Recente ervaringen met Mirena
vrijdag 12 april 2013 om 13:55
In de afgelopen week heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen nadat ik van 2 kanten zulke positieve verhalen had gehoord. Ook de arts zei dat 80% van de vrouwen de mirena positief beoordeelde. Wanneer ik google krijg ik zulke negatieve ervaringen te zien maar deze zijn vaak ook van wat langere geleden. Ik ben dus erg benieuwd naar zowel positieve en negatieve ervaringen. Zelf heb ik op dit moment wat bruine afscheiding, niet veel, en de eerste 2 dagen wat zeurderige vage klachten in mijn onderbuik gehad maar nu gaat het best goed (op de afscheiding na dan)
Elise
Elise

vrijdag 12 april 2013 om 14:00
quote:Supersoulfighter schreef op 12 april 2013 @ 13:58:
Er zijn echt al heel veel ervaringen te vinden. Ik wil die van mij ook wel (weer) typen, maar als je hiernaast ---> onder 'zoeken' even "Mirena" intoetst, dan vind je veel ervaringen (ouder en recenter).
+1
Iedere twee weken wordt er een topic geopend over de Mirena spiraal, typ hiernaast maar in en je komt tientallen topics tegen.
(daarnaast geen zin om mijn verhaal voor de zoveelste keer te typen )
Er zijn echt al heel veel ervaringen te vinden. Ik wil die van mij ook wel (weer) typen, maar als je hiernaast ---> onder 'zoeken' even "Mirena" intoetst, dan vind je veel ervaringen (ouder en recenter).
+1
Iedere twee weken wordt er een topic geopend over de Mirena spiraal, typ hiernaast maar in en je komt tientallen topics tegen.
(daarnaast geen zin om mijn verhaal voor de zoveelste keer te typen )
vrijdag 12 april 2013 om 14:08
Hallo! Ik wil mijn verhaal best typen, ik heb de mijne ook nog maar net
. Ik vond het zetten best meevallen, was wat flauw daarna maar dat was ook redelijk snel over. Eerste dag het wel best gevoeld, daarna een paar weken krampjes en inderdaad bruine afscheiding, maar dat schijnt niet abnormaal te zijn. Ik ben eigenlijk heel positief over de mirena . Ik slikte eerst de diane pil, sinds ik op de spiraal over ben gestapt lijk ik volgens mijn omgeving emotioneel wat stabieler. Mijn huid is ietsje onrustiger, maar dat valt allemaal reuze mee . Ik hoop dat de mirena goed voor jou blijft bevallen!

vrijdag 12 april 2013 om 14:12
vrijdag 12 april 2013 om 14:21
Ben nu 3 jaar "bezig" aan mijn tweede Mirena. De eerste na 4 jaar laten vervangen omdat ik om de paar weken weer (heel licht) menstrueerde. De Mirena is 5 jaar veilig tegen zwangerschappen, maar omdat de afgifte van hormonen met de jaren wel iets afneemt kan er wel weer een soort van menstruatie op gang komen.
Het plaatsen en verwijderen is geen feestje, maar jarenlang niet menstrueren is dat wel Ik wil niet anders meer.
Het plaatsen en verwijderen is geen feestje, maar jarenlang niet menstrueren is dat wel Ik wil niet anders meer.
vrijdag 12 april 2013 om 14:45
Ben aan mijn 5e Mirena bezig, twee keer tussendoor laten verwijderen ivm zwanger willen worden, beide keren direct na de zwangerschap weer een nieuwe laten plaatsen. Heerlijk!! Plaatsen en verwijderen (met name dat laatste) was best pijnlijk, maar zeker niet vreselijk, en na een korte periode van onregelmatige bloedingen (die steeds minder werden) ben ik daarna niet meer ongesteld, dus super!! Ik ben er heel tevreden mee!!

vrijdag 12 april 2013 om 15:44
Ik voel de draadjes alleen maar als ik (met enige moeite) mijn baarmoedermond kan voelen. 2 zachte vissersdraadjes van ong 2 cm zeg maar. Verder nooit last van met sex ofzo.
Ik ben aan mijn tweede Mirena, 1e heeft vijf jaar zonder problemen gezeten. Al die negatieve verhalen lijken mij altijd wat overdreven. Vind het ideaal nooit meer ongesteld te zijn, soms wel iets bruinige spotting.
Ik ben aan mijn tweede Mirena, 1e heeft vijf jaar zonder problemen gezeten. Al die negatieve verhalen lijken mij altijd wat overdreven. Vind het ideaal nooit meer ongesteld te zijn, soms wel iets bruinige spotting.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
vrijdag 12 april 2013 om 17:58
Ook ik wil mijn verhaal nog wel een keer vertellen. Ik heb hem anderhalf jaar gehad en op het laatst veel problemen, voornamelijk veel pijn. Pijn in mijn heupen en bovenbenen tot aan mijn knieen toe. Ook veel rugpijn. Ben er eigenlijk te lang mee blijven lopen, omdat ik het wel fijn vond dat ik niet meer ongesteld werd, maar nadat ik hem eruit heb laten halen zijn alle pijntjes weg. En nooit geen Mirena meer voor mij. Ben gewoon weer netjes aan de pil.
odi et amo
vrijdag 12 april 2013 om 18:03
Vorige week m'n 3e Mirena laten plaatsen. Ik vond het allemaal reuze meevallen. Ik ga nu dus m'n 11e jaar in. Echt ideaal!
Het plaatsen heb ik wel bij de gynaecoloog laten doen. Dat gefrut op zo'n platte tafel bij de huisarts is me vijf jaar geleden niet goed bevallen. Moest ik alsnog naar de gynaecoloog.
Het plaatsen heb ik wel bij de gynaecoloog laten doen. Dat gefrut op zo'n platte tafel bij de huisarts is me vijf jaar geleden niet goed bevallen. Moest ik alsnog naar de gynaecoloog.