Partner doucht niet dagelijks...

23-05-2008 17:21 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal,

Wat vinden jullie ervan als jullie vriend/vriendin/man/vrouw niet dagelijks doucht? Bij mij is het geval dat de mijne zelfs na een lange dag hard werken soms geen douche neemt :( ik vind het zelf erg onfris en voel me na een dag werken/of wat dan ook, vies, en wil dan lekker douchen om weer fris voor de dag te komen, hij denkt er echter anders over en skipt op zn tijd de dagelijkse douche vertel me jullie ervaringen en mening hierover aub!

thanx!
Roelfien, lees het bericht van Mozart dan even terug.
Je pakt een washand. Die maak je nat onder de kraan, niet zo nat dat het eraf druipt. Dan ga je je wassen. Tussendoor kun je de washand uitspoelen als dat nodig is. Als je klaar bent met wassen droog je je af met een handdoek en klaar ben je.

Simpel toch?
O ja, tip: begin met je gezicht en niet met bijvoorbeeld je billen.
Dat lijkt me dan een bron van bacteriën.
Wat is een bron van bacteriën?
ga toch douchen, stelletje rans-nekken!
quote:Zamirah schreef op 27 mei 2008 @ 20:32:

Maar het valt me wel op dat sommigen zich wèl beledigd voelen. Waarom, vraag ik me af. Douche dan in volle overtuiging 2 x per week, en voel je niet zo aangesproken.

Misschien door bewoordingen zoals hierboven?

edit: en daarmee bedoel ik de reactie van WickedWitch...
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Weet je wat misschien het belangrijkste is? Dat mensen erover nadenken, dat ze erbij stil staan of ze fris zijn, schoon zijn etc. De een 'moet' vaker douchen dan de ander, de gaat sneller ruiken dan de ander, of kan minder/vaker douchen dan de ander. Een vriendin van mij zag er op vakantie bij het wakker worden gelijk al fris uit, ik moest echt eerst douchen!
En zo wordt de norm dus inderdaad steeds hoger gesteld... nog even en je bent al een ransnek als je niet twee keer op een dag doucht, en dan is de drie keer per dag vast ook niet ver weg meer.

Wel grappig dat een aantal mensen er vanuit gaat dat mensen die stinken, zich niet dagelijks douchen, en mensen die fris ruiken wel. Zoals al eerder is gezegd, dat verschilt nogal per persoon en je ziet het niet aan de buitenkant (anders douchen ze inderdaad wel te weinig)

*gaat op zoek naar een baan die ook onder de douche uitgevoerd kan worden*
quote:Wickedwitch schreef op 28 mei 2008 @ 07:44:

ga toch douchen, stelletje rans-nekken!Het zit je wel hoog hè? Ik snap niet waar je je zo druk over maakt. Ik heb hier namelijk nog niemand voorbij zien komen die zei dat ze niet doucht. Alleen doucht de een vaker dan de ander. En ik heb ook nog niemand gehoord die zei dat ze zich niet wast op de dagen dat ze niet doucht. En niet douchen maar wassen = je stinkt? Onzin.
Hier nog zo'n 'viespeuk' die geregeld eens een dagje douchen overslaat.

Daarentegen was ik wel altijd mijn billen na toiletbezoek. Ik vind het eigenlijk viezer om niet na het poepen je billen te wassen dan om niet iedere dag te douchen.

Anderzijds hoeven mensen voor mij hun billen niet te wassen na het poepen, net zomin als ze voor mij iedere dag moeten douchen. Zolang ze niet stinken vind ik alles goed.

Ik vind het ook onzin dat beweerd wordt dat je stinkt als je eens een dag niet gedoucht hebt. Er is maar één manier om dat te controleren: een experiment. Plaats een aantal mensen in een rij. Sommige daarvan hebben meer dan 24 uur niet gedoucht. En laat een aantal andere mensen langs de rij lopen en degene die niet gedoucht hebben eruit halen.

Ik wil er heel wat op verwedden dat het niet lukt.
Wicked witch, ik wil van deze afstand al zweren dat er in jouw vrienden/familie/kennissenkring vast ook mensen zijn die bijvoorbeeld om de dag douchen. Vind jij hen ook rans-nekken?

En zeg je ze dat ook?
quote:nogeensdan schreef op 28 mei 2008 @ 10:19:

Wicked witch, ik wil van deze afstand al zweren dat er in jouw vrienden/familie/kennissenkring vast ook mensen zijn die bijvoorbeeld om de dag douchen. Vind jij hen ook rans-nekken?

En zeg je ze dat ook?

Ik heb toevallig een vriend (niet de vriend, maar een vriend) die niet dagelijks doucht. Dat is helaas ook duidelijk te zien en te ruiken. Practisch altijd een vette bos haar op z'n kop waar hij gewoon iedere dag opnieuw gel in kliedert op de gel van de vorige dag. Hij ruikt muf met daar overheen een overdreven lucht van deo en parfum. Je ruikt dus echt dat hij niet gedoucht heeft, geen frisse kleren aan heeft en hij denkt dat hij dat kan verbloemen door lekker met de deospray te spuiten. Niet dus!!

Ik heb hem hier al meerdere keren op aangesproken, op een vriendelijke manier uiteraard. Hij vindt het namelijk ook heel vreemd dat hij op zijn 31e nog altijd geen vast vriendinnetje heeft gehad. Het is een schat van een jongen, hart van goud en nog een leuke vent om te zien ook. Maar doordat hij zo'n ransaap is wil het op het liefdesvlak niet echt lukken. Ik zou ook gillend wegrennen als ik een date met hem zou hebben, gatverdamme!

Hij doet zijn best nu om vaker te douchen, maar ik ben nog lang niet tevreden
Hij denkt waarschijnlijk dat hij best fris is en lekker ruikt, net zoals sommigen hier die niet zo vaak douchen dat ook vinden.
Fausto, ofwel doucht die vriend van je nog (veel) minder vaak dan om de dag, ofwel heeft hij uit zichzelf een sterke en onaangename lichaamsgeur, ofwel heeft hij werk waar hij erg van gaat zweten, ofwel wast hij zijn kleren maar om de maand of zo (zoals wel meer alleenstaande mannen), ofwel wast hij zich niet aan de wastafel op de dagen dat hij niet doucht, ofwel is er een combinatie van voornoemde factoren.

Als je uit jezelf geen sterke lichaamsgeur hebt, niet veel zweet, je kleren genoeg wast, enz, dan ga je niet stinken als je om de andere dag doucht.

Douchen is maar één van de vele factoren in het geheel.
Pomo, er zijn op dit topic ook partners van niet-dagelijkse-douchers-maar-wel-wasbakwassers. Ik neem aan dat die mensen het direct ruiken als hun partner niet fris ruikt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik - als partner van - nooit een vieze lucht heb geroken. En nee, het is ook niet zo dat ik er aan gewend ben geraakt want ik rook ook niks toen mijn vriend nog niet mijn partner was...
quote:marjanNH schreef op 27 mei 2008 @ 08:01:

Ik ken ook niemand met een huidaandoening die zo erg is dat ze er niet dagelijks mee kunnen douchen.

Voor je huid geldt trouwens ook, als je gewend bent aan 3 keer per week douchen (ieuw sorry) dan wordt hij inderdaad droog wanneer je dit vaker gaat doen. Zodra de huid gewend is aan elke dag douchen dan is er normaal gesproken niets meer aan de hand (en hebben andere tram/trein/lift reizigers er ook geen last meer van ).

Nou dan heb jij duidelijk geen chronische vorm eczeem...

Hier is het douchen meestal een ware marteling. En nee dat doe ik dus inderdaad mezelf niet elke dag aan. En dat je huid er aan went als je vaker douched gaat hier dus ook absoluut niet op. Zou mooi zijn als het zo werkte, zou me een hoop gesmeer met hormoonzalf schelen.
Oh, ik heb er maar eens wat onderzoek op nageslagen.

Volgens TNS NIP doucht de Nederlander 0,8 keer per dag.
Ik heb regelmatig colleg's gehad die niet lekker roken en daar werd dan ook wat van gezegd. Wel vreemd eigenlijk dat ik altijd te horen krijg dat ik "zo lekker ruik" en desondanks niet elke dag douche.... Ik vind bijvoorbeeld iemand die uit het rookhok komt veel erger stinken dan iemand die zich " alleen heeft gewassen" die ochtend..... Oh ja, zoals al eerder gezegd was ik m'n haar niet elke dag, maar ik style het elke ochtend flink met de fohn, e.d. en heb geen "kussenhoofd" zoals hier eerder gezegd.....

Wat hier trouwens ontzettend veroordeeld zeg. Jullie denken zeker ook dat elke lesbienne kort haar heeft en dat ieder die op straat leeft het aan zichzelf te danken heeft? Thank god dat ik niet zo denk!
quote:Vrouwtje83 schreef op 28 mei 2008 @ 11:16: Jullie denken zeker ook dat elke lesbienne kort haar heeft?Heuh??? Wat vertel je me nu dan toch?
Ik vind douchen gewoon lekker, en ik ruik nu eenmaal ook frisser als ik gedoucht hebt (ik wel dus). Wat een ander doet moet ie maar lekker zelf weten, en de een stinkt nu eenmaal sneller dan de ander.

Douchen aan de wasbak zal vast prima gaan (doe in uitzonderingsgevallen mijn oksels daar ook wel es ff snel), maar ik heb toch het idee dat je daar minder schoon van wordt: onder de douche spoelt alles zo lekker weg......

Sommige mensen ruiken trouwens echt niet dat ze zelf stinken. Das vaak wel beetje jammer.........
quote:Reiger100 schreef op 28 mei 2008 @ 11:01:

Fausto, ofwel doucht die vriend van je nog (veel) minder vaak dan om de dag, ofwel heeft hij uit zichzelf een sterke en onaangename lichaamsgeur, ofwel heeft hij werk waar hij erg van gaat zweten, ofwel wast hij zijn kleren maar om de maand of zo (zoals wel meer alleenstaande mannen), ofwel wast hij zich niet aan de wastafel op de dagen dat hij niet doucht, ofwel is er een combinatie van voornoemde factoren.

Als je uit jezelf geen sterke lichaamsgeur hebt, niet veel zweet, je kleren genoeg wast, enz, dan ga je niet stinken als je om de andere dag doucht.

Douchen is maar één van de vele factoren in het geheel.

Heb je gelijk in hoor. Maar als hij elke dag gewoon zou douchen zou het probleem wel voor een groot gedeelte zijn opgelost. Hij moet inderdaad daarnaast zijn kleren vaker wassen, vaker iets schoons aantrekken. Ik heb het idee dat hij 's ochtends alleen maar een washandje over zijn hoofd haalt en verder lekker de deobus gebruikt. Zeker weten doe ik het niet, maar dat ie niet dagelijks doucht staat vast.

Het gaat mij er ook meer om dat hij dus echt niet in de gaten heeft dat ie niet fris ruikt. Hij ruikt zelf de hele dag zijn deo/parfum-walm en denkt dat het daarmee wel voldoende is. En zo denk ik dat er wel meer mensen zijn die zichzelf niet ruiken. Je zit de hele dag in je eigen lucht dus daar wen je ook aan natuurlijk.
quote:Liv schreef op 28 mei 2008 @ 12:57:

Sommige mensen ruiken trouwens echt niet dat ze zelf stinken. Das vaak wel beetje jammer.........eens! ga vanavond sporten en dan douche ik echt wel hoor....
Er zullen genoeg mensen zijn die niet ruiken dat ze niet zo fris ruiken. Maar als uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde Nederlander dus niet eens één keer per dag doucht, dan kan ik alleen maar concluderen dat er dan héél veel mensen zijn die ondanks het niet dagelijks douchen toch fris ruiken. Althans, ik ruik zelden dat iemand niet fris ruikt.
Heel af en toe sla ik ook wel eens een dagje over, maar was me dan wel aan de wastafel. Maar normaal gesproken douche ik elke ochtend, (heel soms op een vrije dag wat later op de ochtend ). Na het werk douche ik me niet, heb geen zwaar lichamelijk werke en douche de volgende ochtend wel weer. Voor de sex fris ik me wel op natuurlijk, ookal heb ik `s ochtends gedoucht, dan wil ik het toch nog even extra opfrissen.

Mijn man heeft wel de neiging om zo lang mogelijk in bed te blijven liggen, als hij haast heeft gooit hij dan z`n kop onder de kraan en doet z`n haar, soms doucht hij twee of drie dagen achter elkaar niet, hij doet het wel op commando dan `s avonds (niet zo aardig misschien dat ik hem onder de douche stuur, maar wel begrijpelijk toch?). Hij poetst `s avonds zijn tanden nooit, behalve als ik hem het bed weer uitschop (als hij wil zoenen of sexen dan moet hij wel van mij) en draagt een week lang dezelfde kleren. In het weekend vind ik hem `s morgens nog wel eens stinken als hij zonder z`n tanden te poetsen en te douchen in z`n vieze kleren beneden komt, maar dan doucht hij daarna nog wel. In het weekend doucht hij wel beide dagen. Alleen vindt hij het dan vaak niet nodig om zich te scheren (en hij heeft geen mooie stoppelbaard). Maar sinds kort doet hij dat steeds vaker wel, omdat ik heb aangegeven dat ik het ook wel leuk vindt als hij zich voor mij scheert ipv alleen voor anderen. Alleen dat tandenpoetsen en douchen dat krijg ik er niet in. Dat kan ik blijven zeggen en dan poetst hij een paar dagen `s avonds z`n tanden en dan stopt hij er weer mee. Dan zegt hij; "je kan beter 1 keer goed poetsen dan 2 keer slecht." Schijnt waar te zijn, maar 1 keer goed en 1 keer slecht lijkt me beter dan 1 keer goed en het ruikt iig veel frisser.

Zoals jullie kunnen lezen is dit bij mij een behoorlijk irritatiepunt in de relatie .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven