Geld & Recht alle pijlers

Buurman

16-04-2013 10:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buurman en die zorgt voor nogal wat overlast voor mij. Ik woon in een kleine studio en we hebben een gezamenlijke gang en gehorige kamers.

Bijvoorbeeld gisteren: ik ben laatste tijd erg moe en slaap slecht dus ik wou om kwart voor 10 naar bed. Ik heb tot half 12 wakker gelegen van zijn TV en het "gooien" van de deuren. Dit gebeurd vaker als ik eerder naar bed ga als hij naar bed gaat. Ik weet bijna zeker dat hij dit expres doet. Ik hoor hem namelijk vaak zat praten over mij.

Zelf hou ik altijd rekening met hem als ik thuiskom en hij al op bed ligt. Hij geeft ook vaak genoeg aan dat hij mij nooit hoort en nooit hoort thuiskomen.

Van het weekend heb ik bij mijn ouders geslapen om wat slaap in te halen. Dit was redelijk gelukt maar ik ben nu straks weer terug bij af. (reden is dat ik in het weekend in de horeca werk tot laat als extra bijbaan buiten mijn kantoorbaan om en hij er nogal een handje van heeft om de wasmachine om half 10 aan te zetten en de muziek keihard aan te zetten om half 11 en ik dan het hele weekend 6 uurtjes per nacht slaap en ook niet echt uitrust in het weekend)

Ik weet ook dat hij al 6 eerdere bewoners heeft "weggepest" en hij de laatste waarschuwing heeft gekregen voordat ik erin kwam. Nu heb ik zitten zoeken op internet en er is eigenlijk geen enige mogelijkheid dat de verhuurder hem eruit kan gooien.

Het is trouwens een rare vent want hij praat in zichzelf en over mij in zijn eigen kamer. Best eng als je hoort waar hij het allemaal over heeft. Daarom weet ik bijna zeker dat hij zoveel herrie maakt om te "zieken".

Ik wil het best tegen hem zeggen, maar ik mag zijn wasmachine lenen en hij heeft vaker gedreigd dat ik die niet meer mag gebruiken. Tevens gaat hij dan s'morgens met de deuren gooien als hij weggaat. Wat dus ook niet helemaal bevorderend

Optie tot andere huurkamer of appartement is geen optie. Ik zit nu goedkoop en iets anders is er in de omgeving niet te vinden en wil ook niet naar de stad toe.

Heeft er iemand ervaring of tips voor me?
Zorgen voor een andere manier om je was te wassen. Niet meer bij hem! Je maakt jezelf toch niet afhankelijk van zo'n griezel?

En verder, het is gehorig. Je weet het. De woningbouw kan hem inderdaad niet zomaar eruit zetten. Daarvoor moet de verhuurder een rechtszaak opstarten, maar met weinig kans van slagen aangezien er waarschijnlijk wel netjes elke maand huur wordt betaald.

Doe oordopjes in als je gaat slapen en probeer je er niet teveel aan te storen. Kijk toch om naar een andere woonruimte! Succes!
Oordoppen
Half 10 's ochtends de wasmachine aanzetten is trouwens heel normaal evenals een muziekje rond die tijd. Dat dat niet met jouw schema macht is weer iets anders.
Hier had je toch al een topic over?
Regel je eigen wasmachine!

En als hij een laatste waarschuwing heeft ontvangen kun je misschien daar iets mee. Dien een klacht in.
@Louba Het is particuliere huur. De verhuurder heeft wel gezegd dat het de laatste waarschuwing was geweest. Maar ik betwijfel of hij zich daaraan gaat houden. Oordopjes heb ik ook aan zitten denken maar ik zou niet weten waar ik goede vandaan zou kunnen halen. Mijn oren maken veel oorsmeer aan en dan zitten ze om de haverklap dicht.

Ik zit er ook steeds meer aan te denken om als ik in de weekenden bij m'n ouders slaap daar mijn was te doen maar ik heb door de weeks ook altijd 1 of 2 wassen met kleren. (ik rook dus ik draag nooit 2x dezelfde kleren)

@BAMmetjebamie Ik heb hier nooit een topic over gehad? Wel dat ik opzoek was naar een andere woonruimte maar dat gaat hem echt niet worden.

@Daydream Er zit helaas maar 1 wasmachine aansluiting bij de studio's
Ohropax heeft goede. Zowel silicone als wax.
Als je hem kan horen práten, als dat verstaanbaar is, dan is het vwel hééééél gehorig. Dan is de kans groot dat wat jij verder van hem hoort vrij normale leefgeluiden zijn, ipv gepest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
betaal jij trouwens voor het gebruik van die wasmachine?
bgb, ze betaalt ¤10 er maand voor de wasmaschine, staat in haar oude topic.
Klopt, ik betaal 10 euro per maand om de wasmachine te mogen gebruiken.

Ik hoor hem praten maar dan praat die o.a. op de gang al en soms ga ik staan luisteren als ik denk dat het over mij gaat. Ik schrik me soms dood wat hij over me zegt. Maar het is in zijn eigen kamer dus dan is het geen bedreiging o.i.d.

Hoor vaak zat dingen wat hij zegt als hij het over mij heeft. Volgens mij doet hij dat soort van "expres" luid zeggen. Zoals gister vond hij het niet normaal dat ik om kwart voor 10/10 uur al op bed lag ofzo. Daarom doet hij niet zacht. Hij had ook zijn tv zo hard staan dat ik net niet kon verstaan waar het over ging. Ik weet niet wat ik eraan kan doen. Ga ook geen dozen eierdoppen op de muren plakken tegen het geluid.

Ben in staat om hem een sms te sturen om de confrontatie niet aan te gaan en de "ruzie/ het meningsverschil" te vermijden. Maar ik weet dan bijna zeker dat hij me daarop gaat aanspreken als ik thuis kom.

Soms ben ik toch wel beetje bang voor hem terwijl het enige wat die mij kan doen is m'n slaap verstoren en de wasmachine afpakken.

Twijfel ook om de verhuurder te bellen, maar die kan er niets mee denk ik.
Zorg eerst voor een eigen wasmachine, dat is een stok om mee te slaan voor hem. Als hij weggaat neemt hij ook z'n wasmachine mee.
jaja8080 er is maar 1 wasmachine aansluiting. Ik kan wel een wasmachine kopen en neerzetten maar ik kan hem dan nergens aansluiten.

Bij mijn moeder wassen zou ook wel kunnen, alleen ben ik daar niet verrukt op om steeds met m'n was te gaan zeulen. Als uiterste noodoplossing kan het niet anders.
Wat wil je nou? Dat hij de hele dag en avond rekening houdt met hoe laat jij naar bed gaat en opstaat? Jullie wonen niet samen, hoor.
Dit lijkt me geen leefbare situatie voor jou, gezien je aangeeft dat je bang voor hem bent. Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten (mijn huisgenoot werd agressief wanneer hij dronken was) en ben toen toch verhuist, ondanks de nadelen die dat heeft.

Je zegt dat het geen optie voor je is, maar is het echt erger dan blijven wonen waar je nu woont? Mogelijk kan je toch nog het geld vinden om iets te betalen wat iets duurder is, en misschien valt het wonen in de stad je op termijn helemaal niet tegen als je daar fijne buren voor terug krijgt. Als je eenmaal daar weg bent dan kan je in je nieuwe woning misschien weer rustig zoeken naar iets wat je beter bevalt, zonder bang te zijn.

Ik was in ieder geval erg blij om daar eindelijk weg te zijn en weer écht thuis te komen. Ondanks de hogere prijs/mindere voorzieningen/mindere locatie.
Wat ik wil? Het liefst dat hij ook met mij rekening houdt in plaats van ik alleen maar met hem. Maar volgens mij kan hij dat niet! Ik ben gewoon zwaar oververmoeid omdat ik zo slecht slaap door hem qua het rekening houden met hem en hij niet met mij.
hoshi ik betaal nu 475 incl. per maand. Het goedkoopste wat er nu te huur staat is 875 excl. per maand hier in het dorp. Met mijn salaris ga ik dat niet halen. Dan mag ik de hele week op droog brood en water zitten. Terug naar mijn ouders wil ik niet en naar de stad ook niet puur omdat ik een hekel heb aan het drukke verkeer, ongunstig met mijn werk en altijd overal naar toe moeten met de auto.

Achteraf had ik misschien het huis niet uit kunnen gaan, ik dat kan ik helaas niet meer terugdraaien en mijn vader wil niet meer dat ik thuis kom wonen.

Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat deze vent ook wel agressief kan zijn, heb het gelukkig nog geen 1 keer gezien. Het liefste zie ik hem helemaal niet maar soms ontkom ik er niet aan.

Ben wel al dagen lang aan het zoeken en kijken voor iets anders, op Woonnet Haaglanden staat er nooit iets te huur hier in het dorp en sowieso vind ik dat er erg weinig staat in de Gemeente hier terwijl er genoeg leegstand is.
quote:BAMmetjebamie schreef op 16 april 2013 @ 10:34:

Hier had je toch al een topic over?Volgens mij heb ik dit verhaal(iets anders qua opstelling) onlangs ook al gelezen
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 11:03:

jaja8080 er is maar 1 wasmachine aansluiting. Ik kan wel een wasmachine kopen en neerzetten maar ik kan hem dan nergens aansluiten.

Bij mijn moeder wassen zou ook wel kunnen, alleen ben ik daar niet verrukt op om steeds met m'n was te gaan zeulen. Als uiterste noodoplossing kan het niet anders.

Even naar de bouwmarkt en vragen naar de mogelijkheden. Er is vast wel een spiltter te koop. Bovendien zijn er ook wasmaschines waarvan je de afvoer in de wasbak hangt.

Iets meer in mogelijkheden ipv onmogelijkheden denken zal je veel helpen.
Waarom neem je geen contact op met de verhuurder, zeker als je weet dat er al eerder klachten over hem waren. De verhuurder is de enige die er echt wat aan kan doen.
Je hebt ook mini wasmachines, die je bijvoorbeeld op de camping kan gebruiken. En je kan je was gewoon in een boodschappentas doen en op de fiets vervoeren en gewassen, gestreken en gevouwen weer mee terug nemen. Zeulen... tja, jij kiest ervoor om ergens te gaan wonen waar maar 1 aansluiting zit.

En oordoppen dus, zoals ik al eerder schreef.

Kijk, je kan blijven hangen in je rot situatie, of je kan iets doen met alle adviezen die je hier gegeven worden.
Gaat ze toch niet doen Louba. Dit topic is een exacte herhaling van haar eerdere topic (ook al ontkent ze dat).
Je kunt het gedrag van de buurman niet veranderen, dus zul je zelf iets moeten gaan doen. Er worden hier al zat tips gegeven en jij serveert ze allemaal af. Je zegt dat je oververmoeid bent en slecht slaapt. Misschien moet je eens kijken naar je oververmoeidheid en je werkschema?

Verder zijn mijn tips:

1. Koop oordoppen

2. Was bij je ouders. (als je veel was hebt omdat je rookt, stop met roken, word je ook minder moe van)

3. Verhuis.

Oja, dit is inderdaad allemaal al gezegd in je vorige topic..
Ik leef met je mee. Ik weet hoe naar het is. Heb ook zo'n buurman die 's nachts keihard met deuren slaat en de tv loeihard aanzet (je kan het buiten van verre horen!). Wat ie ook leuk vindt, is het volume te varieren van loeihard naar zacht en dan weer loeihard en weer zacht en zo continu door. 's Nachts wakker schrikken, 's ochtends om 5-6 uur gewekt worden (en dan die deuren die van 6 tot 8 uur open en dicht gegooid worden, waardoor je ook niet weer in kunt slapen). Ik weet ook wel haast zeker dat het 'treiterijen' zijn, maar je kan er niks tegen beginnen. Ik heb er ooit iets van gezegd (op vriendelijke manier), nou toen was het hek helemaal vd dam.

Je staat volkomen machteloos. Ik weet ook niet wat je er aan kunt doen. Ik heb ook wel oordoppen in gehad, maar dan word ik nog wakker van dat lage gedreun.

Andere mensen begrijpen niet hoe frustrerend het is. Je huis is gewoon geen fijne plek meer om tot rust te komen. Ik ga namelijk juist van huis weg als ik rust wil.

Er zijn echt mensen die de continue dag thuis zitten, geen sociale contacten hebben en hun enige pleziertje is het pesten vd buren. Dat is mss nog het ergste; dat je gewoon weet dat diegene dat expres doet.

En dan wordt hier als oplossing gegeven: dan verhuis je toch? Ja, dat doe je toch ook niet zomaar als je verder helemaal tevreden bent over je woonplek en huis. Maar ja, dat is volgens mij wel de enigste oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven