Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
En of het heerlijk loopweer is!!

Ik heb net weer heerlijk een 8 km rondje gedaan. Op slakkentempo, MET wandelen (1u,6m over gedaan) maar hey, wel genoten!

Jullie ook nog gaan lopen??

230/600
Ik ga vanavond nog. Ik wilde 10 lopen vandaag, maar ik weet niet of ik dat vanavond nog red qua tijd.

Fijn Day het zo goed ging!
Cyberwitch super dat het zo goed ging!

Ik ben niet geweest. Was niet helemaal lekker vanochtend. Bah. En daarna heel druk met kids enzo. Vanavond wel mijn 30 day gedaan.

En Helga is het nog gelukt? Die 10 km?
Helga, ben je nog gegaan?

Bee-tje, knap dat je die 30 day shred er nog bij doet. Ik heb 1x een level 1 lesje gedaan maar dat vele springen hield me een beetje tegen.

Toch ergens bang dat ik daardoor eerder een blessure oploop.
Cyberwitch ik doe het ook voorzichtig hoor en gewoon op mijn goede renschoenen voor ondersteuning van enkels enzo.

Zojuist een rondje van 5,5 km gerend. Ging voor geen meter voor mijn gevoel maar ik blijk het nog best aardig te hebben gedaan volgens MMR. Typisch is dat altijd. Ik was overigens nog helemaal winters ingesteld met lange mouwen, lange broek en jasje (weliswaar zonder mouwen maar toch). Belachelijk dus veel te warm.

Ik ben de tel een beetje kwijt vwb km. Morgen even nakijken...het is dus 96/500...

Vanavond nog 17/30 van de shred en dan heb ik het weer gedaan voor vandaag.
anoniem_47785 wijzigde dit bericht op 16-04-2013 07:44
Reden: afstand toegevoegd
% gewijzigd
Ik ben wel geweest, maar mijn geplande rondje van 8km werd een 6,2km-rondje. Ik had steeds een zeurende buikpijn. Ik zat nog niet zo gek qua snelheid, maar het liep gewoon niet lekker en ik moest regelmatig even lopen.

Gistermiddag was ik zooooo moe, dat ik even op bed ben gaan liggen ipv te gaan hardlopen Morgen ga ik het weer proberen.
Ik ben vanmorgen geweest het is echt heel fijn loopweer!

Beetje, wat kleding betreft, ik doe altijd alsof het 10 graden warmer is, ren nu ook weer lekker in kort/kort. Begin wel met een vest maar die stroop ik af , zeg maar.

Helga, soms moet je ook gewoon naar je lijf luisteren en bedenk maar: rust is ook training.

236/600
hai allemaal, allebei!

Sjee die kilometers van jullie zeg, dat haal ik niet meer in! Ik moet echt aan de bak! Ik heb vanochtend 6 km gerend met een snelheid van 9,2 km/u. Het ging voor mijn gevoel wel aardig, maar ik slaap zo slecht dat ik steeds moe ben blegh. We hebben een nieuw bed gekocht (omdat ik ook steeds pijn aan rug/heup heb) maar dat duurt nog 6 wk voordat dat komt. Even volhouden dus!

helga, vervelend hè als het maar zozo is. Lekker rustig aan doen, wat cyberwitch zegt is ook wel eens goed.

cyberwitch; ik had vanochtend nog wel een lange broek aan en mijn jasje met afgeritste mouwen, maar wel een shirt met korte mouwen. Ging idd al een stuk beter!

Voor mij staat zondag pas weer op de agenda (eerder geen tijd). (Gelukkig shred ik ook nog dagelijks)

stand: 102/500 Yihaaa boven de 100!
Knap dat je dat "shredden" zo goed volhoudt!

Ik begin dan heel enthousiast en dan komt de klad erin , ben ook al 7 weken niet op de sportschool geweest. Behalve het rennen dus, sta er zelf van te kijken :-)
Ik heb vandaag weer hardgelopen sinds een jaar. Maar het ging.heel langzaam volgens mij. Ik rende 20 minuten en dan 3 km is dat goed? En ik had op mijn mobiel de app looptijden gebruikt weet iemand of die goed is? Want die zei 3 km en volgens de bordjes was het 5 en nu weet ik het niet zeker.

Want hoe meten jullie dat??

En ik heb wel hardloop schoenen maar geen kleding is dat heel erg?

En als ik 5 keer in de week ga lopen word ik dan zwaarder door spieren??

Sorry van alle vragen.
Ik voel me er super rot bij. Ik ben wel 10x zo dik en opgezwollen dan voordat ik ging. en ik overdrijf niet ik lijk wel een walrus nu. Hoe kan dit nou?? Zijn jullie ook altijd dikker na het hardlopen?
@Bente: Ik zou als ik jou was wat voorzichtiger beginnen nadat je een half jaar niet gelopen hebt. Bouw het langzaam op en zorg voor genoeg rustdagen. 5 x in de week lopen is echt te vaak in het begin. Ik loop nu iets langer dan een jaar en loop 3 x per week.

Ik herken het niet dat ik opgezwollen ben na het lopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hoi meiden mag ik ook meeschrijven?

Heb ook een half jaar niet gelopen maar sport wel. Deze week rustig opgebouwd naar 30 minuten weer.

Ik sta ingeschreven voor de dam tot dam loop eind september dus 16 km is mijn doel...

Ik loop 3 Keer per week

Bente ik vind looptijden wel ok. Ik heb het niet zo op runkeeper... Klopt vaak geen hout van
Jaik weet dat je dan sneller blessures kan krijgen maar ik ga echt niet opbouwen met een schema.
5 km in 20 minuten lijkt me wat veel als je net weer begonnen bent dus neem aan dat je 3 km gerend hebt.

Waarom wil je niet opbouwen met een schema?? Als je zelf al aangeeft dat je met een snelle opbouw sneller geblesseerd kunt raken?Ik zou dan liever rustiger opbouwen en blessure vrij blijven dan hard van stapel lopen en dan wegens blessure niet meer kunnen rennen.

Hier een poos runkeeper gebruikt zonder problemen, voordeel vond ik dat je zelf een schema kunt invoeren en je eigen playlist kunt afluisteren. Behalve runkeeper en looptijden heb je ook nog runtastic en endomundo. Het is maar wat je zelf prettig vind. Als de gps niet nauwkeurig is ligt het aan je telefoon en niet aan de app. Soms helpt het om je wifi uit te schakelen .

5x in de week rennen is ( zeker in het begin) vele te belastend voor je spieren en pezen.

@ abracadabra , welkom!
Bente, wat is dan je plan? 5x per week als een malloot hardlopen? En dan wachten tot je blessures krijgt?

Ik ren trouwens altijd 3km rond de 20 minuten.

@ Abracadabra: Leuk dat je ook meeschrijft! Mooi doel heb je!

@ Sun.lover: Hoe is het? Nog steeds goed bezig met hardlopen? Je gaat nu al richting de halve marathon toch? Of heb ik de verkeerde voor me?

191/600 (heb niet gelopen, maar ik had zondag mijn stand niet doorgegeven)
cyberwitch! Hoe is het? Heb je al uitslagen gehad?
Vrijdag mag ik bellen, maar voel me wel al weer lekkerder in m'n velletje .lief dat je er naar vraagt .
Hoiiii! Fijn loopweer is het he! Zit nu mobiel bij te lezen.. achrijf morgen meer. Check het loepje van Bente trouwens, die is heel slecht bezig lichamelijk gezien.
Hoi viennas, zeker lekker loopweer !

Bedankt voor de waarschuwing ik zit mobiel dus kan niet loepen.
Dank je, Viennas!
Nou zeg dat vind ik best wel raar dat je dat zegt.

Maar bedankt voor je antwoord cyberwitch daar heb ik wel wat aan.
O jij bent die bente: ok meid mijn advies: ga zo snel mogelijk heel veel hardlopen 7 keer per week. Dan verbrand je het meest en ben je eerder dood...

Meiden ik stel voor bente geen serieuze hardloopadviezen te geven. Bente heeft een eetprobleem maar kan helaas maar een week niks eten, daarna moet ze echt eten en heeft ze het gevoel dat haar lichaam uitrekt. Ze heeft een vetpercentage van 6 procent geloof. Lieve adviezen om naar de huisarts te gaan hebben nooit geholpen. Bente is niet van plan iets met onze adviezen te doen.
Bedankt voor het welkom meiden!
@HelgaV: Het gaat goed :-) Ik heb in maart de HM in Den Haag gelopen. Ik heb het gehaald. Maar ik ben weer even terug gegaan naar de 10 km ivm drukte met mijn studie en werk. Ik heb afgelopen zondag de 10 km in Rotterdam gelopen. Volgend jaar wil ik weer de HM lopen in Den Haag en lijkt me de Rock 'n Roll HM in Oslo erg leuk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven