Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Sillie thnx, ik ben denk ik te nieuwsgierig, weet tenslotte alleen maar kleur haar, ogen en de bloedgroep van de donor, had stiekem gehoopt op iets meer info. Maar dat komt volgend jaar wel als kindje er is. Had eerlijk gezegd nog niet heel goed naar de envelop gekeken, dom ik weet het ;)

Ga je al bijna met verlof? Alles al klaar voor de komst van je baby?

Welkom Triviality, ik had me ingeschreven in Arnhem en Amsterdam, 2 maanden later hoorde ik dat Utrecht ook weer kon, voordeel dat het voor mij dichtbij is en dat ze daar de kortste wachtlijst hebben, bij de andere 2 kreeg ik pas een oproep toen ik al gestart was met de inseminaties in Utrecht. Nu ging het bij mij ook wel heel snel, in december gebeld, februari eerste afspraak en in mei gestart.

Emma misschien heb ik je wel weg zien lopen, ik was er rond 11 uur, wilde bijna nog vragen of jij het was maar ja staat ook een beetje raar als je het niet bent, ben jij Emma van het Viva forum? Ik ben nu 8 weken zwanger en voel me best goed wel wat moe (ga heel vroeg naar bed) en lusteloos, af en toe wat last van mn maag maar niets waar ik ernstig last van heb, valt me erg mee, moest er psychisch meer aan wennen dat het raak was en er nu toch echt een mini mensje in me zit waar ik vanaf nu 24 per dag verantwoordelijk voor ben. Durf nu na de echo ook pas echt blij te zijn.

Fijn dat je mag bloedprikken maar ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is en jij ook gewoon zwanger bent van deze poging! Heb je ook vaak dezelfde verpleegkundige die je insemineert?

Fijn weekend iedereen!
Oh haha dan zat jij direct om de hoek waar ik de deur uit kwam rond 11 uur. Had ik je nu maar even aangekeken, haha! Ik zag wel een vrouw alleen zitten, dat was jij waarschijnlijk.

Ik heb die Corry (ik geloof dat ze zo heet) het vaakst.

Echt fijn dat de echo goed was en je nu meer kunt gaan genieten. Ga je met 16 weken ook een pretecho laten maken om het geslacht te weten?

En kom je ook naar de eerstevolgende meeting?
Ja dat was ik leuk je gezien te hebben.

En Conny was mijn favoriet en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik nu zwanger ben, ze vroeg de laatste keer of ik het niet vervelend vond dat zij het deed omdat t steeds mislukt maar ik had alle vertrouwen in haar heb haar gisteren dan ook aangesproken en heel erg bedankt.

Is de meet vlakbij Utrecht?
Echo met 16 weken heb ik nog niet over nagedacht, misschien wel aangezien ik heel nieuwsgierig ben en ik dan gericht kan shoppen.
quote:e123 schreef op 13 april 2013 @ 23:11:

Is de meet vlakbij Utrecht?

Ja!

En Conny (geen Corry dus) is ook mijn favoriet, hoewel ze allemaal wel erg aardig zijn. Hopelijk heeft ze mij ook zwanger gemaakt, haha!

Nou dan heb je mij wel heel kort gezien en alleen op de rug of niet?

Ik zou ook héél benieuwd zijn naar het geslacht. Heb je al een beetje een voorgevoel wat het is?
Had je donkere jas aan en dito haar?

Zag je snel voorbij lopen mijn voorgevoel wisselt met de dag, ik ga bij 12 wkn vragen om de nub al weet je t dan natuurlijk nog niet zeker, maar toch...

Meet is begin mei toch? Misschien moet ik toch eens komen.
Ja, ik was in het zwart. Zwart rokje en jas. Donkerblond haar.

Inderdaad begin mei. Je kunt evt Yezka mailen voor de lokatie. Toch Yezka?
Ik heb net ff op Google gekeken en er bestaan ook urinetesten die t geslacht voorspellen. Volgens Chinese berekening wordt t een meisje.

Kent iemand nog meer theorieën om vroeg te voorspellen wat t wordt?
De enige methode die ik ken (die behoorlijk betrouwbaar is, maar ook geen 100%) is de 20 wekenecho...

En natuurlijk ben je welkom op de meet. Je kunt me mailen op: vivayezka at hotmail punt nl.

Ik zie dat er geen enthousiaste reacties zijn gekomen op mijn voorstel om twee meetings te houden. Dan stel ik voor dat we 4 mei aanhouden in dezelfde stad als de vorige keer en dat we de volgende meeting westelijker houden, zodat het voor deelnemers uit het zuidwesten beter bereikbaar is.

En welkom Triviality! Stel hier gerust al je vragen. Als je van plan bent mee te schrijven, zou ik het fijn vinden als ik je in de OP mag zetten (zodat wij makkelijker kunnen onthouden wie je bent). Is dat goed?

Ik heb een zelf een donor gevonden in mijn kennissenkring, dus kan je niet verder helpen als het om wachtlijsten gaat enzo. Ik kan je wel aanraden je in te schrijven bij een kliniek die het dichtst bij je toekomstige woon- of werkplaats zal zijn en eventueel daarnaast bij een kliniek met een kortere wachtlijst (is Utrecht dat nog steeds?).
@Yezka Zou je nog even willen wachten met mij in de OP te zetten. Ik ben een slechte meeschrijver, dus blijf er liever nog even uit...
Geen probleem.
Hoi!

Ben ik weer eens! Welkom ubusu en triviality en zijaanzij! Ik ben ook nog niet zo lang op dit forum en zo af en toe schrijf of vraag ik wat. Ik zit nog aan het begin van dit traject en van ovulatietesten weet ik maar bar weinig.

Wat betreft de wachtlijsten, umc Utrecht heeft de kortste wachtlijst van alle klinieken die alleenstaanden helpen. maar dit is overal al bekend en daarom is er nu geen doorstroom meer en de wachtlijst is nu gemiddeld een jaar!

Vanmiddag ben ik gebeld door het umc Utrecht en ik heb gehoord dat ik door ben!!!! ben helemaal blij, en in mei heb ik m'n eigen screening :-) vd donormatch!

@yezka zou je dit willen veranderen in het lijstje?!

Hoe is het verder met jou?
Missbella, wat fijn dat je door bent! Spannend, kun je al snel beginnen toch?

Ik ga morgen weer voor de eerste echo van deze cyclus en dan begin volgende week ofzo ga ik poging 7 ondernemen.. ik heb er zin in :-)

Komt misschien door t heerlijke weer, knap je toch van op!

Hoe ist verder met iedereen?
Wat fijn Missbella. Gefeliciteerd!!
Succes morgen, Mevrouwr.

Hier gaat het goed. Ik wil niet teveel met mijn poging bezig zijn. De eerste week gaat dat altijd wel goed.

Hoe gaat het met de anderen?
@mevrouwr succes morgen met de echo! Ik denk dat het voor mij pas volgend jaar februari word of later want het is een ruwe schatting door de arts die ik aan de lijn had. het weer is idd heerlijk!

@emma77emma succes met het wachten!
quote:emma77emma schreef op 15 april 2013 @ 19:20:

Succes morgen, Mevrouwr.

Hier gaat het goed. Ik wil niet teveel met mijn poging bezig zijn. De eerste week gaat dat altijd wel goed.

Hoe gaat het met de anderen?

Ik zit sinds 11.36 weer op het bankje

Voor de rest veel pijn. Peesontsteking in pols. Mag eigenlijk niet typen.

Hoeveel dpo zit jij nu?
Waar zit de any-key?
Au dat klinkt als iets pijnlijks! Sterkte.

Wat is dpo?

Die granaatappelsap komt me mijn neus uit! Ik vind de pitjes wel erg lekker in de vla.
MissBella, wat fijn dat je door bent! Ik heb het veranderd in de OP, maar vraag me af of ik het wel goed begrepen heb. Wanneer ga je nou starten?

En gezellig dat je weer naast me zit, Houston. Emma ook toch? Verder nog iemand? Tegen de tijd dat MevrouwR zover is, is mijn plek al lang weer vrij gekomen.

Tessado, waar ben jij nu?

En Wondertje, al begonnen met de eerste medicijnen voor IVF?

En Tammy. Wij doen om en om een poging, geloof ik hè.

Voor mij is vandaag de laatste dag met medicijnen voor deze poging. Vanavond nog twee Utrogestan. (Bij de Bitches mutsenbollen of flamoesknikkers genoemd ). Dus over twee of drie dagen weet ik meer.... Nu wordt het toch wel spannend.
quote:emma77emma schreef op 16 april 2013 @ 17:06:

Au dat klinkt als iets pijnlijks! Sterkte. Het is ook pijnlijk.

Wat is dpo? Days past ovulation. Met andere woorden: hoe lang moet je nog geduld hebben voor je meer weet?

Die granaatappelsap komt me mijn neus uit! Ik vind de pitjes wel erg lekker in de vla.
Waar zit de any-key?
Yezka, altijd knus naast jou

Tessado?

Missbella: fijn dat je door bent!

Sorry voor mijn korte berichtjes. Mag eigenlijk niet typen.
Waar zit de any-key?
Yezka, ontzettend spannend voor jou. Haha wat grappig die benamingen.

Wat doen die bolletjes precies?

Houston, ik zit nog maar op dag 5. Volgende week woensdag of donderdag weet ik meer.

Succes deze poging!
Doordat bij IVF de follikels worden aangeprikt ipv dat ze springen, ontstaat er niet echt een 'geel lichaam' (corpus luteum). Het gele lichaam maakt progesteron aan om o.a. te voorkomen dat je ongesteld wordt en om het baarmoederslijmvlies uit te laten rijpen. Die functie wordt nu overgenomen door de flamoesknikkers, want daar zit dus progesteron in.
Oh vandaar. Ze zijn dus echt onmisbaar zo te lezen.

Heb je al klachten? Of heb je juist klachten door al die hormonen?
Ja, ze zijn echt heel erg belangrijk en moeten ook redelijk precies om de 8 uur ingebracht worden. (Wat best wel vermoeiend is..).

En de klachten die ik heb, had ik vorige keer ook en worden vrijwel zeker door die bollen veroorzaakt. Zoals gespannen borsten (en grotere tepels, jeuk), verhoogde BT en vermoeidheid.

Aan de andere kant krijgen de meeste zwangeren pas met 6 weken zwangerschapsverschijnselen.

Dus het zegt helemaal niets. Ik wacht het maar af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven