Leeftijd en kleding
dinsdag 16 april 2013 om 12:29
Ik stond vanochtend een jurkje te passen en ik voelde me er ineens zo oud in. Zit t in mijn hoofd of loopt mijn kledingsmaak jaren voor op mijn eigenlijke leeftijd? Wat vinden jullie kleding voor iemand van 30?
Ik had vanochtend dus deze aan:
Meestal draag ik een spijkerbroek (redelijk netjes) met een shirtje en een jasje of vestje. Ik wil wat vaker jurkjes en rokken dragen maar zonder 50 te lijken of 16
Ik had vanochtend dus deze aan:
Meestal draag ik een spijkerbroek (redelijk netjes) met een shirtje en een jasje of vestje. Ik wil wat vaker jurkjes en rokken dragen maar zonder 50 te lijken of 16
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 16 april 2013 om 12:34
dinsdag 16 april 2013 om 12:35
dinsdag 16 april 2013 om 12:37
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 12:31:
Niks mis mee toch? Die vrouw op de foto ziet er echt niet uit als 50 in mijn ogen..Dat zegt niks. Ze trekken jonge modellen wel vaker van die ouwelijke kleding aan. Mwah, ik kan niet zeggen dat 't echt niet kan voor iemand van 30. Voor mij is 't alleen wat te degelijk. Maar ik lees mee, want ik heb juist vaak de neiging om kleding te dragen waardoor ze mij 16 schatten.
Niks mis mee toch? Die vrouw op de foto ziet er echt niet uit als 50 in mijn ogen..Dat zegt niks. Ze trekken jonge modellen wel vaker van die ouwelijke kleding aan. Mwah, ik kan niet zeggen dat 't echt niet kan voor iemand van 30. Voor mij is 't alleen wat te degelijk. Maar ik lees mee, want ik heb juist vaak de neiging om kleding te dragen waardoor ze mij 16 schatten.
dinsdag 16 april 2013 om 12:47
Ik ben me wat saaier gaan kleden sinds ik een dertiger ben, toen ik twintiger was droeg ik meer jurkjes en (knielange) rokken, laarzen met hoge hak, enzovoort. Ik zou die dingen nu ook nog gewoon durven dragen, het is niet dat ik me er te oud voor voel, meer dat mijn hoofd er niet meer zo naar staat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 16 april 2013 om 12:58
ik vind dit een jurkje niet echt passen voor jonge meiden, dit is iets wat mijns inziens het beste past bij vrouwen van 30-50 jaar. Je kunt het ook voor jonger wat frisser stylen, zou ik zeker doen, met wat fellere schoenen, vestje oid. En hou rekening ermee dat modellen vaak lange benen hebben en dat het bij veel mensen wat langer valt... als je 30 bent zou ik dat bij deze jurk niet willen.
dinsdag 16 april 2013 om 12:59
Ik vind het jurkje zelf alle kanten opkunnen, past zowel voor jong als oud, hangt er volgens mij puur vanaf hoe je het voor de rest opleukt.
Met een parelketting, ballerinas en witte cardigan zal het er bijvoorbeeld ineens wel oud uitzien.
Als je het wat wil verjongen zou ik het doen met leuke 'jonge' accessoires en schoenen. Hippe pumps, eventueel stoerder vestje, opvallende ketting en armbanden etc.
Met een parelketting, ballerinas en witte cardigan zal het er bijvoorbeeld ineens wel oud uitzien.
Als je het wat wil verjongen zou ik het doen met leuke 'jonge' accessoires en schoenen. Hippe pumps, eventueel stoerder vestje, opvallende ketting en armbanden etc.
dinsdag 16 april 2013 om 13:03
quote:nephthys schreef op 16 april 2013 @ 12:59:
Ik vind het jurkje zelf alle kanten opkunnen, past zowel voor jong als oud, hangt er volgens mij puur vanaf hoe je het voor de rest opleukt.
je moet ook weer niet te zeer de stoere kant op gaan, vind ik, dat past niet bij de jurk zelf, felle kleuren erbij vind ik dan wel weer een goed idee maar dan wel in een klassieker vestje of niet heel erg hippe maar wel felgekleurde sieraden.
je moet die jurk niet hip willen maken maar hem juist dragen zoals ie bedoeld is, op een wat jongere manier.
er zijn genoeg bloemenjurkjes te koop die jonger en hipper ogen, als dat is wat je wil uitstralen kun je die beter kopen.
je moet ook weer niet te zeer de stoere kant op gaan, vind ik, dat past niet bij de jurk zelf, felle kleuren erbij vind ik dan wel weer een goed idee maar dan wel in een klassieker vestje of niet heel erg hippe maar wel felgekleurde sieraden.
je moet die jurk niet hip willen maken maar hem juist dragen zoals ie bedoeld is, op een wat jongere manier.
er zijn genoeg bloemenjurkjes te koop die jonger en hipper ogen, als dat is wat je wil uitstralen kun je die beter kopen.
dinsdag 16 april 2013 om 13:21
Ik vind er niets mis mee. Zelf zou ik het niet dragen omdat ik de kleuren niet mooi vind, maar als jij je er lekker in voelt, waarom zou je je dan druk maken over wat een ander ervan vindt?
Je kunt dit soort jurkjes trouwens op allerlei manieren stylen: met hoge hakken wordt het heel anders dan met gezondheidssandalen. Ik draag mijn nep-chaneljasje met Dr. Martens eronder omdat ik er anders uitzie als mijn oma, dus als je je oubollig voelt zou je ook eens met accessoires kunnen rommelen.
Je kunt dit soort jurkjes trouwens op allerlei manieren stylen: met hoge hakken wordt het heel anders dan met gezondheidssandalen. Ik draag mijn nep-chaneljasje met Dr. Martens eronder omdat ik er anders uitzie als mijn oma, dus als je je oubollig voelt zou je ook eens met accessoires kunnen rommelen.