Zoon (13) met zweetvoeten

16-04-2013 13:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoon (13 jaar) heeft ontzettende stink- en zweetvoeten. Ik ben d’r inmiddels aan gewend, maar voor andere mensen is de lucht echt niet te harden. Bovendien weet ik dat bij hem er bijna niemand wat van durft te zeggen. Ik ben zelf al helemaal naar Amsterdam en Den Haag gegaan om katoenen sokken in zijn maat te kopen. Ik weet ook dat een ex van hem een of ander smeersel of zalfje had gekocht, een andere ex had ook spul om in een voetbad te doen voor hem gehaald en weer een andere ex had voetdeodorant voor hem gekocht. Maar hij is een “stoere bink” en hij is echt geen jongen die iedere dag een voetbadje gaat nemen of allerlei smeerseltjes gebruikt. Hij zegt zelf dat als mensen zich storen aan zijn zweetvoeten, dat dat hun eigen probleem is. Hebben jullie nog wat tips of trucs?

Groeten, Marieke
Stinkvoeten komt 9 van de 10 keer door een schimmelinfectie. Dit kan je hebben zonder verdere klachten. Voeten en schoenen behandelen met anti schimmel. Sokken heet wassen of nacht in de schoonmaak azijn zetten, daar gaat schimmel van dood. Schoenen in de vriezer en uitkijken voor herbesmetting van schoenen die hij lang niet heeft aangedaan. Schimmel kan lang blijven leven.
Veel ex-en al voor een dertienjarige..

Wat voor schoenen heeft hij? En worden elke dag zijn voeten gewassen? heeft hij geen voetschimmel?
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 13:36:

Hij zegt zelf dat als mensen zich storen aan zijn zweetvoeten, dat dat hun eigen probleem is. Is ook zijn probleem, niet leuk als kinderen hem gaan mijden en ook vreselijk voor de mensen om je heen in de kleedkamer bij sporten. Ik ken iemand waar de lucht nog door de schoenen heen kwam, vreselijk. Geen lol om die om je heen te hebben.
Voor zover ik weet heeft hij geen voetschimmel.

Mijn zoon draagt altijd legerkisten of bergschoenen en dan met van die dikke geitewollen sokken. Hij was wel zijn voeten elke dag, maar hij is wel wat nonchalant met elke dag schone sokken aandoen!
Een zoon van 13 met meerdere exen die anti-zweetmiddeltjes voor hem kochten? Apart.

Als de door jou gebruikte voor- en achternaam echt is, dan zou ik dit even aanpassen ivm de privacy van je zoon.

Verder is zijn hygiene niet goed, zeker met dit soort problemen elke dag schone sokken!
een voetenbadje met sterke thee (niet kokend natuurlijk) zou je voeten looien... hierdoor zweet je minder.

en ja, schone sokken zijn wel belangrijk natuurlijk. Maar als ie dat nieteens doet... laat het hem zelf maar uitzoeken dan.
Bedankt voor de reacties tot dusverre. Dit is mijn meisjesnaam, mijn zoon heeft een andere achternaam!
Voeten wassen met Betadine scrub en elke dag schone katoenen sokken aan.

Dompel zijn legerkisten eens in een emmer met veel Dettol en laat ze dan zonder uit te spoelen drogen. Daarna zooltjes erin tegen zweetvoeten.

Gelijk wat Dakatarin poeder erin strooien.

Het merk Naft heeft op internet 100 % katoenen sokken. Die kan je wassen op 95 graden.

Moet hij natuurlijk wel elke dag verschonen.
Als ***** een paar jaar verder is en vriendinnetjes achterover vallen van de lucht of maken dat ze weg komen zodra **** zijn schoenen uittrekt zal hij het vast niet meer andermans probleem vinden.

Ik denk dat hij dan wel buigt en gaat smeren.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 13:45:

Voor zover ik weet heeft hij geen voetschimmel.

**** draagt altijd legerkisten of bergschoenen en dan met van die dikke geitewollen sokken. Hij was wel zijn voeten elke dag, maar hij is wel wat nonchalant met elke dag schone sokken aandoen!Met 13 jaar heb jij hem dat nog gewoon op te leggen volgens mij. Iedere dag schone sokken, iedere dag douchen en schoon ondergoed is volgens mij een routine die je ouders je wel of niet hebben bij gebracht. Ik vind het behoorlijk raar dat als hij zulke stinkvoeten heeft hij uberhaupt nog de kans heeft om de sokken van de vorige dag weer aan te doen. Zulke vieze stinksokken zouden van mij niet eens 's avonds in de slaapkamer mogen blijven liggen. Die moeten de wasmand in, door hemzelf er in te doen, welteverstaan.
Schuhkissen, soort kussentjes elke nacht in de schoenen doen.

Zie : http://www.schuhkissen.nl ... chuhkissen_everfresh.html

(ik heb geen aandelen)
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 13:50:

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Dit is mijn meisjesnaam, mijn zoon heeft een andere achternaam!

Maar waarom gebruik je überhaupt zijn naam? Houdt het gewoon op 'mijn zoon'

Verder zou je zelf eens kunnen gaan kijken naar middelen, ipv het op exen aan te laten komen. Mijn dochter heeft een tijdje anti-transparant gebruikt voor voeten. Zijn geen belachelijke moeilijke, ingewikkelde en vooral niet-stoere handeligen. Gewoon elke avond even voeten wassen en inspuiten. Als hij het niet uit zichzelf doet, zeg jij hem dat ie dat moet doen, omdat je die meur in huis niet kunt luchten.

Naar die anti-transparant kun je gewoon vragen bij drogist of anders apotheek
Later is nu
Wat voor schoenen draagt hij?
Pubers (en met name jongens) staan erom bekend dat ze niet veel geven om persoonlijke hygiëne. Maar dan moet jij er gewoon op toezien dat hij dat wél doet. Daar ben je zijn moeder voor. Dus elke dag schone sokken, en desnoods 's middags als hij thuiskomt, de sokken nog een keer verschonen. Regelmatig de voeten even wassen (in elk geval elke keer als hij schone sokken aantrekt) en heeft hij smeerseltje o.i.d. nodig: erop toezien dat hij dat op de voorgeschreven tijdstippen op zijn voeten smeert.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@ Orzoo: hij draagt altijd legerkisten of bergschoenen.

@ pejeka: toen hij jonger was deed hij als hij thuiskwam inderdaad nog wel eens schone sokken aan, maar de laatste tijd is dat niet meer zo. Daarbij is hij behoorlijk eigenwijs en heeft een hele sterke eigen wil (net als zijn vader, mijn ex-man), dus dan wordt het allemaal alweer een stukje lastiger!
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 14:01:

@ Orzoo: hij draagt altijd legerkisten of bergschoenen.

@ pejeka: toen hij jonger was deed hij als hij thuiskwam inderdaad nog wel eens schone sokken aan, maar de laatste tijd is dat niet meer zo. Daarbij is hij behoorlijk eigenwijs en heeft een hele sterke eigen wil (net als zijn vader, mijn ex-man), dus dan wordt het allemaal alweer een stukje lastiger!Helemaal niet lastig. Zodra hij binnen komt na school, stuur je hem naar boven om zijn voeten te wassen en schone sokken aan te doen. Wie is nou de baas, jij of je zoon?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Smeren met pedicare. Verkrijgbaar bij de betere (wandel)schoenenwinkel.

Binnen 2 weken van zweetvoeten af en bij geen resultaat geld terug.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wie is er nou helemaal de baas in huis??? Jij of hij?
www.omaweetraad.nl

http://www.omaweetraad.co ... ondheid&label=Zweetvoeten
wel smerig dat hij geen schone sokken aan doet..

en verder: geen synthetische schoenen laten dragen en wellicht eens schoenen die meer ademen dan kisten. ik heb zelf nooit zweetvoeten, maar als ik een dag op mn kisten heb gelopen (voor werk) dan heb ik wel altijd hele warme voeten. dus kan me voorstellen dat als je wel zweetvoeten hebt, het helemaal erg wordt in zulke warme schoenen.

verder werkt syneo5 echt supergoed! http://www.dadrogistonlin ... MOzhvKTz7YCFfQetAodGEcANg kun je gewoon bij de drogist kopen. doe je enorm lang mee en stopt t zweten
Mijn vriend heeft hier ook met periodes last van.

Hij heeft een poedertje dat hij 's ochtends even in zijn sokken doet en dan heeft hij er geen last meer van. Het heet MD Foot, het is alleen in het buitenland gekocht, dus durf niet te zeggen of ze het hier ook bij de drogist hebben.
als jij er geen last van hebt. Zorg dan, dat het alleen zijn probleem wordt.

Help hem niet meer. Laat zijn klasgenoten hem maar terecht wijzen.
Ik zal inderdaad zelf ook eens op pad gaan om wat middeltjes tegen zweetvoeten aan te schaffen!

@ Orzoo: Ik heb hem er vaak op aangesproken, maar wil ook niet constant strijd erom hebben. Laatst hebben z'n vriendin, een ex van hem, zijn beste vriend en ikzelf alle vier op hem ingepraat of hij aub iets aan zijn zweetvoeten wil doen, maar daar moest hij om lachen, hij veegde onze argumenten van tafel en kapte het gesprek af. Leuk he, van die eigenwijze pubers?
Als ---- de volgende 5 regels opvolgt, komt hij bijna zeker van de stank af.

Regel 1: Twee paar nieuwe schoenen kopen (de stank die nu al in z'n schoenen zit gaat er namelijk niet meer uit, ook niet als de voeten niet meer stinken).

Regel 2: Nooit twee dagen achter elkaar dezelfde schoenen aan. De dag dat hij het ene paar draagt, kan het andere paar uitwasemen/opdrogen.

Regel 3: Elke dag voeten wassen.

Regel 4: Elke dag schone sokken aandoen. Vuile sokken in de wasmachine op 60 graden of meer wassen.

Regel 5: Pedispray! Dat heeft mijn man volledig van de stank af geholpen. Weinig moeite om te gebruiken want slechts 1 druk op de knop om even te sprayen. Na het wassen van de voeten en voordat de schone sokken 's ochtends aan gaan. Het lijkt duur om aan te schaffen, maar het is zuinig in gebruik en het helpt fantastisch. Gewoon te koop bij de drogist.

Veel succes! Door stinkvoeten kun je echt in een isolement komen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2013 07:50
Reden: naam verwijderd ivm privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven