Partner doucht niet dagelijks...

23-05-2008 17:21 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal,

Wat vinden jullie ervan als jullie vriend/vriendin/man/vrouw niet dagelijks doucht? Bij mij is het geval dat de mijne zelfs na een lange dag hard werken soms geen douche neemt :( ik vind het zelf erg onfris en voel me na een dag werken/of wat dan ook, vies, en wil dan lekker douchen om weer fris voor de dag te komen, hij denkt er echter anders over en skipt op zn tijd de dagelijkse douche vertel me jullie ervaringen en mening hierover aub!

thanx!
en mannen die niet douchen = OPROTTEN
.
Toen ik klein was, gingen wij thuis ook maar 1 of 2 keer per week onder de douche. Wij speelden altijd buiten en voor het slapen werd er dan gewoon even een washand over ons gezicht gehaald en moesten wij onze voeten en handen wassen.

Tegenwoordig 1 keer per dag onder de douche (na het sporten ook nog een keer), handoek gebruik ik 2 keer (waarom zou je iedere keer een schone pakken als je net een schoon lichaam ermee hebt afgedroogd).

Mijn mening is dat de mens tegenwoordig veels te schoon is op zichzelf. Ik wordt soms echt misselijk van al die deoluchten om mij heen.
Goh, ik begin me gewoon ranzig te voelen nu ik weet dat je per se minstens 3x per dag moet douchen. Stel je toch eens voor dat je dat niet doet, dan kun je net zo goed zwerver worden, want dan stink je toch al net zo erg

Maar nu even serieus. Ik douche niet elke dag, ik krijg namelijk echt een ontzettend droge huid van elke dag douchen en dat gaat niet over met crèmes, smeersels en douchegels die neutraal zijn en al dat soort. Dus nee, ik douche me niet elke dag, ik was me dan gewoon heel goed. En dan maak ik trouwens niet eens heel de badkamer nat, terwijl ik me toch overal was... Vind ik ook wel knap.

Maar ik zou er dus niet mee zitten als mijn vriend niet elke dag zou douchen, tenminste als hij geen zwaar werk doet, of lang in de zon heeft gezeten, gesport etc., want dan heeft ie gezweet en dat is wel vies.

Misschien kun je ook beter wat aan z'n coffeeshop behaviour doen dan aan z'n niet douchen, want volgens mij ligt daar de oorzaak van het probleem, en niet bij het niet douchen.
quote:Wickedwitch schreef op 26 mei 2008 @ 19:59:

Het dagelijks douchen moet van hogerhand opgelegd worden wat mij betreft. Bij stinken, boetes uitdelen. Ik vind niet douchen ronduit asociaal en echt verschrikkelijk. Toen ik tijdelijk veel met de tram moest reizen, kon ik wel janken van hoe vies sommige mensen ruiken, gadverdegadverdegadver. Er zijn mensen die zo vies stinken dat je ze zou willen verplichten tot een bad met dettol. Bovendien begrijp ik niet waarom je het douchen zou WILLEN overslaan..er is wat mij betreft niets fijners..en ik was alleen oksels, bilspleet en voeten met zeep, en douche ongeveer drie minuten. Ik gebruik neutrale deo ensubtiel ruikende bodylotion. Geen parfum, want dat vin ik vaak ook echt stinken, net als de meeste aftershaves.Yes!! WickedWitch for president!! ik ga in de trein ergens anders zitten als er een stinkerd naast me komt, in de stad als ik langs iemand loop die er vies uitziet, houd ik zelfs mijn adem in!
quote:Kamille schreef op 26 mei 2008 @ 20:03:

Mijn mening is dat de mens tegenwoordig veels te schoon is op zichzelf. Ik wordt soms echt misselijk van al die deoluchten om mij heen.

Serieuze vraag hoor, want deze opmerking komt heel vaak voorbij in dit soort topics: hoe kun je nu té schoon zijn? Deolucht heeft niets met schoon te maken (vind ik ook stinken, daar is nu net de zo-goed-als of helemaal geurloze deo voor uitgevonden ). Dus dat je dat ophangt aan "te schoon" klopt niet helemaal, ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat juist minder schone mensen vaak voor deo enzo kiezen. Zelf vergeet ik meestal parfum op te doen en toch hoor ik heel vaak van mensen dat ik zo lekker ruik of vragen mensen me wat voor parfum dat is. (Komt denk ik door mijn haar, dat ik bovendien vrijwel nooit met shampoo was maar wat meestal heel erg lekker ruikt door de verzorgende creme die ik erin doe).

Maar goed mijn vraag was : hoe kun je nou te schoon zijn? Ik vind het zo raar, de meeste mensen zeggen wel regelmatig schone kleding aan te doen en van je kleding zeg je neem ik aan ook niet "nou, ik doe het maar niet meer in de was, want daar wordt het veel te schoon van". En van de borden waarvan je eet, de glazen waaruit je drinkt, ga zo maar door zeg je toch ook niet dat je ze liever vies hebt want anders zijn ze brrr.. nee hoor... veel te schoon. Schoon is toch gewoon lekker, of ben ik nu gek?
Am Yisrael Chai!
quote:lindy schreef op 26 mei 2008 @ 19:36:

Mensen die denken dat ze niét ruiken als ze maar een of 2 keer per week douchen: you're dead wrong. Ga 's ochtends maar eens in een trein of bus staan. Ik ruik precies wie er een behoorlijke hygiene op na houdt, en wie niet.

De geur van een mens heeft niet altijd te maken met zijn hygiëne, maar ook met bepaalde ziektes en met wat hij eet en drinkt. Als je veel dierlijke eiwitten eet bijvoorbeeld, scheid je via je adem, zweet en urine het afbraakproduct aceton af, dat heeft een heel sterke, vieze geur.

Dus als mensen in de bus vies ruiken, kan het zijn dat ze heel veel douchen maar niet gezond eten of een ziekte hebben.
Dat is waar Reiger, daar heb jij weer gelijk in. Toch vind ik - heb je me weer met mijn veel te goede neus, soms vind ik het zelf ook vermoeiend - dat "ziek" een andere geur heeft dan "vies". De geur van ziek lijkt meer op de geur van dood, vind ik.

Ik ga trouwens een nieuw topic openen, ben benieuwd of meer mensen zoveel dingen met een specifieke geur associeren.
Am Yisrael Chai!
.
Er zijn verschillende soorten geuren 'vies' en verschillende soorten geuren 'ziek'. Ik denk dat ik zelf een behoorlijk goede neus heb, ik ruik een roker op dertig meter afstand.

Maar mijn man 'mag' van mij niet douchen voor we vrijen, zijn heerlijke lichaamsgeur (hij ruikt een beetje naar vers brood) is dan helemaal verdwenen! Ik ben bijna verslaafd aan die geur, als ik hem ruik voel ik me altijd een beetje 'high' worden.
quote:lindy schreef op 26 mei 2008 @ 20:32:

Ik zie écht mensen van de plee af komen zonder hun handen te wassen, bijvoorbeeld, om vervolgens te gaan koken of chips te kanen. Dart zegt iets over iemand hygiene.

Ja, dat vind ik nogal wat anders dan niet iedere dag douchen!

Weten jullie overigens dat de Eskimo's vroeger hun kinderen en zichzelf wasten met hun eigen urine? Urine van een gezonde mens heeft namelijk een ontsmettende werking en is dus ontzettend hygiënisch

Als je gezond eet en genoeg drinkt is ze ook bijna geur- en kleurloos.

Ik zeg nu natuurlijk niet dat we ons moeten wassen met onze eigen urine, maar ik wil alleen maar aantonen dat hygiëne en gezondheid twee verschillende dingen zijn, die door veel mensen soms verward worden.
Ik kan me voorstellen dat ik eens een dagje oversla, op vakantie ofzo, als ik veel heb gezwommen. Maar nee, eigenlijk gewoon elke dag douchen, sowieso elke ochtend.

Vooral mensen die het excuus gebruiken dat het niet goed is voor je huid vind ik echt vreselijk. Behalve dan als je een extreem droge huid hebt, dat is weer een ander verhaal. Elke dag douchen lijkt me geen probleem voor de meeste mensen, je wast je handen toch ook meerdere keren per dag?

Ik was ook elke dag mijn haar. Anders zit het niet mooi en het wordt te snel vet bij de haarwortels. Ik heb me er lang tegen verzet, want ik was niet zo opgevoed om alles tip top te doen en ik dacht dat het slecht was voor mijn haar. Maar ik heb al sinds een jaar of 6 besloten; elke dag haar wassen. En het ziet er best prima uit hoor.
Tja, daar zakt me de broek dan weer vanaf, als ik lees dat je smetvrees zou hebben wanneer je elke dag 2 keer doucht en elke keer een schone handdoek neemt. Smetvrees hebben is totaal iets anders!

En dan van die kantoorbaan...hoeveel mensen hebben er eigenlijk een kantoorbaan!??? Serieuze vraag. Ik in ieder geval (gelukkig ) niet.

Maar al zou ik er één hebben, dan nog zou ik iedere ochtend gewoon onder de douche springen.]

Even voor de goede orde: ik was mijn haar maar twee keer per week, volgens mij is het inderdaad wel slecht voor je haar om het elke dag te wassen met shampoo.

Verder uiteraard eensch met Lindy, FV, Pomodori, Bronny en Bella Perez.
Voetnoot: ik waste vroeger wel elke dag mijn haar, maar het zit nu veel beter. Ik maak het wel altijd nat en gebruik ook dagelijks crèmespoeling.
Het stoort mij eigenlijk mateloos dat de norm voor 'schoon' steeds hoger gelegd wordt. Sommige mensen vinden het al vies als je je niet tweemaal daags doucht, een dag overslaan is al helemaal not done. En het lijkt erop dat het een soort opjutten is geworden, de één wil nog schoner zijn dan de ander. Ondertussen worden er dagelijks miljoenen liters water en doucheschuim het riool ingespoeld, ontieglijk veel gas gebruikt om al dat water te verwarmen en vreselijk veel wasjes gedraaid voor al die handdoeken. Niet dat ik nou zo'n milieuridder ben hoor, maar eh, dit kan toch niet goed zijn?
Nou, dat valt bij mij heel erg mee. je kunt ook overdrijven wat betreft de was.

Ik douche normaliter 1 keer, 's ochtends. Als ik gesport heb oid douche ik 's avonds ook nog even heel kort, een paar minuten. Soms droog ik me dan af met dezelfde handdoek, en ik heb heel kleine handdoekjes. ( Ja, echt).

Ik was per week plm 3 trommels. Ik heb een kleine wasmachine, met inhoud van 31/2 liter.

Energierekening: ik kreeg bij de laatste afrekening zelfs 30 euro terug. Het valt allemaal dus wel mee. Ik denk dat autorijden slechter is voor ons milieu.
quote:wen schreef op 26 mei 2008 @ 20:50:

Het stoort mij eigenlijk mateloos dat de norm voor 'schoon' steeds hoger gelegd wordt. Sommige mensen vinden het al vies als je je niet tweemaal daags doucht, een dag overslaan is al helemaal not done. En het lijkt erop dat het een soort opjutten is geworden, de één wil nog schoner zijn dan de ander. Ondertussen worden er dagelijks miljoenen liters water en doucheschuim het riool ingespoeld, ontieglijk veel gas gebruikt om al dat water te verwarmen en vreselijk veel wasjes gedraaid voor al die handdoeken. Niet dat ik nou zo'n milieuridder ben hoor, maar eh, dit kan toch niet goed zijn?Amen!
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Onder andere ik moet dus ook goed opletten met handen wassen ja, die huid heeft helemaal erg te lijden!

Maar ja handen wassen moet nu eenmaal wel meerdere keren per dag. Ik heb altijd van die ontsmettende gel (hoef je geen water bij te doen) en handcreme bij me maar regelmatig heb ik alsnog kloofjes aan mijn handen want je zit er toch vaak mee in water.

Door goed op te letten kan ik de ergste schade (meestal) voorkomen, ik heb 'alleen maar' een behoorlijk droge huid die wel erg pijnlijk kan worden. Maar mijn vriend en zoontje hebben eczeem en die moeten helemaal goed opletten. En meer mensen die ik ken hebben een gevoelige huid in meer of mindere mate zoals ik al zei.

Ik vind het uitzonderlijker als je huid stralend meerdere keren per dag douchen overleefd, het moet er toch elke keer weer van herstellen.

Een keer per dag red ik vaak nog wel (al moet ik wel af en toe overslaan en wordt het wasbak voor wat echt moet), maar mijn vriend en zoontje dus niet, die gaan om de dag (en wasbak). Maar minder zou eigenlijk beter voor ze zijn al vind zoontje zijn bad heerlijk, tja ik vind bv lang/warm douchen ook heerlijk met lekker veel doucheschuim enz of lekker weken in een bad, maar dat gaat dus niet.
Als ik het zo lees prijs ik me gelukkig dat ik geen huidaandoening heb, lijkt me heel vervelend als ik het zo lees.

Mijn huid kan het dagelijks douchen prima hebben gelukkig, ik heb nergens last van tot nu toe.

En de wasmachine kan het allemaal ook prima aan gelukkig, die zgn stapels wasgoed valt wel mee hier, stelt niet zoveel voor.
Ik ken ook niemand met een huidaandoening die zo erg is dat ze er niet dagelijks mee kunnen douchen.

Voor je huid geldt trouwens ook, als je gewend bent aan 3 keer per week douchen (ieuw sorry) dan wordt hij inderdaad droog wanneer je dit vaker gaat doen. Zodra de huid gewend is aan elke dag douchen dan is er normaal gesproken niets meer aan de hand (en hebben andere tram/trein/lift reizigers er ook geen last meer van ). Wat ik eigenlijk ook erg vind naast slaaplucht, is van die mensen waarbij je kunt zien dat ze niet gedouched hebben. Die zo'n lekkere platte haardos aan de achterkant hebben zitten, van het slaapkussen. Van de voorkant hebben ze zich opgefrist (waarschijnlijk aan de wasbak) maar verder niet opgelet hoe het er van achter uitziet. En nee, ik heb geen smetvrees, douche 'maar' 1 keer per dag en gebruik mijn handoeken meerdere keren....
quote:george zonderes schreef op 26 mei 2008 @ 19:10:

[...]

Zijn er mensen die dat doen?! Ja die zijn er, zie ander topic over handdoekgebruik.
Erger dan een keer niet douchen vind ik niet tandenpoetsen. Dat mensen dat overslaan heb ik nog nooit begrepen.

Een dagje lekker niks en met een joggingpak en je haar van gisteren thuis, daar heb ik geen enkele moeite mee maar niet even je tandenpoetsen gaat er bij mij niet in.
Wat een bloeiende discussie

Ik denk dat iemands reukvermogen ook wel meespeelt, zoals FV aangeeft. Ik ruik altijd veel scherper als ik ongesteld ben, herkent iemand dat?

Verder denk ik dat er meer factoren meespelen als iemand niet fris ruikt. Het hangt niet alleen van (dagelijks) douchen af. Van invloed zijn ook: voeding, lichamelijke conditie, kleding (strakzittende synthetische kleding zweet meer dan losse katoenen kleding), lichamelijke inspanning. En daarbij komt ook de 'natuurlijke gesteldheid': de een ruikt nu eenmaal sneller en sterker dan de ander.

Wat die ongewassen k**-lucht betreft denk ik ook dat het veel te maken heeft met iemand natuurlijke gesteldheid, in combinatie met synthetisch strakzittend ondergoed, panty's, strakke spijkerbroek.

Zoals geschreven was ik me bij de wasbak op de dagen dat ik niet douche. Tijdwinst is daarbij niet echt een argument, maar waterbesparing wel. (en dus ook het milieu)

Ik ben het wel met de douchers eens dat een warme douche, met elke keer een schone handdoek en schone kleren, heerlijk is. Maar dat is voor mij geen argument om dat ook maar te doen. Ik vind het gewoon niet nodig en ik zou het voor mezelf ook niet kunnen verantwoorden. Ik probeer ook op andere gebieden 'verantwoordelijk' te leven dus dit past hier ook bij. Ik heb niet het idee dat ik daarvoor mijn persoonlijke hygiene opoffer, integendeel. Het is zeg maar een luxe die ik mezelf ontzeg.

Verder denk ik ook dat de commercie ons bepaalde normen oplegt en dat je daar best wel een beetje kritisch tegenover mag staan. Bijv: elke dag bodylotion is echt niet nodig. Het is pas nodig als lapmiddel voor de agressieve douchegels die de huid uitdrogen. En voor de fabrikant: dubbel kassa.
quote:eleonora schreef op 27 mei 2008 @ 08:45:

Erger dan een keer niet douchen vind ik niet tandenpoetsen. Dat mensen dat overslaan heb ik nog nooit begrepen.

Een dagje lekker niks en met een joggingpak en je haar van gisteren thuis, daar heb ik geen enkele moeite mee maar niet even je tandenpoetsen gaat er bij mij niet in.Dat gaat bij sommige types gerust samen, hoor, niet douchen en niet tanden poetsen.
Even aan vraagje aan mensen die 's ochtends douchen. Als ik dat zou willen moet de verwarming zeker een uur van te voren aan wil de temperatuur in de badkamer een beetje aangenaam zijn. Anders is er echt geen sprake van heerlijk opfrissen. Ja onder het warme water is het lekker, maar je moet er ook nog uit, die kou in. Vooral in de winter is er geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Daarom douche ik alleen 's avonds, als het lekker warm is op de badkamer.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven