Mode & Beauty alle pijlers

Leeftijd en kleding

16-04-2013 12:29 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vanochtend een jurkje te passen en ik voelde me er ineens zo oud in. Zit t in mijn hoofd of loopt mijn kledingsmaak jaren voor op mijn eigenlijke leeftijd? Wat vinden jullie kleding voor iemand van 30?

Ik had vanochtend dus deze aan:

Meestal draag ik een spijkerbroek (redelijk netjes) met een shirtje en een jasje of vestje. Ik wil wat vaker jurkjes en rokken dragen maar zonder 50 te lijken of 16
Been there, done that, got the T-shirt.
Niks mis mee toch? Die vrouw op de foto ziet er echt niet uit als 50 in mijn ogen. Vind het wel meer een jurkje voor als het iets warmer is dan nu, maar verder niks mis mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kan iets korter als je 30 bent.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niets mis met dit jurkje.

Tenzij je zwaar overgewicht hebt en veel te dikke armen hebt dan vind ik het niet mooi.

Ook voor oudere dames met gerimpelde armen en / of zwabberarmen vind ik het niet mooi. Geen idee op welke leeftijd je die krijgt trouwens.
ik vind het een mooie jurk, je kunt er bijvoorbeeld iets felroze of turquase bij combineren, dat oogt ook meteen frisser, afgestyld met nude tinten en zalmroze, zoals op de foto, oogt ie idd niet heel erg jong maar goed misschien bij jou wel, wie weet, dit is ook maar een momentopname.
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 12:31:

Niks mis mee toch? Die vrouw op de foto ziet er echt niet uit als 50 in mijn ogen..Dat zegt niks. Ze trekken jonge modellen wel vaker van die ouwelijke kleding aan. Mwah, ik kan niet zeggen dat 't echt niet kan voor iemand van 30. Voor mij is 't alleen wat te degelijk. Maar ik lees mee, want ik heb juist vaak de neiging om kleding te dragen waardoor ze mij 16 schatten.
Wat vinden jullie dan wel kleding voor iemand van 30?
Ik ben me wat saaier gaan kleden sinds ik een dertiger ben, toen ik twintiger was droeg ik meer jurkjes en (knielange) rokken, laarzen met hoge hak, enzovoort. Ik zou die dingen nu ook nog gewoon durven dragen, het is niet dat ik me er te oud voor voel, meer dat mijn hoofd er niet meer zo naar staat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Nouschi schreef op 16 april 2013 @ 12:32:

Kan iets korter als je 30 bent.

+1

rokjes en jurken tot aan de knie ogen vaak wat degelijk.
Meestal draag ik rokken iets korter dan deze.
het gaat niet alleen om de roklengte. hoe oogt de jurk bij jou apatura ? als ie niet degelijk oogt is ie bij jou niet degelijk, hoe die ander zou staan doet er niet toe.
ik vind dit een jurkje niet echt passen voor jonge meiden, dit is iets wat mijns inziens het beste past bij vrouwen van 30-50 jaar. Je kunt het ook voor jonger wat frisser stylen, zou ik zeker doen, met wat fellere schoenen, vestje oid. En hou rekening ermee dat modellen vaak lange benen hebben en dat het bij veel mensen wat langer valt... als je 30 bent zou ik dat bij deze jurk niet willen.
30???? Zo oud??? Kom op zeg. In mijn ogen ben je dan gewoon een jonge meid (voel me ineens stokoud 40+ ). Tuurlijk kun je gewoon jurkjes aan. Die op de foto vind ik zelfs een beetje oubollig.
Ik ben 54 en ik zou zoiets ook wel dragen. Met heel hoge hakken en mooie accessoires.

Ik vind het voor een dertiger best tuttig, maar dat ligt ook aan je eigen uitstraling en wat je er verder bij aantrekt. Rok zou inderdaad korter kunnen.
Ik vind het jurkje zelf alle kanten opkunnen, past zowel voor jong als oud, hangt er volgens mij puur vanaf hoe je het voor de rest opleukt.

Met een parelketting, ballerinas en witte cardigan zal het er bijvoorbeeld ineens wel oud uitzien.

Als je het wat wil verjongen zou ik het doen met leuke 'jonge' accessoires en schoenen. Hippe pumps, eventueel stoerder vestje, opvallende ketting en armbanden etc.
Wat een tuttenjurkje, ben je nog veels te jong voor joh!
ik ben 40 en vind de jurk leuk, maar de lengte wat tuttig.

asymetrisch en uitlopend zou veel vlotter staan.
wij slapen nooit.
quote:nephthys schreef op 16 april 2013 @ 12:59:

Ik vind het jurkje zelf alle kanten opkunnen, past zowel voor jong als oud, hangt er volgens mij puur vanaf hoe je het voor de rest opleukt.

Met een parelketting, ballerinas en witte cardigan zal het er bijvoorbeeld ineens wel oud uitzien.

Als je het wat wil verjongen zou ik het doen met leuke 'jonge' accessoires en schoenen. Hippe pumps, eventueel stoerder vestje, opvallende ketting en armbanden etc.

je moet ook weer niet te zeer de stoere kant op gaan, vind ik, dat past niet bij de jurk zelf, felle kleuren erbij vind ik dan wel weer een goed idee maar dan wel in een klassieker vestje of niet heel erg hippe maar wel felgekleurde sieraden.

je moet die jurk niet hip willen maken maar hem juist dragen zoals ie bedoeld is, op een wat jongere manier.

er zijn genoeg bloemenjurkjes te koop die jonger en hipper ogen, als dat is wat je wil uitstralen kun je die beter kopen.
Ik vind de jurk te tuttig. Tenzij je er killer red heels onder draagt.
deze is iig een stuk korter en oogt jonger ( h&m, 30 euro als ik me niet vergis ):

maar ook die zou ik zelf niet heel stoer afstylen.

( kan ook aan mijn eigen tuttige smaak liggen )
Ik vind het enorm tuttig en dat komt vooral door de kleur en de print.
Veels te oubollig voor een dertigjarige! Mag inderdaad een stuk korter :-)
quote:paprikaatje schreef op 16 april 2013 @ 13:10:

Ik vind het enorm tuttig en dat komt vooral door de kleur en de print.je kunt dat ook rustig noemen natuurlijk, de combinatie van kleur en print, dat is een kwestie van smaak.
Ik wil vooral mezelf zijn maar ben mezelf nog aan het uitvinden.

Die van de hm vind ik wel erg kort. Mn bovenbenen zijn niet echt showbaar.

En voor n bruiloft is t echt niets.
Ik vind er niets mis mee. Zelf zou ik het niet dragen omdat ik de kleuren niet mooi vind, maar als jij je er lekker in voelt, waarom zou je je dan druk maken over wat een ander ervan vindt?

Je kunt dit soort jurkjes trouwens op allerlei manieren stylen: met hoge hakken wordt het heel anders dan met gezondheidssandalen. Ik draag mijn nep-chaneljasje met Dr. Martens eronder omdat ik er anders uitzie als mijn oma, dus als je je oubollig voelt zou je ook eens met accessoires kunnen rommelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven