De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zondag 21 april 2013 om 17:10
zondag 21 april 2013 om 17:12
quote:fru1t3lla schreef op 21 april 2013 @ 17:10:
Ik maak mezelf niet erg populair hiermee, maar afgezien van hoe het koningslied heeft uitgepakt, vind ik eerlijk gezegd dat hier simpelweg erg veel geld aan uit is gegeven wat beter zou besteed worden aan de bevolking, zoals de zorg.nee hoor, je hebt gelijk. Stop dat geld lekker in de thuiszorg, dan staan er straks niet weer 30.000 man op straat
Ik maak mezelf niet erg populair hiermee, maar afgezien van hoe het koningslied heeft uitgepakt, vind ik eerlijk gezegd dat hier simpelweg erg veel geld aan uit is gegeven wat beter zou besteed worden aan de bevolking, zoals de zorg.nee hoor, je hebt gelijk. Stop dat geld lekker in de thuiszorg, dan staan er straks niet weer 30.000 man op straat
zondag 21 april 2013 om 17:19
zondag 21 april 2013 om 17:25
Over het liedje zelf, ik vond de allereerste zin de beste en meest toepasselijke zin:
"Daar sta je dan".
Ja inderdaad, daar staat hij dan, met zijn handen in zijn zakken en een beetje bedremeld over wat komen zal. Hij kijkt een keer naar links en een keer naar rechts en denkt "waar ben ik nu toch aan begonnen?". Die toon is niet wat er in dit lied bedoeld werd (of juist wel!), maar ik lees hem zo en ik vind het geniaal.
"Daar sta je dan".
Ja inderdaad, daar staat hij dan, met zijn handen in zijn zakken en een beetje bedremeld over wat komen zal. Hij kijkt een keer naar links en een keer naar rechts en denkt "waar ben ik nu toch aan begonnen?". Die toon is niet wat er in dit lied bedoeld werd (of juist wel!), maar ik lees hem zo en ik vind het geniaal.
zondag 21 april 2013 om 17:53
zondag 21 april 2013 om 21:09
Ai ai ai, the plot thickens...
http://www.telegraaf.nl/p ... stukje_Koningslied__.html
Volgens de Nederlandse rapper gaf John Ewbank daarop aan dat het Nationaal Comité Inhuldiging dit stukje in het nummer wilde hebben. "Dus dan zet je je ego opzij".
Die wanstaltige, niet lopende rap was dus niet de wens van John Ewbank, of zoals ik eerder las, juist geschreven door Ali B terwijl John Ewbank het liever niet gezien had, maar het was de wens van het Nationaal Comité Inhuldiging zelf?
Ik ga even een aluhoedje vouwen... zo terug!
http://www.telegraaf.nl/p ... stukje_Koningslied__.html
Volgens de Nederlandse rapper gaf John Ewbank daarop aan dat het Nationaal Comité Inhuldiging dit stukje in het nummer wilde hebben. "Dus dan zet je je ego opzij".
Die wanstaltige, niet lopende rap was dus niet de wens van John Ewbank, of zoals ik eerder las, juist geschreven door Ali B terwijl John Ewbank het liever niet gezien had, maar het was de wens van het Nationaal Comité Inhuldiging zelf?
Ik ga even een aluhoedje vouwen... zo terug!
zondag 21 april 2013 om 21:14
quote:rozehanddoek schreef op 21 april 2013 @ 19:10:
Paul van Vliet heeft schijnbaar ook zijn eigen versie gemaakt. De tekst staat op Telegraaf.nl. Ik ben benieuwd.Deze?
http://www.youtube.com/watch?v=7Vkqogkvnf8&sns=em
Paul van Vliet heeft schijnbaar ook zijn eigen versie gemaakt. De tekst staat op Telegraaf.nl. Ik ben benieuwd.Deze?
http://www.youtube.com/watch?v=7Vkqogkvnf8&sns=em
zondag 21 april 2013 om 21:36
quote:fru1t3lla schreef op 21 april 2013 @ 17:10:
Ik maak mezelf niet erg populair hiermee, maar afgezien van hoe het koningslied heeft uitgepakt, vind ik eerlijk gezegd dat hier simpelweg erg veel geld aan uit is gegeven wat beter zou besteed worden aan de bevolking, zoals de zorg. Dit vind ik erger dan een niet goed gelukt liedje.
Heb jij naar Prem geluisterd ofzo?
Maar eens. Dat hele een lied aanbieden vind ik onzin.
Ik maak mezelf niet erg populair hiermee, maar afgezien van hoe het koningslied heeft uitgepakt, vind ik eerlijk gezegd dat hier simpelweg erg veel geld aan uit is gegeven wat beter zou besteed worden aan de bevolking, zoals de zorg. Dit vind ik erger dan een niet goed gelukt liedje.
Heb jij naar Prem geluisterd ofzo?
Maar eens. Dat hele een lied aanbieden vind ik onzin.
zondag 21 april 2013 om 21:38
zondag 21 april 2013 om 21:46
Overigens vind ik het ook een schijtlied, maar die verwensingen naar JE toe gaan echt te ver. Iemand hoeft niet dood omdat-ie een slecht lied heeft geknutseld.
Daarentegen is de belediging van JE aan het adres van vrouw-met-baby ook behoorlijk ongepast.
Wat een ellende allemaal om een stukje muziek.
Daarentegen is de belediging van JE aan het adres van vrouw-met-baby ook behoorlijk ongepast.
Wat een ellende allemaal om een stukje muziek.
Time spent with a cat is never wasted
maandag 22 april 2013 om 09:25
Ik hoorde het lied net op Qmusic en ik moet zeggen: afschuwelijk? neuh.....niet mooi ja. Maar ik vind alle door John Ewbank geschreven liedjes niet mooi dus dat klopt wel.
En voor degenen die vinden dat het 'wel meevalt' met alle bagger die de beste man over zich heeft heeft gekregen: onder welke steen hebben jullie de afgelopen twee dagen gelegen?!
Qmusic had een goeie actie trouwens. Mattie en Wietse hebben het lied iets van 12 keer gedraaid in hun uitzending. Om een statement te maken.
En voor degenen die vinden dat het 'wel meevalt' met alle bagger die de beste man over zich heeft heeft gekregen: onder welke steen hebben jullie de afgelopen twee dagen gelegen?!
Qmusic had een goeie actie trouwens. Mattie en Wietse hebben het lied iets van 12 keer gedraaid in hun uitzending. Om een statement te maken.
maandag 22 april 2013 om 10:10
Ik vind het misschien wel het slechtste nummer dat ik ooit heb gehoord, bombastisch, larmoyant, zelfingenomen, over de top, wanstaltig. Ook dat gedoe om zo'n koning die ons gaat beschermen (of wij hem), daar kan ik helemaal niets mee. Ik heb niet zoveel met het koningshuis.
Het is inderdaad heel fout dat een paar imbecielen John Ewbank bedreigen, dat zijn gewoon een paar tokkie internet hooligans. Die verdienen wel een celstrafje. Maar afkraken van het lied zelf moet kunnen, vind ik. John Ewbank vertegenwoordigt een stroming supercommerciële en bombastische muziek, die honderduizenden mensen prachtig vinden, maar minstens net zoveel mensen zoals ik vinden het afgrijselijk. In mijn omgeving ken ik echt niemand die Borsato/Ewbank muziek leuk vindt. Het nummer is ook heel groots in de markt gezet: 'HET KONINGSLIED. HET LIED VOOR ALLE NEDERLANDERS. WE GAAN HET ALLEMAAL MEEZINGEN'. Tsja, en de meeste mensen vinden het absoluut niet mooi, en hebben ook geen affiniteit met het commerciële, snelle BN'er wereldje waar Ewbank en Borsato voor staan. En Nederlanders zijn eigenwijs, die willen niet horen dat het lied speciaal voor hen allemaal is gemaakt en dat ze allemaal gaan meezingen.
Dan kan je wachten op negatieve reacties op het lied.
Kortom, bedreigingen en persoonlijke beledigingen beneden alle peil; maar dat lied is slecht en ik zal het niet missen.
Het is inderdaad heel fout dat een paar imbecielen John Ewbank bedreigen, dat zijn gewoon een paar tokkie internet hooligans. Die verdienen wel een celstrafje. Maar afkraken van het lied zelf moet kunnen, vind ik. John Ewbank vertegenwoordigt een stroming supercommerciële en bombastische muziek, die honderduizenden mensen prachtig vinden, maar minstens net zoveel mensen zoals ik vinden het afgrijselijk. In mijn omgeving ken ik echt niemand die Borsato/Ewbank muziek leuk vindt. Het nummer is ook heel groots in de markt gezet: 'HET KONINGSLIED. HET LIED VOOR ALLE NEDERLANDERS. WE GAAN HET ALLEMAAL MEEZINGEN'. Tsja, en de meeste mensen vinden het absoluut niet mooi, en hebben ook geen affiniteit met het commerciële, snelle BN'er wereldje waar Ewbank en Borsato voor staan. En Nederlanders zijn eigenwijs, die willen niet horen dat het lied speciaal voor hen allemaal is gemaakt en dat ze allemaal gaan meezingen.
Dan kan je wachten op negatieve reacties op het lied.
Kortom, bedreigingen en persoonlijke beledigingen beneden alle peil; maar dat lied is slecht en ik zal het niet missen.
maandag 22 april 2013 om 10:18
Hlemaal eens met WDR. Ik vind het lied een Wanstaltig Wangedrocht. Als een stel BN-ers zichzelf belachelijk wil maken doorde koning toe te zingen alsof ze het tegen een lichtelijk imeciele kleuter hebben, moeten ze dat zelf weten. Maar dan toch niet uit mijn naam.
Ik vind de tweet van Ewbank tegen de mevrouw met baby overigens zo ver beneden peil dat mijn medeleven met hem spontaan is verschrompeld. Wat laat die man zich kennen zeg. Een kleuter met een oversized ego.
Ik vind de tweet van Ewbank tegen de mevrouw met baby overigens zo ver beneden peil dat mijn medeleven met hem spontaan is verschrompeld. Wat laat die man zich kennen zeg. Een kleuter met een oversized ego.
maandag 22 april 2013 om 10:25
maandag 22 april 2013 om 10:35
quote:zoembaya schreef op 22 april 2013 @ 10:18:
Hlemaal eens met WDR. Ik vind het lied een Wanstaltig Wangedrocht. Als een stel BN-ers zichzelf belachelijk wil maken doorde koning toe te zingen alsof ze het tegen een lichtelijk imeciele kleuter hebben, moeten ze dat zelf weten. Maar dan toch niet uit mijn naam.
Ik vind de tweet van Ewbank tegen de mevrouw met baby overigens zo ver beneden peil dat mijn medeleven met hem spontaan is verschrompeld. Wat laat die man zich kennen zeg. Een kleuter met een oversized ego.
Een lichtelijk imbeciele kleuter
'Maar dan toch niet uit mijn naam'. Helemaal mee eens! Er is in Nederland een Gooische BN'er elite die zichzelf erg leuk lijkt te vinden en het idee hebben dat ze de smaak van Nederland vertegenwoordigen. Ik herken totaal niets van mezelf in deze mensen.
Het zusje van John Ewbank zei: 'Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard John voor de koning en voor jullie allemaal aan dit lied heeft gewerkt.' Dat vind ik ook weer impliceren dat wij als Nederlanders allemaal dankbaar moeten zijn omdat John Ewbank heel hard heeft gewerkt aan een kado voor ons allemaal. Ik heb niet om dat kado gevraagd en ik zit er helemaal niet op te wachten want zijn muzieksmaak is totaal de mijne niet. Overigens heb ik respect voor John Ewbank en Marco Borsato dat ze hard werken, goed zijn in wat ze doen en er succes mee hebben, los van mijn mening over hun muziek.
Hlemaal eens met WDR. Ik vind het lied een Wanstaltig Wangedrocht. Als een stel BN-ers zichzelf belachelijk wil maken doorde koning toe te zingen alsof ze het tegen een lichtelijk imeciele kleuter hebben, moeten ze dat zelf weten. Maar dan toch niet uit mijn naam.
Ik vind de tweet van Ewbank tegen de mevrouw met baby overigens zo ver beneden peil dat mijn medeleven met hem spontaan is verschrompeld. Wat laat die man zich kennen zeg. Een kleuter met een oversized ego.
Een lichtelijk imbeciele kleuter
'Maar dan toch niet uit mijn naam'. Helemaal mee eens! Er is in Nederland een Gooische BN'er elite die zichzelf erg leuk lijkt te vinden en het idee hebben dat ze de smaak van Nederland vertegenwoordigen. Ik herken totaal niets van mezelf in deze mensen.
Het zusje van John Ewbank zei: 'Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard John voor de koning en voor jullie allemaal aan dit lied heeft gewerkt.' Dat vind ik ook weer impliceren dat wij als Nederlanders allemaal dankbaar moeten zijn omdat John Ewbank heel hard heeft gewerkt aan een kado voor ons allemaal. Ik heb niet om dat kado gevraagd en ik zit er helemaal niet op te wachten want zijn muzieksmaak is totaal de mijne niet. Overigens heb ik respect voor John Ewbank en Marco Borsato dat ze hard werken, goed zijn in wat ze doen en er succes mee hebben, los van mijn mening over hun muziek.
maandag 22 april 2013 om 10:55
NRC heeft de ergste tweets aan het adres van Ewbank op een rijtje gezet.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... t-je-voor-je-kop-shieten/
Ik denk trouwens dat Ewbank zelf ook best inziet dat die nageboorte van een lied te slecht voor woorden was, en dat alle ophef een mooi excuus vormt om de aandacht af te leiden van zijn eigen falen. Als je echt overtuigd bent van de kwaliteit van je werk, dan sta je voor je zaak en dan laat je je niet uit het veld slaan door een handjevol tweets afkomstig van een paar achterlijken.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... t-je-voor-je-kop-shieten/
Ik denk trouwens dat Ewbank zelf ook best inziet dat die nageboorte van een lied te slecht voor woorden was, en dat alle ophef een mooi excuus vormt om de aandacht af te leiden van zijn eigen falen. Als je echt overtuigd bent van de kwaliteit van je werk, dan sta je voor je zaak en dan laat je je niet uit het veld slaan door een handjevol tweets afkomstig van een paar achterlijken.
maandag 22 april 2013 om 12:29
Gezellig zo'n troonswisseling. Nou moet Sylvia Witteman blijkbaar ook al dood. Wim de Bie zat er niet zo ver naast met zijn open inrichting.
klik
En als kers op de taart word je op de radio nu helemaal doodgegooid met dat malle lied, omdat iedereen ineens een statement meent te moeten maken. De imbecielen worden weer hartelijk bedankt.
klik
En als kers op de taart word je op de radio nu helemaal doodgegooid met dat malle lied, omdat iedereen ineens een statement meent te moeten maken. De imbecielen worden weer hartelijk bedankt.
maandag 22 april 2013 om 12:37
Het zal wel mijn gebrekkige empathische vermogen zijn, maar ik zit te smullen van deze absurde soap.
Heeft Dries Roelvink zich al aangeboden als vertolker van het officiële Koningslied? Is deze al uit de mottenballen gehaald? Misschien moet de tekst hier en daar wat worden aangepast maar we hebben nog een week.
Heeft Dries Roelvink zich al aangeboden als vertolker van het officiële Koningslied? Is deze al uit de mottenballen gehaald? Misschien moet de tekst hier en daar wat worden aangepast maar we hebben nog een week.