zacht en makkelijk door te slikken. Misschien heb je daar iets aan? Hier zie je de ingrediëntenlijst:

http://www.online-drogist.nu/orthica-prena-fem-60sft

En anders vragen bij de Tuinen of The Vitamin Store?

Wondertje, ik drink ook granaatappelsap! Maar die van Pom vond ik wel een beetje bitter. Nu heb ik die van Healthy People (granaatappel/framboos) en die vind ik erg lekker. Nu maak hopen dat het werkt....

Je schrijft ook:

Zie er op dit moment nog niet erg tegenop. Het moet gewoon, nieuwe kansen en ik wil er compleet positief voor gaan! Enige is dat ik wel bang ben dat er iets uit komt waarom het niet lukt..

Wat zou dat kunnen zijn? Dat je eitjes gewoon niet goed zijn, omdat ze in het lab niet bevruchten? (Is het enige dat ik kan bedenken).
Yezka: lijkt me een mooi verblijf voor je twee embryootjes! Daar moeten ze het toch wel een maandje of 8,5 kunnen uithouden!

Wondertje en mevrouwr, echt balen meiden! Even jezelf verwennen en dan vol goede moed weer verder... Dikke

Gavia fijn dat je weer opgeknapt bent! Geen verstand van die testen, sorry, maar lijkt me toch ook dat als je een regelmatige cyclus hebt je er geen 20 nodig hebt om een sprong te vinden...? En doe je ook aan temperaturen? Dat geeft mij een heel goed beeld van mijn cyclus.

Houston ik herken je ergernis :(

Zijaanzij, welkom! Wie van jullie wil er zwanger gaan worden? Of allebei?

Tessado ik word al moe als ik alleen al lees wat jij in een uurtje uitvoert

Maar mijn energieniveau is nog niet de oude merk ik, ik doe nog maar rustig aan. En neem nog wat chocolade...
Mevrouwr, sh*t zeg! Sterkte hoor!

Zijaanzij, welkom! Ik had er eerst op gelet welk ziekenhuis het dichts bij was (voor mij Arnhem) en toen ik hoorde dat Utrecht open was gegaan voor alleenstaanden heb ik me daar laten inschrijven. De wachttijd bedroeg toen maar 2 maanden.

Ik heb verder geen tips waar je voor moet kiezen. Er is 1 ziekenhuis/kliniek die alleen maar via de mail werkt (afspraken maken) dat lijkt mij heel irritant (maar welke dat is....?).

Yezka, wow wat zit er veel in die gelcapsules!

Toevallig was ik vanmorgen bij Action en daar kwam ik bruistabletten tegen met Calcium (320mg), Magnesuim (150mg) en Vitamine D3 (5ug). Koste 1 euro nogwat.

Ik probeer het gewoon een maand.
Bruistabletten zijn idd nog handiger! (Totaal niet aan gedacht...)
Oh, en vanmiddag in de supermarkt nog maar eens de verschillende merken granaatappelsap vergeleken, Wondertje.

En ik die van HP (die ik dus had) zit maar 15% granaatappelsap en in die van Pom (die jij hebt gekocht) 100%.... Dus ik heb die toch ook maar meegenomen. Dan maar bitter.
Kun je dat in de supermarkt kopen? Ik zag het niet staan bij AH.
Ik heb Pom afgelopen zomer bij de AH gekocht. Het staat bij de gekoelde sappen in een fles die uit 3 gestapelde bollen bestaat.
Misschien gek, maar ik zou dan weer niet voor die hele goedkope multi's gaan. Heb altijd het idee dat daar veel meer mee 'geknoeid' is. Visolie bijvoorbeeld wil ik zo zuiver mogelijk. Eigenlijk koop ik mijn supplementen alleen bij de natuurwinkel (of in de toekomst bij een betrouwbare medeforumster). Of is dit nou overdreven? Wat is er trouwens goed aan granaatappel?
Waar zit de any-key?
@Gavia: Nu ben ik toch wel benieuwd naar de verhalen die er voor zou zorgen dat jij, als je de keuze had, niet naar het GG zou gaan

@Yezka: Ja leuk! Er mag staan: lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13

@Mila_ en de rest: Ik ga als eerste zwanger worden want ik ben iets ouder dan mijn vriendin (ben eind twintig). In onze vrouwelijke lijn komt helaas vroege overgang voor. Zowel mijn moeder als mijn oma zijn voor hun 40ste in de overgang komen (niet suuuuper vroeg, maar toch). Ik wil dus niet heel lang meer wachten.

@emma77emma: Jeetje, 2 maanden maar. Dat is fijn zeg. Op welk punt in het traject zit je nu? (sorry, moet alles nog bijlezen haha)

Gisteren hebben we nog even gesproken met een lesbisch stel dat via MCK vorige maand een prachtige dochter hebben gekregen. Zij zijn tevreden over het MCK maar gaven ook aan dat alles zo spoedig is verlopen, dat ze ook weinig te klagen hadden.

Hebben anderen hier (positieve danwel negatieve) ervaring met het Geertgen?

Klets iedereen die op de lijst staat hier redelijk actief mee? Ik zal de eerste tijd wel wat moeite hebben iedereens verhaal te kennen en de dames uit elkaar te houden *bloos*
Zijaanzij, je moet er nog even inkomen, we begrijpen wel dat je niet op de hoogte bent van alles.

Ik krijg morgen of vrijdag mijn 10e inseminatie alweer. Na de 7e poging was ik zwanger, maar dat eindigde in een miskraam.

Hopelijk gaat het voor jou wat sneller.

Yezka, ik heb de sap gevonden. 3,75 voor een smerig drankje, het is toch wat he?

Hoeveel drink je daarvan? Een heel glas per dag of een halfje?

EDIT: net een slok gehad, het valt reuze mee.

Vanmorgen getest, het streepje is al wat donkerder, maar nog niet donker genoeg.

Straks nog een keer testen.
Pfff... Clearblue is negatief, maar het streepje op die test vind ik best al wel donker. Ik ben bang dat hij vanavond pas positief is.

Wat zouden jullie doen? Toch een afspraak maken voor morgen? (eind van de ochtend).

Anders kan ik vrijdagochtend pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven