December 2013

04-04-2013 08:10 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij van december 2013 schrijven verder op FB...
@mazoki Veel sterkte met afscheid nemen van je hond! Wat verdrietig, zeg.

@kwaaltjes Weet niet zo goed wat nu van de zwangerschap komt en wat niet :S. Ben wat sneller geirriteerd (arme vriendlief), maar kan ook gewoon komen omdat k het zo sannend vind.. De dagen kruipen werkelijk. Zelfs op mn werk lukt afleiding zoeken niet echt. Was het maar alvast volgende week dinsdag (en voor jou maandag, @stephanie!)

@swop Wel dapper hoor, zo snel weer een kleintje! Hier ook een samengesteld gezin (3 jongens uit eerdere relatie van mn vriend, die hier 50% zijn). Maar ben eerlijk gezegd wel blij dat de jongste al 4 is en heel veel zelf kan!!
Goedemorgen allemaal,

Nienke, voor jullie dus de eerste samen en jou eerste? Onze andere kinderen zijn ook al wat ouder. De oudste is 12. We hebben samen 1 kindje. Vind dat kleine leeftijdsverschil fijn!

Jii dus dinsdag echo? Spannend!!!!

Roos, heeeel herkenbaar! Ik vergeet ook echt alles.

Bijzonder he, dat je denkt dat iedereen naar je buik kijkt

Dromen jullie ook zo enorm??
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Grrr zonet nog een keer getest en het duurde lang voor het streepje kwam en hij lijkt ook lichter. Pfff, wat word ik hier onzeker van. Komt ook omdat ik niet precies weer wanneer ik ongesteld moet worden, ws ben ik nog niet eens officieel over tijd.

Stress kip, niks voor mij dit LOL Maak me vast druk om niks ;)

Ben vreselijk moe en heb zere rug, dus dat klinkt goed hahahhaha
Tsss.... Forum op viva HD app werkt nog niet, dus even ouderwets via de website.

@swop: ja, intens dromen! Het lijkt wel alsof ik één lange droom heb die de hele nacht duurt. Gelukkig nog geen heel enge dromen, zoals ik bij mijn eerste had.

Enneh... Niet te veel twijfelen! Geen nieuwe testen doen! Gewoon echo afwachten!
Wat een rust hier. Alles oké met iedereen?

Mickey, hier gelukkig ook geen nachtmerrieachtig maat hele levendige dromen.

Vandaag ook erg misselijk. Goed teken ;)
Hee dames!

Leuk om alle verhalen te lezen zeg... en oh-zo herkenbaar!!!

Hier ook allerlei kwaaltjes, buik is opgezet en borsten groeien en doen pijn... en ik ben zooooo moe!!!

Gisteren hebben we het goede nieuws aan mijn vader verteld, zo leuk om te doen! Hij was verbaasd en moest huilen en ik ook, een heel mooi moment.. Komend weekend vertellen we het aan de andere ouders..
Hallo meiden,

Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben 5 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben 20 december uitgerekend. Ik vind het allemaal erg spannend, omdat mijn vorige zwangerschap mis is gegaan bij 8 weken. 'Gelukkig' heb ik nu wel last van wat kwaaltjes, terwijl ik bij mijn vorige zwangerschap eigenlijk niet veel voelde. Dat stelt me wel weer een klein beetje gerust.

Jullie allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Groetjes,

chicka
Kan niet inloggen op app en site werkte ook niet goed. Zo irritant! Nu wel weer beter gelukkig.

@swop voel je je nu wel wat zekerder?

@kim borsten hier ook in de groei en op en af heel pijnlijke tepels en dan weer minder! Ook bultjes op m'n tepels. Interessant wat je lijf allemaal met je doet. Vroeg wakker herken ik ook. Verder voel ik me op zich prima. Wel snipverkouden, waarschijnlijk door verminderde weerstand.

@chicka gefeliciteerd! Gezellig dat je mee komt schrijven.
Wat zullen de meiden met bloedverlies geschrokken zijn. Sterkte en hopelijk loopt alles goed af en valt het allemaal mee.

Wij hebben het alleen onze ouders nog maar verteld. Puur omdat we nog beetje bang zijn dat het fout kon gaan. Inmiddels bijna 9 weken dus positief zijn we inmiddels wel.

@Mazoki: Jeetje 4 jaar, wat een lange tijd. Kan me heel goed voorstellen dat je heel blij bent en dan mensen het al weten. Die leven dan ook al zo lang met jullie mee. Sterkte met het verlies van jullie hond. Ik weet hoe verschrikkelijk dubbel het gevoel is (ik heb mijn hond half jaar geleden in moeten laten slapen).

@la_vie_en_rose: Ik ben sommige dagen erg emotioneel. Om de halve klap moet ik dan huilen, zelf op een baby op tv die geboren wordt of als ik me man weer eens niet begrijp. Heel vervelend. Gister had ik bijvoorbeeld zo een dag. Was absoluut niet lekker, moest continu naar de wc en kwam 2 kanten uit. Me darmen zijn erg van slag waardoor ik erg emotioneel wordt omdat ik niet wist waar de krampjes en pijn vandaan kwam. Maakt me onzeker.

Ik heb ook veel buik, maar ja me moeder had dat ook zei ze. Ik ben morgen 9 weken dus kan ook wel een buikje krijgen. Moeilijk te verbergen houden. Ik ben al niet heel slank en strak van mezelf dus buikje groeit dan ook snel natuurlijk.

@123roos: ik heb ook het idee dat mensen er naar kijken. Zit tussen de oren denk ik. Waarom zullen mensen staren als ze het niet weten haha. Nee buik inhouden werk niet, heb ik ook geprobeerd. Op me werk (verkoopmedewerkster tot ik vaste baan kan vinden binnen wat ik gestudeerd heb) vragen klanten al aan mij of ik zwanger ben. Ik moet dat dan stellig ontkennen wat best moeilijk is. Het ergste is nog dat er gezegd wordt door me schoonouders en man dat het nog niet zichtbaar is. Die mensen zijn dus gewoon aan het vissen.

Best veel mensen van wie het niet het eerste kind is of samengestelde gezinnen hebben. Voor mij en mijn man is het beide ons eerste kindje (maar je we zijn ook 24 en 25 en 7 jaar samen).

@Swop: Ik droom op het moment ook wel enorm veel en slaap diep. Zelfs mijn man droom over de baby en uggs (die ik heel graag wil voor mijn baby).

@Chicka: Gefeliciteerd en leuk dat je meeschrijft. Voel je je al anders?

Zo een heel verhaal, lees continu via telefoon (heb geen internet in onze tijdelijk woning). Maar via telefoon reageren is beetje vervelend.
Hallo,

Ik lees al een paar dagen mee en weet dat het al vol is maar ik zou het fijn vinden als ik mee kan kletsen... merk toch dat ik mn "ei" kwijt moet... Afgelopen week positief getest ben nu volgens mijn berekeningen 5 weken en 5 dagen... en ik vind het heeeeeeel spannend :-)

Heb eigenlijk alleen last van mijn buik (vlak onder mn ribben dus denk dat het mijnn maag is.)

Maandag ga ik bellen met de verloskundige...

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Liefs Sandocan
Aargghhh, ik krijg via de viva app nog steeds 'pagina bestaat niet' als ik op forum druk! Nu dus weer via safari (de website) maar de tabel ziet er niet meer uit! Is dat bij jullie ook zo?

@sandocan en chicka: proficiat! als de app weer werkt zal ik de tabel aanvullen.

@suzanna1988: ik was gisteren zeven weken (waarschijnlijk 14 maart bevrucht, sorry, klinkt raar), over 33 weken zitten we in de eerste week van december. Dan moet jij toch morgen acht weken zijn i.p.v. negen?
Hallo allemaal,

De twaalfde van deze maand had ik eigenlijk ongesteld moeten worden, jullie raden het al, dat werd ik dus niet. Wel buikkrampen en lichtroze bloedverlies, wat daarna een paar dagen bruin werd. Ik dacht, och ja mijn ongesteldheid komt er dus aan.

Eerst zaterdagavond laat eens getest, die was negatief. Toen hield ik maar aan dat wanneer ik een week overtijd was dat ik dan ging testen. Nou ik heb het volgehouden tot woensdag. Woensdag ochtend getest, en jahoor een licht tweede streepje erbij. Om het extra te bevestigen heb ik de volgende ochtend nog met een clearblue test voor de tweede keer positief getest met de boodschap 1-2, zwanger! Volgens het internet zou ik 20 december uitgerekend moeten zijn.

Dus vandaag precies 5 weekjes zwanger. De eerste afspraak staat gepland op 21 mei, een intake met een echo en bloedprikken etc. Spannend! Ergens durf ik niet blij te zijn.

Ik besef het niet, ik voel nog niks, ik zie nog niks.. het is moeilijk te geloven dat er iets groeit in mijn buik. Ik hoop dat alles goed gaat, ik ben echt heel bang dat het misgaat. :( Wie heeft dit nog meer?

Groetjes
ik heb precies hetzelfde butterflykisses! maar ik weet ook dat het zomaar om kan slaan en dat we over een week of 2 ineens heel beroerd kunnen worden. Helaas kunnen we niets anders doen dan afwachten...er zit niets anders op!
oh: en GEFELICITEERD natuurlijk!!!!
Goedemorgen allemaal!

@forum Bij mij doet het forum ook al een paar dagen raar! Op m'n tablet zie ik allemaal figuurtjes erdoorheen, waardoor het onleesbaar wordt :S

@butterflykisses, @sandocan, @chicka Welkom! Gefeliciteerd! Wat wordt het hier gezellig druk op het forum!

@swop77 Ja, zoals jij het zegt klopt het: het is mijn eerste kindje, het eerste (en enige ) kindje van ons samen. Ik heb dus al wat kunnen oefenen met 'moederen', maar nog niet met zo'n kleintje! De jongste was 2,5 toen ik hier kwam wonen.

@kwaaltjes Sinds een paar dagen ben ik bij iedere maaltijd (vooraf en achteraf) misselijk! Vooral 's ochtends krijg ik bijna geen hap door m'n keel. Gelukkig zonder overgeven, maar dat constante gevoel van misselijkheid is niet echt fijn :S!

Dit is overigens volgens mij de traagverlopende week in m'n leven...zucht. Ik wil zó graag weten of alles goed zit!! Zo herkenbaar dus, jullie onzekere opmerkingen... Afleiding zoeken lukt nauwelijks. Gisteravond met m'n zusje naar het theater geweest, toen heb ik zowaar twee uur niet aan m'n zwangerschap gedacht . Herkenbaar??
Hoe blij ik was, zo verdrietig ben ik nu. Mijn angst werd snel werkelijkheid zeg. Gisteravond bruin bloedverlies. Vanmorgen werd het rood en ik heb ongesteldheid krampen. Bloed blijft tot nu toe ook, donkerrood en bruin. en gewoon rood. Gebeld, en ik met serieus rekening houden met een miskraam. Wanneer het heftig wordt bellen, en wanneer ik volgende week positief test weer bellen dan kan ik direct komen.

Wat een teleurstelling.. door de krampen weinig hoop.
Aaa heel veel sterkte butterfly...

Hier niet echt klachten alleen last van mijn maag...

Iedereen een fijn weekend...
Butterflykisses, wat ontzettend naar voor je. Moet je nu afwachten, krijg je nog een echo?

Een warm welkom aan de nieuwe meiden& gefeliciteerd!

Ik weet niet wie het schreef over een rare achtergrond ivm het nieuwe forum, maar als het goed is kan je bij instellingen van je telefoon je geschiedenis en cookies wissen. Dan krijg je het normale scherm weer!

@hier: mijn eerste positiejeans is een feit. Eigenlijk nog te groot, maar het zit heel fijn! Verder ook maar wat wijdere shirtjes gekocht. Waarschijnlijk valt het alleen mij op, maar het voelt wel prettiger! Mijn man zag niks (zegt hij ;))

Nog steeds geen afspraak bij de verloskundige gemaakt. Wij verhuizen binnenkort naar een andere plaats en ik wil eigenlijk daar een verloskundige zoeken. Vraag me af of dat kan of dat ik ivm huisarts in oude woonplaats toch hier naar een verloskundige moet. Keuzes, keuzes. Ben ik al zo sterk in door hormonen!

Fijn weekend allemaal!
@butterfly Jeetje, wat rot!! Veel sterkte!!

@la vie Dank voor de tip!! Nu heb ik weer een leesbaar forum ;)
@butterfly zo snel van blijdschap naar verdriet. Heel veel sterkte...

@sandocan gefeliciteerd! Leuk dat je hier mee komt schrijven.

Hier weinig nieuws. Wat lichte buikpijn. Hoop maar dat dat een teken van een groeiende baarmoeder is. Nog steeds onzeker. Gelukkig (nog) niet misselijk, maar wel heel moe. Gelukkig nog maar een dikke week werken en dan 2 weken op vakantie. Vandaag lekker genieten van het zonnetje.
Ik moet afwachten, de vrouw zei dat het klinkt als een miskraam dat ik daar serieus rekening mee moet houden. Ze kunnen nu niks zien zei ze omdat het net 5 weken is/was. Ik moet afwachten hoe het gaast. Als het heel veel erger wordt moet ik bellen.. en ik moet aankomende week testen om te kijken wat dat aangeeft. Wanneer dat positief is kan ik langskomen voor echo. Maar ja, weinig kans.

gisteren heel de tijd lichte krampen en gezeur, maar alleen kleine streepjes bloed in maandverband, kan er zo een hele dag mee. Alleen bij afvegen steeds rood slijm met stukjes(sorry). Het is niet te vergelijken met een ongesteldheid tot nu toe. Het is een stuk minder qua bloed. Vandaag bloed ik vrolijk verder... krijg nu wel wat pijnlijke steken in mn borsten. En af en toe gemene steekjes in mijn buik. Plopjes en darmen wat in de war.

Ik bel morgen maar weer.. geen ide, zolang ik bloed en kramp heb ist in mijn hoofd mis.
Butterfly: ah nee toch :( ik duim hier nog even voor je. Mij is verteldin het ziekenhuis dat bloedverlies kan, als er stolsels bijzitten is het verkeerd.. Toch heel veel succes, ik duim hier echt!

Welkom aan de nieuwe dames, wordt gezellig!

De kwaaltjes beginnen hier precies toch te komen. Pijnlijke borsten, zware maag,misselijk.. En ik blijf afvallen, ben al 1,5kg kwijt op anderhalve week.. Morgen mag ik bij de gyn, ik ben nog steeds heel onzeker maar heb geen bloedverlies meer gehad.. Wel nog krampen. Maar gisteren heb ik opnieuw getest omdat vriend het vroeg en de cb gaf 3+ aan, dus dat betekent dat mijn hcg gestegen is. Ik hoop dat morgen alles goed is, al zal ik daarna nog steeds onzeker zijn..

Nienkeg, ik heb het ook hoor dat ik er steeds aan denk.. De ganse tijd door ben ik ermee bezig. Het zal wel normaal zijn he ;)
He butterflykisses, wat naar voor je, ik hoop echt dat het nog goed nieuws is..

StefanieV, voor jou hetzelfde!

Ik ben er ook nog steeds ontzettend mee bezig. Ik ben als de dood dat het misgaat, zeker omdat ik een half jaar geleden een miskraam heb gehad. Ik heb last van pijnlijke borsten en zit er zeker wel 50 x (!) per dag aan om te voelen of ze nog steeds pijn doen, echt te erg. Wat zou ik blij zijn als de 12 weken erop zitten. Maar dan ben ik denk ik weer ongerust voor de 20-weken echo..
Hier niet zulk leuk nieuws. Vandaag de hele dag hevige buikpijn / buikkrampen gehad, sinds vanavond ineens helderrood bloedverlies. Dus ik ben bang dat het mis is.. dringt nog niet helemaal door. Dinsdag echo, dus dan weet k het zeker.
Stiekem hoop je op goed nieuws, door positieve verhalen van andere vrouwen. Door het aparte misschien wel verbeelde gevoel in mijn buik. Soms steekjes in mijn borst.. mijn darmen steeds in de war, gewoon allemaal apart. Ik weet het allemaal niet meer.

Ondertussen wel nog bloed, minder dus niet het verwachtte meer bloed en kramp. Ik hoop nog altijddat het ophoudt.. maar ja.. jezelf voor de gek houden is ook een vak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven