Bed&Breakfast schoonmaken

17-04-2013 14:56 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn onlangs begonnen met een Bed&Breakfast, ik help me moeder regelmatig bij het schoonmaken van die kamers,

nu vroeg ik me af of we eigenlijk i.v.m. de veiligheid geen handschoenen moet dragen?

Wat zouden jullie doen?
Ik maak uit hoofde van mijn beroep alles schoon wat er maar schoon te maken valt, en ik draag nooit handschoenen omdat ik er van die vieze zweethanden van krijg. Het scheelt wel dat ik niet van die gevoelige handen heb, ik heb collega's die al uitslag krijgen als ze maar naar een fles roze kijken . Maar voor mij is een beetje creme na het werk voldoende.

Je moet wel een beetje uitkijken als je een bank of leunstoel uitbaggert, daar kunnen hele gemene scherpe dingen in verborgen zitten. Maar daar helpen die rubber handschoentjes ook niet tegen.
Help me eens:

Veiligheid?

Want!
Hoezo veiligheid?

Ik poets iets soortgelijks en poets zonder handschoenen. Voor schoonmaakmiddelen ben ik onwijs allergisch, maar ook voor de huishoudhandschoenen en dat schiet dus niet op. Bovendien vind ik het fijner om met mijn handen te poetsen, omdat handschoenen toch alleen maar irriteren.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ja ik vraag me af of je er misschien een bacterie of ziekte van kunt krijgen, zoiets heb ik weleens gehoord over openbare ruimtes zoals toiletten. Of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken?
Je maakt je eigen huis toch ook schoon? En naderhand was ik mijn handen met iets van bacteriedodende zeep.

Over het algemeen is het heel normaal vuil dat mensen achterlaten, niks ingewikkelds. Voor het toilet gebruik ik chloor, maar poets ik zonder handschoenen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Zolang je geen junks als gasten hebt, volstaat de normale hygiëne. Na schoonmaken even je handen wassen.
quote:gevelplantje schreef op 17 april 2013 @ 15:13:

Ja ik vraag me af of je er misschien een bacterie of ziekte van kunt krijgen, zoiets heb ik weleens gehoord over openbare ruimtes zoals toiletten. Of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken?Ja dat gaat over zwanger worden, je haalt dingen door elkaar.
Met smetvrees moet je naar de huisarts.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Star schreef op 17 april 2013 @ 15:32:

[...]

Ja dat gaat over zwanger worden, je haalt dingen door elkaar.
Maarre... TO, wat ligt er in die kamers? Als er dood en rottend ongedierte ligt, zou ik voor je eigen welzijn even handschoenen aantrekken ja. Maar in alle andere gevallen denk ik dat het veilig zonder kan.

Dus vertel, hoe smerig is die Bed & Breakfast van je moeder.
ik heb een kleine B&B en maak nooit met handschoenen schoon.

ik krijg altijd schone gasten,die de boel netjes achterlaten

dus nooit geen spuit of vieze zakdoek gevonden
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik maak toiletten waar andere mensen dan het eigen gezin op gaan altijd schoon met handschoenen.

Niet iedereen is even schoon en iets als hepatitis A wordt overgedragen door ontlasting.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je je handen goed wast na het schoonmaken van het toilet en tussendoor niet met je hand in je mond zit, is er niets aan de hand.
Toilet zou ik ook met handschoenen aan doen ja, maar de kamers? Ik stel me zo voor dat het schoonmaken dan bestaat uit afstoffen, stofzuigen, bedden verschonen? Ik zou niet weten welke ziektes je daarvan op zou kunnen lopen.
quote:Beeldig schreef op 17 april 2013 @ 17:27:

Toilet zou ik ook met handschoenen aan doen ja, maar de kamers? Ik stel me zo voor dat het schoonmaken dan bestaat uit afstoffen, stofzuigen, bedden verschonen? Ik zou niet weten welke ziektes je daarvan op zou kunnen lopen.schurft zou kunnen, volgens mij.
En dat voorkom je door met huishoudhandschoenen de bedden te verschonen?
quote:Beeldig schreef op 17 april 2013 @ 17:32:

En dat voorkom je door met huishoudhandschoenen de bedden te verschonen?Zal ik eens voor je Googlen?
Google jij het eens op ja.
De schurftmijt wordt gewoonlijk overgebracht door direct huidcontact met een besmette persoon. Kinderen in een gezin zijn vaak allemaal besmet. Met elkaar in één bed slapen – al dan niet met seksueel contact – kan besmetting tot gevolg hebben. Daarnaast kan schurft opgelopen worden door het slapen in een bed met besmet beddengoed en door het dragen van besmette kleding van iemand met schurft

Ik heb geen idee of je al besmet kunt raken door besmet beddengoed vast te houden. Maar ik Google verder!
Een logeerpartij bij de familie of een bezoek aan een eenvoudig hotel waar de beddensprei nooit in de was gaat is al voldoende om het op te lopen
quote:jamadi52 schreef op 17 april 2013 @ 16:18:

dus nooit geen spuit of vieze zakdoek gevonden'Nooit geen' is 'altijd'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
naar boven

Wie hebben een verhoogd risico op scabiës?

Reizigers naar landen waar de hygiënische omstandigheden slecht zijn, personen met wisselende seksuele contacten, personen die kleding en/of beddengoed delen, bewoners en personeel in (zorg)instellingen waar mensen kamers delen, hebben een verhoogde kans om scabiës op te lopen.
Ik maak al jaren schoon in de thuiszorg en als het niet heel smerig is heb ik geen handschoenen aan(moet eigenlijk wel met het sanitair maar ik vind het niet fijn werken).

Als jij het fijner vindt dan doe je het toch met?
http://www.kiza.nl/content/scabi%C3%ABs-schurft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven