Neiging om vreemd te gaan
vrijdag 19 april 2013 om 00:12
Ik hoop dat ik goed advies krijg van vrouwen.
Ik ben een man van 33 en ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn relatie duurt al 10 jaar.
Aan het begin van onze relatie heeft zij aangegeven dat zij sex niets bijzonder vindt. Niet om mij dus maar de sex zelf.
We doen het 1x per kwartaal en dan is het niet echt bijzonder.
Onze relatie is in die tien jaar een jaar uit geweest.
In dat jaar heb ik de 'schade' flink ingehaald.
Ik besefte toen wel dat ik nog hartstikke gek op mijn partner was en na enige moeite zijn we weer bij elkaar.
Ik weet dus dat sex op een laag pitje staat en dat heb ik lange tijd voor lief genomen.
En nu... nu wordt ik gek. Voel mij enorm gefrustreerd.
Ik krijg gedachtes om vreemd te gaan. Ik kijk veel naar andere vrouwen. In het begin had ik schuldgevoelens maar die worden minder.
Vind het heel erg maar ik begin genoeg te krijgen van solosex.
Mijn partner krijgt alle liefde van de wereld en ik leg de wereld aan haar voeten.
Zij is niet in staat om dat kleine beetje (leven draait niet alleen om sex) te geven wat ik soms nodig heb dus ben geneigd om dit ergens anders te zoeken.
Wie weer raad?
Ik ben een man van 33 en ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn relatie duurt al 10 jaar.
Aan het begin van onze relatie heeft zij aangegeven dat zij sex niets bijzonder vindt. Niet om mij dus maar de sex zelf.
Ik besefte toen wel dat ik nog hartstikke gek op mijn partner was en na enige moeite zijn we weer bij elkaar.
Ik weet dus dat sex op een laag pitje staat en dat heb ik lange tijd voor lief genomen.
Ik krijg gedachtes om vreemd te gaan. Ik kijk veel naar andere vrouwen. In het begin had ik schuldgevoelens maar die worden minder.
Mijn partner krijgt alle liefde van de wereld en ik leg de wereld aan haar voeten.
Zij is niet in staat om dat kleine beetje (leven draait niet alleen om sex) te geven wat ik soms nodig heb dus ben geneigd om dit ergens anders te zoeken.
Wie weer raad?
vrijdag 19 april 2013 om 14:58
vrijdag 19 april 2013 om 15:02
Jullie lijken er samen niet uit te gaan komen. Iemand die niet kan/durft te praten zal daar niet ineens mee gaan beginnen. Het geeft blijkbaar teveel spanning.
Maar "je moet het er maar mee doen" is in een goede relatie weinig liefdevol. Je kunt de stelling ook omdraaien. Jij hebt behoefte aan een gewoon seksleven en daar moet zij het maar mee doen. Elkaar voor het blok zetten zal niet veel opleveren.
De tip om met een deskundige te gaan praten lijkt mij de beste. Misschien niet meteen over het gebrek aan seks, die stap is waarschijnlijk te groot, maar er is vast wel een andere insteek te bedenken.
Maar "je moet het er maar mee doen" is in een goede relatie weinig liefdevol. Je kunt de stelling ook omdraaien. Jij hebt behoefte aan een gewoon seksleven en daar moet zij het maar mee doen. Elkaar voor het blok zetten zal niet veel opleveren.
De tip om met een deskundige te gaan praten lijkt mij de beste. Misschien niet meteen over het gebrek aan seks, die stap is waarschijnlijk te groot, maar er is vast wel een andere insteek te bedenken.
vrijdag 19 april 2013 om 15:27
Ik vind het wel behoorlijk egoistisch..
"je moet het er maar mee doen ", dat is voor jou geen keuze maar een eenzijdige beslissing.
het is gewoon een kwestie dus van pikken of slikken..
Alles op haar opvoeding gooien is ook makkelijk, je wordt volwassen, gaat volwassen relaties aan en daar horen gesprekken bij die je mischien moeilijk of niet leuk vindt om te houden.
Dit gaat op een gegeven moment steeds meer tussen jullie instaan.
Hoe is de verdere intimiteit in de relatie, wordt er wel geknuffeld en gezoend ?
"je moet het er maar mee doen ", dat is voor jou geen keuze maar een eenzijdige beslissing.
Alles op haar opvoeding gooien is ook makkelijk, je wordt volwassen, gaat volwassen relaties aan en daar horen gesprekken bij die je mischien moeilijk of niet leuk vindt om te houden.
Hoe is de verdere intimiteit in de relatie, wordt er wel geknuffeld en gezoend ?
vrijdag 19 april 2013 om 15:34
Oe,ik zou daar geloof ik geen genoegen mee kunnen nemen hoor.
Je doet het er maar mee...
Ik zou toch het gesprek aan gaan en toch vragenboek ze staat tegenover een eventuele andere vrouw.
Ik zou dit niet stiekem doen,ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken.
Zeker niet omdat je ook zegt van haar te houden.
Je doet het er maar mee...
Ik zou toch het gesprek aan gaan en toch vragenboek ze staat tegenover een eventuele andere vrouw.
Ik zou dit niet stiekem doen,ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken.
Zeker niet omdat je ook zegt van haar te houden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 19 april 2013 om 15:55
Ben het erg met Silver eens. Haar houding is erg rigide en jij gaat daarin mee. Begrijpelijk gezien de situatie die je schetst maar dit is nu volgens mij wel waar bij jullie de schoen wringt.
Ikzelf zat (zit) in een enigszins gelijke situatie met Tedvrouw. Uit onze gesprekken hierover (wel alweer lang geleden) kwam in ieder geval nog naar voren "je gaat je gang maar, maar ik wil het niet weten". Verre van ideaal maar er was wel iets van begrip en meebewegen.
Ikzelf zat (zit) in een enigszins gelijke situatie met Tedvrouw. Uit onze gesprekken hierover (wel alweer lang geleden) kwam in ieder geval nog naar voren "je gaat je gang maar, maar ik wil het niet weten". Verre van ideaal maar er was wel iets van begrip en meebewegen.
vrijdag 19 april 2013 om 16:52
Mag ik een hele persoonlijke vraag stellen Ted?
Als je geen antwoord geven snap ik dat ook hoor.
Maar is seks niet juist iets wat een relatie onderscheid van hele hele diepe vriendschap?
Als ik naar mezelf kijk, ik zou alleen een relatie kunnen hebben met iemand waar ik het ook in bed goed mee kan vinden.
Als je geen antwoord geven snap ik dat ook hoor.
Maar is seks niet juist iets wat een relatie onderscheid van hele hele diepe vriendschap?
Als ik naar mezelf kijk, ik zou alleen een relatie kunnen hebben met iemand waar ik het ook in bed goed mee kan vinden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 19 april 2013 om 17:11
vrijdag 19 april 2013 om 17:32
quote:Summerdance schreef op 19 april 2013 @ 16:52:
...
Vraag staat vrij Summerdance
Dat vond ik vroeger ook maar mijn denkbeelden zijn veranderd.
Ik vind dat er veel meer dingen zijn die een relatie onderscheiden van vriendschap. En naarmate ik ouder wordt vind ik het exclusief houden van fysieke intimiteit daar minder belangrijk in worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat niet veel meer binnen mijn relatie zou willen. Na 22 jaar zou ik het nog steeds heel graag meer dan 1 keer per dag met Tedvrouw willen doen.
Dingen die ik wel belangrijk vind in een relatie:
- Samen kinderen opvoeden;
- Samen er voor elkaar zijn in voor en tegenspoed, bij ziekte, bij aftakeling van ouders e.d.
- Gewoon al meer dan 20 jaar samen zijn
- Het op heel veel vlakken goed met elkaar kunnen vinden ook al valt seks daar dan niet meer onder (we hebben het nog wel, af en toe...
)
...
Vraag staat vrij Summerdance
Dat vond ik vroeger ook maar mijn denkbeelden zijn veranderd.
Ik vind dat er veel meer dingen zijn die een relatie onderscheiden van vriendschap. En naarmate ik ouder wordt vind ik het exclusief houden van fysieke intimiteit daar minder belangrijk in worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat niet veel meer binnen mijn relatie zou willen. Na 22 jaar zou ik het nog steeds heel graag meer dan 1 keer per dag met Tedvrouw willen doen.
Dingen die ik wel belangrijk vind in een relatie:
- Samen kinderen opvoeden;
- Samen er voor elkaar zijn in voor en tegenspoed, bij ziekte, bij aftakeling van ouders e.d.
- Gewoon al meer dan 20 jaar samen zijn
- Het op heel veel vlakken goed met elkaar kunnen vinden ook al valt seks daar dan niet meer onder (we hebben het nog wel, af en toe...
vrijdag 19 april 2013 om 17:38
vrijdag 19 april 2013 om 17:39
quote:Tedvrpl schreef op 19 april 2013 @ 17:32:
[...]
...
En naarmate ik ouder wordt vind ik het exclusief houden van fysieke intimiteit daar minder belangrijk in worden.
...
Hier bedoel ik eigenlijk naarmate mijn relatie langer duurt en op andere vlakken dieper wordt.
Als ik nu een nieuwe serieuze relatie zou willen beginnen dan zou dat zeker alleen met iemand zijn voor wie seks ook heel belangrijk is en die er ook echt pap van lust. Dit los van een hoop andere criteria natuurlijk.
Maar de diepheid die ik heb met Tedvrouw heb heb ik nooit meteen in een nieuwe relatie. Dat kost decennia om op te bouwen en dat laat ik niet lopen voor een beetje seks.
[...]
...
En naarmate ik ouder wordt vind ik het exclusief houden van fysieke intimiteit daar minder belangrijk in worden.
...
Hier bedoel ik eigenlijk naarmate mijn relatie langer duurt en op andere vlakken dieper wordt.
Als ik nu een nieuwe serieuze relatie zou willen beginnen dan zou dat zeker alleen met iemand zijn voor wie seks ook heel belangrijk is en die er ook echt pap van lust. Dit los van een hoop andere criteria natuurlijk.
Maar de diepheid die ik heb met Tedvrouw heb heb ik nooit meteen in een nieuwe relatie. Dat kost decennia om op te bouwen en dat laat ik niet lopen voor een beetje seks.
vrijdag 19 april 2013 om 17:42
quote:zoutopmijnhuid schreef op 19 april 2013 @ 14:04:
Zijn er andere gebieden waarop jullie wel een klik hebben? Zo niet, dan snap ik niet waarom je met haar getrouwd bent destijds.
Behalve sex klikt het verder prima hoor.
We hebben het prima naar ons zin verder. Lachen en ouwehoeren veel.
Tja. Als dat er niet was dan waren we nooit getrouwd.
Zijn er andere gebieden waarop jullie wel een klik hebben? Zo niet, dan snap ik niet waarom je met haar getrouwd bent destijds.
vrijdag 19 april 2013 om 17:47
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 00:12:
Wie weer raad?Jij was diegene die haar weer opzocht na jullie break up. Dan heb je toch ergens al een keuze gemaakt om de situatie te accepteren zoals die was en is. Waarom ben je dan opnieuw een relatie aangegaan, als je dit weet van jezelf?
Wie weer raad?Jij was diegene die haar weer opzocht na jullie break up. Dan heb je toch ergens al een keuze gemaakt om de situatie te accepteren zoals die was en is. Waarom ben je dan opnieuw een relatie aangegaan, als je dit weet van jezelf?
vrijdag 19 april 2013 om 17:49
quote:silver1977 schreef op 19 april 2013 @ 15:27:
Knuffelen wel en de hallo/tot ziens-zoen.
We hebben het er wel over gehad dus maar het praat moeilijker omdat zij niet gewend is om over dit soort dingen te praten.
Iedereen krijgt bepaalde normen en waarden mee van huis. Zij ook.
Het is heel lastig om het te bespreken niet om het bespreekbaar te maken.
Knuffelen wel en de hallo/tot ziens-zoen.
We hebben het er wel over gehad dus maar het praat moeilijker omdat zij niet gewend is om over dit soort dingen te praten.
Iedereen krijgt bepaalde normen en waarden mee van huis. Zij ook.
Het is heel lastig om het te bespreken niet om het bespreekbaar te maken.
vrijdag 19 april 2013 om 17:58
quote:mientjelater schreef op 19 april 2013 @ 17:47:
[...]
Jij was diegene die haar weer opzocht na jullie break up. Dan heb je toch ergens al een keuze gemaakt om de situatie te accepteren zoals die was en is. Waarom ben je dan opnieuw een relatie aangegaan, als je dit weet van jezelf?
Klopt. Ik dacht het wel vol te houden. Naïef niet?
Ik koos wel voor al het andere. Hoe ze verder is.
Damm you hormones!!!!
[...]
Jij was diegene die haar weer opzocht na jullie break up. Dan heb je toch ergens al een keuze gemaakt om de situatie te accepteren zoals die was en is. Waarom ben je dan opnieuw een relatie aangegaan, als je dit weet van jezelf?
Klopt. Ik dacht het wel vol te houden. Naïef niet?
Ik koos wel voor al het andere. Hoe ze verder is.
Damm you hormones!!!!
vrijdag 19 april 2013 om 18:04
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 17:42:
[...]
Maar praten over onderwerpen die je echt bezighouden blijkbaar niet. Sexueel moet jij je naar haar voegen, er wordt niet over gesproken, over hoe raar het is dat zij beslist over jouw hoeveelheid sex.
Als er exclusieve monogamie is afgesproken in jullie relatie ben je allebeide verantwoordelijk voor de tevredenheid over die sex. En dat ben jij niet.
Dan vind ik persoonlijk dat je buiten de deur mag neuken.
[...]
Maar praten over onderwerpen die je echt bezighouden blijkbaar niet. Sexueel moet jij je naar haar voegen, er wordt niet over gesproken, over hoe raar het is dat zij beslist over jouw hoeveelheid sex.
Als er exclusieve monogamie is afgesproken in jullie relatie ben je allebeide verantwoordelijk voor de tevredenheid over die sex. En dat ben jij niet.
Dan vind ik persoonlijk dat je buiten de deur mag neuken.
vrijdag 19 april 2013 om 18:07
quote:cookiecookie schreef op 19 april 2013 @ 18:00:
@stephan.klein: wat vindt zij ervan dat jij de seks mist? Of is dat ook al lastig om te bespreken?
Ik krijg zo de indruk dat het onderwerp seks taboe is geworden in jullie relatie?
Daar maakt zij zich niet zo druk om. Zij weet wel dat ik vaker wil.
Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.
@stephan.klein: wat vindt zij ervan dat jij de seks mist? Of is dat ook al lastig om te bespreken?
Ik krijg zo de indruk dat het onderwerp seks taboe is geworden in jullie relatie?
Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.
vrijdag 19 april 2013 om 18:10
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:07:
[...]
Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.Het is net alsof zij zich niet kan inleven in jou, in hoe moeilijk het voor jou is om seks te missen. Dat jij je rot voelt maakt haar niet uit?
[...]
Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.Het is net alsof zij zich niet kan inleven in jou, in hoe moeilijk het voor jou is om seks te missen. Dat jij je rot voelt maakt haar niet uit?
vrijdag 19 april 2013 om 18:20
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:07:Daar maakt zij zich niet zo druk om. Zij weet wel dat ik vaker wil. Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.En dan besluit ze over jouw hoofd heen ook maar dat jij seks ook niet belangrijk mag vinden? Alsof jij een kinderkopje hebt. Je zegt dat je gezellig met haar kan ouwehoeren, kan je ook serieus praten over wat jou dwars zit met haar? Ziet ze jou wel voor vol aan?
vrijdag 19 april 2013 om 18:26
quote:cookiecookie schreef op 19 april 2013 @ 18:10:
[...]
Het is net alsof zij zich niet kan inleven in jou, in hoe moeilijk het voor jou is om seks te missen. Dat jij je rot voelt maakt haar niet uit?
Ik denk dat zij dit compenseert voor haar gevoel met alle andere goede momenten die we samen hebben.
Maar goed. Nu weet ik nog niet wat ik hier mee aan moet.
Echt dubbel allemaal.
Fijn hoor. Deze reacties en meningen.
In vergelijking met mijn vrouw lijken jullie wel Aliëns.
Of... juist... wij zijn de Aliëns.
[...]
Het is net alsof zij zich niet kan inleven in jou, in hoe moeilijk het voor jou is om seks te missen. Dat jij je rot voelt maakt haar niet uit?
Ik denk dat zij dit compenseert voor haar gevoel met alle andere goede momenten die we samen hebben.
Maar goed. Nu weet ik nog niet wat ik hier mee aan moet.
Echt dubbel allemaal.
Fijn hoor. Deze reacties en meningen.
In vergelijking met mijn vrouw lijken jullie wel Aliëns.
Of... juist... wij zijn de Aliëns.
vrijdag 19 april 2013 om 18:32
quote:kipkluifje schreef op 19 april 2013 @ 18:20:
[...]
En dan besluit ze over jouw hoofd heen ook maar dat jij seks ook niet belangrijk mag vinden? Alsof jij een kinderkopje hebt. Je zegt dat je gezellig met haar kan ouwehoeren, kan je ook serieus praten over wat jou dwars zit met haar? Ziet ze jou wel voor vol aan?
Zij heeft nooit gezegd of besloten dat ik sex niet belangrijk mag vinden.
Als mij dingen dwars zitten, verdrietig, blij of boos ben dan kunnen we goed praten.
Sex daarintegen vind ze nu eenmaal geen topic.
[...]
En dan besluit ze over jouw hoofd heen ook maar dat jij seks ook niet belangrijk mag vinden? Alsof jij een kinderkopje hebt. Je zegt dat je gezellig met haar kan ouwehoeren, kan je ook serieus praten over wat jou dwars zit met haar? Ziet ze jou wel voor vol aan?
Zij heeft nooit gezegd of besloten dat ik sex niet belangrijk mag vinden.
Als mij dingen dwars zitten, verdrietig, blij of boos ben dan kunnen we goed praten.
Sex daarintegen vind ze nu eenmaal geen topic.