Entertainment alle pijlers

De W van...

19-04-2013 11:38 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos,

Walgelijk,

Week-in-de-knieën,

Waanzinnig,

etc.

Het Koningsriedeltje

Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.

De W van

Totaal aantal stemmen: 125

Waardeloos (92%)
Wonderschoon (8%)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:chocs schreef op 19 april 2013 @ 22:50:

@daneli

Ik weet niet voor welke leeftijd, maar deze is toch wel leuk dacht ik zo

http://m.youtube.com/watch?v=KoHUxpPyCtoGroep 5, dus 8/9 jaar. Dank je voor de link, vrolijk liedje. Hij gaat alleen niet zozeer over de troonswisseling, dus ik vind dit een leuker liedje voor een andere keer. Ik kijk nog even verder!
Wie is dat met dat knalrode afrokapsel? En zie ik daar links nou echt Ben Cramer?
quote:daneli schreef op 19 april 2013 @ 23:00:

[...]

Groep 5, dus 8/9 jaar. Dank je voor de link, vrolijk liedje. Hij gaat alleen niet zozeer over de troonswisseling, dus ik vind dit een leuker liedje voor een andere keer. Ik kijk nog even verder!Als het perse over de troonswisseling moet gaan zou ik gewoon gezellig een stoelendans gaan doen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 april 2013 @ 23:01:

Wie is dat met dat knalrode afrokapsel? En zie ik daar links nou echt Ben Cramer?Een idolsmeisje? En ja, Ome Ben is ook van zn zoldertje afgetrokken
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:DeeDee86 schreef op 19 april 2013 @ 23:02:

[...]

Een idolsmeisje? En ja, Ome Ben is ook op zn zoldertje afgetrokkenGatver.
quote:del_speciaal schreef op 19 april 2013 @ 22:59:

[...]

Wie? Waar?

[img]http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/h ... 0313_n.jpg[/img]Okay, niet echt een intelligente foto, maar toch... zelfs Lavinia doet mee!
quote:daneli schreef op 19 april 2013 @ 23:00:

[...]

Groep 5, dus 8/9 jaar. Dank je voor de link, vrolijk liedje. Hij gaat alleen niet zozeer over de troonswisseling, dus ik vind dit een leuker liedje voor een andere keer. Ik kijk nog even verder!

Zoek niet langer!

quote:Beeldig schreef op 19 april 2013 @ 21:29:

Wie miste een liedje voor schoolkinderen om te oefenen?

http://www.youtube.com/watch?v=VKVrA1egALQ
Wat errug! Ik moet hier een klein beetje van huilen.

Maar ik denk dat het beter is als ik dat in het buitenland ga doen en nooit iemand vertel dat ik uit Nederland kom. Ik schaam me kapot.
Time spent with a cat is never wasted
quote:Stofmuis schreef op 19 april 2013 @ 23:27:

Wat errug! Ik moet hier een klein beetje van huilen.

Maar ik denk dat het beter is als ik dat in het buitenland ga doen en nooit iemand vertel dat ik uit Nederland kom. Ik schaam me kapot.

Ik hoor het lied dus echt net pas voor het eerst en echt dit is precies wat ik dacht. Ik zag net dat stukje met Ewbank en Borsato in De Wereld Draait Door.. plaatsvervangende schaamte.

Echt te erg dit.

Zing dat gewoon het Wilhelmus ofzo maar dit kan echt niet.
Wtf?
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 23:11:

[...]

Okay, niet echt een intelligente foto, maar toch... zelfs Lavinia doet mee!Wie?
De W van:

wereldschokkend

WAAROM?

Wim Daniels (prachtige woorden over dit lied)

al voorbij gekomen?
Ik weet toch ook niet alles!
Hahahaha, Wim Daniels is meesterlijk!
quote:Starshine schreef op 19 april 2013 @ 22:34:

[...]

Ja want Leo deed alleen maar aan schilderen, poezie en uitvinden. Die sprong niet van schansen en duikplanken. Dusss.

Klopt.

Schansen en duikplanken gaat ook niet, met die heupen...
Man, man, man, wát een opwinding om een wat fout uitgepakt liedjesproject. Er komt een hoop los he, bij de mensen. Het lijkt wel therapeutisch zeg, dat nummer!

Hoewel dat rappen van de grote monarchist Lange Frans me elke keer doet huilen van het lachen, wat vast niet de bedoeling is, vind ik het allemaal best meevallen met dat lied.

Het is niet slechter dan heel, héél veel andere nummers.

Niet mee te zingen, geen refrein, niet een melodietje dat blijft hangen en een ongelukkig begin (Daar sta je dan....), allemaal eens. Maar wat er nu landelijk gebeurt vind ik echt ook nogal sneu.

De parodietjes zijn wat mij betreft al niet leuk meer en de sneerleverworst is alweer bedorven.

Liedje niet mooi, liedje niet leuk.

In Holland een reden voor guerilla en kapotschrijverij van iedereen die er aan meedeed. Sinds de Hoekse en Kabeljauwse twisten is er niks van belang meer voorgevallen in dit land, dus stort men zich uitgelaten op een nummertje van John E.

Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld een Nico Dijkshoorn nog nooit iets positiefs, leuks of moois horen maken of zeggen. Nimmer. Die vertegenwoordigt in zijn eentje, met zijn afzeikmentaliteit veel van wat er in dit land niet deugt. Een onaangenamer mens kan ik nauwelijks bedenken. Jan Mulder en die griezel van VI komen misschien in de buurt. Dat Nico er als de kippen bij was om over stenigen te reppen en weer eens te scoren over de rug van een ander, verbaast me dus weer eens niks en het zou mij, net als John E., ook de pis niet lauw maken. Of laat ik het zo stellen: ik zou óók zeggen én menen dat kritiek van ('broehá, ik beledig mensen voor geld') N. D. mij aan m'n reet zou roesten.

Als John had gezegd dat zijn kritiek hem erg raakte was hij nog harder uitgelachen denk ik.

Logisch dat John beledigd is trouwens. Dat mag toch? Of moet hij gespeend zijn van ieder gevoel omdat hij nou eenmaal gekozen heeft om dit nummer schrijven op zich te nemen? Ik denk dat velen het niet gedurfd hadden.

Terecht want moet je zien wat er gebeurt.

En ja, dan schopt hij van zich af.

Niet handig om huisvrouwen er bij te halen. Stom van 'm. Hij ligt daar nu wakker van, wat ik je brom. Hij kan zich de dunner wordende haren wel uit zijn kop rukken dat hij zich zo heeft laten kennen.

Dat hele koningslied wordt één keer gezongen op de kroningsdag en dan verdwijnt het, klipklap, in een of ander archief. Klaaaarrrr!

Maar goed, al met al vind ik de hele lelijke toestand er omheen, het collectief afbranden en kapot schrijven van iedereen die er aan meedoet inmiddels irritanter dan het lied zelf.

Ga ik nu weer even overgeven (wat een ellende is dat toch...)
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 04:26:

Logisch dat John beledigd is trouwens. Dat mag toch? Of moet hij gespeend zijn van ieder gevoel omdat hij nou eenmaal gekozen heeft om dit nummer schrijven op zich te nemen? Ik denk dat velen het niet gedurfd hadden.

Terecht want moet je zien wat er gebeurt.

En ja, dan schopt hij van zich af.

Ik vind het niet logisch. Hij had het kunnen verwachten. Dit nummer moet live aan de nieuwe koning worden laten zien, meegespeeld door een enorm orkest. Welke idioot denkt dan dat een liedje dat in 5 uur in elkaar geflanst is wel best zal zijn. Niet alleen muzikaal en tekstueel is het bagger, maar inhoudelijk zegt het nummer ook niks. Het hele nummer hangt aan elkaar van de cliche's (dijken, regen, stamppot). die nergens op slaan. Ze hadden deze kans beter kunnen gebruiken om een tekst te schrijven die meer toegespitst is op de tijd waarin we nu leven.
Trouwens wel top van Acda & De Munnik om toch niet meer mee te doen.
quote:ninika schreef op 20 april 2013 @ 07:20:

[...]

Ik vind het niet logisch. Hij had het kunnen verwachten. Dit nummer moet live aan de nieuwe koning worden laten zien, meegespeeld door een enorm orkest. Welke idioot denkt dan dat een liedje dat in 5 uur in elkaar geflanst is wel best zal zijn. Niet alleen muzikaal en tekstueel is het bagger, maar inhoudelijk zegt het nummer ook niks. Het hele nummer hangt aan elkaar van de cliche's (dijken, regen, stamppot). die nergens op slaan. Ze hadden deze kans beter kunnen gebruiken om een tekst te schrijven die meer toegespitst is op de tijd waarin we nu leven.

Dat is jóuw mening. Jíj vindt het nietszeggend.

Dijken regen en stamppot zijn zaken die bij Nederland horen, al zijn ze uitgekauwd. Dat ís wel zo. Cliché maar waar. 3300 Nederlanders hebben met hun ingestuurde zinnen het schrijversteam geïnspireerd. De tekst is dus gebaseerd op wat zij bijdroegen.

Het nummer is goedgekeurd door degenen die daar hun fiat aan moesten geven. John Ewbanks heeft het geschreven maar hij was niet alleenheerser. Er zijn anderen bij betrokken die er ook iets over te zeggen hadden. Blijkbaar waren zij tevreden.

Het nummer heeft een soort 'Vandaag is rood' structuur waar J. voorheen veel succes mee had. Dit keer is die structuur onhandig.

John Ewbanks heeft de reputatie dat hij razendsnel nummers maakt. Zo werkt hij en hij heeft er altijd veel succes mee gehad.

En hij was in zijn wiek geschoten door de shitload aan rottigheid die hij over zich heenkreeg. Logisch. Hij is ook maar een mens.
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 april 2013 @ 22:52:

Toch kan dat koningslied nog wel zijn nut hebben. Ik stel voor dat ze het in gaan zetten tegen overlast van hangjongeren. Geen hangjongere, hoe stronken ook, die het langer dan twee minuten uithoudt als je ergens achter een boom een ghettoblaster neerzet met het koningslied op windkracht tien én op repeat.
Het lied is simpelweg tenenkrommend slecht geschreven, qua tekst en muziek.
Ja hoor. Het is inmiddels volkómen duidelijk.

Samenvattend: Het is niks, het is stom, lelijk, geschreven door de kantklosvereniging na een cursus creatief schrijven en zwakzinnig, oren bloeden ervan, de makers moeten zich schamen en gestenigd worden. Iedereen die het mooi vindt is gek en we leven in een open inrichting.

Gelukkig is het snel 30 april, dan zingt men het moppie en dan kan 't voor eeuwig een archiefdoos in.
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 07:57:

[...]

Dat is jóuw mening. Jíj vindt het nietszeggend.

Dijken regen en stamppot zijn zaken die bij Nederland horen, al zijn ze uitgekauwd. Dat ís wel zo. Cliché maar waar. 3300 Nederlanders hebben met hun ingestuurde zinnen het schrijversteam geïnspireerd. De tekst is dus gebaseerd op wat zij bijdroegen.

Het nummer is goedgekeurd door degenen die daar hun fiat aan moesten geven. John Ewbanks heeft het geschreven maar hij was niet alleenheerser. Er zijn anderen bij betrokken die er ook iets over te zeggen hadden. Blijkbaar waren zij tevreden.

Het nummer heeft een soort 'Vandaag is rood' structuur waar J. voorheen veel succes mee had. Dit keer is die structuur onhandig.

John Ewbanks heeft de reputatie dat hij razendsnel nummers maakt. Zo werkt hij en hij heeft er altijd veel succes mee gehad.

En hij was in zijn wiek geschoten door de shitload aan rottigheid die hij over zich heenkreeg. Logisch. Hij is ook maar een mens.

In het verleden behaalde successen bieden geen garanties voor de toekomst, dat blijkt nu maar weer. Zelfs Ewbank kan een keer uitgepingeld zijn. Geeft niet, maar het zou hem een groot componist maken als hij dat zelf ook had ingezien en de opdracht aan iemand anders had gegeven.

Ik vind dat liedje van Anouk ook niet mooi, maar ik kan er wel in horen dat het een goed geschreven liedje is, dat erover is nagedacht, maar dit? Zoveel verschillende muziekstijlen, van bombastisch tot rap. En zo slecht Nederlands. Ewbank gaf dat zelf toe in DWDD, dat dat wel wat beter had gekund. Ook was hij verlegen met het feit dat de W van Willem erin moest van de bedenkers. Dat had hij zelf liever niet gehad, maar ja, het moest. Een Koningslied al beginnen met een verkeerde Nederlandse tekst....dat is vragen om kritieken.

Kom op Eleonora, doet dit lied je schrijvershart geen pijn?
Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.

Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.

Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.

Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!

Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?

Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?

Sorry...
quote:LouisaVuitton schreef op 20 april 2013 @ 09:06:

[...]

In het verleden behaalde successen bieden geen garanties voor de toekomst, dat blijkt nu maar weer. Zelfs Ewbank kan een keer uitgepingeld zijn. Geeft niet, maar het zou hem een groot componist maken als hij dat zelf ook had ingezien en de opdracht aan iemand anders had gegeven.

Ik vind dat liedje van Anouk ook niet mooi, maar ik kan er wel in horen dat het een goed geschreven liedje is, dat erover is nagedacht, maar dit? Zoveel verschillende muziekstijlen, van bombastisch tot rap. En zo slecht Nederlands. Ewbank gaf dat zelf toe in DWDD, dat dat wel wat beter had gekund. Ook was hij verlegen met het feit dat de W van Willem erin moest van de bedenkers. Dat had hij zelf liever niet gehad, maar ja, het moest. Een Koningslied al beginnen met een verkeerde Nederlandse tekst....dat is vragen om kritieken.

Kom op Eleonora, doet dit lied je schrijvershart geen pijn?

Louisa, ik reageerde op de uitspraak dat het in vijf uur in elkaar is gedraaid. Ja, dát is J. E. he. Daar staat hij om bekend. Hadden ze iemand anders moeten vragen als dát nu ineens een affakkelcriterium is.

Van mij hoeft dat hele nummer niet. Ik ben geen John E. fan. Ook niet wat betreft de nummers die hij voor Marco B. schrijft. Ik heb er níks mee. Maar ik vind het helemaal een nummer wat bij hem past. Ik vind het een typisch John Ewbanks nummer. Zijn teksten vind ik namelijk vaak nogal overdreven.

Het rappen vind ik oprecht vreselijk en de tekst, gebaseerd op dat wat men ingestuurd heeft, vind ik amechtig, dat is het eerste wat ik er gisteren over zei.

Om mooi of lelijk gaat het me niet. Dat heb ik wel duidelijk gemaakt. Smaken verschillen. De inhoud van sommige reacties staan me tegen. En aangezien hier ongebreideld geroeptoeterd mag worden wat men vindt, geef ik ook mijn mening.
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 09:34:

[...]

Louisa, ik reageerde op de uitspraak dat het in vijf uur in elkaar is gedraaid. Ja, dát is J. E. he. Daar staat hij om bekend. Hadden ze iemand anders moeten vragen als dát nu ineens een affakkelcriterium is.

Van mij hoeft dat hele nummer niet. Ik ben geen John E. fan. Ook niet wat betreft de nummers die hij voor Marco B. schrijft. Ik heb er níks mee. Maar ik vind het helemaal een nummer wat bij hem past. Ik vind het een typisch John Ewbanks nummer. Zijn teksten vind ik namelijk vaak nogal overdreven.

Het rappen vind ik oprecht vreselijk en de tekst, gebaseerd op dat wat men ingestuurd heeft, vind ik amechtig, dat is het eerste wat ik er gisteren over zei.

Om mooi of lelijk gaat het me niet. Dat heb ik wel duidelijk gemaakt. Smaken verschillen. De inhoud van sommige reacties staan me tegen. En aangezien hier ongebreideld geroeptoeterd mag worden wat men vindt, geef ik ook mijn mening.

Oh, maar je mening hoor ik altijd graag, dat weet je... daarom ook mijn vraag...

Ik heb net nog even het nieuwste nummer van Armin van Buuren beluisterd (this is what if feels like). Daar hadden ze ook een mooi nummer op kunnen maken, compleet met het Metropole Orkest. Hadden we met zijn allen lekker op kunnen dansen op Kroningsdag. Jammer dat gekozen is om vooral maar voor 'veilig' en dus John E te kiezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven